http://www.hs.fi/autot/Autolehden kestotestin voitti ja hävisi saksalainen /a1305762643670?ref=tf_iHSisboksi300-artikkeli&jako=7f438dc230dd8d69a5cfb0c36b255bd9
Oma A4 on ollut masentava tapaus. Neljä vuotta vanha auto maalattu kertaalleen sieltä täältä ja vaihdelaatikko hajonnut kahdesti.
Jos olisi rahatilanne parempi, niin auto vaihtuisi, mutta jos tuo pysyisi kasassa vielä vuoden päivät. Moottorin puolesta pelkään, että se menee seuraavaksi. Pikkusähköviat ei enää edes jaksa kiinnostaa...
Audien kadonnut laatu - karua saksalaistestin kertomaa :(
48
1485
Vastaukset
- Multipommi noup
Osta toinen saksalainen, BMW vei taas luotettavauustestin miten halusi. Ei ole mitään teknistä paskaa kuten audi.
- Katsellaan...
Todennäköisesti ostankin. A4 valikoitu ulkonäön perusteella vs. BMW-300-farkku. Iso virhe, myönnetään.
Viisisataasarjalainen farmari olisi haaveissa, jahka hinnat vähän putoaa. Tekisi mieli hankkia tämä uusikoppainen ja nimenomaan nelivetona. - Multipommi noup
Katsellaan... kirjoitti:
Todennäköisesti ostankin. A4 valikoitu ulkonäön perusteella vs. BMW-300-farkku. Iso virhe, myönnetään.
Viisisataasarjalainen farmari olisi haaveissa, jahka hinnat vähän putoaa. Tekisi mieli hankkia tämä uusikoppainen ja nimenomaan nelivetona.Käy koeajamassa bemarin takaveto, toteat ettei enää ikinä etuvetoa. Toki neliveto on Suomessa perusteltu. Bemarin muodot olleet pitkään vähän kulmikkaampia, josta Audikin on ottanut esimerkkiä (vertaa esim. 2008 pullasorsa A6). Ulkonäkö on makuasia, laatu ei ole ja siinä Audia lyötiin taas kerran 1000-0.
- Tilastosiivousta ??
Multipommi noup kirjoitti:
Käy koeajamassa bemarin takaveto, toteat ettei enää ikinä etuvetoa. Toki neliveto on Suomessa perusteltu. Bemarin muodot olleet pitkään vähän kulmikkaampia, josta Audikin on ottanut esimerkkiä (vertaa esim. 2008 pullasorsa A6). Ulkonäkö on makuasia, laatu ei ole ja siinä Audia lyötiin taas kerran 1000-0.
Mikä auto saavutti ensiksi 0 virhepistettä ja arvosanan 1 ?
Kyseessä on Mazda 6 1,8 MZR . Tämä puuttuu listan sijalta 3 tai oikeastaan 1 . Nykyisellä listalla numerot hyppelevät merkillisesti eteenpäin ja välistä on siivottu autoja pois. Onko tarkoitushakuisesti ?
Audi 4 sai virhepisteen enemmän kuin Dacia Logan MCV 1,5 dCI .
Mitä se kertoo näiden autojen laatutasosta ?
Mistä vikapisteitä saa ? Vikojen määrä ja vakavuus seuraavasti:
10p= ajokelvoton, sammuu tielle tai parkkipaikalle
5p= ylimääräinen korjaamokäynti
3p= toiminnallinen vika ja
1p= vähäinen pikkuvika
Lähde: AB Spezial vuoden 2010 versio
- niin se menee
Huvittaa tämä testi, Kia merkkiset mallit ovat kaikissa muissa testeissä luotettavuudeeltaan Fiatin tasolla, siis huonoimpia autoja. Naurettava testi siis. tässä testissä huonosti pärjänneet ovat niitä laadukkaita autoja.
- Audi teknistä skeida
Ai kun VAG autot Audi mukaan lukien todetaan pommeiksi testi huvittaa? Katsopas tätäkin palstaa ja kuinka paljon kallista murhetta itse kullakin on ollut, siirry sitten VW-palstalle, lopuksi käy katsomassa onnellista Skoda-palstaa jossa käytetään jo vanhempaa testattua teknologiaa.
Dekran VÄHÄVIKAISET-raportti tukee erittän hyvin tätä juuri julkaistua raporttia, BMW-laatu jyrää eikä Audia näy missään. Sarjojensa voittajat:
BMW X3
BMW 3-sarja
Volvo S40/V50
Volkswagen Passat
BMW 7-sarja
BMW 5-sarja
Volkswagen Golf V/Jetta/Golf Plus.
Škoda Octavia
Ford Focus - Audi=pommi!
Ja sitten SUURIKIVIKAISIMMAT tittelin AUDI VIE SUVEREENISTI
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288519935596.html
Audi on pommien pommi!- audikuski
Valitettavasti tuo on totta. Ennen audi oli maailman paras auto. Vm 88 audi 100 on vieläkin täysin kunnossa. Miten lienee kun tulee 25 v. täyteen nykyaudilla.? Veikkaan että on jo toista kierrosta kierrätyksessä.
- Onko tietoa?
Joko ne sinkityksessä olevat ongelmat on saatu kuntoon, vai vieläkö karisee maalit samaan tahtiin kuin 05-12 audeista?
Kun katselee liikkeessä vaihtoautoina olevia Audeja, niin niitä on maalailtu uusiksi järjestään....ei hyvä :(
- Voi teitä
Kateelliset vinkuu. Itellä, tutuilla ei oo ollu Audienkaa mutään ongelmia.
- jobbari
Vanhoja audeja velkarahalla itsetuntonsa kohennukseksi hankkineilla on nolo tapa olla myöntämättä totuutta itselleen. Kulisseista pidetään kiinni viimeiseen saakka. Otan osaa.
- JobbariOnKoira
jobbari kirjoitti:
Vanhoja audeja velkarahalla itsetuntonsa kohennukseksi hankkineilla on nolo tapa olla myöntämättä totuutta itselleen. Kulisseista pidetään kiinni viimeiseen saakka. Otan osaa.
Koskee myös nykyään asuntonsa velalla ostavia....itse lataan 400 tonnia pöytään ja on heti oma...en tajua kun ihmiset ostavat jotain autoja tai kämppiä velaksi...
- MikaOjantaus
JobbariOnKoira kirjoitti:
Koskee myös nykyään asuntonsa velalla ostavia....itse lataan 400 tonnia pöytään ja on heti oma...en tajua kun ihmiset ostavat jotain autoja tai kämppiä velaksi...
No aika harva ostaa asunnon käteisellä? Hanki äly.
- voi voi....
Sananlasku sanoo: Poikkeus vahvistaa säännön.....
- Ex-Audisti
Ei Audien laatutaso ole koskaan korkealla ollut. Niin pirusti oli kaikenlaista vikaa ja ruostumisongelmaa jo takavuosinakin.
Euroopassa toki voi pelata, mutta Suomi on eri juttu.
Ei ikinä enää sitä merkkiä. - TYHMIEN KUSETUS
AUDI on älyttömän huonoa tekoa, ei niille kenenkään kateellinen tarvitse olla. Brändäämällä on vaan onnistuttu huijaamaan tyhmimpiä kuluttajia.
- Tyytyväinen Hondamie
Osta Honda Accord. On meinaan tyylikäs sisältä ja päältä.
http://static2.paultan.org/accord-inside.jpg
http://www.revmods.com/wp-content/uploads/2008/04/x2009-honda-accord-euro-sportspack-03.jpg.pagespeed.ic.lG0bAC4fs4.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-ejwkPBgoRSM/UFxL2ZOSOAI/AAAAAAAAE1s/iX2okpSyf-U/s1600/Honda-Accord_Type_S_2011_1280x960_wallpaper_07.jpg
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQwFDQGQI6VMlc8Yto7EAy6_2n3tMytmqux6fOFi5BT6nJwRQSoWA
Paljon halvempi kuin Audi. Ja varmasti käy ja kukkuu :)- Hus riisikippo pois!
Ruma auto. Karmeet ylitykset edessä ja takana. Eikä etuvetorimpulaa voi muutoinkaan autoksi kutsua. Autossa tulee olla toimiva neliveto!
- A4-07
Mitä sitten? Naapurilla on joku 60-luvun jenkkipaska ja melkein joka vuosi saa olla remonttia tekemässä. Peltejäkin pitää joskus korjailla. Mulla on -07 mallin A4 eikä oo tarvinu tehdä oikeen mitään, ainakin puolet vähemmän kun tohon jenkkipaskaan et Audin laatu on kyllä kohallaan kun vertaa ihan mihin vaan!
- osssss
Tarviiko tehdä jos merkkiliikkeelle maksaa muutaman tonnin vuodessa?
- mbman
osssss kirjoitti:
Tarviiko tehdä jos merkkiliikkeelle maksaa muutaman tonnin vuodessa?
Onkohan A4-07 neljänkymmenen vuoden päästä enää olemassa edes muistoissa niinkuin tuo -60 luvun jenkkipaska tällä hetkellä.
- Tosiautomies
Osta Plymouth
- Itku tuli
Audien vaihdelaatikot on kyllä surullisen kuuluisia :(
Ja moottorien öljynsyönti :(
Ja maalipinnan kestävyys :(
Ja sähköongelmat :(
Veden vuotaminen sisään sen sijaan ei ole ilmeisesti ihan jokaisen mallin ongelma :) - Massakato
Audin sekunda näkyy nyt jo ostajien massapakona
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288638795666.html
"Perinteiset takavedot kiinnostivat
TOP-10 -merkkitasolla vain saksalaiset Mercedes-Benz ja BMW onnistuivat kasvattamaan myyntiään edellisvuodesta. Kärkikymmenikössä eniten myyntiään menettivät Nissan, Volkswagen sekä Audi." Porukat ovat valmiita maksamaan Premiumista ja halvempi sekunda taas ei kiinnosta. - Audinlaatuongelmat
en voi kuin todeta saman omasta ex.autostani ja kopioida yllä olevan kokemukset:
Ja moottorien öljynsyönti :(
Ja maalipinnan kestävyys :(
Ja sähköongelmat :(
taitaa olla nykyään niin, että Opel on hintalaadultaan paras saksalainen!- kiahynytoimiiVWei
Ostaa kestävän niin ei tarvi miettiä laatua.
toyota - D4D
Surullisen kuuluisa D4D moottori. Ei pysty kansivikaa edes korjaamaan.
- Tosikupla
Ei 1.8 ole mikään D4D vaan erittäin luotettava bensakone ilman hajoavaa turboa.
Miksi ostaisi jotain nokilekaa ja alkaisi maksamaan typerää dieselveroa? Dieselit alkavat olla kohta jo muutenkin menneen talven lumia henkilöautoissa. Vw:lla paremmin tiedetään, kuinka kävi jenkkilässäkin kun huijaus edellä edettiin.
- vaihtoon
Ei jenkkejä ja saksalaisia pidä verrata keskenään. Jenkki pesee Audinpaskat mennentullen. Vituttaa kun kaverilla on se paljon parjattu Chrysler ja mulla A6 Audi 3.0l, kaveri ei kun ajelee huoletta ilman vikoja ja mulla Audiin on jo vaihdettu moottori ja DSG- laatikko jo kolmesti levällään, eikä ole kunnossa vieläkään. Kaveri vaan nauraa mulle ja sanoo että pitäis sunkin alkaa ajatella omilla aivoillas eikä sortuu toistuvasti noihin saksalaisiin huijaus vehkeisiin.
- varmatieto
Sulla mitää autoo o!
- Vikamaahantuotu
Toyotasta on linkin mukaisia kokemuksia ja Mercede on myös varma. Valonheittimet melkoisella varmuudella usvassa sisältä ja jarrut jäässä loskakelin jälkeisenä aamuna.
http://www.is.fi/autot/art-2000001158156.html - 5345345
Jatkossa (mm uusin E-luokka) ei mersusta voi ainakaan hajota lampun pesimet kun niitä ei ole. Tämä on sallitua jos valojen teho on riittävän heikko.
Meneeköhän kaikki germaanit jatkossa tähän samaan säästövimmassaan? - öljypoltinVWskodaudi
http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html
Ja lasku maahantuojalle- ossssSeSairasSetä
Kyllähän ossssin pitäisi tietää kuinka reklamaatio asioissa toimitaan. Et sinäkään ole saanut latiakaan kun olet yrittänyt saada kolaroidusta ja pärnäsen raiskaamasta vanhuksesta korvauksia VW:ltä. VW korvaa nykyään todella hyvin tuotevastuun piiriin kuuluvat asiat.
- kateusonsairaus
Audi on siitä ihmeellinen auto, että se aiheuttaa eniten kateutta. Esimerkiksi Mersu ei pärjää kateustilastossa Audille ollenkaan. 95% tämänkin palstan kirjoituksista on kateuden aikaansaamaa.
- PaskanSuoltaminenSairaus
Suollat 95% paskaa.
- MikaOjantaus
Audi on siitä ihmeellinen auto että jokainen joka autoista jotain tietää, kävelee 10m päästä ohi ja ottaa Mesen.
- näinsemeneetää
Ei olet väärässä. Se on 100% totuus.
- PaskanSuoltaminenSairaus
Ja sinä suollat 100% paskaa.
- Pekka1243
Kateutta vai ei. Minulla itselläni on Audi A6 ajettu 70 tkm ja rahaa mennyt tähän mennessä yli 5 k€:a VAG konsernin tyyppivikoja korjatessa. Muuten varmaan olisi mennyt vähemmän, mutta 20 minuutin työstä laskutetaan 2 tuntia ja osien hinta Audi liikkeen hyllyssä näyttää olevan 3 kertaa markkinahinta. Muutkin saksalaiset valtamerkit olleet omistuksessa. Muutamasta merkistä hyvää sanottavaa, muutamasta vain huonoja kokemuksia. VAG/Kesko Audin takana ei lupaa hyvää....
- Jereeeh
Audissa kyllä tekninen kestävyys maailmna häntäpäätä.
Noh, ei ole kyllä kehumista Bemarissa tai Mesessäkään.
Bemarissa laukee sähköpuoli, Mesessä ohjauspuoli ja kori ruostuu.
Mutta, se että jälkimmäiset ovat ajo-ominaisuuksiltaan maailman kärkeä ei Audi yllä kuin halpiksen tasolle.
VW:n automaatti-, kaksois- ja suorakytkentälaatikot ovat täyttä sutta, ne hajoavat jo vakio hevosvoimilla todella herkästi jos paljon kiihdyttelee, jakoketju löystyy ajan saatossa, jakopään kiristin hajoaa.
Sen sijaan Mersun ja Bemarin mekaaniset osat kuten, vaihdelaatikko ja voimansiirto ovat niin vankkaa tekoa että kestävät vaikka 500 hevosvoimaa enemmän ilman että niitä tarvitsee muuttaa.
Tämä kertoo siitä mikä automerkki ajattelee pelkästään voittoa autotuotannossaan ja mikä ei.
Volkswagen on tehty tietämättömille ja muut premiumit sitten muille.- IngolstadtinIngo
Itselläni 2005 A6 Audi. 210tkm. VW-konsernin tuotos eli sinkityt pellit kukkivat, mutta nyt maalattu. Sama vaiva oli Passatissa. Muuten auto on pelannut upeasti. Jämäkkä. Voimansiirto jykevä, alusta tanakka. Tehoja 300 hv ja kaikki kulmat raapivat. Kulkee vaivattomasti eikä syö bensaa juuri 4-pyttyistä enempää. Öljyä 1l/ 5000 km, mikä passeli konsernin tuotoksille.
Voipi olla, että nämä 2018-19 A6:t ovat kepeämpää tekoa...
Parempi ajettava kuin BMW:n 5-sarjalaiset 2012 takaveto & 2015 4-veto, jotka myös olleet tallissa.
- tyytyväinen
Itsellä ruotsin tuonti A6 malli ja vuosi on 2000......ei suostu ruostumaan millään eikä muutenkaan mitään ihmeellistä vikaa.sähköt pelaa ihan ok.katsastuksesta läpi heittämällä kuitenkin jo ajettu 346 tonnia eli sisäänajo tehty...bensakone joka kuulemma vuotaa öljyä...Jostain? ei mulla ainakaan kun on pitänyt huohottimen auki...hyvä ajaa eikä mikään leija kuten mersut tai bemarit.Halpaa ajoa.
- Ruostuu
Höpön löpö sellaista 2000 alun A6:sta ei ole olemassa jossa etulokarit tai ovien alareunat ei olisi ruostuneet.
- öljyäjasaastettaVW
audit hylätään ja toinen merkki tulee tilalle kertoo tutkimus
onko öljynsyönti suurin syy? Heh! A4 Avant 2,0 TDI multitronic, vm. 2014 BusinessSport. Uutena ostettu käteisellä Suomesta. Ajokilometrit: 143 000. Viat: etupyörän laakeri vaihdettu. Huoltoväli: 30 000 km. Ei tarvitse öljyä lisäillä huoltojen välillä. Maalipinta hoidettu. Auto yhtä hieno, toimiva ja pätevä kuin omistajansakin. Katsokaa peiliin. Audi on todistetusti huippua, BMW:t suuriongelmaisia ja kalliita korjata. Mersut ruostuvaisia. Audit eivät ruostu.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496545Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6612791Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.921197- 841195
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 72992
- 228875