oleskelulupa

we want to live together

Osaisikohan kukaan auttaa? Minulla on oleskelupa suomeen, mutta olen rakastunut henkilöön,joka olisi saamassa luvan Englantiin, mutta jos menemme naimisiin kesken prosessin ,niin tuleekohan englanti sanomaan, että meidän pitää tulla Suomeen ja lupa Englantiin jää vuokseni haaveeksi vain?

12

420

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2l3k4j23lk4jl2k34jkl

älä huolehdi liikoja. säännöt on ihmisten ihmisille tekemiä, ei niillä ole tarkotus estää hyvää tapahtumasta, vaan ainoastaan pahaa

• näinkin

kannattaisko vaan odottaa kunnes lupa on saatu ja sen jälkeen hän voi tulla suomeen? eikös samalla ole-luvalla euroopan sisällä voi matkustaa. joten hän saisi oleskella suomessa 3kk sillä. sitten voisitte hakea suomessa uudestaan oleskelulupaa.

• hghjghjgh

Paitsi että jos henkilö on kotoisin maasta josta tarvitaan viisumi Suomeen niin ei Englannin oleskelulupa tilannetta miksikään muuta vaan edelleenkin viisumi tarvitaan Suomeen matkustamista varten.

• Brush-uncle
        hghjghjgh kirjoitti:

Paitsi että jos henkilö on kotoisin maasta josta tarvitaan viisumi Suomeen niin ei Englannin oleskelulupa tilannetta miksikään muuta vaan edelleenkin viisumi tarvitaan Suomeen matkustamista varten.

Jos hänellä on oleskelulupa Englantiin, niin hänet rinnastetaan Eu-maan kansalaiseksi. Hän saa matkustaa mihin tahansa Eu-maahan aivan vapaasti ja oleskella 90 pv. kerrallaan.

• hgffghfgh
        Brush-uncle kirjoitti:

Jos hänellä on oleskelulupa Englantiin, niin hänet rinnastetaan Eu-maan kansalaiseksi. Hän saa matkustaa mihin tahansa Eu-maahan aivan vapaasti ja oleskella 90 pv. kerrallaan.

Tuo sinun tarinasi koskee vain Schengen-aluetta mutta Englantihan ei kuulu Schengeniin.
        Aloittaja kertoi myös että kyseinen henkilö on vasta saamassa oleskeluluvan Englantiin eli ei ole oleskellut siellä niin kauaa että rinnastettaisiin EU-kansalaisiin joten viisumia vaaditaan jos on viisumivelvollisesta maasta lähtöisin !

"Kaikilla Euroopan unionin kansalaisilla on oikeus matkustaa toiseen jäsenvaltioon esittämällä voimassa oleva henkilötodistus tai passi.

niillä EU-kansalaisen perheenjäsenillä, joilla ei ole jäsenvaltion kansalaisuutta, on samat oikeudet kuin heidän kanssaan matkustavalla EU:n kansalaisella. Heiltä vaaditaan kuitenkin lyhytaikaista oleskelua varten myönnettävä viisumi mikäli heidän kansalaisuutensa on viisumivelvollisten listalla.

Kolmannen maan kansalainen saa pitkään oleskelleen henkilön aseman EU-alueella kun kun hän on oleskellut laillisesti jossain EU-valtiossa yhtäjaksoisesti vähintäin 5 vuotta. Tämän jälkeen hänet rinnastetaan Euroopan unionin kansalaisiin."

• Raaka Watson

Mikä on ongelma? Miksi et voi mennä sinne Englantiin? Jos sinä olet oleskeluluvalla Suomessa niin eihän sinua mikään siellä pidättele. Et ole suomalainen joten voit aivan vapaasti ampaista sinne Englantiin. Totta on että Englannissa ei samanlaiset tukiaiset juokse kuin Suomessa, mutta hei eikös rakkaus voita kaiken. Lähtiessäsi voisit vaikka sitten luopua virallisesta statuksestasi Suomessa. Kukaan ei jää sinua kaipaamaan, Hyvää matkaa.

• Brush-Uncle

1. Jäsenvaltioiden on myönnettävä matkustusoikeus sellaisille kolmansien maiden kansalaisille, joilla on toisen jäsenvaltion myöntämä voimassa oleva oleskelulupa.

Nämä henkilöt voivat matkustaa yhtäjaksoisesti korkeintaan kolmen kuukauden ajan toisten jäsenvaltioiden alueella, jos he täyttävät seuraavat edellytykset:

- heillä on mukana voimassa oleva oleskelulupansa ja matkustusasiakirja.

Tuollaista lukee EU:n sivuilla. Tarkoitinkin edellisessä viestissäni tilannetta jossa aloittajan ystävällä jo olisi oleskelulupa Englantiin.

• love comes first
        Brush-Uncle kirjoitti:

1. Jäsenvaltioiden on myönnettävä matkustusoikeus sellaisille kolmansien maiden kansalaisille, joilla on toisen jäsenvaltion myöntämä voimassa oleva oleskelulupa.

Nämä henkilöt voivat matkustaa yhtäjaksoisesti korkeintaan kolmen kuukauden ajan toisten jäsenvaltioiden alueella, jos he täyttävät seuraavat edellytykset:

Tuollaista lukee EU:n sivuilla. Tarkoitinkin edellisessä viestissäni tilannetta jossa aloittajan ystävällä jo olisi oleskelulupa Englantiin.

Me emme halua asettua suomeen, mies ei ole eu kansalainen ja menossa siis Englantiin, minä olen eu kansalainen joten voiko minun statukseni vaikeuttaa hänen prosessiaan, voiko englanti siis pakottaa meidät esim suomeen?? Sanoa, että koska sinulla on eu vaimo mene hänen luokseen?

• Brush-Uncle
        love comes first kirjoitti:

Me emme halua asettua suomeen, mies ei ole eu kansalainen ja menossa siis Englantiin, minä olen eu kansalainen joten voiko minun statukseni vaikeuttaa hänen prosessiaan, voiko englanti siis pakottaa meidät esim suomeen?? Sanoa, että koska sinulla on eu vaimo mene hänen luokseen?

Ei tietenkään voi pakottaa.

• Brush-Uncle kirjoitti:

" Jäsenvaltioiden on myönnettävä matkustusoikeus sellaisille kolmansien maiden kansalaisille, joilla on toisen jäsenvaltion myöntämä voimassa oleva oleskelulupa."

Näinhän se on mutta ei ainakaan joitakin vuosia sitten vaimoni päässyt Englantiin ilman viisumia kun siellä lomamatkalla oltiin.
        Hän oli sentään EU-kansalaisen puoliso hänellä oli oleskelulupa Suomeen (taisi olla silloin vielä jatkolupa joten ei ollut vielää tuo yli 5 vuoden raja tullut täyteen).

Eihän se, että matkustajalta vaaditaan viisumi, poista matkustajan matkustusoikeutta.

• Brush-Uncle
        Minä_täällä kirjoitti:

" Jäsenvaltioiden on myönnettävä matkustusoikeus sellaisille kolmansien maiden kansalaisille, joilla on toisen jäsenvaltion myöntämä voimassa oleva oleskelulupa."

Näinhän se on mutta ei ainakaan joitakin vuosia sitten vaimoni päässyt Englantiin ilman viisumia kun siellä lomamatkalla oltiin.
        Hän oli sentään EU-kansalaisen puoliso hänellä oli oleskelulupa Suomeen (taisi olla silloin vielä jatkolupa joten ei ollut vielää tuo yli 5 vuoden raja tullut täyteen).

Eihän se, että matkustajalta vaaditaan viisumi, poista matkustajan matkustusoikeutta.

Toihan onkin mielenkiintoista kuulla. Mulla kun ei ole asiasta henkilökohtaista kokemusta. Ainoastaan se, mitä voi netistä lukea, ja se on joskus aika sekavaa ja tietoja löytyy tipoittain yksi sieltä, toinen täältä.

• sellaista sattuu
        Minä_täällä kirjoitti:

Yksi tuttavani oli matkustamassa Intiasta takaisin Suomeen ja hänellä oli työlupa voimassa, en tiedä kauanko se hänellä oli ollut. Suora lento Mumbaista Helsinkiin peruuntui ja hänelle etsittiin korvaavaa yhteyttä. Matka viivästyi useita päiviä, koska ainoat yhteydet olivat Lontoon kautta ja häneltä vaadittiin voimassa oleva viisumi Englantiin, vaikka olisi vain vaihtanut konetta kentällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      92
      3392
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3097
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2604
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2393
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2046
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      39
      1614
    Aihe