Ystävät eivät pidä yhteyttä

soitellaan

Kukaan ei soita, kukaan ei kysy minua mihinkään eikä ehdota mitään. Aina pitää itse olla soittamassa ja kysymässä. Ei pidetä yhteyttä tasapuolisesti :( Tämä kyllästyttää jo ja saa olon surkeaksi.. Onko kellään muulla samaa ongelmaa??

14

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttu tunne ja samanlaisia kokemuksia minullakin on ollut joistakin ihmisistä ystävä/kaveripiirissä..Sellaiset ihmiset täytyy jättää omaan arvoonsa, jos ei kiinnosta ystävyys/kaveruus..

• kuyk

Kannattaa ruveta miettimään missä vika? onko itsessä vai toisessa?

• Soitellaan

Sitä tässä oon miettinytkin.. Ja paljon.

• Soitellaan
        Soitellaan kirjoitti:

Sitä tässä oon miettinytkin.. Ja paljon.

Varmasti minussa paljon vikaa, mut aivan ku muissa ei ois.?? Minä ainakin yritän hyväksyä ihmiset sellaisina kuin ne on ja arvostaa... mutta tuntuu ettei minua arvosteta ja sitä en kestä..

• adsffaasf

Älä yritä olla mitä et ole. Jos esität sellaista joka mielellään ottaa aina itse yhteyttä niin älä sitten valita jos joku tulkitsee sinut sellaiseksi ja jättää suosiolla pallon sinulle.
      Lakkaa yrittämästä. Jos et pysty, niin tajua edes että sillä on seurauksensa ja niele katkera kalkkisi.

Toinen mahdollisuus on se että olet rasittava päällepäsmäri ja toisen hiljaisuus olisi syytä tulkita tilantarpeena ja sen sijaan että alat vinkumaan sille siitä miksi se ei ikinä soita ja ärsytät vain enemmän, anna sille sen tarvitsema tila.

• 1-1

Soitellaan - vika ei ole sinussa vaan noiden toisten välinpitämättömyydessä. Jos yhteydenpito on aina täysin yksipuolista voit kysyä itseltäsi ovatko nämä ihmiset todella ystävyytesi arvoisia.

• sfsdafsdfs

Haha, tämä on hassu neuvo: "voit kysyä itseltäsi ovatko nämä ihmiset todella ystävyytesi arvoisia". No, eiväthän ne ole, mutta pitäisikö sen lohduttaa? Näköjään pitää sitten aika monesta ajatella että "eivät ole ystävyyteni arvoisia, olen nyt yksin".

• Mr Bloke

=> Aina pitää itse olla soittamassa ja kysymässä.

Minun mielestäni löydät vastauksen siitä miten he tuohon vastaavat. Ilahtuvatko, osallistuvatko.... - vai onko heilllä niin kiire että tapaaminen menee kahden-kolmen kuukauden päähän? Jos näin on voi olla fiksua etsiä ihmisiä jotka kaipaavat sinua ystäväksesi.

Introvertti on sisäänpäinsuuntautunut, ekstrovertti ulospäin. Kaikki eivät ole ehdottelijoita, mutta moni voi silti haluta osallistua. Tasapuolisuuden vaatiminen on joskus tasapäistämistä.

• Soitellaan

Kyllä osallistuvat, jos ehdotan jotain niin yleensä ollaan halukkaita näkemään jne.. Mutta tuntuu pahalta että soittoja ja yhteydenottoja harvemmin tulee jos en ole itse aloittamassa :/

• Samanlaista
        Soitellaan kirjoitti:

Kyllä osallistuvat, jos ehdotan jotain niin yleensä ollaan halukkaita näkemään jne.. Mutta tuntuu pahalta että soittoja ja yhteydenottoja harvemmin tulee jos en ole itse aloittamassa :/

Aika samanlaisia kokemuksia on ollut myös minulla. Ehkä minun kohdallani johtuu ainakin osaksi siitä, että pysyin sinkkuna samalla kun muut pariutuivat ja perustivat perheitä - yksin elävä jää näköjään helposti yksin pariskuntien keskellä.

Olen minäkin miettinyt, onko minussa jotain vikaa, mutta silti toivon vähän realismia niille, jotka ovat syyllistämässä sitä, joka miettii yksinäisyytensä syitä: katsokaapa itseänne ja muita - miten täydellisiä ja mukavia te tai muutkaan muka ovat? En varmaan ole täydellinen, mutteivät ole muutkaan - hyviä ja huonoja piirteitä on meissä kaikissa.

Soitellaan-nimimerkille sanoisin, että ymmärrän pahanolontunteesi - useimmat eivät varmaan haluaisi jäädä yksin. Mutta onko sekään mukavaa olla porukassa vain sen takia, että on taas kerran itse ollut aloitteen tekijänä?

Minä olen karistanut sellaiset taakseni ja yrittänyt löytää uusia, oikeita ystäviä; sellaisiakin löytyy ennemmin tai myöhemmin, jos vain uskaltaa tutustua uusiin ihmisiin. Kyllä molemminpuolinen yhteydenotto on ihmissuhteissa tärkeää.

• iuerpv
        Soitellaan kirjoitti:

Minusta Mr. Bloke on oikeilla jäljillä. Ihmiset ovat nykyisin kiireisiä, etenkin, jos on pieniä lapsia. Myös työelämä vie mehut niin ettei oikein jaksa tavata mukaviakaan ystäviä. Toivoisin, etteivät ystävät tuosta tee liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

• Itsekkyys on syynä
        iuerpv kirjoitti:

Minusta Mr. Bloke on oikeilla jäljillä. Ihmiset ovat nykyisin kiireisiä, etenkin, jos on pieniä lapsia. Myös työelämä vie mehut niin ettei oikein jaksa tavata mukaviakaan ystäviä. Toivoisin, etteivät ystävät tuosta tee liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

"Ihmiset ovat nykyisin kiireisiä."

Jumalauta: jos ihmiset jotain nykyisin ovat, niin itsekeskeisiä. Sotiin asti ja paikoin myöhemminkin tässä maassa on paiskottu raskaita ruumiillisia töitä, lauantaisinkin. Lapsia saattoi olla kymmenenkin jaloissa pyörimässä. Ruoanlaitto ja kaikki peruskotiaskareet veivät paljon enemmän aikaa kuin nykyisin, koska koneita ei ollut. Eikä juuri vapaa-aikaakaan.

Turha siis syyttää nykyajan perhe- ja työelämää. Itsekeskeisyydestä piittaamattomuus juontaa juurensa. Ennen ystävät merkitsivät enemmän, apuna ja tukena, vaan nykyisin "toteutetaan itseä" tai löhötään.

• Maailma muuttuu
        Itsekkyys on syynä kirjoitti:

"Ihmiset ovat nykyisin kiireisiä."

Jumalauta: jos ihmiset jotain nykyisin ovat, niin itsekeskeisiä. Sotiin asti ja paikoin myöhemminkin tässä maassa on paiskottu raskaita ruumiillisia töitä, lauantaisinkin. Lapsia saattoi olla kymmenenkin jaloissa pyörimässä. Ruoanlaitto ja kaikki peruskotiaskareet veivät paljon enemmän aikaa kuin nykyisin, koska koneita ei ollut. Eikä juuri vapaa-aikaakaan.

Turha siis syyttää nykyajan perhe- ja työelämää. Itsekeskeisyydestä piittaamattomuus juontaa juurensa. Ennen ystävät merkitsivät enemmän, apuna ja tukena, vaan nykyisin "toteutetaan itseä" tai löhötään.

Totta sikäli, että ystäviä ei välttämättä nykyään tarvita esimerkiksi rakennustalkoisiin, sadonkorjuuseen yms. Ei se ystävyys aiemminkaan mitenkään ruusuisempaa ole ollut. Yhteisöllisyys on ehkä vähentynyt, mutta toisaalta tämä on myös vähentänyt pahansuopaa juoruilua. Myös menneisyydessä on ollut ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta ole halunneet olla muiden kanssa tekemisissä.

Ystävyyttä toki kannattaa kokeilla, mutta eihän huonossa parisuhteessakaan roikuta loppuelämää vaikka toinen osapuoli niin kenties toivoisikin.

• molemminpuolista

Tuttu tunne.Joo, ja kun soittelee lenkille lähtöä .....ystävilleni niin jokaisella on
      jotakin ...ettei sovi.Ja se tuttu juttu, että soitellaan ja palataan .....lähetään sit joku toinen kerta lenkille.
      Ja soittoakaan ei esim.ole kuulunut muutamaan kuukauteen ja jotkut sitä soittaa
      KUN HEILLE KÄVISI SE LENKKI JUST NYT TÄNÄÄN ......

Minusta ystävyys vedetään molemmista päistä .......Ja TOSI YSTÄVÄ tekee
      sen minun mieliksi joskus ja lähtee ulos lenkille ( vaikka hänellä ei oikein sopisikaan) mutta YSTÄVÄN eli MINUN mieliksi lähtee ulos.
      Ja tätä arvostan ystävyytenä. Ja kun hän pyytelee ulos ......olen valmis myös lähtemään .......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe