Kiitollisuus

Nälkäkurkiainen

Eilen tarjolla oli paahtoleipiä (paahtamattomana), aitoa voita päällä sekä juustoa ja vesikinkkua.

Juomana edullinen kola, euroshopper energiajuoma ja sininen maito.

Olen kiitollinen siitä, että ihmisillä on aika-ajoin mahdollisuus olla elintarvikkeiden kanssa tekemisissä.

Mikäli jokaisella olisi oikeus tehdä työtä ravintoa vastaan, ei kenenkään tarvitsisi koskaan nähdä enää nälkää.

29

279

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nälkäkurkiainen

Kohta otan ravintoa lisää, aion syödä paahtoleipiä (paahtamattomana) ja päälle laitan voita. Pohdin myös makaroonin tai perunamuusin (jauheena) valmistamista.

• ruoka aikaaa

Miksi et paahda niitä paahtoleipiä? Mä paahdan ruisleipäviipaleetkin, rapea paahdettu ruisleipä on hyvää. Mitäs meinaat syödä makaronin tai muusin kanssa. Mä keitän kohta riisiä makkaranpaloja mukaan ja pakastevihanneksia kiehautan. Jälkkäriksi kahvia.

• .........
        ruoka aikaaa kirjoitti:

Miksi et paahda niitä paahtoleipiä? Mä paahdan ruisleipäviipaleetkin, rapea paahdettu ruisleipä on hyvää. Mitäs meinaat syödä makaronin tai muusin kanssa. Mä keitän kohta riisiä makkaranpaloja mukaan ja pakastevihanneksia kiehautan. Jälkkäriksi kahvia.

On teillä herkut.Ihan kannattaa tänne luetella, ties vaikka joku kadehtiskin.

• Karseeta.
        ruoka aikaaa kirjoitti:

Muutamat teistä nälkäkuilun partaalla elävistä ette ymmärrä kuinka paljon lisämyrkkyjä elimistöön tulee esimerkiksi juuri paahdetuista leivistä puhumattakaan paistoksista (pannulla) tai nuotiossa/grillissä käristetty makkara tai ruoka.
        Te olette käveleviä sairauspommeja, kaukana terveellisistä ruokatottumuksista.

• leivän paahtaja
        Karseeta. kirjoitti:

Muutamat teistä nälkäkuilun partaalla elävistä ette ymmärrä kuinka paljon lisämyrkkyjä elimistöön tulee esimerkiksi juuri paahdetuista leivistä puhumattakaan paistoksista (pannulla) tai nuotiossa/grillissä käristetty makkara tai ruoka.
        Te olette käveleviä sairauspommeja, kaukana terveellisistä ruokatottumuksista.

No en ole nälkäkuilun partaalla onnex. Enkä mä paahda ruisleipää mustaksi hiltyneeksi vaan vähän lämmitän sitä siellä paahtimessa. Niin enkä sitä makkaraakaan syö joka päivä. Liikuntaa harrastelen niin paljon että energiaakin kuluu ja joskus uskallan makkaraakin maistella:)

• JK JK

NIINKÖ ?

• Minä myin jo radioni ja leivänpaahtimen, että sain rahaa ruokaan.

• Vanha putkiradio.

Paljonko sait radiosta, oliko vanha Asa vai Luxor matkaratijo? Entä paahdin, paljonko käytetty?

• haloo

Sulle karseesta. Ajattele vähän, jotain köyhänkin on syötävä!

• Todella köyhä

Ei köyhällä ole varaa syödä, onneksi kraanasta saa vettä ilmaseksi.

• Nälkäkurkiainen

Tänään menussa on riisikakut vesikinkulla, juustolla ja päälissenä voi.
      Juomana kevytmaito ja euroshopper enegiajuoma.
      Makeisista valinta on kohdistunut halpis "turkinpippureihin".

• Nälkäkurkiainen

Vesikinkkua ja salaattia. Salaattina herneet, makaroonit valkoisessa aineessa ja lanttulaatikko. Juomana euroshopper energiajuoma ja vesi.

Mieli tekisi karamellejä.

• Nälkäkurkiainen

Äsken söin perunan kevytlevitteen ja suolan kanssa. Kokemus oli kertakaikkiaan positiivinen. Aion kokeilla sitä samaa toistekin. Keitetty peruna suolan ja margariinin kera on erittäin hyvä kokemus. Ja jättää napakan suolaisen suutuntuman, jollaista jää odottamaan lisää.

Juomana jäätävän kylmä punainen maito.

• no to salt

Suolan saa jättää kokonaan tuosta satsista pois. Voi jo sinällään sisältää tarpeeksi suolaa. Ihmettelen tuota Nälkäkurkiaisen runsasta suolan näyttöä. Minusta liiallinen suola tekee ruosta jotenkin äklön makuista! Liiallinen suola nostaa salakavalasti verenpainetta ja seurauksena voi olla vaarallinen sydämenlaajentuma ja sitten seuraava askel sydän - tai aivoinfarkti. Ei ole leikkimistä!

• Nälkäkurkiainen

Eilen ravintoympyrä muodostui alepitsasta, alecolasta ja riisikakuista sekä punaisesta maidosta.

• söin sitä ja tätä

Ajattelet paljon ruokaa, tietty ihan sama, mut ketä jaksaa kiinnostaa sun päivittäinen ruokalistas.Ootko koskaan miettiny miten mielenkiintoiseksi tää palsta tulis jos muutkin alkaisivat samanlaisiksi ääliöiksi. Lukisitko mitä itsekukin on tänään syönyt?

• Nälkäkurkiainen
        söin sitä ja tätä kirjoitti:

Ajattelet paljon ruokaa, tietty ihan sama, mut ketä jaksaa kiinnostaa sun päivittäinen ruokalistas.Ootko koskaan miettiny miten mielenkiintoiseksi tää palsta tulis jos muutkin alkaisivat samanlaisiksi ääliöiksi. Lukisitko mitä itsekukin on tänään syönyt?

Mä kerron päivän tapahtumista. Tarkotus ei oo olla ääliö. Kyllä mä seuraan sitä mitä muutkin on tehnyt.

Enemmän mä ajattelen, että mä kerron erilaisista elintarvikevaihtoehdoista.

• hehhehh

No siinä on sitä varsinaista "terveysruokaa" heh!

• hohhoijjaa

No syytä kiitollisuuteen sinulla toki onkin, vuosipalkkani on 50000€, ei ulosottoja/ruokkoja, mutta en raaskisi koskaan ostaa kaupan kolajuomia, saati sitten energiajuomia - vesijohtovesi maksaa 3,30€/kuutio ja hiilihappopullon täyttö noin 10€. Kaupan leipää en sen kummin raaskisi ostaa, leipäkoneella saa uunituoretta leipää vaikka päivittäin jauhopussi ja kuivahiiva ei paljon maksa. Voi, juusto ja kinkku ovat sellaista luksusta, että ilman pärjää hyvin, halpa margariini ajaa asian leivän liukasteaineena. Menusta päätellen olet oikein hyvissä varoissa.

Syön kananmunia, tölkkipapuja ja raastettua valkokaalta. Halpaa ja hoikistavaa!

• Nälkäkurkiainen

Kananmunat, pavut, herneet ja hapankaali on ihan jees.
        Hiilihappovesikin on ihan jees.
        Tuoreleipä on ihan ok.
        Halpis margariini taas ei oo niin hyvää kuin voi,
        Vesikinkku on halvinta leivänpäällistä ja alejuustot monesti napakan suolaisia.

• hohhoijjaa
        Nälkäkurkiainen kirjoitti:

Kananmunat, pavut, herneet ja hapankaali on ihan jees.
        Hiilihappovesikin on ihan jees.
        Tuoreleipä on ihan ok.
        Halpis margariini taas ei oo niin hyvää kuin voi,
        Vesikinkku on halvinta leivänpäällistä ja alejuustot monesti napakan suolaisia.

On margariini hyvää tai ei, se on puolet voita halvempaa, sillä säästyneellä eurolla saa n. kilon kaalta tai pari paputölkkiä. Mutta toisaalta, jos on varaa syödä kinkkua ja juustoa leivän liukasteaineena ja juoda kola- ja energiajuomia palanpainikkeeksi, ei rahasta ole siinä määrin puutetta, että tarvitsisi moista laskeakaan.

• Nälkäkurkiainen
        hohhoijjaa kirjoitti:

On margariini hyvää tai ei, se on puolet voita halvempaa, sillä säästyneellä eurolla saa n. kilon kaalta tai pari paputölkkiä. Mutta toisaalta, jos on varaa syödä kinkkua ja juustoa leivän liukasteaineena ja juoda kola- ja energiajuomia palanpainikkeeksi, ei rahasta ole siinä määrin puutetta, että tarvitsisi moista laskeakaan.

Ei se margariini aina ole halvempaa. Ite mä hankin elintarvikkeet ja tuotteet alelaarista tai alennuksesta.

• akka vaan

miksi colaa ja energiajuomia. pelkkä vesi hanasta parasta. Eikä potut maksa paljoa, 3e/ 5 kg ja omenoitakin sai eilen 0,75 e/ kilo

• Nälkäkurkiainen

Eilen meni kauraleipää, kuivakinkkua, juustoa ja paistettuja kananmunia.
      Juomana jää-yrttitee, punainen maito ja edullinen cola.
      Olen onnellinen, vaikka flunssainen.

• söin sitä ja tätä

Jätä ne kolajuomat jääyrttitee pois ostoslistalta ja tilalle esim. Marlin mustaherukkajuomaa, kuumana juot tietysti jos flunssaa on. Vihanneksista voit laitella halpoja keittoruokia. En oo muita ruokalistojas lukenu mut ainaki tästä ketjusta saa sen käsityksen että syöt paljon leipää. Varsinaisia keitettäviä ruokia et juurikaan mainosta syöväsi.

• Nälkäkurkiainen
        söin sitä ja tätä kirjoitti:

Jätä ne kolajuomat jääyrttitee pois ostoslistalta ja tilalle esim. Marlin mustaherukkajuomaa, kuumana juot tietysti jos flunssaa on. Vihanneksista voit laitella halpoja keittoruokia. En oo muita ruokalistojas lukenu mut ainaki tästä ketjusta saa sen käsityksen että syöt paljon leipää. Varsinaisia keitettäviä ruokia et juurikaan mainosta syöväsi.

Mulla on erilaisia kausia. Mä ostan elintarvikkeita alelaarista ja kun yksi elintarvike loppuu mä siirryn toiseen. On mulla tietysti elintarvikesuosikit. Mutta aina ei voi syödä vain pelkkää pekonia.

Mä kyllä keitänkin, mutta enimmäkseen kananmunia. Leipää mä syön tosi vähän.
        Flunssassa mä monesti otan jotain lämmintä. Mutta mä oon aina ollu kylmien juomien ystävä.

Mulla on ollu kausia, jolloin mä kokeilin vihanneksia. Mutta mulla oli aina nälkä. Tosin pavut, tofu, herneet, pinaatti jne. on ihan jees settiä.

Köyhän on oltava tositarkka sensuhteen mitä elintarvikkeita ostaa ja mitkä ovat niiden ravinto ja energiasisällöt. Ja mä oon kuitenkin onnistunut luomaan sellaisen ruokaympyrän, että siinä saa mahdollisimman paljon vastinetta per käytetty euro.

Eilen mä söin paistettuja ryynimakkaroita ja harmaaleivän jämät. Juomana jäätävän kylmä punainen maito ja ale kivennäisvesi.,

• söin sitä ja tätä

Broileriakin on usein tarjouksessa, silakat ovat halpoja. Niissä on enemmän ravintoa kuin ryynimakkarassa. Ja perunat eivät paljoa maksa.

Jos sulla on noin tiukkaa niin hae seurakunnan diakonissalta ostoslaput kauppaan. Yleensä antavat n. 40e:n arvoisen.

Miten sulla ei riitä ruokaan enempää rahaa? Syöt tosi vähän jos päivän sapuskat ovat noin surkeita.

• Nälkäkurkiainen

Ei ruokaan tarvitse paljon rahaa mennä. On vain katsottava, että sen ravintosisältö on riittävä. Mä syön yleensä tarpeeksi. Budjetti on sellainen, että jos ateria-aineiksiaan ei valitse tarkoin, niin tulee eteen se hetki, että ei ole sitten mitä syödä. Mutta alelaarista kyllä löytää vaihtoehtoja.

Kaikki riippuu kaikesta. Itse asun sellaisella alueella, että sen marketeissa ei oikein valikoimia ole. Ja muut kuin aletuotteet on monesti pois kuvioista. Mutta tiedän milloin mikäkin tuote on alessa. Ja siten saan ruoasta riittävästi energiaa ja vitamiinejä.

Proteiinit ja vitamiinit, sekä kivennäis ja hivenaineet ovat ne joihin köyhyydessä täytyy panostaa.

• Nälkäkurkiainen

Ale kana, harmaaleipä juustolla ja meetwurstilla, sekä juomaksi ale mehua.
      Aamupalana kananmunat ja suola, sekä jäätävän kylmä punainen maito.
      Päivällä kuppi kuumaa yrttijuomaa mixattuna sitruunateehen ja citron pulveriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe