millä perusteella HY:n eksegetiikan laitosta on kiitelty huippututkimusyksikkönä kun siellä opiskelleilla ja sieltä valmistuneilla ei ainakaan täällä näyttänyt olevan kykyä eikä halua keskustella Raamatusta tieteen valossa.
Samoin UT:n sisäiset ja VT:n ja UT:n väliset ristiriidat jäivät käsittelemättä. Tai papeilta jäivät. Asiallisia kysyjiä oli, mutta mitä enemmän pohdiskelua ja tietoa vastaus vaati, sen varmemmin se jäi ilman pappien kannanottoja.
Luuleeko kirkko tai (mikään muukaan uskonto), että nykyään pärjää jos ei vastaa niille jotka ajattelevat ihan itsekin? Kirkko ei myöskään voi vastata "en tiedä/ en viitsi /tuosta kysyjästä en tykkää" periaatteella, ei täällä valittu liikuntatunnin korisjoukkuetta vaan kirkon piti olla KUULOLLA niin pitkille kuin pätkille.
minua jäi ihmetyttämään
dikduk
2
101
Vastaukset
- *Faith*
Hyvä eksegeettinen tutkimus ei ole hengellisen totuuden romuttamista.
- dikduk
Ei voi olla erikseen hengellistä ja historiallista totuutta . Esim me tiedämme nyt enemmän varhaisen Israelin vaiheista kuin VT:n kirjoittajat, ei näitä asioita voi jättää huomiotta. UT sisältää myös paljon tarina-aineistoa ja vieläpä sellaista, jossa eri tarinat kumoavat toisensa vaikka nyt tuo Jeesus viedään vauvana temppeliin /Jeesus viedään pakoon Egyptiin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667