Olen nähnyt kuolemaa ja kuolevia hyvin läheltä. Minusta ihminen ymmärtää syvällä sydämessään ettei kuoleman jälkeen ole enää mitään elämää, vaikka jotkut haluavatkin pitää kynsin hampain sellaisesta ajatuksesta vielä kiinni. Olen nähnyt myös uskovia jotka ovat hyvin ahdistuneita kun ymmärtävät kuoleman tulevan, ja olen nähnyt ateisteja jotka kuolevat rauhallisina. Ehkä on toisinkin päin, mutta niitä en ole tavannut. Mistä tämä kertoo?
Kuolema on loppu
5
110
Vastaukset
- pilkkaako
Voi miten piristävä avaus.
- K. Varkki
Jep, humanisti uskoo elämään ennen kuolemaa ja on sinut sen päättymisen kanssa. Luulisi yleensäkin sen olevan kaikista helpottavin ajatus, että kuoleman jälkeen ei ole mitään. Muuhun uskominen on pohjimmiltaan itsekästä ja siksi niin suosittua, koska itsekkyys on maailman helpoin laji. Kysykää vaikka kokoomuslaisilta.
- *Faith*
"Minusta ihminen ymmärtää syvällä sydämessään ettei kuoleman jälkeen ole enää mitään elämää"
Miksi tällä palstalla on sitten helvetinpelkoisia ateisteja? ;)- foksmalder
Kuten?
Jos on ollut kristitty tai kuulunut johonkin muuhun uskontontoon, johon kidutushelvetti kuuluu, niin on ihan luonnollista ettei irrationaalinen pelko lähde heti pois. Ei vaikkei enää uskoisikaan.
En tosin ole havainnut palstalla helvetinpelkoisia ateisteja, etkä sinkäkään varmaan tule väitettäsi perustelemaan.
- ateisti
Ne on vaan kuule sun toiveunissas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647