Tyhmä kysymys mut esitän kuitenkin: pitääkö suomalainen lääkeresepti olla käännetty esim englanniksi/espanjaksi kun matkustaa kanarialle vai kelpaako ihan suomen kielellä oleva jos vaan on lääkkeet alkuperäisessä pakkauksessa`?
Miten esim e-pillerit, erektiolääke, kolestrolilääke?
entä jos mennään thaimaahan tai arabiemiirimaihin, esim dubai?
lääkereseptit Englanniksi?
4
1030
Vastaukset
- 27-v
Oma kokemukseni Espanjasta. Menettely on muuttunut usein ja lyhyehköin välein.
Ainakaan tähän mennessä ei suomalainen resepti sellaisenaan ole kelvannut vaan se on täytynyt muuttaa terveyskeskuksessa espanjalaiseksi.
Nykyään ei tarvitse edes niiden t-k korttia.
E-reseptit tuonevat piakkoin muutoksen.
Jos tarkoitat Suomesta mukaanotettavia lääkkeitä niin mieleeni ei ole koskaan juolahtanut etteivätkö kotoiset reseptit riittäisi alkuperäpakkauksissa olevien lääkkeiden takuiksi.
Voin olla liian hyväuskoinenkin.
Käsitin alkuun, että olit ostamassa.
Eivätköhän muo mainitsemasi lääkkeet mene. Minä olen ostanut Espanjasta vuosikaudet reseptillä testoja. - Äimä N. Käki
Minkälainen lääketieteellinen ihme olet, kun tarvitset sekä e-pillereitä että erektiolääkitystä???
- Nähnyt muitakin
Noita ihmeitä löytyy Suomi 24-palstoila :)
- Anonyymi
Olin alkuvuodesta kuukauden Madeiralla ja kortisoni-inhallaattorini loppui kesken, vaikka juuri uusi ostetun olisi pitänyt riittää kuukauden, riitti kuitenkin vain 2 viikkoa. Minulla oli kaikista lääkkeistäni e-reseptikopiot mukana. Ylhäällä lukikin englanniksi kopio e-reseptistä. Kopion allekirjoitti apteekissa farmaseutti, laittoi siihen apteekin leiman ja puhelinnumeron. Tällä sain apteekista Madeiralla aivan saman tuotteen, joka sielläkin oli reseptilääke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981562Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231298- 531077
- 72975
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893- 58893
- 106882
- 45879
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82820