Kiinnostaisi kovasti tietää, kun niin sairaan vihamielisiä juttuja pukkaa kirkon palstalle...
Viiraako päästä??
:D :D
Kuinka moni palstan ateisti on avohoitopotilas?
54
134
Vastaukset
- Jori Mäntysalo
Olen ollut kerran sähköpostivaihdossa suljetulla osastolla olevan ihmisen kanssa. Kyseessä oli va-aktiivi.
Olen käynyt kerran katsomassa kaveria mielisairaalassa. Kyseessä oli kristitty.
Ehkä maailma olisi vähän parempi paikka, jos mielen sairauksiin suhtauduttaisiin vähän enemmän kuin tauteihin kaulasta alaspäinkin.- Rauhanrakentaja ei-uskis
Niin niin, mutta nyt oli kysymys siitä, miten paljon kirjoittajien sairaus värittää heidän tuotoksiaan tällä palstalla? Ulkopuolisesta vaikuttaa siltä, että kytkös on merkittävä. :D
Jori,
Juuri näin, olen kanssasi samaa mieltä. Ei ihmisen vakaumus ja mielenterveys kulje käsi kädessä millään automaatiolla.
Itse olen kohdannut myös äärimmäisen fiksuja ja kristittynä "terveitä" ihmisiä, joiden psyyke kuitenkin järkkyy pahasti.
Enkä tiedä, oliko tuon terve-sanan käyttäminen, lainausmerkeillä tai ilman, äskeisessä edes tarpeellista. Toki me ihmiset tarvitsemme määritelmiä, mutta miksi pitää aina niin tiukasti ajatella terve-sairas -akselia?
Aija-pappiRauhanrakentaja ei-uskis kirjoitti:
Niin niin, mutta nyt oli kysymys siitä, miten paljon kirjoittajien sairaus värittää heidän tuotoksiaan tällä palstalla? Ulkopuolisesta vaikuttaa siltä, että kytkös on merkittävä. :D
Rauhanrakentaja ei-uskis
Mikset sitten aloittanut suoraan näillä sanoilla: "Miten paljon kirjoittajien sairaus värittää heidän tuotoksiaan tällä palstalla?" Siitä olisi periaatteessa mahdollista saada aikaan asiallinen keskustelu, jos niin halutaan. Mutta kai se poteroista huuteluksi menisi sekin.
Minusta on hassua, että otetaan hampaisiin vain ateistien "päässä viiraaminen". Jos nyt ylipäätään halutaan tuollaisella tasolla liikkua, niin yhtä lailla voisi kysyä että kuinka moni palstan kristitty on avohoitopotilas kun pukkaa semmoista juttua kun pukkaa.
Jos vaan koitettais elää toistemme kanssa?
Aija-pappi, wannabe-rauhanrakentaja, uskis- Tilastomies.
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Jori,
Juuri näin, olen kanssasi samaa mieltä. Ei ihmisen vakaumus ja mielenterveys kulje käsi kädessä millään automaatiolla.
Itse olen kohdannut myös äärimmäisen fiksuja ja kristittynä "terveitä" ihmisiä, joiden psyyke kuitenkin järkkyy pahasti.
Enkä tiedä, oliko tuon terve-sanan käyttäminen, lainausmerkeillä tai ilman, äskeisessä edes tarpeellista. Toki me ihmiset tarvitsemme määritelmiä, mutta miksi pitää aina niin tiukasti ajatella terve-sairas -akselia?
Aija-pappiTämän palstan kirjoituksien perusteella kyseisten muuttujien korrelaatio vaikuttaa kuitenkin merkitsevältä.
- muuan kristitty
Rauhanrakentaja ei-uskis
Mikset sitten aloittanut suoraan näillä sanoilla: "Miten paljon kirjoittajien sairaus värittää heidän tuotoksiaan tällä palstalla?" Siitä olisi periaatteessa mahdollista saada aikaan asiallinen keskustelu, jos niin halutaan. Mutta kai se poteroista huuteluksi menisi sekin.
Minusta on hassua, että otetaan hampaisiin vain ateistien "päässä viiraaminen". Jos nyt ylipäätään halutaan tuollaisella tasolla liikkua, niin yhtä lailla voisi kysyä että kuinka moni palstan kristitty on avohoitopotilas kun pukkaa semmoista juttua kun pukkaa.
Aija-pappi, wannabe-rauhanrakentaja, uskisNiin, hieman sanoisinko outoa kutsua itseään rauhanrakentajaksi, kun tekee tuollaisen riitaa haastavan avauksen, joka on niin ala-arvoinen että ihmettelen mikset poistanut sitä.
- Mirka.
muuan kristitty kirjoitti:
Niin, hieman sanoisinko outoa kutsua itseään rauhanrakentajaksi, kun tekee tuollaisen riitaa haastavan avauksen, joka on niin ala-arvoinen että ihmettelen mikset poistanut sitä.
Poistaa samalla ateistien tuotokset.
Mitä, eikö? - säälittävä aloitus
muuan kristitty kirjoitti:
Niin, hieman sanoisinko outoa kutsua itseään rauhanrakentajaksi, kun tekee tuollaisen riitaa haastavan avauksen, joka on niin ala-arvoinen että ihmettelen mikset poistanut sitä.
Se on se sama poispotkittu vapari joka tehtaili tänne niitä rahahanat kiinni ja muita vastaavia vuodatuksiaan. Ehkä tuollaista voisi jo sanoa pakkomielteiseksi.
- .....
säälittävä aloitus kirjoitti:
Se on se sama poispotkittu vapari joka tehtaili tänne niitä rahahanat kiinni ja muita vastaavia vuodatuksiaan. Ehkä tuollaista voisi jo sanoa pakkomielteiseksi.
Ei ole. Yksi tunne-elämältään tasapainoton ihminen vain.
- Sivustanauraja
säälittävä aloitus kirjoitti:
Potkitaanko vapareita pois heidän järjestöistä? Tuliko se uskoon? Sellaista ei vapari-filosofia voi sietää vaikka muuten ollaan niin vapaita.
- Hyvä Aija!
Rauhanrakentaja ei-uskis
Aija-pappi, wannabe-rauhanrakentaja, uskisAija - pappi on oikeassa. Heteronormatiiviset kristityt jotka pitävät Raamatun kirjoituksia pyhinä ovat häiriintynyt. Feministi-liberaalinen raamatun (pienellä) tulkinta osoittaa tasapainoista ja tervettä suhdetta uskontoon.
Rauhanrakentaja ei-uskis kirjoitti:
En ainakaan itse ole mikään potilas. Tiedän uskovia, jotka ovat mieleltään sairastuneet. Mutta mitään ei saa koskaan yleistää; uskovissa on järjellisiäkin tyyppejä.
- Rahahanat kiinni
Sivustanauraja kirjoitti:
Potkitaanko vapareita pois heidän järjestöistä? Tuliko se uskoon? Sellaista ei vapari-filosofia voi sietää vaikka muuten ollaan niin vapaita.
Vaparit on pahimman sortin lahko. Osa entisistä vapareista on eronsa takia joutunut osallistumaan uskontojen uhrien tilaisuuksiin ja hakemaan sieltä tukea. Ei ihme, jos on tasapainoton vaparikautensa jäljiltä. Vaparilahkolta pitäisi panna valtion rahahanat kiinni.
- ilkimys5
oletko sinä sljetulla osastolla ja kirjoittelet sieltä tänne?
oletko sinä jo mielisairaalassa?
- FUCKIFUU
Kaikkein sekopäisinkin ateisti on mieleltään terveempi kuin yksikään kristitty.
- Rauhanrakentaja ei-uskis
Tämä on jo liian naurettavaa ollakseen totta.
5 minuuttia ja sinä saavuit heti paikalle todistamaan minun teoriani oikeaksi...
- Mirka .
Vankilat ja mielisairaalat ovat käytännössä täynnä uskiksia.
Aina vaan paranee. Perustuu varmaan omakohtaiseen elämänkokemukseen? Kummassa olit vai molemmissa?
Tämä palsta onkin varsinaista viihdettä, taidan käydä täältä vastaisuudessa nauramassa...
:D :D - Mirka,,,
Aina vaan paranee. Perustuu varmaan omakohtaiseen elämänkokemukseen? Kummassa olit vai molemmissa?
Tämä palsta onkin varsinaista viihdettä, taidan käydä täältä vastaisuudessa nauramassa...
:D :DPerustuu tutkittuun tietoon jota uskomuksesi ei pysty kumoamaan.
Mirka,,, kirjoitti:
Perustuu tutkittuun tietoon jota uskomuksesi ei pysty kumoamaan.
:D :D
- -.--.-
.." käytännössä täynnä uskiksia. "
Niin uskoontulleita entisiä ATEISTEJA ! - foksmalder
-.--.- kirjoitti:
.." käytännössä täynnä uskiksia. "
Niin uskoontulleita entisiä ATEISTEJA !Kaikki ovat olleet joskus ateisteja. Mirka heitti provot mutta ottaen huomioon, että suurinosa ihmisistä on jumaluskoisia, niin ei ole lainkaan ihmeellistä, että vankilat ja mielisairaalat ovat täynnä heitä.
- xyfg
Kyllähän hellareiden mielenterveysongelmat täällä pahiten näkyy.
Jo kolmas samanlainen. Onko teillä täällä joku mielenterveyspotilaiden vertaistukiryhmä menossa? Mainiota viihdettä!
Puskii Pontus,tuolla on hellari käydään kimppuun! mie olin 4 kertaa mielisairaalassa 2000-2001,,uskoon tulin 2002,,ja mielisairaalla keikat jäivät,,avohoito myös,,ja lääkkeet..edellen olen uskis,,,ja kuuluun Helluntaiseurakuntaan,,ja tietäksen siellä ei kahteen vuoteen(ainakaan) oleketään viety mielisairalaan ja avohoidossa ei ole ketään,tämä yhtälö ei pidä paikaanssa, että hellarit on "hulluja"
- riidanhaastaja olet
Buahhahahahaaaaa, multinikki kävi ateistien kimppuun.
Sä olet todella kipee tyyppi, aina olet herjaamassa, mitään asiaahan sulla ei ole :(- Rauhanrakentaja ei-uskis
Neljäs bimbo. Tehdään tilastoa.
- kukakukka
Kukahan se täällä oikein herjaa.
- .....
Ei tämän avaaja se huutelija-einari ole. Tämä on toinen, nainen, ei oli näkynyt häntä aikoihin täällä palstalla, vasta nyt viime päivinä taas.
- Kyynikko
Arvaas paljonko Suomen laatamojen käytävillä harhailee uskovaisia helvettiä ja pikkuperjeileitä pelkääviä fundamentalisteja?
En tiedä, Kerrotko miten monta? Olen oikein utelias.
(Viides bimbo. Tilasto kasvaa.)
- ootko heihei
Kyllä se tietysti niin on, että sellainen ateisti, joka tällä palstalla keikkuu, ei ihan terve mieleltään ole. Esimerkkinä nyt vaikka Mirka, joka sanoo uskonnon saastuttaneen hänen aivonsa.
Puhut totuuden sanoja. Ensimmäinen punnus toiseen vaakakuppiin.
Tilasto on nyt 6 bimboa ja yksi täysipäinen. Peli alkaa olla selvä.
Avohoito: Julkinen tai vapaamielinen seksisuhde, ei siteitä suuntaan
tai toiseen
Erikoishoito: Liittyy osapuolten seksuaalisiin mieltymyksiin ja
fetisseihin
Ensihoito: Poikuuden / neitsyyden menetys
Hoitovapaa: 'Olla hoitovapaalla': olla selibaatissa / pitää taukoa
seksistä
Kertahoito: Tämä tuskin tulee toistumaan
Kotihoito: Tuoda seksikumppani kotiin
Perushoito: Seksiä lähetyssaarnaajassa
Pikahoito: Seksiä baarin vessassa
Psykiatrinen hoito: Seksiä sekopään kanssa
Päivähoito: Toimistoseksiä sihteerin/juoksupojan kanssa
Saattohoito: Vanhusten seksisuhde
Shokkihoito: Illalla se näytti ihan hyvältä....
Sosiaalihoito: Seksisuhde kylän kiertopalkinnon kanssa
Takuuhoito: Tältä irtoaa varmasti
Tehohoito: Intensiivinen, takuulla tyydyttävä seksisuhde
Tukihoito: Sääliin perustuva seksisuhde, esim. erotilanteessa
Vierihoito: hyvin läheinen seksisuhde, muistuttaa seurustelua.- Rauhanrakentaja ei-uskis
Mitäs minä sanoin? Seitsemäs bimbo.
- Nangu
Mitäs minä sanoin? Seitsemäs bimbo.
Rauhanrakentaja ei-uskis Käy välillä Germam milf sivuilla niin helpottaa
Nangu kirjoitti:
Rauhanrakentaja ei-uskis Käy välillä Germam milf sivuilla niin helpottaa
Kahdeksas. Lopetan kun pääsen kymmeneen. Ei jaksa. :D
- mieti tätä(se aito)
Kahdeksas. Lopetan kun pääsen kymmeneen. Ei jaksa. :D
a-teisti
30.11.2013 11:59
Toi on hyvä!!
- Ei liikaa
Olet käynyt siis liikaa! Addiktio tekee sekopääksi!
Yhdeksäs bimbo. Lopetan kun pääsen kymmeneen. Ei jaksa. :D
- Huohhuoh
Ethän sää raukkis osaa ees 10 asti laskee...
- Sano nyt 10
Ei niin . Kun äö on alle 30 niin siihen se toppaa.
- pikkasen viiraa
Minä pidän omaa vastaanottoa jossa ainoana potilaana olen minä. Olen siis toisinsanoen avohoidossa.
- Mulla ei viiraa
Ainoa jolla viiraa on aloittaja.
Mulla ei viiraa kirjoitti:
Ainoa jolla viiraa on aloittaja.
Nyt tuli se kymmenes bimbo. Lopetan tähän, niin kuin lupasin. :D :D
- Anastasia
Ei sua kukaan kaipaa vaikka luulet niin.
- Huohhuoh
Kuten sanottu,et osannut laskea, 10 bimboa tuli ajat sitten täyteen kun näet olit itse se ensimmäinen!
- 5 pillerii per pv
mavalla ainakin on lääkitys
Kenelle vain voi puhjeta mielenterveyden ongelmia ja häiriöitä. On hienoa jos on onnistunut pääsemään yleensäkään hoitoon, olipa suljettu tai avohoito. Maailmamme on aika kova paikka elää. Ei ole ihme, etteivät kaikki jaksa, vaan sairaus koettelee ruumista tai mieltä. Ei sen tarvitse nykyaikana olla mikään häpeäleima. Psyykkisistä sairauksista voi myös parantua.
Mielestäni kuitenkaan psyykkiset ongelmat eivät oikeuta huonoon käytökseen ja toisten pilkkaamiseen. Kuten ei terveen paperitkaan omaava ole oikeutettu ilkeyksiin. Kokeiltaisiko tehdä näin adventin aikana parannusta ja vaikkapa paastota ilkeistä sanoista ja toisen panettelusta.
Tuikku-pappi- anonyymi lukija
Kenelle vain voi puhjeta mielenterveyden ongelmia ja häiriöitä. On hienoa jos on onnistunut pääsemään yleensäkään hoitoon, olipa suljettu tai avohoito. Maailmamme on aika kova paikka elää. Ei ole ihme, etteivät kaikki jaksa, vaan sairaus koettelee ruumista tai mieltä. Ei sen tarvitse nykyaikana olla mikään häpeäleima. Psyykkisistä sairauksista voi myös parantua.
Mielestäni kuitenkaan psyykkiset ongelmat eivät oikeuta huonoon käytökseen ja toisten pilkkaamiseen. Kuten ei terveen paperitkaan omaava ole oikeutettu ilkeyksiin. Kokeiltaisiko tehdä näin adventin aikana parannusta ja vaikkapa paastota ilkeistä sanoista ja toisen panettelusta.
Tuikku-pappiTuskin enää loppuaikana tekevät, kun eivät aikaisemminkaan.
Tämä kuukausi on kulta-aikaa. Viimeinen villitys. Tämän sulkeutumisen jälkeen muilla palstoilla ei näin saakaan reuhuta.
Tälle trollille antaisin arvosanaksi (Ateiskko 1-10) 2. Omaperäisyys ja mielikuvitus puuttui täysin. Toinen piste tuli todella tyuperistä hymiöistä, jotka itsessään saa ihmiset koukkuun.
Tälle trollille en povaa silti kovinkaan lennokasta tulevaisuutta tai pitäisi petrata oikein urakalla.- 16 + 8
Trolli ottaa loppukirejä.
- kyllä on huomattu
Kiihkoatskuista moni.
- foksmalder
Taas teisti haukkuu mielisairaaksi. Palstalla on tämän lisäksi tytötelty, neiditelty, haukuttu kommariksi, natsiksi, moraalittomaksi, narkkariksi, alkoholistiksi, valehtelijaksi, saatananpalvojaksi, jne.
Ja tämän ryöpytyksen jälkeen haukutaan vihamieliseksi kun vastaa ja puolustautuu (omasta mielestäni, asianhaarat huomioon ottaen, suht asiallisestikin).
Kiitos kaikille asianomaisille, joihin lukeutuu myös ihan pappejakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa942713En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101734
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039