Vain pappi ja lukkari vaeltavat aution kirkon käytävällä.
Saarnatuolikin on tyhjä kuin viikon vanha kissanruokapurkki.
Mistä tulikin hyvä aasinsilta viikon teemaan eli eläinsuojeluun.
"Kohtele lemmikkiäsi niin kuin haluaisit itseäsi kohdella"
Kissanpäiviä vaan kaikille eläinrakkaille!
Miksi seurakunta on vaiennut?
80
225
Vastaukset
- veni vidi vici
Jopa taas.
- olin huolimaton
Anteeksi, vahingossa miinustin, ota pois.
- tulinnäin
olin huolimaton kirjoitti:
Anteeksi, vahingossa miinustin, ota pois.
En ota. Tuli otettua kantaa väärään ketjuun, joten miinus on paikallaan.
- olin huolimaton
tulinnäin kirjoitti:
En ota. Tuli otettua kantaa väärään ketjuun, joten miinus on paikallaan.
No joku toinen otti, nuo peukut sais olla toisinpäin tulis ennemmin plussa kuin miinus, näin kömpelöillä näpeillä.
Ei kirkossa tule käytyä, nyt olisi aikaa mutta mukavuudenhalua voittaa. Harvoin kuuntelen telkkaristakaan saarnoja.
Minun katillani on kissanpäivät, saa lähes kaiken mitä mieli tekee. Nirso on, mutta niin suloinen.
Löytyy pedon luontokin tarvittaessa.- bessie*
Huonot tylsät saarnat ja samat vanhat virret ja Big Brother?
Retriitti on vapaa-ehtoinen antautuminen,
Kun pulina ei sovi omille korville.
Sopuisakin keskustelu kuulostaa räkäiseltä rääynnältä.
Kenenkään ääni ei tule luo, vaikka kuinka kaipaa.
Oman sielun tuska alkaa tuntua itse-aiheutetulta, kun silmät viimein avautuvat todellisuuteen.
Nauran tässä hiljaa, etten häiritse.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11754238
H.- 96+69
Ei täällä kukaan muu arkistoi vanhoja ketjuja. Ne olleita ja menneitä.
- herraa hyvää...
Onhan täällä muutama uskollinen esilaulaja, jotka muistavat osallistua kaikkeen mahdolliseen.
"herraa hyvää..."
Jesse on aina painottanut että älkää kuunnelko minua, vaan tehkää kuten sanon.
Aikasti mykistävä on tuo lausuntonsa.
Mutta aina alkaa hiljaisesti virsi hyristä.
Ensin siihen vastaa kaiku katosta, sitten virsi lävistää katonkin ja kaikuen raakkuu Vaaroihin.
Ja usein käy niinkin että Jesse vastaa rokaten kokasten kuin Hotakainen.
Nouskaa Kunnahille ja tehkää uusi katto palaneille Päreillenne.
H.- herraa hyvää...
hunksz kirjoitti:
"herraa hyvää..."
Jesse on aina painottanut että älkää kuunnelko minua, vaan tehkää kuten sanon.
Aikasti mykistävä on tuo lausuntonsa.
Mutta aina alkaa hiljaisesti virsi hyristä.
Ensin siihen vastaa kaiku katosta, sitten virsi lävistää katonkin ja kaikuen raakkuu Vaaroihin.
Ja usein käy niinkin että Jesse vastaa rokaten kokasten kuin Hotakainen.
Nouskaa Kunnahille ja tehkää uusi katto palaneille Päreillenne.
H.?????? Tuosta ei ota selvää itse paholainenkaan.
- kawe
Kissani eli 12v. ja oli hyvä kaveri. Meille muodostui jonkinlainen kommunikoinnin alkeismuoto tai jokin - ainakin kissa sai mitä halusi.
Toivottavasti ihmiset veivät kesäkissat mukaansa.
Mikä tuo tyhjä kirkko juttu on aloituksessa? Ehkä kuitenkin tarpeellinen......
Kirkko on hyvä konserttisali, tila jossa itketään onnesta ja surusta.
Matkoilla oli mukava katsella eri kulttuurien tapaa rakentaa hengellinen pyhättö ja esineiden sekä kuvien kautta arvottaa tila käyttäjilleen. Eihän niitä tehty ulkopuolisia varten. Siis kirkko ei ole vain se yksi, vaan se on useita hiljentymisen hetkiä monissa paikoissa. - ...
Kirkot arkkitehturellisesti kiintoisia rakennuksia. Eikä urkumusiikkia paljon muualla kuule. Siinä ne hyvät puolet tulivatkin. Saarnatuoli ihan perusteltava ratkaisu, ääni kuuluu ja ukkeli näkyy. Sitä en tajua, joskus pitää kailottaa saarnatuolissa, joskus alempana, koko hommeli tehty kaheliksi. Eipä asia mulle kuulu, ei kiinnosta saarnat.
Meillä katilla on kylläkin aina kissanpäivät, en ymmärrä erikseen määriteltyä juhlapäivää.
=DW= - Jämähtänyt kaavoihin
Ei niillä ole oikein mitään sanottavaa nykyajan ihmisille, jotka eivät ymmärrä paatoksellista kapulakieltä. Asiat ovat liian vaikeaselkoisia, juuri kukaan ei ymmärrä, mitä tarkoitetaan eivätkä kaikki kirkon miehetkään 'suomenna' juttuja samalla lailla, siis tulkitse.
Ihmisille pitäisi puhua ihmisten asioista ihmisten kielellä, arkipäiväisesti. Taivasasiat ovat raadollisesta arkipäivästä liian kaukana ja liian käsittämättömiä. Ja kun elämä on kovaa ja kärsimystä enemmän tai vähemmän eläjästä riippuen, niin kirkon sanoman pitäisi olla lohduttavaa, huojentavaa, helpottavaa, hyväksyvää ja anteeksi antavaa. Juuri sellaista, jollaista se tosi- ja himouskovaisella ei ole laisinkaan, kun uskonto ja sen rajoitteet ahdistavat pään sisällön liian pieneen piiriin.
Mutta musiikki, akustiikka, maalaukset, tunnelma, rauha, lähemmäs ikuisuuskysymyksiä astuminen ... Kaikki sellainen kirkkomaailmassa kyllä kiehtoo.
Eläimistä en tierä, mutta tänään on valtakunnallinen vanhustenpäivä ja vanhustenviikon aloituspäivä. Toivottavasti seurakunnat käyvät ahkerasti antamassa parastaan kaikissa paikoissa, joissa vanhuksia nykyisin säilötään. Se on musiikkia; virsiä, hengellisiä lauluja, miksei muutakin, kanttoreita ja kirkkokuoroja keikoille nyt.- Papit ja piispat
Pappi on 'stand up'-koomikko joka vetää aina
samoilla sanoilla keikan läpi. Papit ja piispat kirjoitti:
samoilla sanoilla keikan läpi."Papit ja piispat"
Ei saa tunkea teeveen uskonnon reviirille.
Rituaaleja saa tanssia vatsalla tai paljailla rinnoillakin.
Joikhata Minareetista tai Tuntureilta.
Tatuoida naamansa tai ottaa arpisia haavoja epä-naisellisella käyttäytymisellä.
Tarzan bundolo...
H.- Yks'totista toistoa
Papit ja piispat kirjoitti:
samoilla sanoilla keikan läpi.Jaaa. Paitsi että sen jutut ei naurata - mua ainakaan.
Saarnastuolin käyttö on komeuteensa nähden vähäistä, kuten kirkkorakennusten yleensäkin. Kulta kimaltelee, mutta harvoin niittä seurakuntalainen käy ihailemassa.
Baareissa on parempaa tarjottavaa, eikä se ehtoollinen ilmaista ole kirkossakaan. Kolehtihaavin työntävät syliin ja olettavat siihen jotain heitettävän.
Eläinsuojelu ja kissanpäivät. Pari päivää sitten näin pihassamme mustavalkoisen kissan, moista olentoa ei näillä kulmilla ole näkynytkään vuosiin.
Olisin kohdellut kissaa paremmin kuin itseäni, mutta se ei sitä halunnut. Pakeni hirmuista vauhtia maantien suuntaan, eikä sitä ole sen jälkeen näkynyt. Naapurin neito oli taas retkillään, sulhastako lienee etsiskellyt.- bessie*
Kirkoissa pitäisi järjestää vähän vapaamuotoisempia tilaisuuksia, ja 'pakolliset kuviot' päivittää ja tiivistää. Enempi sellainen seurakuntalaisten kohtaamispaikka, pikkuinen puffettikin saisi olla, ellei se haittaa lähistön yrittäjiä.
On sitä kaupunkilainen niin pihalla ja erkaantunut luonnosta. Ihan oikeasti olen ollut siinä uskossa, että kissat vasta maaliskuulla rupeaa seuraa etsiskelemään, ja millään en pysty erottamaan onko tuntematon kissa tyttö vai poika. No ehkä leikatun kollin kohdalla saatan arvelussani osua oikeaan. bessie* kirjoitti:
Kirkoissa pitäisi järjestää vähän vapaamuotoisempia tilaisuuksia, ja 'pakolliset kuviot' päivittää ja tiivistää. Enempi sellainen seurakuntalaisten kohtaamispaikka, pikkuinen puffettikin saisi olla, ellei se haittaa lähistön yrittäjiä.
On sitä kaupunkilainen niin pihalla ja erkaantunut luonnosta. Ihan oikeasti olen ollut siinä uskossa, että kissat vasta maaliskuulla rupeaa seuraa etsiskelemään, ja millään en pysty erottamaan onko tuntematon kissa tyttö vai poika. No ehkä leikatun kollin kohdalla saatan arvelussani osua oikeaan.Joissakin seurakunnissa kirkko sijaitsee kohtuullisen kaukana taajamasta ja siellä kirkon virkaa toimittaa seurakuntakeskus.
Hyvin paljon toimintaa, kerhoja, eläkeläisille viikottain ohjelmallista iltapäivää jne.
Kirkkoa käytetään vain kesäisin, joten suuren osan vuotta se on tyhjillään.
Ne on kollit, jotka maaliskuulla vonkaavat, tyttökissoille kelpaa lähes aina. Ei kai tuo meistä naisista mitään kerro.- bessie*
Anceli kirjoitti:
Joissakin seurakunnissa kirkko sijaitsee kohtuullisen kaukana taajamasta ja siellä kirkon virkaa toimittaa seurakuntakeskus.
Hyvin paljon toimintaa, kerhoja, eläkeläisille viikottain ohjelmallista iltapäivää jne.
Kirkkoa käytetään vain kesäisin, joten suuren osan vuotta se on tyhjillään.
Ne on kollit, jotka maaliskuulla vonkaavat, tyttökissoille kelpaa lähes aina. Ei kai tuo meistä naisista mitään kerro.Seurakunnilla on todella paljon toimintaa, kirkoissa ja muissa rakennuksissa.Vaikka olenkin ateisti, haluan olla seurakunnan jäsen, ja niin minulle tulee "Esse", Espoon seurakuntien lehti. Siitä näen, miten paljon kaikkea järjestetään. 100 metrin päässä kodistani olisi toimintaa joillekin panttereille, mutta kun en ole käsityöihmisiä ollenkaan, enkä järin innostunut muustakaan tuon tapaisesta niin en ole käynyt katsomassa.
Mukavan ja virkeän näköisiä naisia olen nähnyt sinne menevän, kun olen sopivaan aikaan muissa asioissa siinä lähellä seisoskellut. Ehkä sitten joskus, kunhan nyt opin virkkaamaan vähän enemmän kuin hiirehännän ja lopettamaan neulomani kaulaliinan, ja jos sattuu aikaa olemaan.
Narraatko, eikö kuitenkin tyttökissoillakin pidä olla juoksuaika, ei kai ne muuten päästä lähellekään? Eipä taida kertoa, meikäläinen ainakin voi ilman juoksuaikaakin, ihan vain 'sillähän siitä pääsee' ja 'saanpahan sitten olla jonkun aikaa rauhassa' hengessä hoitaa homman. bessie* kirjoitti:
Seurakunnilla on todella paljon toimintaa, kirkoissa ja muissa rakennuksissa.Vaikka olenkin ateisti, haluan olla seurakunnan jäsen, ja niin minulle tulee "Esse", Espoon seurakuntien lehti. Siitä näen, miten paljon kaikkea järjestetään. 100 metrin päässä kodistani olisi toimintaa joillekin panttereille, mutta kun en ole käsityöihmisiä ollenkaan, enkä järin innostunut muustakaan tuon tapaisesta niin en ole käynyt katsomassa.
Mukavan ja virkeän näköisiä naisia olen nähnyt sinne menevän, kun olen sopivaan aikaan muissa asioissa siinä lähellä seisoskellut. Ehkä sitten joskus, kunhan nyt opin virkkaamaan vähän enemmän kuin hiirehännän ja lopettamaan neulomani kaulaliinan, ja jos sattuu aikaa olemaan.
Narraatko, eikö kuitenkin tyttökissoillakin pidä olla juoksuaika, ei kai ne muuten päästä lähellekään? Eipä taida kertoa, meikäläinen ainakin voi ilman juoksuaikaakin, ihan vain 'sillähän siitä pääsee' ja 'saanpahan sitten olla jonkun aikaa rauhassa' hengessä hoitaa homman.Käsitöitä en harrasta itsekään, nykyisin jo näön huononeminen estää.
Varmasti ainakin isoissa seurakunnissa löytää mieleistään toimintaa ja virikettä, ken niitä kaipaa. On piiriä jos jonkinlaista, kuoroja ym.
Minäkö narraisin, enhän toki.
Tässä vähän tietoa narttukissan kiimasta:
Kiima
Narttukissalla on kiima useita kertoja parittelukauden aikana. Kissan kiimassa on neljä vaihetta: esikiima, varsinainen kiima, jälkikiima ja kiimojen välinen aika. Esikiimaan ei liity mitään erityisiä oireita, se kestää muutaman päivän. Varsinaisessa kiimassa nartun käytös muuttuu. Kissa on selkä köyryssä, ja kääntää häntäänsä sivulle. Ruokahalu saattaa heiketä. Varsinaisen kiiman pituus vaihtelee muutamasta päivästä kahteen viikkoon. Jos narttu tulee tiineeksi, loppuu kiima parissa päivässä. Kiimojen välinen aika on 2-4 viikkoa. Nartun munasolu irtoaa paritellessa. Jos munasolu on irronnut, mutta kissa ei ole tullut tiineeksi, voi kiimojen välinen aika kestää pitempään, ja kissa voi tulla valeraskaaksi.
Juu, kyllä ne juoksuajat hiljalleen alkavat tässä iässä harventua,
mutta kun antaa, niin itsekin saa, eikös sitä niin sanota.- bessie*
Anceli kirjoitti:
Käsitöitä en harrasta itsekään, nykyisin jo näön huononeminen estää.
Varmasti ainakin isoissa seurakunnissa löytää mieleistään toimintaa ja virikettä, ken niitä kaipaa. On piiriä jos jonkinlaista, kuoroja ym.
Minäkö narraisin, enhän toki.
Tässä vähän tietoa narttukissan kiimasta:
Kiima
Narttukissalla on kiima useita kertoja parittelukauden aikana. Kissan kiimassa on neljä vaihetta: esikiima, varsinainen kiima, jälkikiima ja kiimojen välinen aika. Esikiimaan ei liity mitään erityisiä oireita, se kestää muutaman päivän. Varsinaisessa kiimassa nartun käytös muuttuu. Kissa on selkä köyryssä, ja kääntää häntäänsä sivulle. Ruokahalu saattaa heiketä. Varsinaisen kiiman pituus vaihtelee muutamasta päivästä kahteen viikkoon. Jos narttu tulee tiineeksi, loppuu kiima parissa päivässä. Kiimojen välinen aika on 2-4 viikkoa. Nartun munasolu irtoaa paritellessa. Jos munasolu on irronnut, mutta kissa ei ole tullut tiineeksi, voi kiimojen välinen aika kestää pitempään, ja kissa voi tulla valeraskaaksi.
Juu, kyllä ne juoksuajat hiljalleen alkavat tässä iässä harventua,
mutta kun antaa, niin itsekin saa, eikös sitä niin sanota.Täällä todella on jokaiselle jotakin, ja luulisin että aika monissa ei uskonnollisuus tule juurikaan esille. Edullisissa lounaissa, 3 tai 4 euroa on erikseen mainittu alkuhartaus.
Noin muutoin näkyy aika usein olevan kahvia ym tarjolla. Lasten kappeli Arkin 'vauvakirkossa' näkyy olevan kirkkososeet ja -kahvit.
Tuossa aiemmin ajattelin lähinnä niitä sunnuntaiaamun? jumalanpalveluksia, että niitä voisi päivittää ja vähentää muodollisuutta, varsinkin siellä missä ei oikein muuta toimintaa ole, mutta ehkä niin on tehtykin. Eipä ole tullut kirkoissa käytyä.
Niinhän sitä sanotaan, mutta eiköhän se saaminen ole varmempaa kun itse ottaa.
- kawe
Ancell muutkin
En itsekään ole ns. uskovainen, mutta olen kirkkojen tarpeellisuuden kannalla meille muodostuneen tapakulttuurin takia.
Ei siellä puhuta verotuksesta, sote-, tai kuntauudistuksista eikä kotihoidon tuesta lapsiperheille. Ne ovat muiden foorumien asioita, kirkko on omassa roolissa eikä mikään hollitupa.
Nykyihminen voi käydä kirkossa vaikka koska hiljentymässä tai seurakuntien tilaisuuksissa joita järjestetään muuallakin kuin kirkoissa - nämä ovat henkilökohtaisia asioita -valintoja, eikö..........Aivan niin, roolinsa on kirkolla ja papeilla omat velvollisuutensa.
Tosin jotkut papit käyttävät kirkkoa ja saarnastuolia joskus väärin, ei tästä kauaa ole, kun pappi erotettiin syyteltyään seurakuntalaisia haureudesta ja muusta pahanteosta.
Hiljenny siinä sitten, kun pappi sormella sinua osoittaa ja sanoo:te juopot. Tuo on muuten tositapaus vanhoilta hyviltä ajoilta Sippolan seurakunnassa. Ja joku pappi oli kolehdinkeruun alla sanonut, että nyt kerätään kolehti Matin uutta Kaiseria varten. Matti oli hänen poikansa.
- henrjii
kirkko hoitaa sielua, eläinklinikka, ja terveykskus ruumista. Eläinklinkalla saa krupille parempaa palvelua, kuin terveyskeskuksessa.
- ---
Enemmäm elikon maksukin on, eikä edes Kela korvaa.
- kawe
Aina löytyy mustia lampaita joukoista kuin joukoista.
Siis oikeastiko Sippolassa..........hih,hih
nyt synttäreille..........Sippolassapa hyvinkin, mieheni äiti on sieltä kotoisin.
Vanhoja juttujahan nuo ovat, tulivat nyt vain mieleeni..
Hauskoja synttäreitä..
- Pirre*
Eikös nyt ole vanhusten päivä/viikko, eikä se välttämättä ole yhtäkuin kissanpäivät, telkkarin tarinoihin on uskominen ..
- 1943
Minulla oli syyni osallistua messuun tänään Turun Pyhän Katariinan kirkossa. Kirkko sijaitsee kauniissa ympäristössä, on pieni kivikirkko. Johtuneeko harvoin osallistumisesta kirkollisiin tilaisuuksiin se, että virret olivat tänäänkin outoja. Pidän hengellisestä musiikista eikä pahaa tehnyt tunnin vietto kaikessa rauhassa. Sytytän aina kirkkoon mennessäni kaksi kynttillää. Pari senttiä jää palamatta, kun tilaisuus on loppu.
Mäkin olin eilen kahessakin kirkossa. Siinä toisessa ei ollut edes kattoa :D
Eläinsuojelutapahtumaakin ois pukannu, mut joka paikkaan ei revennyt.
Piti juhlia jotain ihme taistelua. Kirkoissa, miks!?
Teimme kävelylenkin hautuumaalle. Vein mökiltä kotiin tuomani pelargonian repussa isän ja äidin haudalle. Hiljaista oli paitsi me pulpattajat, jotka jutustelimme yhtä sun toista.
Juttelimme Petzen tyttären hevosesta siitä kuinka kaunis ja ihanan rauhallinen se on. Onhan ne kaikki kuohitut eläinpoloset rauhallisia. Niin koirat, kissat kuin hevosetkin.
Hollannissa on eläinpuolue. Jos meillä olisi liittysin siihen ja olisin kuohimista vastaan henkeen ja vereen. Uroseläinten elämä tuhotaan leikkaamalla aivan kuin tyttöjen elämä kun heidät ympärileikataan.
Koska haluan kohdella eläimiä hyvin, en antaisi jos minulla eläin olisi sitä silvottavaksi.- kawe
Minun kissa oli leikattu ja rauhoittui sen mouruamiset loppui, reviiri oli pieni, mutta metsästysvietti säilyi. Myönnän itsekästä oli, mutta mukavampaa.........
Asun nyt keskustan kerrostalossa, enkä ikimaailmassa ottaisi tänne kissaa tai koiraa. En kuulu kirkkoon eikä ole lemmikkiäkään. Kirkkoon en ole aikeissakaan liittyä mutta lemmikkiä voisin ehkä harkita jos ja kun aikanaan työelämä jää taakse. Koira, tai sitten naisystävä jos ei peräti molemmat...
- ...
Vinkki
Hanki muija, jolla koira.
=DW= ... kirjoitti:
Vinkki
Hanki muija, jolla koira.
=DW=Noooo... leikkiä tässä enimmäkseen...
En kuitenkaan yleensä kannata kytkykauppaa.
- ...
Ketjun paras oivallus:
samoilla sanoilla keikan läpi.
Teologinen "tiede"kunta on huvittavuuden huipentuma. - vaiennut
Kyllähän seurakunta vaikenee, kun se vaiennetaan.
- mimmimummi*
Monta teemaa onkin meneillään olevalla viikolla....eläinsuojelu...vanhustenviikko...ja lihaton lokakuu ....ajattelin että miksi juuri lokakuu....onhan se vanhankansan teuraskuu ollut..silloin on teurastettu eläimiä yleisesti...
- alicante.
Ehkä aloitus sittenkin oli tarkoitettu tähän ketjuun?
Ainakin sopisi hyvin. Mutta hakoteille mentiin.
Ehkä joku vastaajakin on oivaltanut jutun samoin?- tuljuttaahan se
Samaa mieltä oon.
- alicante.
hunksz kirjoitti:
"alicante"
Aloitus tarkoitettu tähän ketjuun???
Millähän teillä nyt kuljet?
Tuulen?
H.Kauhia moka. Huomasin liian myöh... siis tälle palstalle, tietysti
://// alicante. kirjoitti:
Kauhia moka. Huomasin liian myöh... siis tälle palstalle, tietysti
:////"alicante."
Liian myöhäistä.
Rangaistuksena vaippanne vaihdetaan vasta ensi-viikolla.
Välttäkää siis enempää pissismiä :)
Antakaa ajatuksienne virrata ensin.
H.- alicante.
hunksz kirjoitti:
"alicante."
Liian myöhäistä.
Rangaistuksena vaippanne vaihdetaan vasta ensi-viikolla.
Välttäkää siis enempää pissismiä :)
Antakaa ajatuksienne virrata ensin.
H.... just piss off... :-)
Eiköhän se kirkonmäen vilinä voimistu kun saaraan hautausverot ym rahastukset kuntoon.
Siellä missä on rahaa on myöskin kansakunnan parhaat pojat ja tytöt.
Mäkin voisin veisata oikein heleän virren mut ääni tulee maan alta ja silmät on ku puukonviillot,paranemisiin.- ...
Mnaah.
Nämä verojutut ja muut on vain parin kirkkokunnan yritys taata toimeentulonsa. Onhan nuo kymmenet muut uskontokunnat pärjänneet tähänkin asti ilman mitään veroja.
Toisekseen. Ei kirkko tee kerrassaan mitään yleishyödyllistä. Ne naamioi sielunmetästyksen ja rahanahneuden muka hyväntekeväisyydeksi. Kirkko koittaa harhauttaa, että niillä olisi muka joku Alkon tyyppinen monopoli hautaushommissa. Kun ei ole. Paljon muitakin hautuumaita, uskonnottomillakin omansa.
Hautaus, tais siis kalman hävittäminen pitäisi sisältyä yhteiskunnan palveluihin, siis valtiolle, ei millekkään uskontokunnalle. Silloin ilomielinmaksaisi veroja, koska siitä hyötyisivät kaikki. Nyt fyrkat on yritys kääriä evluttien ja ortotoksien pohjattomiin rahasammioihin.
Mitän kirlkkoja ei ihminen tarvitse missään vaiheessa. Tökeiröimpiä huijauksia on lapsikaste. Haloo, kun lapsen nimen on ilmoittanut väestörekisteriin, lapsella on nimi. Johonkin uskontoon kastaminen aivan eri asia.
=DW= ... kirjoitti:
Mnaah.
Nämä verojutut ja muut on vain parin kirkkokunnan yritys taata toimeentulonsa. Onhan nuo kymmenet muut uskontokunnat pärjänneet tähänkin asti ilman mitään veroja.
Toisekseen. Ei kirkko tee kerrassaan mitään yleishyödyllistä. Ne naamioi sielunmetästyksen ja rahanahneuden muka hyväntekeväisyydeksi. Kirkko koittaa harhauttaa, että niillä olisi muka joku Alkon tyyppinen monopoli hautaushommissa. Kun ei ole. Paljon muitakin hautuumaita, uskonnottomillakin omansa.
Hautaus, tais siis kalman hävittäminen pitäisi sisältyä yhteiskunnan palveluihin, siis valtiolle, ei millekkään uskontokunnalle. Silloin ilomielinmaksaisi veroja, koska siitä hyötyisivät kaikki. Nyt fyrkat on yritys kääriä evluttien ja ortotoksien pohjattomiin rahasammioihin.
Mitän kirlkkoja ei ihminen tarvitse missään vaiheessa. Tökeiröimpiä huijauksia on lapsikaste. Haloo, kun lapsen nimen on ilmoittanut väestörekisteriin, lapsella on nimi. Johonkin uskontoon kastaminen aivan eri asia.
=DW=Sä oot todella se yksnäinen huutava ääni korvessa.
antasit periksi sil noi uskoto asiat on loputon suo tarvottavaksi,ei ihmiset mielipiteitään muuta .... kirjoitti:
Mnaah.
=DW="..."
Jesse on aina painottanut että nokka sinne mistä tuulee.
Aamu-teeveessäkin oli keskustelu, missä yksityiset yhdistykset painottivat valtion rahojen tärkeyttä heidän elin-tasolleen.
Muuten Jesse sanoi että me kuoletamme minne tahdomme, loukosta luolaan, soista sotiin, lehdoista liha-myllyihin, mutta silti on meille jokainen ruumis arvokas, kunnes siitä henki lähtee.
H.hunksz kirjoitti:
"..."
Aamu-teeveessäkin oli keskustelu, missä yksityiset yhdistykset painottivat valtion rahojen tärkeyttä heidän elin-tasolleen.
Muuten Jesse sanoi että me kuoletamme minne tahdomme, loukosta luolaan, soista sotiin, lehdoista liha-myllyihin, mutta silti on meille jokainen ruumis arvokas, kunnes siitä henki lähtee.
H.Vain satunnaisesti pyrimme estämään kosmeettiset haitat.
H.- ...
piikkiö kirjoitti:
Sä oot todella se yksnäinen huutava ääni korvessa.
antasit periksi sil noi uskoto asiat on loputon suo tarvottavaksi,ei ihmiset mielipiteitään muuta .Itseasiassa muuttavat useinkin.
Siis mielipiteitään. Koko hommelihan on perustunut vauvasta alkaneeseen aivopesuun. Erittäin monet tekevät pesäeron huuhaauskontoihin, tultuaan täysi-ikäisiksi ja saatuaan viimein oikeuden itse määrätä vakaumuksestaan. Osalla silmät aukeavat vasta myöhemmin.
Huvittaa yls tuttu tuuliviiri. Se nyt on uskis. Mutta nuorena se oli tapauskovainen, sitten innokas körtti, sitten kiihkeä hellari, tätänykyä jäyhä lestaatisarnaaja. Se ei ole ikinä löytänyt itseään. piikkiö kirjoitti:
Sä oot todella se yksnäinen huutava ääni korvessa.
antasit periksi sil noi uskoto asiat on loputon suo tarvottavaksi,ei ihmiset mielipiteitään muuta .itse asiassa on kiinnostavaa huomata että juuri uskonnon suhteen ihmiset muuttavat herkästi mielipiteitään, erityisesti jos ne ovat jyrkkiä.
Uskoon kuuluva ehdottomuus tekee ne haavoittuviksi. Kun todellisuus ei taivu oppeihin haetaan joko vielä kovempia sääntöjä toisista uskonnoista tai lahkoista tai luovutaan uskosta kokonaan.yohuuhkaja kirjoitti:
itse asiassa on kiinnostavaa huomata että juuri uskonnon suhteen ihmiset muuttavat herkästi mielipiteitään, erityisesti jos ne ovat jyrkkiä.
Uskoon kuuluva ehdottomuus tekee ne haavoittuviksi. Kun todellisuus ei taivu oppeihin haetaan joko vielä kovempia sääntöjä toisista uskonnoista tai lahkoista tai luovutaan uskosta kokonaan.... ja asiasta viidenteen, olen aina pitänyt sinua tuon Hunksin/Hatsan tms aliaksena, vaikka jotkut tietävämmät ovat miulle ehtimiseen vakuuttaneet että olette eri henkilöitä. Joka tapauksessa kuten tässäkin asiassa olette kuin kaksi marjaa, mustikka ennen ja jälkeen rastaan suoliston...
yohuuhkaja kirjoitti:
itse asiassa on kiinnostavaa huomata että juuri uskonnon suhteen ihmiset muuttavat herkästi mielipiteitään, erityisesti jos ne ovat jyrkkiä.
Uskoon kuuluva ehdottomuus tekee ne haavoittuviksi. Kun todellisuus ei taivu oppeihin haetaan joko vielä kovempia sääntöjä toisista uskonnoista tai lahkoista tai luovutaan uskosta kokonaan."yo-huuhkaja"
Jesse tekisi sinullekin hyvää.
Sinulla tuntuu olevan usko, joka saa aikaan höperehtiviä ajatuksia.
Sisimmässäsi on Jesse, kaiva se sieltä esiin.
Tunnet huumaavasti kaatuvasi, tunnet ilosta nauravasi.
Jesse on kiva ja huumorin-tajuinen tyyppi.
Hän ei turhia murehdi, vaan opastaa sinut elämän Sarja-kuvien maailmaan.
H.yohuuhkaja kirjoitti:
... ja asiasta viidenteen, olen aina pitänyt sinua tuon Hunksin/Hatsan tms aliaksena, vaikka jotkut tietävämmät ovat miulle ehtimiseen vakuuttaneet että olette eri henkilöitä. Joka tapauksessa kuten tässäkin asiassa olette kuin kaksi marjaa, mustikka ennen ja jälkeen rastaan suoliston...
"yo-huuhkaja"
Teevee en ole minä.
Ja kuten aina, minä en kopioi toisia.
H.hunksz kirjoitti:
"yo-huuhkaja"
Teevee en ole minä.
Ja kuten aina, minä en kopioi toisia.
H.Viestini ei ollut osoitettu sen paremmin siulle kuin DW:lle vaan tuolle 'piikkiölle'. Tietysti epäilyäni vahvistaa se että just sie vastasit...
hunksz kirjoitti:
"yo-huuhkaja"
Jesse tekisi sinullekin hyvää.
Sinulla tuntuu olevan usko, joka saa aikaan höperehtiviä ajatuksia.
Sisimmässäsi on Jesse, kaiva se sieltä esiin.
Tunnet huumaavasti kaatuvasi, tunnet ilosta nauravasi.
Jesse on kiva ja huumorin-tajuinen tyyppi.
Hän ei turhia murehdi, vaan opastaa sinut elämän Sarja-kuvien maailmaan.
H.Dementia tulee aikanaan ja sen muokanaan tuomia typeryyksiä en lähde ennakoimaan. Olen tähän asti selvinnyt elämästä ilman huumeita ja uskonto on oopiumia kansalle.
- 18-12
hunksz kirjoitti:
"..."
H.Kyllä kirkko on hyvä kansalle, hänen puoleen voi aina kääntyä pyytää synnit anteeksi toivoa mitä vain .
Vaimoni haudan kyllä hoidan hyvin ja apuakin on määrää mitkä kasvit sinne milloinkin laitetaan.
Kirkkoherraakin kädestä otettiin (hon tunsi hänet).
Tosin erosin kirkosta viime vuonna, hautaus maksu pitää maksaa--kirkko on erotettu valtiosta Ruotsissa.
Ensimmäisellä kerralla haudalla tuli kissa maukui ja kieri hänen jaloissa, emme puhuneet asiasta tosin tapahtui muutakin istuimme penkillä, hetkessä kissa oli hänen sylissä maukui ja nuoli vain vähän minua.
Kaikki totta--- hunksz hyvää vointia. yohuuhkaja kirjoitti:
Dementia tulee aikanaan ja sen muokanaan tuomia typeryyksiä en lähde ennakoimaan. Olen tähän asti selvinnyt elämästä ilman huumeita ja uskonto on oopiumia kansalle.
"yo-huuhkaja"
Noin tulee tapahtumaan.
Mutta siihen asti on hyvä että tulee oma-tuntonsa kanssa toimeen.
Oppii ymmärtämään mitä se tekee, varsinkin mitä se pyrkii tekemään ja muuttamaan.
Minä en näe sitä riesana, vaan mahdollisuutena ottaa sen olka-päästä tarvittaessa tukea maailman myrskyissä. Uskonnollisissakin.
Mukavasti se onkin ohjannut minua ihan muille tuulille.
Antanut minulle rauhan nauraa risti-ritarien viitoille ja tikareille.
H.hunksz kirjoitti:
"yo-huuhkaja"
Noin tulee tapahtumaan.
Mutta siihen asti on hyvä että tulee oma-tuntonsa kanssa toimeen.
Oppii ymmärtämään mitä se tekee, varsinkin mitä se pyrkii tekemään ja muuttamaan.
Minä en näe sitä riesana, vaan mahdollisuutena ottaa sen olka-päästä tarvittaessa tukea maailman myrskyissä. Uskonnollisissakin.
Mukavasti se onkin ohjannut minua ihan muille tuulille.
Antanut minulle rauhan nauraa risti-ritarien viitoille ja tikareille.
H.Miun omatuntoni löisi kai isolla kivellä päähän jos pelkkää narsistisuuttani raiskaisin äidinkieltäni kuten sie tapaat.
Osta seksipalveluja ja jätä kieli rauhaan.yohuuhkaja kirjoitti:
Viestini ei ollut osoitettu sen paremmin siulle kuin DW:lle vaan tuolle 'piikkiölle'. Tietysti epäilyäni vahvistaa se että just sie vastasit...
No mutta,pöllövaarihan se tääl uhoaa.
Että oikein linnun p.....kaa, se on arvokast tavaraa jossain päin mailmaa.
Siit tehrää ruutiakin eli olenks mä sit ruurinkeksijä?
ne ruurinkeksijät onkin tavalise terävi äijipiikkiö kirjoitti:
No mutta,pöllövaarihan se tääl uhoaa.
Että oikein linnun p.....kaa, se on arvokast tavaraa jossain päin mailmaa.
Siit tehrää ruutiakin eli olenks mä sit ruurinkeksijä?
ne ruurinkeksijät onkin tavalise terävi äijiJaajaaaaa... sitähän miekin... että sanoilla häsläämällä täällä ihmiset itsestään profiilia yrittävät rakentaa, parhaat vielä lukuisia...
Parasta olisi että ihmiset keskustelisivat omina itsenään eivätkä esittäisi niin tolkuttoman paljon että mopo käsistä karkaa.
- kawe
-DW-
........
Antaisit jo olla - ainakin 85% suomalaisista on ev.lut. eihän ne kaikki voi olla väärässä. Sitäpaitsi ihmiset saavat lapsia aikuisina, eli aivot ovat jo kehittyneet päätöksentekoon - myös arvokysymyksistä.
Lotto, ulkomaanmatkailu, alkoholi, ym. eivät ole välttämättömyyksiä ja niitä harrastetaan, samalla maksetaan veroa - siitä hyötyvät kaikki. Kirkollisvero ei ole pakollinen, kuolema on ja mihin sitten mennään - saat valita.- ...
Osuit ytimeen.
Lapsikaste, se pitää kieltää. Puolustuskyvyttömät vauvat kastetaan johonkin uskisryhmään. Mene katsomaan kirkkoon, kourallinen kiihkoilijoita, muut vähät välittävät. Eivät kiinnitä asiaan huomiota, eivät ole muistaneet koskaan erota kirkosta.
Asia kulminoituu hienoiten lestaatien kanatusluvuissa. Keuhkoavat, että heitä yli sata tuhatta. Niinno, mukana alaikäiset, joitten mielipiteitä ei kysellä. Tosiasiassa aikuisia lestaateja reilu 20 000. Vähän enenpi kuin jehovia.
Luterilaiseen kirkkoon kuuluminen aivan eri asia, kuin olla uskovainen. Sitäpaitsi, muistit ylkäntiiin tuon niumerosikin, oikea luku tällä hetkellä on 75%.
Ja kyllä. Kaikki, jotka uskovat satuolentoihin, ovat väärässä.
=DW=
- 13-15
Vahvoja poistoja?
- - VAIENNUTKO ???
Seurakunta ??? - Eikö mitä, edelleen ovat kuin lampaat karsinassaan toistamassa samoja määkimisiään,
joita 'pastori' edellyttää.
Hyvin ovat 'lukkarin koulussa' oppineet.
¶¶¶
Wikipedia:
Pastori (latinan sanasta pastor ' = paimen')
Lukkari (alk. ruotsin klockare) on seurakunnan toimihenkilön nimitys. Lukkarin toimenkuvaan kuului kellojen soittaminen, mihin nimitys alkujaan viittaakin. - Niih...
vasta hiljattain päättynyt vuosituhat muutti täällä menon tuollaiseksi.
Ja sitä nyt jatketaan kuin järjettömät lampaat. - kawe
Solsidan on oikein kepeä viihdesarja femmalla.
Yksi kohtaus siitä;
Pariskunta keskustelee kirkollisverosta, vaimo sanoo; tajuatko kuinka paljon maksat, etkä ole edes uskovainen.
Mies; jos on pienikin mahdollisuus, että Jumala sittenkin on olemassa ja kostaa. Ja siitä seuraa Taru Sormusten herra tyylinen helvetti, en ota riskiä.
Voisiko meissä asua jossain syvemmällä - sellainen alkukantainen pelko jonkin suuremman vallasta meihin - jos emme pysy ruodussa. Jo ammoisista ajoista ....Nooo... jokainen pelkuri vetoaa tuohon Blaise Pascalin argumenttiin (eli on kuulemma parempi uskoa vaikkei tietäisikään jumalasta mitään koska jos kuolemanjälkeistä elämää ei ole, uskossa ei häviä mitään, mutta jos se on, siinä voi vain voittaa) mutta itse häpeäisin itseäni jos tuon perusteella väittäisin itseäni uskovaksi ja kuvittelisin voivani kusettaa sitä jumalaa mihin muka uskon.
- Kerro, kiltti Kawe,
oletko tyttö- vai poikapuolinen! Minusta nikin pitäisi kertoa tuo tärkeä asia.
Pitkään luulin Yohuuhkajaa naiseksi, mutta sitten selvisikin, että hän on mies. Silloin näin viestinsä uudessa valaistuksessa. - oikatsohanvaari
Kerro, kiltti Kawe, kirjoitti:
oletko tyttö- vai poikapuolinen! Minusta nikin pitäisi kertoa tuo tärkeä asia.
Pitkään luulin Yohuuhkajaa naiseksi, mutta sitten selvisikin, että hän on mies. Silloin näin viestinsä uudessa valaistuksessa.Höpsistä kukkuu, nikin tarvi mitään kertoa. Uteliaisuus jne. ;))
- √√√√√√√√√√√√√√√√√√√√
yohuuhkaja kirjoitti:
Nooo... jokainen pelkuri vetoaa tuohon Blaise Pascalin argumenttiin (eli on kuulemma parempi uskoa vaikkei tietäisikään jumalasta mitään koska jos kuolemanjälkeistä elämää ei ole, uskossa ei häviä mitään, mutta jos se on, siinä voi vain voittaa) mutta itse häpeäisin itseäni jos tuon perusteella väittäisin itseäni uskovaksi ja kuvittelisin voivani kusettaa sitä jumalaa mihin muka uskon.
Luther-säätiön piispa menettää pappisvirkansa
Torstai 10.10.2013 klo 09.13
Konservatiivisen Luther-säätiön piispaksi vihitty Risto Soramies menettää pappisvirkansa evankelisluterilaisessa kirkossa.
Päätöksen teki Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli.
Soramies vihittiin toukokuussa Luther-säätiötä lähellä olevan Lähetyshiippakunnan piispaksi. Säätiö ja Lähetyshiippakunta tunnetaan muun muassa naispappeuden vastustamisesta
- pn,
Jos, siis jos, Taivas olisi olemassa, tuskin sinne kirkollisvero olisi pääsylippu missään mielessä.
Tai sen maksamattomuus este päästä soittamaan psalttaria. - Mut maan vetovoima
mätkäyttäisi takaisin maan päälle, plots! jos taivas olisi.
- Terve pikkupoika
kysyikin, miten siellä pilven päällä pysyy.
- √√√√√√√√√√√√√√√√√√√√
Aloittaja, miksi nikkisi on "nomen est omen" ??
Anopilleni se sopi, kun sukunimensä oli Töytäys.
Hän sanoi hoitajille ja lääkäreille ollessaan sairaalassa
yli 90-vuotiaana kolaroituaan rollaattorillaan sängyn kulmaan,
"Nomen est omen!" - aasi tai vaasi
No jos sie noin hyvin huolehdit lemmikeistä ?
Täällä olisi yksi aasi tai pässi tuollaista hoivaa vailla.
Kun muuten on saanut niin hävettävän huonoa kohtelua kanssa ihmisiltä, niin olisihan se jo aikakin saada vähintään puolet sellaista kohtelua kun useimmat lemmikit saavat nykyään. - Miksikö seurakunta o
n vaiennut? Ei ole, määkii karsinassaan samoja määkäyksiä jotka on käsketty, niin kuin ennenkn aina, ei mitään omaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233460- 122286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141889Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681517Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301423- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101281- 141236