Matkalaukku uusiokäyttöön ... viimeistä matkaa varten.

pelkkä menolippu

Enää ei matkalaukku lähde mukaan matkalleni, vaan jää tänne kun itse lähden.

Olen kutonut jo monet sukat laukkuun laittaen joka sukkaparin varteen jotain viimeiseksi viestikseni. Lähtöni jälkeen voin näin lämmittää heitä hiukan ja ehkä kulkea myös askeleissaan.

Onko täällä muita jotka jo valmistautuvat viimeiselle matkalle?

15

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämän langoilla

Johan täällä on hauskoja aiheita. Riittäisi yksi tätä lajia päivässä.
      Uurna on paljon pienempi. Minä mahdun siihen.

• Synkäksi sanovat aloitustas,mut ihan asiallinen juttu se on.
      Ei huono ajatus jättää sukat ja muutama sana, siin kun on saattamassa viimeselle matkalle niin saattaa herättää ajatuksia.
      Aina olis hyvä varautuu lähtöön kun se kumminkin on eressä, aikaa vaan ei kukaan tierä.
      Yleensä kuolema yritetään työntää näkymättömiin ja nykyihmiset suhtautuu siihen aivan paniikin omasesti ,joskus lähtijä oli pihapiiris hautaamiseen asti.
      Mulla kun ei oo ketään joka pärjätäkseen minuu tarviis niin on jääny vähemmälle toi varustautuminen,sinne samaan hautaan aikanaan kaikki mennään.

• henrjii

jos olisi semmoinen kovakuorinen matkalaukku, muovista, niin laittaisin sinne multaa. Jos se olisi sellainen kaksiosainen halkaistava, niin toiseen istuttaisin perunoita, ja toiseen kukkia.
        Muovin kun vielä laittasi päälle voisi ne vierä varhain keväällä ulos.

• Mun matkalaukulle on vielä käyttöä alkuperäiseen tarkoitukseen. Ei jouda uusiokäyttöön. Tassut kohti uusia seikkailuja

• Ei taskuja...

Olen säästänyt rahaa koko elämäni, ainokaiseni voi yllättyä iloisesti.
      Aloittaja ilahduttaa varmasti jälkeen jääneitä.

• Joo en mä kokenut aloitusta myöskään mitenkään kauheen synkkänä, ehkä hieman etuaikasena vaan. Sukat lämmittää aina ja kauniit ajatukset sitäkin enemmän.

• reppuriika

Minulla ei ole tällä hetkellä varsinaista matkalaukkua, no joitain suuria kasseja on jos reissaan Karjalan laulumailla. Nykyään sielläkin aika harvoin tulee käytyä. Kyllähän sitä jotain valmisteluja on tehnyt nyt vuoden sisllä kun reilut vuosi sitten oli aivoissa TIA-kohtaus ja suvussa on sydän- ja verisuonitauteja.
      On ollut puhetta siskojen kanssa, miten menetellä jos äkkiä rysähtää ja on minulla testamentinkin tapainen.
      Tuo on ihan mukava idea piilottaa tuollaista kaunista muistoksi ja yllättää läheisen surun jälkeen.
      Minulle kuolema ei ole pelottava asia. Mehän elämme koko ajan kuollaksemme, jotta jälleen eläisimme ikuikusesti.

• En aio vainota jälkipolvia mitenkään. Oma asiansa, muistavat jos muistavat, jos eivät, ei ole miun murheeni.

• tympääntyny sukujen

riitoihin, keksitää jos mikälaista juttu että riidan saa aikaseksi,
      ihmiset on hulluja ,

EI valmisteluja,

mä lähden yx - kax tosta vaan varottamatta,
      kaikki saa jäädä siihen,
      , siinäpä sitten tappelevat perinnöstä,
      sillä tappeluksi se menee jokatapauksessa,

• Mä en ole edes vielä miettinyt asiaa. Ei tunnu ajankohtaselta. Ja sitten jos jotain sattuu ja mun poletti luiskahtaa alas niin saavat muut murehtia. Niinkuin aina ennenkin on tapahtunut. Sukupolvesta sukupolveen, vuosisadasta toiseen. Ei mulla tarvi olla kaikkia kontrolleja hallussani. Mun ainoo velvollisuus on elää mun omaa elämää, seuraa mun omaa tähteä ja yrittää olla satuttamatta ketään.
      Ne hautapaikat ja matkalaukut ja menoliput järjestyy.

• onnekas sinä

Onkokaan kaikilla murehtijoita?

• onnekas sinä kirjoitti:

Onkokaan kaikilla murehtijoita?

Olet oikeassa. Kaikilla ei ole varmaan murehtijoita. Mitä tapahtuu jos ei ole omaisia ja ei ole itse tehnyt järjestelyjä? Eikö ne hautajaiskulut mene vainajan tililtä? Periaatteessa minulle aivan sama miten ja mihin: en ole kuitenkaan enää paikalla arvostelemassa järjestelyjä. Ja jos ei ole murehtijoita ei ole riitojakaan.

• onnekas sinä
        Paloma.se.co kirjoitti:

Olet oikeassa. Kaikilla ei ole varmaan murehtijoita. Mitä tapahtuu jos ei ole omaisia ja ei ole itse tehnyt järjestelyjä? Eikö ne hautajaiskulut mene vainajan tililtä? Periaatteessa minulle aivan sama miten ja mihin: en ole kuitenkaan enää paikalla arvostelemassa järjestelyjä. Ja jos ei ole murehtijoita ei ole riitojakaan.

Peukkuani nostan sinulle. :))

Mihin menevät rahallisuutemmekaan meidän?
        Jos ei älytä tehdä testamenttia.

Jos ei ole murehtijaa, onko ketään itkevää kuolleen takia? Kuoleeko joku turhaan?
        Kovin kovin tunnut ajattelevan.

• pelkkä menolippu

Joku tuolla mainitsi jälkipolvien vainoamisen, en kuitenkaan usko heidän kokevan tervehdyksiäni vainoamisena, sillä kudon näitä sukkia ja kirjoittelen kirjeitä vain rakkaille ystäville ja läheisille, kaikkien heidän kanssa tulemme enemmän kuin hyvin toimeen.
      En ole kertonut heille että päiväni ovat lasketut, enkä aio etukäteen kertoa, heille kirjoittamissani kirjeissä perustelen miksi olen näin toiminut.
      Eipä minulta paljon riideltävää jää, olen jo etukäteen hoitanut asiat niin ettei muiden niitä tarvitse hoidella, eikä perilliseni ole lainkaan riitaisaa porukkaa

• Perillisiä kun ei ole,sukulaiset pohtivat että kellehhän se täti roponsa jättää.
      Kaik on tehty valmiiksi,paperit löytyy. Lähtöä en edes ajattele,elän päivän kerrallaan niin hyvin kuin osaan,viimeinen sijani on kuitenkin muu kuin hauta,senkin olen laatinut valmiiksi.
      Toivon tahtoani noudatettavan vaikka se onkin erikoinen tapa kadota maan päällisestä olosta.Kirpparilta ostamani vanha matkalaukku on sängyn päässä,tyhjänä.

Isälleni arkkuun laitoin hälle villasukat,työmiehen ruudullisen paidan,lämpimät housut ja korttipakan ja vasaran,sielläpähän saa pelata pasianssia ja korjailla taivaan narisevia portteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3500
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2316
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1463
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1291
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe