Työtä tarjolla

Oletko ammatti-ihminen alallasi? Osaat, tiedät ja sinulla on taitoa.

Onko taloutesi kunnossa? Asuntolainaa saa olla, mutta ei maksuhäiriöitä tai muuta epäilyttävää.

Onko sinulla ideoita, miten hommat toimisivat paremmin?

Onko sinulla suhteita?

OLETKO MIETTINYT OMAN YRITYKSEN PERUSTAMISTA?
- Suomessa on tekemätöntä työtä ja tervejärkiselle ahkeralle töitä on, kunhan ei heti herraksi rupea
- Jos olet työtön, käy TE-toimiston nettisivuilla ja lue lisää starttirahasta.
- Mieti mitä työkaluja tarvitset työssäsi, jotta homma hoituu, tarvitsetko halli/toimisto/myymälätilaa vai hoituuko homma esim autotallistasi?
- Tee laskelma, paljonko rahaa kuluisi, jotta voisit tehdä työtä jossa olet hyvä.
- Mistä rahat? Pankki antaa lainaa, valtio ym antavat jopa takauksia, TE-toimisto voi antaa starttirahaa muutaman satasen kuussa, silläkin pärjää vähän matkaa.

Kun olet vähän hahmotellut asiaa, keskustele mitä mieltä puolisosi on ja varaa aika TE-toimistoon, he neuvovat miten starttirahaa saat jne. Monessa kunnassa on elinkeinotoimisto tai kehittämiskeskus vai millä nimellä onkaan, sieltä saat lisätietoja miten edetä, he myös tarkastavat laskelmiasi ja pudottelevat myös alas pilvilinnoista. Älä lannistu vaan ota opiksi, heillä on kokemusta. Yrittäjä saa nenilleen lähes joka päivä.

2

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospa kuitenkin

Mikähän takia sitä oikein tätä yrittäjyyttä tuputetaan joka paikassa. Työvoimatoimistossa tätä on kyllä kovasti mainostettu minullekin. Itse olen sellaisella alalla, että ainoa mahdollinen liiketoimintaidea suoraan ammattialallani olisi konsultointi. Suuria tehtaita on kovin vaikea perustaa ja pienet tuskin kannattaa, kun suuretkaan ei tahdo pärjätä. Tarvittavat välineet yrittäjyyden autuuteen minulla siis jo olisi.

Konsulttina tekisin melko tarkkaan sitä mitä olen työkseni aikoinaan tehnyt. Todellisen bisneksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

• Moi, kirjoitappa ammattisi googleen ja katso millaisia yrityksiä sieltä tulee vastaan. Konsultointiyritykset ovat yleensä pieniä,1-3 miehen firmoja. Ajattele, konsultointi ei vaadi suuria investointeja, alle kymppitonnin panostuksella saisit uuden työpaikan.

Mutta jos ei kiinnosta, ei sitten. Mutta ahkeralle ja tekevälle hommia on kyllä alalla kuin alalla. Veteliä, tahdottomia massoja tarvitaan ostamaan tuotteita ja tekemään työtä.

Yrittäjyys on kovaa työtekoa, ensin pitää etsiä asiakkaat, sitten pitää tehdä tuote, sitten pitää myydä tuote mahdollisille asiakkaille. Kyllä palkkatyö on todellakin paljon helpompaa. Mutta yksi osa yrittämisessä onnistumista on taloudellinen menestyminen.

Toki kannattaa myös muistaa se, että suomessa on yli 100000 yrittäjää, jotka tienaavat käteen alle 2000€ kuussa.Alle 1000 euroa kuussa tienaavia on 65000, eli ei tämä homma aina paljoa naurata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7455
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5394
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      257
      4605
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4505
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2685
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2348
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2323
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2322
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe