Yksipuolinen yhteydenpito

syskon

Tilanteeni on mielestäni hieman hankala. Mulla on kaveri, jonka yhteydenottoa joutuu odottamaan todella kauan. Usein menee viikkoja, että hänestä kuuluu jotain. Tällä hetkellä hänen viimeisestä yhteydenpidosta on kaksi kuukautta. Päätin, että en laita hänelle viestiä/soita ellei hän tee sitä "vuorostaan". Olen kaverini lapsen kummi ja haluaisin pitää yhteyttä kummilapseeni, mutta en haluaisi olla aina se joka kyselee kuulumisia. Olemme myös pitkäaikaisia kavereita.. mielestäni kaveruuden/ystävyyden eteen molempien osapuolten on tehtävä töitä. Lapsen takia en kaveruutta haluaisi katkaista, mutta en keksi muutakaan ratkaisua.

5

242

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan tuttu tunne ja kokemus mulle. Mullakin on ollu ystäviä/kavereita, pitkäaikaisiakin, jotka ovat olleet huonoja pitämään yhteyttä. Minä olen yleensä se aloitteentekijä ja yhteydenpitäjä, mutta en enää aio olla. Sen takia moni ystävyyssuhde/kaverisuhde on kariutunut. Tuollaiset ihmiset eivät ole sitten niin hyviä ja sopivia kavereita. Meidän pitäs olla kavereita toisillemme, kun ajattelemme samalla tavalla kaveruudesta..=)

• nkkiiikknnnkkiiikknn

Ilmeisesti kaverillasi on perhe-elämää, sanoisin että on melko normaalia että se vie huomion.

• syskon

Tottakai perhe vie suuren huomion, mutta vaikka itsellänikin on muuta elämää ja muita ystäviä, joille aikaani miellelläni annan, niin en silti ymmärrä miten hän voi toimia niin kuin hän toimii. Itse mielelläni soisin aikaani myös hänelle.

• 2+14

Ilmeisesti olette kuitenkin hyviä ystäviä koska kummiksi olet myös päätynyt. On luonnollista että ystävyys kokee hiljaisia vaiheita. Miksi siitä pitäisi heti vetää johtopäätökset että toinen yrittää jotain viestittää(ei kiinnosta nähdä ym) varsinkin kun on selkeästi jo osoittanut että arvostaa sinua(kummius). Ehkä hänellä on vain sellainen vaihe elämässä että kiirettä pukkaa, ei mitään dramaattista. Eli välien täysi katkaisu tuntuu todella omituiselta vaihtoehdolta. Toki jos ne viilenee itsestään niin ok. Anna hänen ottaa seuraavaksi yhteyttä. On ikävää että joutuu odottelemaan ja arpomaan että miksiköhän ei nyt ota yhteyttä, mutta anna tilanteelle aikaa ja keskity muihin juttuihin. Jos ei hän tajua jossain vaiheessa ryhdistäytyä, ei vika ainakaan jää sinuun(vrt.välien katkaisu)

• syskon

Sen lisäks, että olen lapsen kummi, olin myös kaaso. Luulen, että tärkeä olen ollut ainakin joskus. Tällainen totaalinen hiljentyminen on vaan outoa. Aikaa muille näyttää kuitenkin olevan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe