Rukki

Table

Hei!

Osaako kukaan sanoa minkä arvoinen on vanha, kunnossa oleva rukki?

Ikää en tiedä ollenkaan. Mutta milloinkohan lie on viimeeksi rukkeja käytetty?

Löysimme juuri kauniin vanhan rukin talomme vintiltä.

Avustanne etukäteen kiittäen.

6

8980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvoa

Rukkien arvo riippuu mm. mallista, valmistusvuodesta ja kunnosta. Lisäksi hintaan vaikuttaa suuresti ko. välineen suosio ja haluttavuus, jotka vaihtelevat kausittain. Arvoksi voisi sanoa näkemättä rukkia, ehkä
      50 - 100€. Mikäli malli on sitten erikoisempi saattaa hinta nousta ehkä tuplaten tuo mainitsemani. Mikäli rukki on ehjä ja muutenkin hyväkuntoinen ja kaikki osat tallessa, suosittelisin kunnostamaan sen varovaisesti ja säilyttämään kappaleena kaunista kansanperinnettä. Rahallinen arvo kun on ehkä pienempi kuin "tunnearvo". Loppujen lopuksi hinta on kiinni siitä, paljonko ostajaehdokas on halukas maksamaan. Älkää kuitenkaan hävittäkö sitä, vaan jos ei muuta, niin koittakaa löytää sille hyvä uusi koti.

• Perinteitä arvostava

Yhdyn sataprosenttisesti edelliseen mielipiteeseen. Älkää tosiaan missään nimessä hävittäkö rukkia vaan jos ette itse sitä halua pitää niin etsikää uusi "koti" esim. museoista voisi kysäistä haluaisivatko kokoelmiinsa.

• Peipposka

käsityöharrastajat haluavat ostaa mielellään toimintakuntoisia rukkeja. Mutta ei ylihintaan. Rukki on kuitenkin vain käyttöesine, ei ihmeellinen museokapine! Mullekin ois tarpeellinen... Terv Marja

• rukkimies

Minä olen korjaillut vahhoja rukkeja. Nyt on yksi työn alla. Koristemaalaukset ei onnistu minulta. Rukkeja on myynnissä kirppareilla, ja vastaavilla vanhan tavaran liikkeissä. Hinnat pyörivät muutamissa kympeissä.

• nähnyt..

Rulliakin saa. Kannattaa kysyä kehruupiireistä hankintakanavia. Myös mittojen mukaan tehtynä saa muutamalla kympillä rullan. Rullissahan vaihtelee aika moni mitta. Reiän koko, rullan pituus, lankatila jne. Joku tekee kuulemma siipiäkin ja kehriä. Olen nähnyt upeita uusvalmisteita vanhalla mallilla väreineen.

• emma729

onko rukki toimiva ja onko se vielä teillä ???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33