Taivaspaikkaa ei tule jos ei muutu lapsenkaltaiseksi.
Eli mitäkummaa?
Lapsethan on koulukiusaajia aika moni. Ei kai sitä tarkoiteta?
Mitä tarkoitetaan lapsen kaltaiseksi tulemisella?
25
177
Vastaukset
- yx y
Tuolla tarkoitetaan ihan sitä että pitää sitten vanhoilla päivillä alkaa taputtelemaan vaikka kakkaa seinille ja näin valua pari vuotiaan tasolle.
- lapsieikyseenalaista
Tarkoittaa että uskomme Jeesusta. "Mene äläkä enää syntiä tee.
Lapsi uskoo joulupukkiin ja hänen lahjoihinsa,ja kaikkeen muuhunkin mitä aikuiset sanovat.- et näin
" Tarkoittaa että uskomme Jeesusta. "Mene äläkä enää syntiä tee."
Evankeliumi Johanneksen mukaan 8
9. Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi,
menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti;
ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
10. Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle:
"Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
11. Hän vastasi: "Herra, ei kukaan".
Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
Ei se synnin tekeminen lopu sillä jos hokee itselleen: en tee syntiä, en tee syntiä..
Tuossa ko. paikassa nainen KOHTASI JESUKSEN, eli sai sen " entisen tikkarin sijalle" PAREMPAA, eli Jeesuksen sisäisen tuntemisen.
" Mitä tarkoitetaan lapsen kaltaiseksi tulemisella? "
LUOTTAMUSTA JUMALAAN !
Ensisijaisesti, niinkuin lapsi luottaa vanhempaansa, joka on osoittautunut hänen luottamuksensa arvoiseksi.
Että Jumala tekee sen minkä on luvannut kuten hän sanoo omilleen:
Kirje filippiläisille 4
Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7. ja Jumalan rauha, joka on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
Miten paljon me tuhlamme aikaamme turhanpäiväiseen murehtimiseen, ja yleensä ensiviikon ensi vuoden jne.
Ja unohdamme elääTÄTÄ PÄIVÄÄ !
Saatana on niin kiero, että se haluaa varastaa juuri tämän hetken, täyttää elatuksenmurheilla tms.
Ehkä olet onnellinen ensi vuonna, mutta et tänään. Ja ensivuonna on taas omat murheensa, eli sitäpäivää, että olisit huoleton ei tule !
Ellet anna niitä murheitasi JUMALALLE, joka pitää sinusta huolen.
Hei,
siinäpä erinomainen kysymys! Tätä olen miettinyt paljon. Varmaa vastausta minulla ei ole, mutta jotain aavisteluja olen pohdintani päätteeksi koonnut mieleeni. Lapset ovat aitoja. He eivät teeskentele ja ottavat vastaan, mitä heille annetaan. Jeesuksen sanat saattavat myös viitata siihen, kun lapset olivat tuohon aikaan aika vähäarvoisia. Heitä kyllä rakastettiin, mutta he eivät olleet "ensimmäisiä" missään, vaan vanhat ja arvokkaat tulivat ensin. Tämä voisi siis heijastella Jeesuksen "viimeiset ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi"- sanontaa.
Lapsi ei myöskään ole tekopyhä. Usein lapset myös ovat vähintäänkin yhtä tarkkanäköisiä kuin aikuiset ja lisäksi paljon hyväksyvämpiä kaikenlaisia ihmisiä kohtaan ihonväristä tai muusta ominaisuudesta huolimatta. Lapsi elää tässä ja nyt eikä murehdi huomispäivää (Jeesus puhui tästäkin).
Ainakin tämän suuntaisia asioita olen tästä ajatellut, mutta mikään valmis vastaus pohdintani ei toki ole.
Mitä muut ajattelevat lapsenkaltaisuuden tarkoittavan?
Sinikka-pappi- Theologi
Vastaus on sangenyksinkertainen. Essealaiset kutsuivat veljeskuntansa kokelasjäseniä pieniksi, (paidion) joka sitten on käännetty lapsiksi. Tästä syystä myöksin Saulus saatuaan kutsun Qumraniin muutti nimensä Paulukseksi eli juuri 'pieneksi'. Qumranissa Paulus sitten vietti 'kadonneet' vuotensa.
Asteita oli Qumranissa 3, eli 1) pienet, 2) veljet. 3) täydelliset.
Paavali puhu kakista sen mukaan kun onitse initiaatioissaan edistynyt. - hhbvf
Aloittaja itse jo vääristelee asioita ja muut siitä sen kun yltyvät ja jatkavat vääristelemistä.
- et näin
" Aloittaja itse jo vääristelee asioita ja muut siitä sen kun yltyvät ja jatkavat vääristelemistä."
No jokainen näkee asiat omasta kuvakulmastaan.. Mutta usein ateisteilta saa parhaat kysymykset, että kiitos siitä heille !
" Lapsethan on koulukiusaajia aika moni. Ei kai sitä tarkoiteta? "
Eivät lapset synny koulukiusaajiksi, mistähän se malli on tullut ?
- - = -
Lapsi on vielä niin pieni, heikko, tietämätön ja osaamaton, että hän on riippuvainen vanhemmastaan.
Ihminen on riippuvainen Jumalasta. Jos hän ei ymmärrä tai hyväksy tuota riippuvuuttaan, vaan uskoo pärjäävänsä omin avuin, portti Jumalan valtakuntaan pysyy kiinni. - Työssä Käyvä
" Mitä muut ajattelevat lapsenkaltaisuuden tarkoittavan? "
Mä olin lapsena herkempi ja tottelevaisempi sen suhteen mitä mulle Isä sanoi.
Mulla on sellainen muistituntuma itsestäni, että olen aikuisena jotenkin tympääntyneempi, en nyt määrittele mihin ja mistä johtuen. Ahne maailma ja tekopyhä. Kela kyselee kahden vuoden välein kansaneläkeläiltä lomakkeilla onko tullut muutoksia ettei tarvitse maksaa enää esim.asumistukea.
Saisivathan he sen tiedon verovirastostakin...Kuulemma kyykytys on pelin henki.- mikä on totuus
" Kela kyselee kahden vuoden välein kansaneläkeläiltä lomakkeilla onko tullut muutoksia ettei tarvitse maksaa enää esim.asumistukea.
Saisivathan he sen tiedon verovirastostakin...Kuulemma kyykytys on pelin henki "
Niin asia on kaksijakoinen , toisaalta kela väittää, ettei verovirasto saa antaa heille tietoja suoraan, mutta toisaalla taas oli mediassa, että kela on lähettänyt monelle asiakaalleen takaisinmaksu lapun, kun on SAANUT verovirastolta tiedon ko. ihmisen tuloista.
Että ota tuosta selvä.
Jep. Kyynisyyden lisääntyminen on tuttua itselläkin. Lapsi on toiveikas ja luonnostaan optimisti. Aikuinen ei enää ole, tai jos on, sitä katsotaan alta kulmien ja pidetään haihattelijana.
Hyvä vertaus myös tuo täysi riippuvaisuus. Siitä minulle tulee mieleen myös se, että lapsihan tulee persoonaksi vain suhteessa aikuiseen. Oma kokemukseni on, että tulin ehjästi itsekseni suhteessa Jumalaan.
Sinikka-pappi- Theologi
Jälleen kerran papit eivät uskaltaneet edes kommentoida Theologin selvää ja johdonmukaista arkumentaatiota.
- cdf
Mitäpä siihen olisi kommentoinut muuta kuin että onhan sitä kaikenlaisia legendoja.
- Theologi
cdf kirjoitti:
Mitäpä siihen olisi kommentoinut muuta kuin että onhan sitä kaikenlaisia legendoja.
Qumranin omat tekstit eivät ole mitään legendoja! Et taida tajuta lähdekritiikistä paljoakaan.
- gfds
Theologi kirjoitti:
Qumranin omat tekstit eivät ole mitään legendoja! Et taida tajuta lähdekritiikistä paljoakaan.
Niissä teksteissä ei lue, että Paavali oli täällä. :)
- Theologi
gfds kirjoitti:
Niissä teksteissä ei lue, että Paavali oli täällä. :)
Indisio-päätelmiä on lupa tehdä. Missä Paavali oli Damasko-kokemuksensa ja julkisen toimintansa välissä? Sanoi itse ollensä 'erämaassa' Et taida tietää, että Qumranin yksi kutsumanimi oli 'Erämaa'.
- gfds
Theologi kirjoitti:
Indisio-päätelmiä on lupa tehdä. Missä Paavali oli Damasko-kokemuksensa ja julkisen toimintansa välissä? Sanoi itse ollensä 'erämaassa' Et taida tietää, että Qumranin yksi kutsumanimi oli 'Erämaa'.
Niinpä niin. Omia päätelmiä voi tehdä. Legendoja niistä tulee, kun niitä kerrotaan eteenpäin. Tosiasiaa niissä ei tarvitse olla mausteeksikaan.
- Theologi
gfds kirjoitti:
Niinpä niin. Omia päätelmiä voi tehdä. Legendoja niistä tulee, kun niitä kerrotaan eteenpäin. Tosiasiaa niissä ei tarvitse olla mausteeksikaan.
gfds, koko kristillinen oppi ei perustu kaikin osin edes indisiopäätelmiin vaan vain puhtaaseen luuloon tai uskoon.
- eds kerran
Theologi kirjoitti:
" Qumranin omat tekstit eivät ole mitään legendoja! Et taida tajuta lähdekritiikistä paljoakaan. "
tää palsta ei ole enää kauan käytettävissä, että josko puhuttain viestin ALKUPERÄISESTÄ AIHEESTA !
Eikä sotketa joka viestiin siihen kuulumatonta. Balttis voistiko osoittaa kykeneväsi siihen ? - Theologi
eds kerran kirjoitti:
" Qumranin omat tekstit eivät ole mitään legendoja! Et taida tajuta lähdekritiikistä paljoakaan. "
tää palsta ei ole enää kauan käytettävissä, että josko puhuttain viestin ALKUPERÄISESTÄ AIHEESTA !
Eikä sotketa joka viestiin siihen kuulumatonta. Balttis voistiko osoittaa kykeneväsi siihen ?Qumran kuuluu mitä keskeisimmin 'lapsen ' kalatniseksi tulemiseen, koska Qumranin ekan asteen oppilaat olivat tulleet 'lasten' kaltaisiksi.
- jhgfd
(y):lle....
"Taivaspaikkaa ei tule jos ei muutu lapsenkaltaiseksi."
Jos et ole uskontunnusta antanut uskovainen...
ja
jos luet vielä raamatussa olevan 1938 osittain väärennetyt evankelumit
niin
tulet tietouteen, saat vastauksen
"Eli mitäkummaa?"
Ei tuossa ole kummaa vaan siinä on kummaa että ihmisiä saa aivopestä ymmärtämättömiksi.
"Lapsethan on koulukiusaajia aika moni. Ei kai sitä tarkoiteta?"
Yhteiskunnan, uskontojenkin lapsille ja nuorille antamat eri vaikutteet ja ennen kaikkea lasten vanhempien koti kasvatus, tai paremminkin sen puute jne saavat aikaan sen ettei kaikista nuorista kasva sosiaalisesti tasapainoisia ihmisiä. - ( Ä )
Sitä, että alat paskomaan housuusi ja imemään tuttia, mielummin rintaa.
Mikäli olet poika, sinun tulee käyttää hameita, tms tyttöjen hepeneitä, mikäli olet tyttö, sun pitää ruveta vetämään kaikkia pataan, jotka uhmaavat mielipiteitäsi.
sitten tulee Ö - efgfdc
Lapsi on aito ja teeskentelemätön. On sitä mitä on, eikä esitä muuta olevansa.
- 10x<s
Uskovbaiset on niin naiivia porukaa typerine uskomuksineen, että sen takia lapsenkaltaisuus, hyväuskoisuus, huijattavuus on nostettu tärkeäksi arvoksi kristitylle.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667