eron lähestyessä miten olette siirtäneet omaisuutta

miten kiersittte

kenties testamentanneet jollekin, lahjoittaneeet 3v välein? että ei jäisi toiselle puoliskolle niin paljon, entäpä sitten myöhemmin lahjoittiko testamentin saaja takaisin?

129

7337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4twreasfs

Mikä testamentin saaja?
      Eikös sinun pitäisi kupsahtaakin ensin ennen kuin kukaan voi saada testamentilla mitään???
      Lahjoittaa 3 v välein? Miksi kukaan palauttaisi lahjoitusta myöhemmin???

Yritä keksiä jotain vähän omaperäisempää...

• no reply

Miksi ylipäätään pitää mennä naimisiin jos suunnittelee eroa jo ennen häitä? Itse olin avolittossa 32 vuotta ja paperilla oleva omaisuus oli puoliksi. Nyt olen oikeasti naimisissa ja taatusti pidän huolen, että vaimo saa puolet jos ero tulee. Ei herätä kumppanissa kovasti luottamusta jos haalii kaiken itselleen ja on valmistautunut eroon jo ennen liittoa.

• Jos ette vielä ole eroamassa kerron miten minun kävi 10 vuotta takaperin . avioehtoon mieheni ei suostunut.Isäni oli hyvin varakas, ja tiesin että kun hän kuolee perin ison summan.No meillä rupesi menemään tosi huonosti liitossa(mies juoksi vieraissa) soitin isälleni että laita testamenttiin pykälä että mieheni ei peri mitään.Ilman pykälää nimittäin miehesi perii myös.No isäni kuoli ja samantien mieheni halusi erota. (luuli etttä saa rahaa millä mällätä) oli hänelle suuri pettymys kun kuuli pykälästä.
        Olisi yllättäen halunnut jatkaa liittoa...Meillä ei ollut ihmeempää omaisuutta ja se meni tietty puoliksi, vaikka isäni oli jo avustanut meitä liiton aikana. Rintaperilliselle voit luovuttaa ennakkoperintöä 3 vuoden välein..

• ken onnen löys, se..
        no reply kirjoitti:

Miksi ylipäätään pitää mennä naimisiin jos suunnittelee eroa jo ennen häitä? Itse olin avolittossa 32 vuotta ja paperilla oleva omaisuus oli puoliksi. Nyt olen oikeasti naimisissa ja taatusti pidän huolen, että vaimo saa puolet jos ero tulee. Ei herätä kumppanissa kovasti luottamusta jos haalii kaiken itselleen ja on valmistautunut eroon jo ennen liittoa.

Tuo kosto mentaliteetti ei kuulu avioliittoon. Haudalla ei ole kiva lasten kertovan, miten kiero toinen heidän vanhemmistaan oli, kun suunniteli eroa ja vei rahat jne.

sanoohan suoalainen sananlasku, että...

"Valheella on lyhyet jäljet."

"Rakkaus on sokea, viha vielä sokeampi."

"Ylpeys käy lankeamuksen erellä."

"Hedelmistään puu tunnetaan."

Rehellisyys, rakkaus ja luottamus on tie onnellisen avioliitoon. Nuo eroojat ja sen pohtijat eivät saa koskaan tietää, mitä on todellinen pitkä avioliitto-onni, kun jättävät leikin alle 15 vuoden. Minusta avioliito tarjoaa aina uutta ja uutta onnea, mikä vasta alkaa n. 20 vuoden jälkeen, sillä siihen asti ollaan vähän kuin ala-ikäisiä suhteessa.

"Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön."

"Ei lapsi lapsi ole vaan lapsenlapsi vasta lapsi on."

http://www.boston.com/lifestyle/relationships/gallery/50yearcouples?pg=7

• åpoiuy123
        ken onnen löys, se.. kirjoitti:

Tuo kosto mentaliteetti ei kuulu avioliittoon. Haudalla ei ole kiva lasten kertovan, miten kiero toinen heidän vanhemmistaan oli, kun suunniteli eroa ja vei rahat jne.

sanoohan suoalainen sananlasku, että...

"Valheella on lyhyet jäljet."

"Rakkaus on sokea, viha vielä sokeampi."

"Ylpeys käy lankeamuksen erellä."

"Hedelmistään puu tunnetaan."

Rehellisyys, rakkaus ja luottamus on tie onnellisen avioliitoon. Nuo eroojat ja sen pohtijat eivät saa koskaan tietää, mitä on todellinen pitkä avioliitto-onni, kun jättävät leikin alle 15 vuoden. Minusta avioliito tarjoaa aina uutta ja uutta onnea, mikä vasta alkaa n. 20 vuoden jälkeen, sillä siihen asti ollaan vähän kuin ala-ikäisiä suhteessa.

"Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön."

"Ei lapsi lapsi ole vaan lapsenlapsi vasta lapsi on."

http://www.boston.com/lifestyle/relationships/gallery/50yearcouples?pg=7

Ei pidä paikkansa. Psykopaatin ei tarvitse huolehtia mitä tekee... Valheella on täten onnellinen loppu.

• 0 = 0
        åpoiuy123 kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Psykopaatin ei tarvitse huolehtia mitä tekee... Valheella on täten onnellinen loppu.

"Kyllä susi poikansa ulvomaan opettaa."

"Huono paimen, joka sutta rakastaa."

• parisuhdehelvetti?
        no reply kirjoitti:

Asiaa. Itselläni oli aikanaan kihlattu joka pohti usein että mitä hän saa/kelle tämä ja tämä kuuluu kun tulee ero???? Ei ole kovin terveellä pohjalla parisuhde kun materiaa pitää miettiä etusijalla ja jos siitä mainitsin niin helvetti oli irti. Jos toinen toistaan rakastaa niin silloin ei edes oteta puheeksi maallista omaisuutta yms. sitä vaan mietitään miten ihana tuo toinen on ja mitenhän voisi sitä seuraavaksi miellyttää....

• Onko sulla nyt sit
        no reply kirjoitti:

vaimo vai kumppani?

• mr tee vm80

Wanhat kikat käyttöön: käy juristin juttusilla, ettei karahda kiville, ota velkaa, säästä käteistä, koska sitä tarvitset erossa ja elämän uudelleen järjestämisessä, ole näennäisen sopuisa, koska riitely se vasta maksaa(maksa toinen ulos jos voit) ja ennen kaikkea jemmaa käteistä pikkuerissä. Viimeksi mainittu on vanha kikka mutta onnistuessaan toimii.

• jemmarahaakoo

Minullakin toimi niin, että sain asuikustannukset maksimiin. keräsin käteistä (ehdottomasti ei pankkitilille) jemmaan ja kun ero tuli, ei ollut kuin velkaa. suunnitelmallisesti käteinen varmaan talteen ja velaksi omaisuutta. eron jälkeen velat maksetaan pois ja aloitetaan puhtaalta pöydältä. Tämä on tälläinen pitempiaikainen projeksti joka kannattaa toteuttaa suunnitelman mukaan vaikka ero ei olisikaan näkyvissä.

• hyvä neuvo

käteistä hhmm. nostan siis joo. mutta raja tulee vastaa joskus. katsovat nostot myöhemmin varautuvaksi eroon?

• mies ja vaimo

Kyllä meillä on avioehto. Se takaa että riitoja ei tule rahasta.
        Mutta emme ole edes eroomassa ikinä. En olisi mennyt naimisiin jos tietäisin et ero tulee ja vaimo on samaa mieltä. Me ei menty rahasta naimisiin vaan rakkaudesta. Vaimo on sanonut että ei halua multa mitään muuta kuin rakkautta ja yhdessä oloa.

• bjlhjh uh
        hyvä neuvo kirjoitti:

käteistä hhmm. nostan siis joo. mutta raja tulee vastaa joskus. katsovat nostot myöhemmin varautuvaksi eroon?

Tuskin niistä nostoista mitään kysellään.
        Ja jos kyselisivät myöhemmin, sanot, että rahaa ei ole.
        Kerrot häpeillen, että olet kärsinyt peliongelmasta koko ikäsi, mutta salannut sen muilta.
        RAY on vienyt rahat ja siellä ovat.

• Naivia
        mies ja vaimo kirjoitti:

Kyllä meillä on avioehto. Se takaa että riitoja ei tule rahasta.
        Mutta emme ole edes eroomassa ikinä. En olisi mennyt naimisiin jos tietäisin et ero tulee ja vaimo on samaa mieltä. Me ei menty rahasta naimisiin vaan rakkaudesta. Vaimo on sanonut että ei halua multa mitään muuta kuin rakkautta ja yhdessä oloa.

"Mutta emme ole edes eroomassa ikinä. En olisi mennyt naimisiin jos tietäisin et ero tulee ja vaimo on samaa mieltä."

Näin ajattelee 100% pareista jotka menevät naimisiin, 50% taitaa olla se luku joka eroaa, tjsp.

• valitettavasti ei
        Naivia kirjoitti:

"Mutta emme ole edes eroomassa ikinä. En olisi mennyt naimisiin jos tietäisin et ero tulee ja vaimo on samaa mieltä."

Näin ajattelee 100% pareista jotka menevät naimisiin, 50% taitaa olla se luku joka eroaa, tjsp.

"Näin ajattelee 100% pareista jotka menevät naimisiin,"

Höpöhöpö. Moni ajattelee että "ei se avioliitto niin lopullinen ole, ainahan siitä voi erota".

• hmmm ja nääin

" Wanhat kikat käyttöön: käy juristin juttusilla, ettei karahda kiville, ota velkaa, säästä käteistä, koska sitä tarvitset erossa ja elämän uudelleen järjestämisessä, ole näennäisen sopuisa, koska riitely se vasta maksaa(maksa toinen ulos jos voit) ja ennen kaikkea jemmaa käteistä pikkuerissä. Viimeksi mainittu on vanha kikka mutta onnistuessaan toimii. "

Ihanaa... ja avioliittohan oli rakkaudenliitto... näimpä.. ;))

• mek

Helpommalla pääset kun teet avioehdon vaikka siten että vain yhteisessä omistuksessa oleva omaisuus kuuluu avio.oikeuden piiriin ja se mikä on vaint toisen nimissä ei kuulu.

• mr tee vm80

Varmana puoliso enään suostuu ehtoon kun liitto jo päällä. Itse en ainakaan suostuisi. Ei kun rahaa jemmaan pikkuhiljaa ja suunnitelmallisesti. Pidä puoliso mahdollisimman tyytyväisenä ennen eroa. Pahvit oikeuteen vasta kun tilanne selvä.

• miksi ei avioehtoa

Ei tarvitse miettiä noita asioita, kun on täydellinen avioehto. Tästä pitäisi jokaisen kihlatun oppia, että avioehto on hyvä tehdä, vaikka miten uskoisi omaan liittoon ja sen kestävyyteen. Kun nuorena menin ensimmäisen kerran naimisiin, niin tein avioehdon, vaikka uskoin, että liitto kestää. No eihän se kestänyt kuin kymmenen vuotta ja vähän yli :(. Myös sen omaisuuden, jonka siirtää lahjoin esim omille lapsille tai testamenttaa, niin kannattaa suojata ehdolla, että se omaisuus ei koskaan siirry saajan puolisolle. Näin vaikka sitten oma lapsi ei avioehtoa naimisiin mennessään ottaisikaan, hän ei koskaan menettäisi tuota osaa omaisuudestaan avioerossa.

• lhsgiuhj

Mulla ei ole mitään aviehtoa vastaan, jos molemmat osapuolet sen mielellään tekee. Se on ihan ok.

Mutta se että testamentti rajaa esimerkiksi lasten perinnön siten, ettei lapsen puoliso voi saada siitä mitään jos tulee ero tai kuolema, niin se on mun mielestä väärin. Mielestäni sen aikuisen lapsen on saatava tehdä omat päätöksensä siitä, kenellä on minkäkinlainen oikeus saada missäkin tilanteessa hänelle kuuluvaa omaisuutta. Vaikka se omaisuus olisikin tullut perintönä. Kuitenkin siinä vaiheessa kun perintö saadaan, siitä tulee sen ihmisen OMAA varallisuutta, johon pitää olla OMA päätösvalta. Itse en edes ottaisi vastaan sellaista perintöä, johon liittyy jotain tuollaisia rajoituksia. Ei minua, aikuista ihmistä, hallita. Itse päätän, mihin minun omaisuus menee, jos tulee ero tai kuolema. Teen itse avioehdon, jos haluan. Ja en tee, jos en koe sitä oikeaksi.

• lhsgiuhj kirjoitti:

Mulla ei ole mitään aviehtoa vastaan, jos molemmat osapuolet sen mielellään tekee. Se on ihan ok.

Mutta se että testamentti rajaa esimerkiksi lasten perinnön siten, ettei lapsen puoliso voi saada siitä mitään jos tulee ero tai kuolema, niin se on mun mielestä väärin. Mielestäni sen aikuisen lapsen on saatava tehdä omat päätöksensä siitä, kenellä on minkäkinlainen oikeus saada missäkin tilanteessa hänelle kuuluvaa omaisuutta. Vaikka se omaisuus olisikin tullut perintönä. Kuitenkin siinä vaiheessa kun perintö saadaan, siitä tulee sen ihmisen OMAA varallisuutta, johon pitää olla OMA päätösvalta. Itse en edes ottaisi vastaan sellaista perintöä, johon liittyy jotain tuollaisia rajoituksia. Ei minua, aikuista ihmistä, hallita. Itse päätän, mihin minun omaisuus menee, jos tulee ero tai kuolema. Teen itse avioehdon, jos haluan. Ja en tee, jos en koe sitä oikeaksi.

Nyt et taida tietää avioehdon tekemisestä mitään.

Et sinä itse tee avioehtoa, jos haluat. Teet sen vain yhdessä puolisosi kanssa, jos myös hän sitä haluaa. Sinulle niin tärkeä OMA päätösvalta siis ei riitä, kun tarvitaan puolisonkin oma päätösvalta.

Voit kyllä halutessasi myös avio-oikeudesta vapaata omaisuuttasi testamentata puolisollesi. Ja jos olisitte lapseton pari, puolisosi perisi sinut, myös avio-oikeudesta vapaan omaisuutesi (jollet testamentillasi olisi muuta määrännyt).

Perinnöstä voit toki luopua. SIIHEN se oma päätösvaltasi kyllä riittää.

• n 10000e
        nix_nax kirjoitti:

Nyt et taida tietää avioehdon tekemisestä mitään.

Et sinä itse tee avioehtoa, jos haluat. Teet sen vain yhdessä puolisosi kanssa, jos myös hän sitä haluaa. Sinulle niin tärkeä OMA päätösvalta siis ei riitä, kun tarvitaan puolisonkin oma päätösvalta.

Voit kyllä halutessasi myös avio-oikeudesta vapaata omaisuuttasi testamentata puolisollesi. Ja jos olisitte lapseton pari, puolisosi perisi sinut, myös avio-oikeudesta vapaan omaisuutesi (jollet testamentillasi olisi muuta määrännyt).

Perinnöstä voit toki luopua. SIIHEN se oma päätösvaltasi kyllä riittää.

eli jemmaan vaan joka viikko nosteleen ehhehe. minne kätkö?

• Toimisiko?
        n 10000e kirjoitti:

eli jemmaan vaan joka viikko nosteleen ehhehe. minne kätkö?

Luikuripeliä sellainen etukäteen jemmailu.
        Mkäli kuitenkin moraali antaa myöten, niin esim. pankin tallelokero tuntuisi hyvältä jemmalta.

• päätösvaltainen
        lhsgiuhj kirjoitti:

ihsjiuhj:lle. Se, että rajaa lapsen puolison perinnön ulkopuolelle, ei rajoita mitenkään lapsen päätösvaltaa. Se rajoittaa vain sen, että lapsen ja hänen puolisonsa erossa lapsen puoliso ei saa omaisuutta jonka lapsi on perinyt.
        Lapsen vapaaehtoista oikeutta antaa puolisolle omasta perinnöstä puolet tai vaikka kaikki ei rajoita mikään. Samoin erossa voi antaa puolison saada vaikka kaikki omaisuus, ei sitä estä mikään.
        Kylläpä ihmisillä on kummallisia käsityksiä.

• Ukko1958
        lhsgiuhj kirjoitti:

Testamentissa ja puhtaassa lahjassa voi antaja rajoittaa saajan puolison avio-oikeutta omaisuuteen. Jos testamentilla tai lahjakirjalla omaisuutta saanut on sitä mieltä, että hänen puolisonsa pitää kuitenkin saada osa omaisuudesta tai sen tuotosta, voi hän lahjoittaa tai myydä tai testamentata saamaansa omaisuutta tai omaisuuden elinikäisen hallintaoikeuden tai omaisuuden käyttöoikeuden puolisolleen. Ei pidä sanoa että jokin laki on väärin, jos lain säänöksiin voi omilla toimenpiteillään tehdä haluamiaan poikkeuksia.

• Entinen vaimo

Ehdottomasti kannattaa tehdä avioehto. Vaikka naimisiin mennessä kaikki onkin ihanasti ja uskoo loputtomaan onneen ja rakkauteen.

Me ehdimme olla naimisissa yli 8 vuotta ennen kuin vaadin avioehdon tekemistä. Vanhemmillani oli aika paljon omaisuutta jonka he halusivat rajata vain minulle. Puolisoni ymmärsi ja koki itsekin ettei vanhempieni omaisuus hänelle kuulunut, niin kuin ei minullekaan hänen vanhempiensa aikanaan perinnöksi jättämä omaisuus.

Teimme avioehdon joka rajasi pois kaiken avio-oikeuden toisen omaisuuteen. Kun ero sitten tulla tupsahti useita vuosia myöhemmin, oli todella helppoa hoitaa raha-asiat. Uskon että tämä on yksi syy miksi olemme pitäneet kohtuullisen hyvät välit erosta huolimatta. Rahasta ei tarvinnut koskaan riidellä.

• tietysti..

Eihän rahasta tarvitse riidellä ilman avioehtojakaan. Ei kumppanin vanhempien omaisuutta tarvitse ottaa vaikka mitään avioehtoa ei olisi. Jos ihminen ymmärtää asian niin sen ymmärtää ilman avioehtoakin.
        Kieltäytyy vaan fiksuna ihmisenä mahdollisuudestaan saada sitä.

• sissoo
        tietysti.. kirjoitti:

Eihän rahasta tarvitse riidellä ilman avioehtojakaan. Ei kumppanin vanhempien omaisuutta tarvitse ottaa vaikka mitään avioehtoa ei olisi. Jos ihminen ymmärtää asian niin sen ymmärtää ilman avioehtoakin.
        Kieltäytyy vaan fiksuna ihmisenä mahdollisuudestaan saada sitä.

Molempien vanhemmat tekevät testamentin joka rajaa puolisot kaiken ulkopuolelle,
        ei tarvitse toisen omaisuudesta riidellä.

• tietysti..
        sissoo kirjoitti:

Molempien vanhemmat tekevät testamentin joka rajaa puolisot kaiken ulkopuolelle,
        ei tarvitse toisen omaisuudesta riidellä.

Ei TARVITSE riidellä muutenkaan. En haluaisi vierasta omaisuutta itselleni eli puolison vanhempien omaisuutta.

• onhan noita naisia

Tuohon ei voi vastata kuin yhdellä tavalla pysykää kaukana avioliitosta se tulee paljon halvemmaksi ja ei tarvitse tapella.

• hatr

Sinäpä röyhkee moukka.

• kierrä yksinäs

Miten se ero muka lähestyy, jos 3 vuoden välein jotain siirtää? 3 x 3 on jo 9 vuotta. Ehkä tuolla ajattelulla kannattaa antaa avo- ja avioliiton olla. Todeta, niin kuin laulussa kerrankin rehellisesti (kerrankin toisillenne ja itsellenne) ettei teistä ole siihen hommaan.
      Ei avoliitto tai avioliitto ole pakollinen. Voi ihan seurustella, asua erillään ja myös ehkäistä ne lapset. Ei niitä ole pakko tehdä siihen kärsimään. Maailmassa on ihmisiä muutenkin 4 miljardia liikaa, joten teette vain palveluksen sillä. Suomi on pieni kansa eikä se tule säilymään kuitenkaan. Joten älkää kokeko paineita. Huonoja vanhempia olisitte kuitenkin, todennäköisesti yhtä huonoja kun omanne, paitsi vielä ette osaa sitoutua ette olla rehellisiä ettekä kantaa vastuuta: mitä lapsi tekee semmoisilla vanhemmilla, jotka suunnittelee yksinhuoltajuutta alusta saakka, eikä osaa rakastaa ketään?
      Lapsikin on usein minäminä-tarve, tyhjyyden täyttäjä ja tehty vanhemman elämälle syytä antamaan.

Joten antakaa vaan olla, ihan rennosti ja rehellisesti.
      No, entäs jos on jo? No kuule, anna mennä. Ei sinulla sitä omaisuutta niin paljon ole, että sillä olisi oikeasti mitään väliä, vaikka puoliksi menisi, ja jos sinulla taas on niin paljon omaisuutta, niin joutaahan se puoliksi mennäkin.
      Jos ette avioehtoa ole tehneet ettekä enää sitä voi tehdä, niin anna olla, ota kerran elämässäsi suoraselkäsiesti vastuu valinnoistasi.
      Älä kiertele ja kaartele paskat housussa, kuten elämäsi tähän mennessä, vaan ota vastaan se mikä tulee.

Tietysti eroa jos pelkää, kannattaisi keskustella, panostaa suhteeseen, antaa itsestään, panostaa rakkauteen jne. mutta siinähän joutuisi antamaan eikä ottamaan. Mutta noin teoriassa sekin on mahdollista, että panostaa liittoonsa mihin on sitoutunut, ja pysyy yhdessä?

• heikko on taso

Miksi ette elä koko elämäänne sen puolisonne kanssa !?

Onko suomalaisista tullut täysiä typeryksiä kun erotaan yhtenään ja lapset pyörii sittenyhteuiskunnan elätteinä eri tavoin kun elämä särkyi jo kapaloissa !

miksi aikuisilla ei ole minkäänlaista vastuuta tekemisistään häh !

Ei minun avioliittoni ollut tuollaista pelaamista. hoidin sairasta vaimoani yötä päivää hautaan asti omassa kodissa ja samaan aikaan kakki lapseni saivat akateemisen tulevaisuuden. Siinä ei paljoa yhteiskuntaa kaivattu, eikä kaivata, jos ihmisiellä on pää ja sydän paikallaan.
      Kammottaa tämä narsistinen nykypolvi joista saa lukea joka paikasta heidän tempuistaan.

• niin oli heikko!

On omassa sukupolvessasikin ollut niitä narsisteja jotka välittää vaan itsestään vaikka perhe olisi ollut. Isäni ainakin oli sellainen. Syntynyt 30-luvulla.

• ISÄ

Enpä tuosta rahasta tiedä..on niin maallista;on sitä tai ei.
      .mutta tehkää ennalta hyvät miehet sopimus lastenne huollosta,
      asumisesta ym niin ei pääse kostonhaluinen ex-puoliso ja sossu
      sotkemaan lastenne elämää ja estämään lasten oikeuksia isään.

nimim. kokemusta on

ps. Suomen oikeuslaitos, sosiaaliviranomaiset, kela,
      valvovat viranomaistahot jne ovat täysin perseestä ja syvältä!!!
      Lapsillani tapaamisoikeus 12h/kk, joka ei toteudu äidin ja
      viranomaisten persoonallisuushäiriöisen käyttäytymisen ja
      jatkuvan manibulaation vuoksi.

KIITOS KAIKESTA HYVÄSTÄ RAISION KAUPUNKI !!!

• porakaivoihin pumppu

sinun kannattaa sijoittaa rahat,afrikkaan porakaivoihin rahasi,siitä on hyötyä kymmeniille jopa tuhansille lapsille.siis porakaivoihin ja pumppuihin

• lyytikäinen

Kannattaa sovitusti myydä omaisuuden kolmannelle osapuolelle ja ostaa takaisin eron jälkeen.

• 3:as osapuoli

Halvemmalla saat sen vapailta markkinoilta kuin kolmannelta osapuolelta.

• ei ihmettelevä

Ensinnäkään ei tarvitse ihmetellä mikä on johtamassa eroon.

• karppa.

Omasta erostani on aikaa jo kohta 11 vuotta. Kun aikanaan menimme naimisiin, tilanne oli se, että minulla oli omaisuutta, mutta vaimollani ei ollut mitään. Kun rakastuttiin, ja mentiin naimisiin niin rakastuneina, niin eihän siinä ero käynyt minun mielessä lainkaan. Olin vähän niinkuin laput silmillä.

Mutta kun naimisissa oltiin oltu jotain viisi vuotta niin tiesin, että liitto saattaa päättyä eroon, ja meillähän ei ollut avioehtoa. Vaimoni ei siinä vaiheessa suostunut enää avioehtoon.

Olin siihen aikaan yrittäjä, ja onneksi yritykseni meni huonosti hiukan ennen eroa (saattaa kuulostaa hullulta) ja kun ero tuli niin vaimoni ei saanut niin paljoa kuin olisi saanut esim. jos ero olisi tullut heti kun menimme naimisiin, milloin yritykseni meni hyvin.

Sain kuitenkin seitsemän vuotta kärsiä erosta taloudellisesti, koska vaimoni otti kaiken minkä vain sai minulta irti. Mutta kun myin yritykseni kolme vuotta sitten sain siitä melkoiset rahat, ja niihin rahoihin ei tule kukaan koskaan koskemaan.

Opetuksena tuosta erosta minulle oli se, että naimisiin en enää mene, ja jos kuitenkin pää sekoaisi niin paljon, että menisin niin avioehdon teen heti. Maailma on täynnä ahneita ihmisiä, joille eron sattuessa ei paina mikään muu kuin oma napa, ja toisen riistäminen.

• karppa.

Lisäys vielä tuohon juttuuni. Ex-vaimolla ei ole tällä hetkellä mitään. Eli mikä laulaen tuli, se viheltäen meni. Myös ennen kuin me erottiin, niin hän puhui ainakin kolme vuotta ennen eroa, että jos ero tulee niin hän laittaa lakimiehet asialle, ja vie minulta kaiken minkä irti vain saa. Olin siis jotenkin löysässä hirressä useamman vuoden ennen eroa. Ei siksi ihme, että minulla meni taloudellisesti kiinnostus hoitaa firmaani enää täysipainoisesti.

• ihmetellä
        karppa. kirjoitti:

Lisäys vielä tuohon juttuuni. Ex-vaimolla ei ole tällä hetkellä mitään. Eli mikä laulaen tuli, se viheltäen meni. Myös ennen kuin me erottiin, niin hän puhui ainakin kolme vuotta ennen eroa, että jos ero tulee niin hän laittaa lakimiehet asialle, ja vie minulta kaiken minkä irti vain saa. Olin siis jotenkin löysässä hirressä useamman vuoden ennen eroa. Ei siksi ihme, että minulla meni taloudellisesti kiinnostus hoitaa firmaani enää täysipainoisesti.

miksi naiset ovat hyväksi käyttäjiä ja kovia rahan ja julkisuuden perään?.miten joku 30v,nainen voi mennä jonkun 70v,patun kanssa naimisiin,??

• avioliittosucks

Kannattaa hankkia sille toisell puolisolle niin houkutteleva kolmas pyörä, että se vie huomion varakkaamman puolison varoista ja on vain iloissaan päästessään uuden kultansa kanssa yhdessä elämään. Siinä huumassa ei huomaa, että olet vähin erin tyhjentänyt tilisi sukan varteen...reaalikorkohan on sama kuin pankissa eli 0.

• Rakastava vaimo

Kannattaa jättää menemättä naimisiin kokonaan, jos tavoite on se, että toiselle jää vain vähemmän erossa.

Meillä juteltiin asiasta ennen vihille menoa ja tultiin yhdessä siihen tulokseen, että avioehto on epäluottamuslause, eikä silloin pitäisi mennä avioon ollenkaan. Kaikki menisi meillä tasan, jos ero tulisi, vaan eipä ole tarvinnut miettiä sellaista. Kumpikin tekee parhaansa, jotta saa kortensa kekoon, homma toimii ja riitoja ei ole rahasta. Ehkä olemme omituisia sitten.

Kummalle vaan voi sattua mitä vaan. Samoin rakkaus voi loppua, jos ei sitä vaali ja pidä hengissä, kuin seurustelu aikana ikään. Me käymme treffeillä keskenämme vielä 15-vuoden naimisissa olon jälkeenkin ja aina yhäkin viihdymme toistemme seurassa. Rakkaus on rahaa mittavampi aarre. Sitä voi antaa missä elämäntilanteessa tahansa. Rakastakaa, älkää riidelkö ja epäilkö. Olkaa ystäviä keskenänne ja opettakaa lapsennekin arvostamaan toisia.

• mieti sitä

Mielestäni asia on toisinpäin, avioehto on luottamuslause, jos ei avioehtoon suostu tai pitää sitä epäluottamuslauseena, ei sitten kannata uskoa että "kunnes kuolema erottaa" lausetta.

ps. me ei olla käyty mieheni kanssa koskaan treffeillä, ei siis ikinä ja yhdessä oltu yli 20-vuotta.

• Khylvaan
        mieti sitä kirjoitti:

Mielestäni asia on toisinpäin, avioehto on luottamuslause, jos ei avioehtoon suostu tai pitää sitä epäluottamuslauseena, ei sitten kannata uskoa että "kunnes kuolema erottaa" lausetta.

ps. me ei olla käyty mieheni kanssa koskaan treffeillä, ei siis ikinä ja yhdessä oltu yli 20-vuotta.

Trollipelle ja omat peukut perseessä.

• Nassesetä

Joku amerikkalaismies päätti joskus jakaa omaisuutensa puoliksi moottorisahalla. :))

• oletko pöljä

Tuota, eikö se avioehto ole tuollaisia ongelmia varten, voi tehdä myöhemminkin.....

• Ei taida kovin

moni siippa suostua kesken liiton ehtoon jos taka-ajatukset on jossain muualla kuin rakkaudessa.

• niminimi1

Avata säästö/pankkitili toisessa EU-maassaa/Venäjällä. Ei kukaan vain itsesi tietäisi asian.
      Tai ostaa maata toisessa EU maassa... Mutta kaukana, ei Rootsis esim.

• Kallis vihkisormus

Vuosia sitten jouduin (todellakin jouduin, olimme samassa koulutustilaisuudessa,ei ole muuten tuttavani) kuuntelemaan omaa eroprosessiaan käyvän naisihmisen tilitystä.

Katkeraa puhetta, mutta se jäi mieleen, että hän oli myynyt perinnöksi saaneensa kesämökin ja ostanut niillä rahoilla kalliin uuden vihkisormuksen. Logiikka oli, että näin ei mies pääse niihin rahoihin kiinni, koska erossa ei vihkisormuksia laiteta jakoon...

• Tais olla
        Kallis vihkisormus kirjoitti:

Vuosia sitten jouduin (todellakin jouduin, olimme samassa koulutustilaisuudessa,ei ole muuten tuttavani) kuuntelemaan omaa eroprosessiaan käyvän naisihmisen tilitystä.

Katkeraa puhetta, mutta se jäi mieleen, että hän oli myynyt perinnöksi saaneensa kesämökin ja ostanut niillä rahoilla kalliin uuden vihkisormuksen. Logiikka oli, että näin ei mies pääse niihin rahoihin kiinni, koska erossa ei vihkisormuksia laiteta jakoon...

purkukuntoinen homepesä minkä möi.

• Itsekkäät?

Että toiselle jäisi mahdollisimman vähän" -ajattelu on hyvin itsekästä. Jos on kauan aikaa oltu yhdessä on molemmat tuoneet perheeseen oman osuutensa työn tai ansioiden, kenties perinnönkin kautta talouteen. Kotona perheen eteen tehty työkin on kotiin tuotu työpanos joka on otettava huomioon omaisuuden jaossa. Jos kaiken kotityön muuttaa rahaksi on se usein suuri summa. Kaikki kotityöhön käytetty aika voisi olla kumppanille yksin eläessä työansiota, koska hän olisi ollut vapaa tekemään senkin ajan kodin ulkopuolella palkallista tytötä. Joissakin tapauksissa mies estää vaimon työnteon. Aina on ajateltava molempien etua, ei sitä miten paljon voi piilottaa omaisuuttaan. Se on varastamista toiselta.

• Pelkkää sheibaa

Vai tulee kotityöstä suuri summa. Tienaako sinkkukin johonkin suuren summan, kun tekee siivousta ym. itselleen? Mistä tämän rahan voi noutaa?

• nnowway

Oletpa kiero otus , pipokin täytyy varmaan laittaa päähän korkkiruuvin kanssa !

• mummapumma54

Pitää tehdä jo ennen avioliiton sopimista avioehto joka rajaa kummankin omaisuudet täysin omikseen. Samaa pitää harjoittaa myös avioliiton aikana, että suurempiin hankintoihin kummankin nimi, kun kumpikin siihen kuitenkin osallistuu. Asunnon kun hankkii, niin toinen maksaa sitä maksamalla ruoat, ja toinen maksaa sitä maksamalla kuukausittain asuntolainan. On oikein ja kohtuullista että kummallekin jää avioerotilanteessa se kakku minkä on saanut kerättyä.

• avioehto tottakai!

Minusta avioehto pitäisi olla sellainen asia, joka tulee automaattisesti, kun pari menee naimisiin. Pitäisi olla niin, että pitää ERIKSEEN ruksia papereista se vaihtoehto, että avioehtoa ei toteuteta.

Kannattaa muistaa, että on olemassa sellainenkin avioehdon muoto, jossa avioehto tulee voimaan vain, jos pariskunta päätyy eroon. Jos avioliitto päättyy kuolemaan, niin avioehtoa ei noudateta. Tällainen olisi erittäin järkevä vaihtoehto kenelle tahansa.

Kukaan meistä ei voi tietää, että millaiseksi itse tai puoliso kehittyy vuosikymmenien aikana. Kumpi tahansa voi esimerkiksi sairastua alkoholismiin, jäädä koukkuun lääkkeisiin, hurahtaa hihhuliuskontoon, rakastua, sairastua seksiriippuvuuteen jne. Onnenhuumassa on helppoa luvata uskollisuutta loppuiän, mutta se uskollisuus voi ollakin koetuksella, kun ulkonäkö rupsahtaa ja on lopen kyllästynyt toisen kehoon.

Tuttu pariskunta oli onnellisesti rakastunut, mutta mies joutui auto-onnettomuuteen ja aivoissa vaurioitui jotain, joka muutti psyykettä. Toipumisvaiheessa mies jäi myös kipulääkekoukkuun. Vaimo olikin siis yhtäkkiä naimisissa miehen kanssa, josta tuli ilkeä, pahantahtoinen ja käsiksikäyvä joskaan ei varsinaista väkivaltaa. Lapsetkin alkoivat pelätä. Perheen taloudellinen tilannekin kärsi miehen pitkistä sairaslomista ja lääkkeisiin menevistä rahoista varsinkin, kun työpaikkakin uhkasi mennä alta päihdekoukun takia. Ei siis voi ikinä tietää, että miten elämä heittelee, joten hyvänä päivänä pitäisi varautua pahoihin päiviin.

• täysinnaimaton

Juuri näin se menee..Kirjoitit kyllä täydellisen referaatin :)

• kyselijä vaan

tunnen kaverin joka alkoi ,kun eroa muovattiin, niin siirrellä rahojaan jotka oli omalla tilillä käteisenä taskuun ja jemmaan, nollasi tilit n 15 kuukauden aikana ja rahat pisti muovipusseissa kiven alle jemmaan nostokuittien kanssa
      nyt on sitten niin että kuiteista on kulunut muste pois ja jos kaveri vie ne nyt takasin pankkiin parempaan talteen kyseleekö kukaan mistä ne on tullut
      omia säästämiään rahoja jotka on tullut selkänahasta revittyä yötä myöten
      rahat olleet kive alla jo vuodesta 2005

• Eronnut, mutta reilu

Aloittajan kaltaiset linnaan tai saunan taakse---

• 50/60

Yleisin tapa on kai siirtää omaisuutta lasten nimiin.

• rrrrrrrzx

niin mutta ja se voidaan näyttää toteen jos sirtää rahoja tahallaan
      mutta kun nostaa rahat kät pois ja piilottaa ne alakaapin hyllyn alle taikka auton lattiamaton alle nin ei akka löydä ellei sitten ole siivous alan ihmisiä

• exvaimo

oletpa laskelmoiva jos ei ole avioehtoa sinulla ei ole oikeutta hukata omaisuutta ilman toisen puoliskon lupaa voit tietenkin sopia käyttöoikeudesta jälkikasvusi kanssa jos olet lahjoittamassa esim mökkiä ja tehdä vaimosi kanssa ositussopimuksen ni jää raatajallekin jotain

• Miehesi.

Ei sinun sossukorvauksia voi siirtää. Ja saat itse pitää tyhjät siideripullosi.

• enmenenaimisiin

Avioehto?

• juupa juu..

Mites sitten kun eukko on pikku hiljaa lypsänyt yhteisestä taloudesta todella suuria summia syrjään ja nyt eron kynnyksellä puhuu että puolet jäljelä olevasta pitäisi hänen saada.

Eikös silloin ole oikein taktikoida?

Eukon mielestä 10 vuodessa miinusomaisuudesta 300 000€ on hänen mielestä kohtuus.
      Miehellä 100 000€ omaisuudesta supistuisi 50 000€.

Tämmöisiä ne naisten logiikat ovat

• Tutti suuhun.

Kolmeasataatyhatta tuommonen kitisevä sovinisti ole nähnytkään. Eikä tule näkemään. Pysy äitis helmoissa vaan.

• Juupa juu
        Tutti suuhun. kirjoitti:

Kolmeasataatyhatta tuommonen kitisevä sovinisti ole nähnytkään. Eikä tule näkemään. Pysy äitis helmoissa vaan.

jos mies ostaa vanhemmiltaan maatilan sukupolvenvaihdoksella ja nainen tulee tilalle mukanaan matkalaukussa omaisuus ja pankissa pelkkää velkaa.
        Tekee tilalla 25% töistä, on lastenhoitajat ja siivoojat.
        sitten päättää aloittaa omaa bisnestä johon pumppaa yhteisiä varoja sen minkä kerkeää.
        Sitten häipyy ja sanoo vievänsä lopuista puolet.

Tyypillinen vitulla rikastuva.

Samaa yritti oma eukkoni, onneksi älysi kuolla pois.

• Olisi järkevää keskustella ja listata kaikki omaisuus ennen kuin ero tulee ja ruvetaan riitelemään, riidellessä ei muut tule pärjäämään kuin asianajajat ja oikeuslaitos/valtio.Kun riidellään niin silloin ei enää säästellä sanoja ja rahoja kun pitää riidellä pienestäkin nippelistä ja nappulasta, joten järki käteen ja kynää ja paperia esiin,tällöin säästyy rahaa ja suurelta riidalta.

• Perunkirjoitus.me

On totta että riidat kannattaa välttää. Jos jollekin vaikka ystäväpiirista on avioero tulossa, niin kannattaa ehdottomasti tehdä sopimus avioeronvaralle. Se on sopimus jonka otsikoksi kirjataan sopimus avioeron varalle. Ja tässä vaiheessa kun vielä ollaan väleissä sovitaan miten omaisuus jaetaan jos ero tulisi Jos eroa ei tulekkaan niin ei tästä haittaakaan ole. Se toimii kuten henkivakuutus katastrofin varalle.
        Kun on laadittu sopimu avioeronvaralle, niin vältytään mahdollisen eron syntyessä riidoilta, koska omaisuus jaetaan silloin näin ennalta sovitusti ellei yhteisymmärryksessä haluta sitä muuttaa.
        Avopuolisoiden kannattaa tehdä sopimus välirikonvaralle. Sopimus välirikonvaralle toimii hyvin tilanteissa joissa välirikko sattuu tulemaan. Näin vältetään riidat omaisuudesta.
        Edelläkerrotut sopimukset kannattaa teettää asiaan perehtyneellä lakimiehellä. Hoidamme tällaisia asioita sekä avioehtosopimuksia edullisesti Helsingin, Tampereen ja Turun seudulla oikeustieteen lisenssiaatti Kari Koivunen Lakipalvelut Kari Koivunen perunkirjoitus.me

• elv5

En liittoa kannattaa ja sen voi myös käydä tekemässä liiton aikana, avioehtosopimus, jossa määrität,että oma omaisuutesi pysyy ero sattuessa itselläsi. Minulla oli tällainen sopimus ja äijän ketale ei saanut rahoistani, kiinteistöistäni latni latia. Olisittepa nähnyt sen naaman!

• höpsis

Höpöhöpö. Ei avioehtoa voi yksin tehdä, kyllä siihen molempien suostumus tarvitaan.

• elv5
        höpsis kirjoitti:

Höpöhöpö. Ei avioehtoa voi yksin tehdä, kyllä siihen molempien suostumus tarvitaan.

Juuri niin, molemmat laittoivat nimet papereihin, äijät, kun yleensäkin tyhmiä ovat, ei ollut tajunnut, mihin nimensä oli laittanut!

• perunkirjoitus.me
        höpsis kirjoitti:

Aivan totta. Avioehtosopimus voidaan tehdä avioliitonkin aikana mutta siihen tarvitaan molempien suostumus. Avioehtosopimus myös rekisteröidään.
        Lakipalvelut Kari Koivunen Perunkirjoitus.me

• luetaan lakia

Lasteni puolisot eivät peri minua...... ei nykyiset eikä tulevat.
      Helppo yksinkertainen testamentti, ei maksa paljoa
      käyttää käräjäoikeudessa lainvoimaksi......

• Perunkirjoitus.me

Yksi riski tässä kuitenkin vielä on. Me tosiaan voimme testamentissamme määrätä lastemme puolisot pois, mutta kun lasi on saanut hänelle testamentatut varat, niin hän voi sopia että varat ovat yhteiset.
        Kuulostaa hölmöltä mutta siinä vaiheessa kun ollaan menossa naimisiin silmittömän rakastuneina niin tälläisiä hölmöjä sopimuksia ihan oikeasti tehdään. (Vaikka tilastojen mukaan n. joka 3 avioliitto päättyy eroon).
        Laadin työkseni testamentteja ja olen useasti ihmetellyt miksei tätä asiaa ole testamenteissa huomioitu. Jos katson 100 testamenttia, niin lähes kaikissa suljetaan puolisot pois mutta ei ole huomattu esttää jälkikäteistä sopimista.
        Testamentti kannattaa aina teettää asantuntevalla lakimiehellä. Katso lisää tietoa lakiasiantoimistomme sivuilta Lakipalvelut Kari Koivunen perunkirjoitukset.me

• Patjan alle

olen laittanut jemmaan satasen joka kuukausi. Hyvä piilo.

• MissMaalima!

Niin mäkin ja kohta lentää paska äijä pellolle, ei saa mukanaan kun tuhkakuppinsa, sen ihan auliisti täynnä.

• hahaaaaaaa

täällä taas ämmät vissiin joukolla menneet makaamaan miinus-napin pälle, yllätys !.

tuo on erittäin hyvä suunnitelma laittaa hyväkkäiltä hillot jemikseen että jäävät nuolemaan näppejään. se on niille aivan oikein.

• ;);););););););););)

Mäpä vein kaiken, hähhähhää ja lälällää. Vien seuraavaltakin.

• pankkiin aika

Jos on tullut avioliittoa solmittaessa avioehto.Oat vain omasi. Muuten kyllä kannatan lapsille nimiin antamista lahjakirjalla mahdollisimman paljon.Jos on kiinteää niin jätä itsellesi käyttöoikeus.Mene pankkiisi heti lakimiehen juttusille,niin et tee mitään laitonta.Etenkin jos olet saanut vanhemmiltasi tai suvusta kiinteää ne tulee säilyttöää lapsillasi ,ei aviopuolisollasi ole sitten nokan koputtamista.Verot tässä vaiheessa ovat nekkurajoja siihen verraten jos joudut antamaan puolisollesi joka heti ottaa uuden joka putsaa hänet

• Perunkirjoitus.me

Avopuolisotkin voivat varautua välirikkoon vaikka eivät voi avioehtosopimusta tehdäkkään.
        Lakimiehen neuvo. Kannattaa tehdä sopimus välirikon varalle. samoin aviopuolisoiden sopimus avioeronvaralle ellei ole avioehtoa. Kari koivunen Perunkirjoitus.me

• Juristikelmi

Eipä ressukat avioehtokaan anna 100%:sta turvaa. Vähänkin pitempään kestäneen liiton päättyessä sitä "sovitellaan" jos toinen älyää vaatia!

• Toden totta,

jollekin juristinressukallehan toisten liiton kariutuminen on kuin taivaan lahja. Pääsee juristinkelmi hämmentämään jo valmiiksi sekoitettua soppaa, kun ei kyvyt muuhun piisaa. Ja epäilemättä se kelmi "älyää" vaatia asioita soviteltavaksi,,,,200 euro/tunti hintaan.

• LCC

Niin tämä sovitteluhan tulee käräjien kautta,pesänjakajan toimesta,silloin pitää olla 20-30000 euroa ylimääräistä,pesänjakajan ja juristien kuluihin.
        Tämä tuli selville ,koska meillä myöskin vedottiin kohtuullistamiseen 24 v liiton jälkeen.
        Onneksi rouva tuli järkiinsä,ja kaikki joka oli ennen liittoa minun omaisuuttani jäi minulle,liiton aikana hankittu puoliksi,jonka maksoin pois.
        Avioehto tehtiin aikoinaan.

• Köyhä & Tyhymä

Hyvin on pullat uunissa ja katkeruus katossaan kun pitää oikeen vaivaantua miettimään miten lanttejaan jemmata, ettei vaan se puoliso mahdollisen eron tullessa pääsisi tekemään tiliä sinulla. Turha noita on jälkikäteen miettiä kun on lain suomia työkaluja hoitaa tuo talouspuoli kuntoon ennakkoonkin. Avioehtoon harva suostuu kesken leikin ja jos ei siihen ennakkoon suostu niin voisi ajatella, että syy piilee taloudellisissa näkymissä.
      Hieman arveluttaa tuo testamenttaamisesi!!! Kuolleistako aattelit nousta ja tulla nauttimaan puolisoltasi piiloon laittamisiasi,muille testamenttaamiasi, rahoja?
      Raatimme suosittelee teille sinkkuelämää.

• Onko pakko?

Haluta rahaa jos ei tahdo?

• Joku roti sentäs

Yks kait aika hyvä keino on pistää niitä rahoja toisen taakse piiloon, eli vaikka sitten jonkun lähisukulaisen nimissä olevalle tilille. Mutta tarvii kyllä olla aika luotettava ihminen, kenen kanssa näin voisi tehdä.
      Yks aika varma on just tuo, että nostelee tililtä ajanmittaan pois rahat ja jemmailee ne jonnekin, mistä niitä rahoja ei erojuristit tai muutkaan löydä vahingossakaan.
      Sitten kun ero on tarpeeksi vanha, niin heittelee ne hilut takaisin tilille pikkuhiljaa.
      Mutta tietenkin, kuten moni muukin ketjussa sanoo, ei varmaan sitten kannata hankkiutua naimisiin, jos tuo asia rassaa.
      Tosin, avioehto on kyllä hyvä keino testata, onko toinen ihan aidosta tykkäämisestä menossa toisen kanssa naimisiin. Niitä parasiitteja nykyään on kyllä markkinoilla tarjolla riesaksi asti, itse en ainakaan mielelläni antaisi raakalla työlläni tienattuja rahojani tällaiselle erossa. Mieluummin lapsille sitten viimeistä senttiä myöden.

• Ja pöh,

",,toisen taakse piiloon, eli vaikka sittenjonkun lähisukulaisen nimissä olevalle tilille". Kyllä se on ensteksi viimeinen piilo rahoille virallinen instassi, pankkilaitos, jonne tupsahtaa vain korvamerkittyä rahaa. Sukkiin vaan pitkät varret ja sinne. Pankistahan et saa edes omalta tililtäsi kohta nostaa omia rahojasi ilman käyttötapaselvitystä.
        Avioehto vaan. Kummallista rakkautta jos se ei ehtoa kestä:). Avioehtohan ei rajoita rahan käyttöä liiton aikana millään tavoin vaan on vakuutena jos tiet erkanevat.1

• pankkineiti

Verottaja tietää mitä kullakin on pankissa.Jos jollekin sukulaiselle tulee yllättäen rahaa.Pankki on velvollinen tiedottamaan verottajalle Ei onnistu

• Avioehto voisi olla vakavasti harkittava asia ennen avioon astumisia.

• Voipersväre

mie lähtisin karkuun jo ennen aamenta.

• Perunkirjoitus.me

Avioehtosopimus on suositeltava ennen avioliittoa varsinkin jos toisella puolisolla on enemmän omaisuutta. Se voidaan toki tehdä avioliiton aikanakin jos molemmat siihen suostuu. Avioliiton aikana voidaan myös tehdä sopimus avioeron varalle samoin kuin avoliitossa sopimus välirikon varalle. Myös testamenti on järkevä tehdä ajoissa.
        Kari Koivunen Perunkirjoitus.me

• oikeus arvoonsa

Onpa katkeraa.

• ero on häpeä

Paras olisi kun erolait päivitettäisiin nykypäivän tasalle.

Oletuksena erossa jatkettaisiin siitä, mitä molemmilla oli ennen liittoa.
      Ainoastaan liiton aikana hankittu jaettaisiin puoliksi.

Samoin lapsille ensisijaisesti yhteishuoltajuus.
      Elatusmaksut molemmilta suhteessa tuloihin.
      Näillä kustannettaisiin lapsen harrastus, opiskelu ja päivähoito sekä terveyshuollon kuluja.

• Lakimuutos.

--Oletuksena erossa jatkettaisiin siitä, mitä molemmilla oli ennen liittoa.
        Ainoastaan liiton aikana hankittu jaettaisiin puoliksi.--

Näinhän sen kuuluisi mennä, mitä varten varakkaamman pitäisi jakaa omaa omaisuuttaan toiselle ?

• antaa paukkuu vaan
        Lakimuutos. kirjoitti:

--Oletuksena erossa jatkettaisiin siitä, mitä molemmilla oli ennen liittoa.
        Ainoastaan liiton aikana hankittu jaettaisiin puoliksi.--

Näinhän sen kuuluisi mennä, mitä varten varakkaamman pitäisi jakaa omaa omaisuuttaan toiselle ?

eihän siinä mitään hätää ole, kun te varakkaat naitte vaan toisianne. hirveen vähän teille porsaille naisia piisaa kun ollaan niin huonoja ja köyhiä, mutta kyllä puppels pojat toisensa saavat. misterkerho ja suolet soi.

• laki uusiksi

Nimenomaan. Ei ole mitenkään oikeudenmukaista, että erossa toinen köyhtyy ja toinen rikastuu. Nykyinen laki suorastaan kannustaa rahastamiseen.

• -mitäs läksit....

Minä ostin eron alla aika paljon viinaa. Se ei raivoraittiille eukolle kelvannut. Toki haukkui mutta sanat eivät enää silloin merkitse mitään.
      Eron jälkeen olikin sitten mukava napostella varastoja.

• välityskeikari

muutama vuosi sitten eräs vantaalainen kiinteistönvälitysyrittäjä ei kertonut vaimolleen kuinka arvokas kimppaosuus hänellä yrityksestä oli
      vaimo pääsi kiinni vain yhdessä asuttuun taloon

• tosi asia p

Kyllä yritys myös menee avioerossa jakoon

• Olen ennakoinut

Miksi panikoida liiton aikana, kun asiat voi hoitaa ennakolta? Monihan ostaa henkivakuutuksenkin ja kuolla-kupsahtaa kuitenkin.
      Avioituessani kirjoitimme puolison kanssa ehdon, missä rajaamme toistemme oikeuden puolison hankkimaan tahi perimään omaisuuteen ennen ja jälkeen vihkimisen. Sen mitä yhteisen matkan aikana yksissä tuumin saa hankittua, saa moottorisahalla tilanteen tullen varsin kätsysti puolitettua. Toistaiseksi Partner on saanut olla hiljaa:).

• ööö köh köh..

Mitenkäs niitä tuhansia sitten käytetään, jotka sieltä tyynyn alta kaivetaan salasäästöistä. Eikö kukaan ihmettele, millä elät, jos tilillä ei o mitään tai jos painat kauppaan ja lykkäät tuhansia kouraan : 0 . Entäs jos haluut viedä pankkiin, pankkia varmaan kiinnostaa,mistä olet rahat saanu. Tutultani kysyttiin, kun oli nostamsaa rahaa auton ostoon, että mihin aiot käyttää sellasen summan. Rahanpesua valvovat.

• Isää en tuntenut

Täytyy olla idiootti kun menee naimisiin. Pakottaako joku naimisiin.

• Saldo miinus

Jos talossanne on kuisti niin kuistin alle mahtuu tuhansia kaljatölkkejä helposti. Vaikka sinut lempataan pihalle talostanne ja uusi kähmy uhkaa sinua puukolla niin voit pikkutunneilla ryömiä sinne kuistin alle ja viedä tyhjät tölkit Citymarketiin pikkuhiljaa.

Et ole kato ihan tyhjän päällä sitten!

http://www.youtube.com/watch?v=DgGR4MAinmk

Tuossa videossa avioliiton vääjäämätön lopputulos!

• ...

Ymmärrän että oman avioliittoo ennen olleen omaisuuden haluaa pitää: avioehto. Mutta pitää olla vitunmoinen kusipää. jos avioliiton aikana rupeaa suunnittelemaan. miten saisi omaisuuden toiselta pois...

• pekka2

Miten jos jemmaa omia rahoja joista vaimo ei tiedä mitään, aavistaa vaan että jossakin pankissa on jotain miehen omia säästöjä. Siis nostankin omat rahat ja laittaa pankin lokeroon jemmaan. Tarkistetaanko lokero ( vaimo ei tiedä lokerosta ) jos ero tulee ?

• --------------

totuus ON, tuomati eli olikeus kaivaa esille omaisuuden vaikka olisi piilottanu ulkomaille,
        turha toivo suunitella rikosta,

• mnbvcxvbnmnbvcxcvbn

Miksi rahat tilille, kun voi sijoittaa arvometalleihin ja kätkeä ne mihin haluaa.

• duunari vaan

jos mulla on ennen avioliittoa jemmassa rahaa joku 100 000 ja sit eletään aviossa ja akka haluaakin eron niin en ymmärrä miten se 100 000 on muuttunut sen saamisiksi eli haluaakin puolet ns ilmaista rahaa?
      täysin käsittmätöntä
      siksi nyppäsin ennen eroa manit samalla tavoin kuin wincapitassa eli kotiutin rahat takaisin ittelle

• minä

Tyhmähän se naimisiin menee.

• puuuuusssyyyyyyy

ja vielä tyhmempi jää äitiään palvomaan. ota poika se hame pois

• alotuksentekijä on

rikollinen ,,,
      suunittelee varstavansa yhteisestä omaisuudesta suurimman osan,, HÄPEÄ ,,

Alotuksen tekijä on rikollinen, jos yhteistä elämää on ollu kymmeniä vuosia, silloin omaisuus on jaettava puloiksi molempien kesken,
      sillä molemmat on tuoneet palkkansa ja antaneet työpanoksen perheen hyväksi,
      on erittäin törkeää alottajan ajatus,
      kysynki KUINKA KEHTAAT edes ajatella asiaa noin, ??

• Varkaiden paratiisi

...mutta se palkka ja panos ei välttämättä ole ollut yhtä suuri. Olet kuitenkin oikeassa siinä, että nyt asiaa on turha järjestellä. Jos avioehtoa ei ole, puoliksi vaan.

Suurin varas kaikista on eroava kotirouva, joka vie puolet omaisuudesta korvaukseksi loisimisestaan.

• Uskomaton aloitus?

Pyydätkö sinä neuvoja rikokseen.

Aikamoinen avioliitto jos suunnittelet vaikka kaksi kolmen vuoden periodia lahjoituksia silmällä pitäen. ja tuo nyt vielä että toivot saavasi ne takaisin.

Avio-onnesi suorastaan säteilee !!!!!!

• huh.huh..

Et sitten myös kysyny mikä on varmin konsti tappaa ettei jää kiinni. Nostit kai puolison vakuutusta kuoleman varalle. Insuliini tappaja ainakin jäi kiinni.

• 20+16

Valheella on tosiaan lyhyet jäljet, eli jos suhde on valhetta, se kestää vain niin kauan jatkaa valhetta. Ihminen kasvatetaan olemaan joku toinen, eli kyseessä on rooli, jota hän esittää niin suhteessa kuin muuallakin, eli eikö se ole juuri valhetta? Jos toimiva parisuhde ja elämä kiinnostaa, tulisi löytää jälleen aito itsensä. Välineet siihen löytyy Alkuajatuksesta, voin suositella tutustumaan. Löytyy googlaamalla.

• Trust me

Siirrä kaikki rahasi thaimaalaiselle rakastajattarellesi, kaikki rahat on varmassa tuevassa Pattayalla.

• Kaunis joulu

Ulkomailla oleva pankkitili ei ole lainkaan huonompi vaihtoehto. Muista kuitenkin, ettei koskaan eu -maahan. Ja vaimollesi valittelet vain rahattomuuttasi, koskaan ei sanallakaan, että rahaa on tallessa. Vaikka et olisi yrittäjä, on mahdollista hoitaa omat varat turvaan.

Itse yrittäjänä toimin näin ja kun jätin silloisen rupsahtaneen akkani, ei hän päässyt mihinkään omaisuudestani kiinni. Virhe oli toki, että pidin yhtä yritystä 2000-luvun alkupuolellla Virossa, mutta sain asian kuitenkin hoidettua.

Elatusmaksuja en koskaan ole maksanut, enkä myöskään maksa. Suomessa kun minulla on tulot olemattomat, juuri sen vuoksi, jotta elatusmaksuja ei tarvitse maksaa sellaiselle naiselle, jota elätin liian kauan. Lapsilleni tosin ostan mopot, tietokoneet, kännykät, yms. Avioehto olisi parasta tehdä, ettei sitten joudu paniikissa järjestelemään asioita. Jätetty nainen kun on piru, silloin katkeruus on huipussaan.

Tsemppiä aloittajalle.

• Ex- koristevaimo

Minä menin naimisiin todella nuorena. Mies ja minä olimme molemmat aivan peeaa, mutta tahto päästä eteenpäin elämässä oli kova.

Käytännössä homma meni niin, että mies oli yksityisyrittäjä ja alkuvuosina minä elätin perheen pienillä tuloillani ja lastenteosta saamillani tuilla. Lapset myös hoidin kotona kouluikään asti ja tein töitä vain siinä sivussa. Mies alkoi menestyä ja omaisuus kasvaa, mutta hän sai minut kirjoittamaan nimeni avioehtoon, joidenkin pakollisten yrityskuvioiden varjolla.

Kun sitten lasten kasvettua isoiksi lähdin vihdoin opiskelemaan ja yrittämään tosissani minäkin työuraa, niin mies ei sitä kestänytkään. Minun olisi pitänyt vain olla se tottelevainen pikkuvaimo, joka hoitaa kodin ja lapset eikä kysele missä mies milloinkin luuhaa. Muutaman vuoden helvetin jälkeen sitten sain lopultakin aikaiseksi erota ja jäin täysin tyhjän päälle. Mies vei ihan kaiken.

Mutta eipä hänelle siitä omaisuudesta ollut paljonkaan iloa, eikä siitä uudesta koristevaimostakaan, jonka hän itselleen otti. Vaimo on tunnekylmä ja pettävä narsisti ja se omaisuus velkarahalla rakennettu. Kun viimeksi kuulin, mies on todella vakavissa taloudellisissa vaikeuksissa ja hyvin todennäköisesti tulee menettämään koko omaisuutensa velanmaksuun, eikä vielä riitäkään. Velkaa on niin paljon, ettei sitä yhden elämän aikana kukaan kykene maksamaan, ainakaan tavallisessa palkkatyössä.

Että näin sitä kannatta keinotella, eikö vain? :D

• Kelkkapa kääntyi

Saman kokeneena. Lämmittää mieltä. :)

• phah

jätin kaiken käytettyä hammastikkua myöten exälleni.
      mitään en täältä kuitenkaan mukaani ota

• jhgffghjkl bn

Eipä köyhällä tainnut muuta ollakaan.
        Köyhän elämä on kovaa ja vittumaista.

• Elämä on....

Alkaa dokaamaan, siinä saa rahaa "piiloon".
      -Samalla häviää selluliititkin...?

• Yrittäjä x

Avioehto on ratkaisu näihin avioerojen varallisuusongelmiin. Minulla on siitä pelkästään hyviä kokemuksia.

• Ei enää koskaan.

Kun huomenna lähden tämän rikkaan pellen talosta ja elämästä otan mukaani koirani, autoni, reppuni ja lompsani. Hän ei aavista mitään. Hymyillen olen katsonut perisuomalaisen miehen touhuja ja kuunnellut haukkumista nyt riittävästi. Meillä ei ole avioehtoa, mutten ole kiinnostunut mätäpään rahoista. Hyvästi onneton suomimies.

• Lol oot nolo

Voi vitsi, jaa tavarat kahtia ja osta puolisos rahoilla itelles suklaalevy...
      Tuo on ihan järetöntä!

• Yks Flyygelimanne

Useampi kuin yksi "rötösherra" on ennen eroa ja konkurssia sekä linnaan muuttamista laittanut kaikki vaimonsa nimiin , pitänyt tiliensä saldot miinuksella ja salannut samaan aikaan
      omistavansa vaikka mitä näkymätöntä mm. useita vaimoja muualla jopa ulkomailla yhden onnettoman kotona
      onnellisena pidetyn sijaan tai lisäksi.
      Pöliittöppöjen tovereille ei mitää kunnon seuraamuksia tuomitakkaan taikka heille ittelle osallisina vaikka valtikkakunnan syyttäjälle juttu lähtis eli he ovat eriarvoisia lain ees
      eikä laki kosketa kaikkia samallalailla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6215
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      641
      2562
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1199
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1100
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      72
      1046
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1040
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      64
      934
    9. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      66