Outoja valkoisia "jouhia" leivonnaisissa!?

mmmeee

Tietääkö kukaan mistä voisi olla kyse?

Pari kertaa viimeisimmissä leivonnaisissa on löytynyt seasta sellainen valkoinen/läpikuultava, kova ja sitkeä jouhi tai "rantu".
Näyttää niin kuvottavasti joltain madolta että hysteerisenä tarkistin jauhopaketit ja kaiken, löytämättä kuitenkaan mitään. Sokeritoukkia kämpässä näkyy välillä vaikka miten siivoaa.
Taikinassa tai aineksissa en tosiaan mitään, vaan vasta valmiissa leivonnaisessa on osunut silmään tai suuhun.

Voiko se jotenkin olla kananmunasta? Vaikka koitankin napata aina lusikalla pois sen kovan valkoisen löllön joka roikkuu keltuaisesta.

Inhottaa! Pitäisi jouluksi leipoa isommalle porukalle, ja häiritsee että mikä nyt on vialla.

7

308

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvailua

Onko pullasutista mahdollisesti irronnut jouhia? Hiuksia voi olla myös, jo ne pitää auki.

• mmmeee

Pullasutia en ole käyttänyt, ja hiuksetkin ovat kiinni. Tosin ei se hius voisi ollakaan, kun väri ei täsmää yhteenkään huushollista löytyvään tukkaan, ja on paljon hiusta paksumpi. Ehkä millin paksuinen, sitkeä ja venyvä jouhi. :S

• jauhoseula

Miksi et seulo jauhoja, niin kuin ennen tehtiin? Kun kaikki kuivat tarveaineet lasket jauhoseulan läpi, niin luulisi klönttien vähenevän.
      Ennen kun sinä ilmeisesti et ollut vielä syntynytkään, niin jauhot oli pakko seuloa ennen leivontaa, silloin oli jopa hiiren paskoja, jauhomatoja, ym. mukavaa niiden joukossa.

• mmmeee

No vasta avattu jauhopaketti niin ei tullut mieleen käydä seulomaan, mutta leivonnaisesta riippuen seulon ne välillä ihan taikinan rakenteen vuoksi.
      Eikä kyseessä tosiaan ollut mikään jauhoklöntti.

Eipä se kai muuta voi olla kuin sitä kananmunan aiemmin mainittua "löllöä" eli valkuaissidettä, vaikken aiemmin tällaista ilmiötä olekaan huomannut. Täytynee vaan jatkossa nyppiä lölleröt tarkemmin pois.

• ötökkä kammoinen

Jauhokoisan toukka erittää samanlaista rihmaa kuten hämähäkinseitti.
      Tai jauhopukki.
      Tai jauhopunkki.Sen syömisestä voi saada myrkytysoireita.

• Kananmunasta

Kananmunasta!

• ötökkä kammoinen

Leivon paljon ja ei ole koskaan ollut mitään kummallisuuksia taikinassa, ei kananmunasta tulleita eikä mitään muutakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3257
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2987
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2500
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      77
      2249
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2046
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1883
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1636
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1633
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1460
    Aihe