ootta valamiita maksamaan karvalakista kirputorilla`? Entäs korva läppä lippalakista? Oikeen lämpösestä talvi malista. Entäs villa sukka puoli ynnä lappaset?
Palijonko
38
184
Vastaukset
- henrjii
elohopean mukaan, - "aste on yksi €
- miehile
Ei nuin halavalla myyä.
- pn.
Kirppuisia karvalakkeja on kaapit täynnä. En mitään. Puolesta villasukasta samat.
Oikeat käsikudotut villasukat ja lapaset on hyvissä hinnoissa.- mihille
Minoon tikunnu lapsia ynnä sukka puolta.
- pn.
mihille kirjoitti:
Minoon tikunnu lapsia ynnä sukka puolta.
Minen oikein osaa tikuta. Koulussa oli pakko kutoa puolisukat. Kai niistä tuli suurinpiirtein samankokoiset.
Virkkuussa olen vast' mestari.
Olen aina halunnut osata kutoa kauniita sukkia, sun muuta lämmintä ja kaunista.
Muistan, kun mummoni kutoi luppoaikansa, jota oli todella vähän. Suu kävi, hymyssä usein, mutta aina vain edistyi kudin. Ei sitä pahemmin tarvinnut katsella, vanhasta tottumuksesta kävi.
Puikot vain hiljaa hilisivät, ja pian taas yksi monista pojista sai sukkansa.
. - k/k
pn. kirjoitti:
Minen oikein osaa tikuta. Koulussa oli pakko kutoa puolisukat. Kai niistä tuli suurinpiirtein samankokoiset.
Virkkuussa olen vast' mestari.
Olen aina halunnut osata kutoa kauniita sukkia, sun muuta lämmintä ja kaunista.
Muistan, kun mummoni kutoi luppoaikansa, jota oli todella vähän. Suu kävi, hymyssä usein, mutta aina vain edistyi kudin. Ei sitä pahemmin tarvinnut katsella, vanhasta tottumuksesta kävi.
Puikot vain hiljaa hilisivät, ja pian taas yksi monista pojista sai sukkansa.
.Hyvin tehryt kauniisti koristellut villasukat on kuin korut joita mieskin voi hyvällä omallatunnolla käyttää.
En osaa arvioida aikaa jota kutominen kestää,pari päivääkö? - Seitsemästä veljestä
k/k kirjoitti:
Hyvin tehryt kauniisti koristellut villasukat on kuin korut joita mieskin voi hyvällä omallatunnolla käyttää.
En osaa arvioida aikaa jota kutominen kestää,pari päivääkö?Reiluilla varsilla olevia naisten villasukkia syntyy telkkaria katsellessa 3 paria viikossa, miesten sukkia 2 paria, mitään erillisiä kuvioita en neulo, vain kauniit koristeraidat.
- kuviosukat,,,
Seitsemästä veljestä kirjoitti:
Reiluilla varsilla olevia naisten villasukkia syntyy telkkaria katsellessa 3 paria viikossa, miesten sukkia 2 paria, mitään erillisiä kuvioita en neulo, vain kauniit koristeraidat.
1 pari vrk naisten ja miesten sukat, jos käsivarret ja olkapäät kestää neuloa.
Välillä on pakko pitää taukoa ja parannella kipeitä paikkoja. - k/k
kuviosukat,,, kirjoitti:
1 pari vrk naisten ja miesten sukat, jos käsivarret ja olkapäät kestää neuloa.
Välillä on pakko pitää taukoa ja parannella kipeitä paikkoja.Kertokaa nyt mitä itte pirätte asiallisena korvauksena lankat työ?
- pn.
k/k kirjoitti:
Kertokaa nyt mitä itte pirätte asiallisena korvauksena lankat työ?
Jostain luin, että oikea hinta töineen ja aineineen olisi 50-70€/pari.
Aiotkos alkaa tikkuilemaan? Niinhän teki Leo Jokelakin. - monta asiaa..
pn. kirjoitti:
Jostain luin, että oikea hinta töineen ja aineineen olisi 50-70€/pari.
Aiotkos alkaa tikkuilemaan? Niinhän teki Leo Jokelakin.Harvoin kukaan mielellään noin paljon maksaa sukkaparista. Riippuu vähän siitäkin miten paljon arvoa annetaan käsityölle.
Lankojen laatukin ratkaisee. Hyvistä langoista neulotut sukat voisivat mennäkin n. 40-50 €:lla. Maakuntasukat saattaisivat maksaakin 50-70 €.
Itse keksitty mallikin voi nostaa hintaa.
Käsityöliikkeet ottavat osan myytävistä tuotteista osansa. Hintakin saattaa jo sen takia nousta korkeammalle.
Jos aikoo itse myydä, joutuu hommaamaan myyntiluvan ja myymisestä menee veroakin.
Tiedän muutaman miehen jotka mielellään tikkuilevat tai ainakin harrastavat koneneulontaa. k/k kirjoitti:
k/k
Meidän kirpparilla tädit näkyy pyytävän kutomistaan aikuisten hyvännäköisistä villasukista parinkympin tienoilla, joskus vähän yli joskus jopa alle. Minä en siihen hintaan myisi, olen sen verran hidas neulomaan. Ja langatkin maksaa.
Just muistin että yhdet parsittavat sukat odottaa (vävykokelaan) ja muutama kerä on lankaa hommattuna jos vaikka lomareissulla kutomisinto yllättäisi. Harmi ettei lentokoneeseen saa ottaa puikkoja mukaan, lennoilla olisi joutoaikaa.
Pitääkin tästä lähteä parsimaan ne sukat ;-)saimaantaka kirjoitti:
k/k
Meidän kirpparilla tädit näkyy pyytävän kutomistaan aikuisten hyvännäköisistä villasukista parinkympin tienoilla, joskus vähän yli joskus jopa alle. Minä en siihen hintaan myisi, olen sen verran hidas neulomaan. Ja langatkin maksaa.
Just muistin että yhdet parsittavat sukat odottaa (vävykokelaan) ja muutama kerä on lankaa hommattuna jos vaikka lomareissulla kutomisinto yllättäisi. Harmi ettei lentokoneeseen saa ottaa puikkoja mukaan, lennoilla olisi joutoaikaa.
Pitääkin tästä lähteä parsimaan ne sukat ;-)Saimaantaalle
Huomenna jos kelit sallii aion mennä kirpputoreille ja turuille ostaakseni villasukat.
Maksan mukisematta myyjän pyytämän hinnan.
Kumman kissan otan räsynukken vai maine coonin?piikkiö kirjoitti:
Saimaantaalle
Huomenna jos kelit sallii aion mennä kirpputoreille ja turuille ostaakseni villasukat.
Kumman kissan otan räsynukken vai maine coonin?'piikkiö'
Räsynukke? En löytänyt "kuvastosta" ;-).
Mielestäni Ragdoll oli just sinun kissan näköinen, mutta kyllä Mine coon'kin läheltä liippaa. Kuitenkin, jos oikein ajatellaan niin suomalainen raidallinen tai vaikka tähteeksi jääneistä väreistä koottu kirjava kotikissa ovat ihan mahtavia otuksia.
Pitkäkarvaisia vierastan - minulle suositeltiin jotain "lyhytkarvaista tai somalikissaa". Tuo pilkullinen Bengali oli aika tyylikäs tapaus. Mutta siltikin: tutunnäköinen maatiaiskissa, värillä ei väliä !!!- ***
piikkiö kirjoitti:
Saimaantaalle
Kumman kissan otan räsynukken vai maine coonin?@piikkiö
Sikäli mikäli noita rotuja harkitset, samallahan voisit hankkia ilveksen. Kollimallikissat ovat lähes saman painoisia. Tokikaan ei ilvestä saa kotieläimeksi. - k/k
*** kirjoitti:
@piikkiö
Sikäli mikäli noita rotuja harkitset, samallahan voisit hankkia ilveksen. Kollimallikissat ovat lähes saman painoisia. Tokikaan ei ilvestä saa kotieläimeksi.Edesmennyt valkoiseni,rauha muistolleen oli riskimmällään 8kg pelkkää lihasta.
Se oli mun kaveri,ikäväkin on.
Kun otan eläimen syliini en halua pelätä et se särkyy. - seitsemästä veljestä
k/k kirjoitti:
Kudon sukkia yhdelle hyväntekeväisyyskirppikselle. Myyntihinnaksi siellä laitetaan langat x 2
työn hinta:
5€ lasten sukat
36-38, 8€
39-40, 9€
41-42, 10€
43-44, 11€
45-46, 12€
47-48, 14€
Esimerkiksi kun kutomani naisten 38-39 sukat painavat 130 g ja miesten 47-48 sukat 180 g, niin niiden myyntihinnaksi tulee kirppiksellä 19,70 ja 30,20, hinnat pyöristetään aina lähimpään tasa euroon.
Kun vien sinne sukkia niin ne laitetaan vaakaan ja korvataan langan kilohinnan mukaan, kudon vain 7-veljestä langasta ja viimeksi kun vein sinne sukkia niin siitä korvattiin kutojalle 45€ kilo.
Olen päivätöissä joten aikaa on kutoa vain iltasella televisiota katsellessa, tuolla toisessa ketjussa mainitsinkin jotta yleensä syntyy viikossa joko naisten sukkia 3 paria tai miesten sukkia 2 paria.
Ps. kannattaa ostaa kirppareilta vain sellaisia sukkia joissa on lankakerän panta mukana, silloin näkee että ne on kudottu uudesta langasta. Sellaistakin nimittäin valitettavasti tehdään, että puretaan vanhoja neuleita, eikä lankoja edes pestä vaan niistä kudotaan myyntiin muka uusia sukkia. - ***
k/k kirjoitti:
Edesmennyt valkoiseni,rauha muistolleen oli riskimmällään 8kg pelkkää lihasta.
Se oli mun kaveri,ikäväkin on.
Kun otan eläimen syliini en halua pelätä et se särkyy.Woihan Witalis, onko nätimpää, kuin on tää.
No hyvin syötit valkoisesi. Onko oravat olleet valtoimenaan, nyt kun heidän ei ole tarvinnut valkoista väistää?
http://www.youtube.com/watch?v=HzkZLOcj5DI - monta asiaa...
seitsemästä veljestä kirjoitti:
Kudon sukkia yhdelle hyväntekeväisyyskirppikselle. Myyntihinnaksi siellä laitetaan langat x 2
työn hinta:
5€ lasten sukat
36-38, 8€
39-40, 9€
41-42, 10€
43-44, 11€
45-46, 12€
47-48, 14€
Esimerkiksi kun kutomani naisten 38-39 sukat painavat 130 g ja miesten 47-48 sukat 180 g, niin niiden myyntihinnaksi tulee kirppiksellä 19,70 ja 30,20, hinnat pyöristetään aina lähimpään tasa euroon.
Kun vien sinne sukkia niin ne laitetaan vaakaan ja korvataan langan kilohinnan mukaan, kudon vain 7-veljestä langasta ja viimeksi kun vein sinne sukkia niin siitä korvattiin kutojalle 45€ kilo.
Olen päivätöissä joten aikaa on kutoa vain iltasella televisiota katsellessa, tuolla toisessa ketjussa mainitsinkin jotta yleensä syntyy viikossa joko naisten sukkia 3 paria tai miesten sukkia 2 paria.
Ps. kannattaa ostaa kirppareilta vain sellaisia sukkia joissa on lankakerän panta mukana, silloin näkee että ne on kudottu uudesta langasta. Sellaistakin nimittäin valitettavasti tehdään, että puretaan vanhoja neuleita, eikä lankoja edes pestä vaan niistä kudotaan myyntiin muka uusia sukkia.7-veljestä lankaa saa joskus tarjouksesta 2 kerää 7,80 € (300g).
Raita, polkka ym. ovat kalliimpia 7,80 - 830 € 150g:n kerä.
Miesten sukkiin menee n. 150g. Yleensä kolmesta kerästä saa 2 paria riippuen koosta ja mallista.
Naisten sukat neulon yleensä Nallesta tai muusta sen vahvuisesta langasta. 100 g:n kerä yksivärisenä 3.90 €, kirjavana 6.00 - 750 €:on 100g:n kerä.
En ole myyntiin neulonut, lapsille ja lapsenlapsille muille sukulaisille menee kaikki kunhan tuovat langat ja mallin tullessaan. Ajankuluksi neuloessa ei palkkakaan ole niin tärkeä.
Ps. Puretusta ja pesemättömästä langasta neulotut sukat erottaa kiharaisesta ja epätasaisesta neulepinnasta. - seitsemästä veljestä
monta asiaa... kirjoitti:
7-veljestä lankaa saa joskus tarjouksesta 2 kerää 7,80 € (300g).
Raita, polkka ym. ovat kalliimpia 7,80 - 830 € 150g:n kerä.
Miesten sukkiin menee n. 150g. Yleensä kolmesta kerästä saa 2 paria riippuen koosta ja mallista.
Naisten sukat neulon yleensä Nallesta tai muusta sen vahvuisesta langasta. 100 g:n kerä yksivärisenä 3.90 €, kirjavana 6.00 - 750 €:on 100g:n kerä.
En ole myyntiin neulonut, lapsille ja lapsenlapsille muille sukulaisille menee kaikki kunhan tuovat langat ja mallin tullessaan. Ajankuluksi neuloessa ei palkkakaan ole niin tärkeä.
Ps. Puretusta ja pesemättömästä langasta neulotut sukat erottaa kiharaisesta ja epätasaisesta neulepinnasta.Täällä maaseudulla ei noita tarjouksia niin kovin ole, nostalgiasta pääosin olen nyt kutonut. Lasten sukkia harvemmin kirppikselle kudon, niillä ei uusina ole täällä niin menekkiä kun käytettyinä niitä on siellä myynnissä 2 eurolla.
Enhän minäkään niitä myy, kutominen on panokseni hyväntekeväisyyteen, lankoja minulla ei olisi itse varaa ostella sitä määrää mitä sinne kudon. *** kirjoitti:
Woihan Witalis, onko nätimpää, kuin on tää.
No hyvin syötit valkoisesi. Onko oravat olleet valtoimenaan, nyt kun heidän ei ole tarvinnut valkoista väistää?
http://www.youtube.com/watch?v=HzkZLOcj5DIEi kiusaa oravat mä parturoin tontin puhtaaks niin sit vanhana pääsee mediheli laskeutumaan vapaasti.
Kauhee kissakuume vaivaa olisko tää sitä piolookisen kellon tikitystä?- prutti
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei kiusaa oravat mä parturoin tontin puhtaaks niin sit vanhana pääsee mediheli laskeutumaan vapaasti.
Kauhee kissakuume vaivaa olisko tää sitä piolookisen kellon tikitystä?Tämmönen
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151812978353876&set=vb.170901143077174&type=2&theater
- reikiä on
Mulla ois hirvee kasa reikäsiä villasukkia,kun ei ole löytynyt parsijaa,mutta en ole hennonut heittää pois,kun muuten on niin nättejä.
Vanhaa toisten pitämää karvahattua en ottais ilmaseksikaan.- pese, hiki syö
Poikkase sukanlava irti ja pärvötä se mitä ei uskalla leikata varteen asti poimi silmukat ja kudo uuudet lavat, kudotuta ellet itse voi/osaa.
Varsissa se aika menee, ja säilyvät muutamat lavat. 7 -velj. on hyvä sukanlavoihin.
Ettehän pese villasukkia 30 - 40 astetta kuumemmalla , eikä pulveriksi valkaisuainetta sisältävää seosta, lukekaa pesuaineiden koostumukset, kotona pitää olla 2 - 3 pak. erilaisia pesuja varten, vai onko se yksi pakkaus ja sillä pestä hurruutetaan kaikki kodin pyykit? huh ! - reikiä on
pese, hiki syö kirjoitti:
Poikkase sukanlava irti ja pärvötä se mitä ei uskalla leikata varteen asti poimi silmukat ja kudo uuudet lavat, kudotuta ellet itse voi/osaa.
Varsissa se aika menee, ja säilyvät muutamat lavat. 7 -velj. on hyvä sukanlavoihin.
Ettehän pese villasukkia 30 - 40 astetta kuumemmalla , eikä pulveriksi valkaisuainetta sisältävää seosta, lukekaa pesuaineiden koostumukset, kotona pitää olla 2 - 3 pak. erilaisia pesuja varten, vai onko se yksi pakkaus ja sillä pestä hurruutetaan kaikki kodin pyykit? huh !Kun oon mies,enkä ole ikinä edes kokeillut,eikä sormet enään taivu
- reikiä on
reikiä on kirjoitti:
Kun oon mies,enkä ole ikinä edes kokeillut,eikä sormet enään taivu
Niin vielä tosta pesusta,naurattaa vieläkin kun pesin villaiset välihousut kuumassa vedessä,niin kutistuivat niin pieneksi ettei oli mahtuneet pienelle lapselle,ukot on vähän töpelöitä näissä akkojen hommissa.
- pese, hiki syö
reikiä on kirjoitti:
Kun oon mies,enkä ole ikinä edes kokeillut,eikä sormet enään taivu
Kyselepä em. kerhotoimintoja asuinpaikallasi. On jos minkälaisia neulonta kerhoja, josko innostuisivat tarjouksestasi ja tuotapikaa sinulla on iso kasa ehjiä sukkia.
Ennen neuloisin uudet kuin parsisin osaamaani ruppua, parsimista ei minullekaan ole kouluissa opetettu vaikka laajalti onkin opit. Tai sitten olen tahallisesti vältellyt parsimistunteja.
Joku vanhempi naisimmeinen voisi pientä korvausta vastaan ( luulisin ) kudoskella ihan ajankulukseen televisio katsellessaan, sukankudonta kun ei vaadi paljoakaan katselua. ;))
- optimistiko?
Miten täällä joku on kauppaamassa talvivarusteitaan pois just talvea vastaan. Vai ottiko nämä puheet ilmaston lämpenemisestä noin tosissaan, ettei luule enää karvahattua tarvitsevansa?
- ...
Susilakki.
Asiallisesta sellaisesta voisin maksaa parikin sataa, jos olisi rahaa. Asiallisella tarkoitan mun mieleisen näköistä, hyvää turkista, taatusti aitoa ja kokolailla virheetöntä päähistä.
Ite asiassa aikanaan koitin hommata uutena sellaista. Pieni ongelma, susia kaadetaan rajattu määtä, korkealaatuiset turkikset erittäin kattelussa.
Mutta jos kirppiksellä sattuis tulemaan vastaan, olisin kyllä kiinnostunut, siis sopuhintaan.
Villasukkia perinnöksi asti, ei niitä kukaan enää käytä. Sama juttu vanttuissa, ei mitään käyttöä kenellekään. Kalliit materiaalit, parhaimmillaan hyvää käsityötä, mutta lähinnä niitä kamoja, joita saa lahjaksi ja katselee niitä Jaska Jokusen hymy naamarissa ja kiittelee kovin ja roudaa vaivihkaa vintille hiirien syötäväksi.
=DW=Lahjoita hyvä ihminen ne villasukat ja vanttuut hyväntekeväisyyskirppiksille (ettei hiiret syö), niitä on joka puolella, Konttia ja Fidaa ja SPR:ää. Monet joutuu talvellakin olemaan ulkohommissa ja tarviaa lämpimät sukat saappaisiin. Tulisipahan siivottua vintti ja tehtyä samalla jokunen hyvä työ... ;-)
- sukat villaa
Kuule villasukkia parempaa ei ole, etenkin talvella, jolloin en itse muita käytä ja kesälläkin aika paljon, taas karvahattua ei monenkaan päässä näy, nykyään.
- sitroen.
Susilakkia ei ole, mutta mustaksi värjätystä siniketusta tehty on ja se on hyvä!
Piti teettää 120 km:n päässä turkisompelimossa, kun ei lähempänä ollut valmiita karvalakkeja. 4 kaupungin liikkeet nuohosin läpi... Turkisompelimo oli 6 km:n päässäkin, mutta sanoivat, etteivä tee! Kumma kun ei raha kelpaa.
Koirannahkakinttaat ostaisin rakinomistajien iloksi kun vain jostakin löytäisin. Sellaisesta kellanruskeasta rakkikoirasta tehdyt pitkävartiset. Niitä oli 60 v sitten aika monella naapurilla. - sitroen.
sukat villaa kirjoitti:
Kuule villasukkia parempaa ei ole, etenkin talvella, jolloin en itse muita käytä ja kesälläkin aika paljon, taas karvahattua ei monenkaan päässä näy, nykyään.
Onhan ne villasukat muuten hyvät ja mukavat, vaan kun kuluvat alta viikossa puhki. Samoin kaikki sekoitelangasta kudotut: ennätys on kesäsukat puhki kolmantena päivänä. Enkä minä edes pajoa viitsi kävellä, mikä kuluttaisi. Kaupasta ei saa edes suurella rahalla kuin sutta ja sekundaa.
Vanha pitkästä nailonkuitulangasta kudottu urheilusukka kestää. Ostin pian 60 v sitten neljä paria, ainakin yhdet on vielä ehjät. Tosin kutistuneet alle puoleen kokoon, mutta silti. Eikä hiosta eikä palele. Yhdet sukat riittää talvella kun on aaltopahvi- tai kokolattiamattopohjalliset kengissä. Jossakin -30 tai kylmemmässä saa olla jo talvikengät. - oma kutomia
sitroen. kirjoitti:
Onhan ne villasukat muuten hyvät ja mukavat, vaan kun kuluvat alta viikossa puhki. Samoin kaikki sekoitelangasta kudotut: ennätys on kesäsukat puhki kolmantena päivänä. Enkä minä edes pajoa viitsi kävellä, mikä kuluttaisi. Kaupasta ei saa edes suurella rahalla kuin sutta ja sekundaa.
Vanha pitkästä nailonkuitulangasta kudottu urheilusukka kestää. Ostin pian 60 v sitten neljä paria, ainakin yhdet on vielä ehjät. Tosin kutistuneet alle puoleen kokoon, mutta silti. Eikä hiosta eikä palele. Yhdet sukat riittää talvella kun on aaltopahvi- tai kokolattiamattopohjalliset kengissä. Jossakin -30 tai kylmemmässä saa olla jo talvikengät.Kannattaisikohan käydä jalkahoidossa?
mulla kestää villasukat vuosia, on monet yli 10 vuotta vanhatkin, ympäri vuoden ovat öisin jaloissa ja muulloin paitsi kesällä päivälläkin. - :-(
sitroen. kirjoitti:
Susilakkia ei ole, mutta mustaksi värjätystä siniketusta tehty on ja se on hyvä!
Piti teettää 120 km:n päässä turkisompelimossa, kun ei lähempänä ollut valmiita karvalakkeja. 4 kaupungin liikkeet nuohosin läpi... Turkisompelimo oli 6 km:n päässäkin, mutta sanoivat, etteivä tee! Kumma kun ei raha kelpaa.
Koirannahkakinttaat ostaisin rakinomistajien iloksi kun vain jostakin löytäisin. Sellaisesta kellanruskeasta rakkikoirasta tehdyt pitkävartiset. Niitä oli 60 v sitten aika monella naapurilla.Toivottavasti koirat ehtivät kucemaan kintuillesi paljon elinaikanaan.
- nollo
Paska kiinnostaa?
60 - 1943
Mies en ole, mutta vastaan. Maksaisin 100 euroa sinisestä karvalippiksestä. Kauan sitten stin sellaien miehelleni. Kotikaupungissani oli hyvä miesten vaateliike. Mieheni piti tuosta lippiksestä tosi paljon jakäytti sen aivan loppuun.
- sitroen.
Käypä turkisompelimossa kysäisemässä. Saattaa löytyäkin tai sitten tekevät.
Minun pitää teettää kunnon korvaläpät mustasta minkistä mallin mukaan. Kaupoissa ei ole kuin valmista kaatopaikkakamaa. Pahoin kyllä pelkään, että metalliosat saan tehdä mieleisiksini ensin, mutta onhan minulla rosterilankaa. 1,6 millin hitsilankaa joku metri. On vain tuo toimiva ompelimo turhan kaukana... Ensin 2x120 km ja kun on valmiit niin taas 2x120 km. Tekee lähes 500 km á 45 c/km. Hintaa tulee, mutta siinä viimeisessä paidassa ei kuulemma ole taskuja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421