Kysymys ikäerosta,nainen vanhempi...

onkosenväliä

Heips,

Olen 56 v. ilmeisen hyvinsäilynyt ja trendikäs nainen ja näytän kai max viiskymppiseltä..
Tapasin eräässä tilaisuudessa miehen, joka on varmasti minua noin 7-8 v. nuorempi ja hän tykästyi minuun ja haluaa tapailla jne.
Olemme puhuneet paljon kaikesta, mutta emme iästä.
Nyt mietinkin, pitäisikö minun ottaa asia puheeksi ? Mitä sanotte miehet?
Itselleni ei iällä ole merkitystä, toki en ole kiinnostunut esim. itseäni 20 v. nuoremmista miehistä.
Voihan olla, että tämä mies on kiinnostunut minusta ihmisenä eikä hänellekään ole ikä tärkeää, kun lapset on jo tehty ja nyt suunnitellaan sitä omaa aikaa jne. Mutta toisaalta mietin, että ehkä hän ei kehtaa kysyä ikääni ...
On aika hankala tapaamisvaiheessa alkaa puhua iästä tai ei sitä edes ajattele, kun ei tiedä, tuleeko jatkoa vai nähtiinkö vain yhden kerran.En häpeile ikääni, mutta en nyt toki sitä baaritiskillä julistakaan:)

26

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t.l.

Miksi pitäisi? Iällä ei ole merkitystä, kun tunteista on kysymys. Ja kyllä se ikä aikanaan selviää, syntymäpäivänä viimeistään.

• Nyfiken

" ...joka on varmasti 7-8 v nuorempi."

Voi siis olla samanikäinen hyvin säilynyt pantteri hehkeänä pitämälleen puumalle, niinkuin nykyään tunnutaan sanovan.
      Kannattaako oikeasti edes kysyä? Anna mennä!

• onkosenväliä

No meillä on yhteinen tuttu, jonka kanssa hän on samaan aikaan opiskellut ja tämä kaveri on ainakin sen 7-8 v. nuorempi...
        Mun ystävätär meni jokin aika sitten naimisiin 17 v. nuoremman miehen kanssa, joten olet oikeassa, turhaanpa mä tätä mietin, kai...

• hmpf

Kysyit miehiltä neuvoja, mutta vastaan silti...

Kokeile! Seuraavan kerran kun tapaatte, heität heti pommin. "Olen muuten 8 vuotta vanhempi kuin mitä luulet." :)))

Luulisin, että jos ikä olisi miehelle tärkeää, hän olisi kysynyt sen jo. Anna palaa. Tosin jos sua vaivaa se asia, niin kerro ihmeessä. Kaikki vaivaavat jutut antaa vaan taustahäiriötä, ei pysty nauttimaan täysin tilanteesta kun pitäisi.

• onkosenväliä

Kiitos, toki , jos " suhde" tästä etenee, niin otan sen puheeksi, ilman muuta, niin ei jää mua häiritsemään..
        Se on vain kurjaa, jos hän on ajatellut, että olemme about samanikäisiä, niin voi tulla yllätyksenä..
        Ehkä olen väärässä, mutta luulen, että miehet yleensä haluavat itseään nuoremman naisen.Toisethan toki pitävät Puumista:), mutta silloin puhutaan 20-30 v. miehistä ja mun ikäisistä daameista.
        Ulkoisesti ei meidän ikäeroa tosiaan kukaan huomaa ja henkisestikin olemme samoilla tasoilla:) , mitä nyt minä kokeneempi ja maailmaa enemmän kiertänyt:)

• maija wain

Mielestäni noinkin vähäinen ikäero ei keski-ikäisillä ihmisillä merkitse yhtään mitään, puolin eikä toisin.

• kemian maikka

Näillä vuosikymmenillä 2-5 vuotta miehellä tai naisella puoleen sun toiseen ei merkitse yhtään mitään, jos kemiat kohtaa.

• mikä vuosi mikä maa

Mies vähän vanhempi kuin nainen on ollut itsestään selvä juttu iät ja ajat. Nainen vähän vanhempi kuin mies alkaa olla jo myös ihan tavallinen asetelma. Itse asiassa kysymykseksi antaa ajatusmaailmastasi vanhahtavan vaikutelman. Ajatusmaailma on vähintään yhtä tärkeä kuin ulkoinen olemus, kun pareja muodostetaan.

• onkosenväliä

Kai tämä on vähän heikkoa itsetuntoa sekä vanhahtavaa ajatusmaailmaa- mikä on todella vierasta minulle!
        Olen ilmeisesti erittäin pitkästä aikaa jollain tasolla ihastunut ja kaivan esille kaikkia mahdollisia mörköjä, jotka voisivat kaataa orastavan suhteen:)
        Ehkä mun on parasta nyt relata ja nauttia!

• ,,,,

Ei mitään ihmeellistä tuollaisessa ikäerossa, jos yleensä on muunkaan kokoisessa.
      Kun tapasin mieheni aikoinaan, luulin häntä 10 vuotta minua vanhemmaksi.
      Sitten hän olikin 5 vuotta nuorempi.

• tiina@

jos te ette oo puhunu iästä niin mistä tiedät että se on sua niin paljon nuorempi
      mun ystävätär 56 rupes seukkaan viisvuotta nuoremman kanssa
      mistään ei kyllä nää ikäeroo
      se on ehkä vaan omissa kuvitelmissa
      ei sitä näissä ikävuosissa enää erota.

• onkosenväliä

Vastasin jo ylempänä, tiedän hänen opiskelukaverinsa ja hän on mua sen 7-8 v. nuorempi.
        Mutta olet oikeassa, ei ikäero enää näillä lukemilla vaikuta, etenkään kun ei olla perhettä perustamassa ja toisaalta, miehethän kuolevat usein naisia ennen:)

• tiina@
        onkosenväliä kirjoitti:

Vastasin jo ylempänä, tiedän hänen opiskelukaverinsa ja hän on mua sen 7-8 v. nuorempi.
        Mutta olet oikeassa, ei ikäero enää näillä lukemilla vaikuta, etenkään kun ei olla perhettä perustamassa ja toisaalta, miehethän kuolevat usein naisia ennen:)

jassoo no se meni multa ohi
        tuli vaan mieleen tää mun ystäväpariskunta
        ja tässä oon joutunu tekemisiin pariskunnan kanssa
        mies on 78 ja nainen 84
        ja molemmat on yhtä raakkeja
        mutta ei oo montaa vuotta siitä kun luulin naista paljon nuoremmaksi kun miestä
        sillon kun vielä olivat molemmat terveitä.

• chjfgkfgkfkghk gh
        onkosenväliä kirjoitti:

Minä olen 53v ja opiskelen vähän yli 20v kanssa joten ei opiskelut tänä päivänä ole tae ikähaarukastakaan.

• onkosenväliä
        chjfgkfgkfkghk gh kirjoitti:

Minä olen 53v ja opiskelen vähän yli 20v kanssa joten ei opiskelut tänä päivänä ole tae ikähaarukastakaan.

No nämä kaverit ovat opiskelleet yhdessä v.83-87, joten oletan että he ovat silloin aloittaessaan olleet parikymppisiä ( lukio ja armeija takana).....

• Jack Daniels

No, kyseisen miehen puolesta en voi vastata, mutta omasta puolestani tuollainen ikäero ei olisi mikään este. Muut, tärkeämmät asiat ratkaisee.
      Mutta jos ikäero kerran askarruttaa, mikä kieltää ottamasta sitä esille. Tuleepahan sitten asia selväksi.

• Lily white

Mies kysyi tarkkaa ikääni koska tiesi että olen häntä vanhempi. En tiedä oliko se ratkaiseva seikka miksi hän lopetti suhteemme. Hän on 38 ja minä 49. Hän on hyvin poikamaisen oloinen ja minua on sanottu "hyvin säilyneeksi". Mysteeriksi jäi mikä merkitys ikäerolla oli.

• onkosenväliä

No kiva kuulla miehen mielipide, kiitos. Toki otan asian esille, jos ja kun suhteemme etenee. Ei ole tarkoitus mitään salailla, mutta iästä puhuminen on jotenkin niin kornia, kun on paljon tärkeämpiä ja mielenkiintoisempia aiheita maailma täynnä:)

Kun heitin tämän kysymykseni ilmoille, halusin kuulla vain mielipiteitä, miettivätkö miehet naisen ikää tai häiritseekö se, jos nainen on vuosia vanhempi .

• onkosenväliä
        Lily white kirjoitti:

Mies kysyi tarkkaa ikääni koska tiesi että olen häntä vanhempi. En tiedä oliko se ratkaiseva seikka miksi hän lopetti suhteemme. Hän on 38 ja minä 49. Hän on hyvin poikamaisen oloinen ja minua on sanottu "hyvin säilyneeksi". Mysteeriksi jäi mikä merkitys ikäerolla oli.

Olisiko teidän tapauksessanne kyse voinut olla vielä perheen perustamisesta, lapsista?
        Sinä luultavasti et olisi niitä enää halunnut ( tai saanut) 49 vuotiaana, mutta hän olisi voinut haluta vielä...
        Tai sitten ikäeronne oli vain hänelle liian suuri, sehän on paljolti persoona kysymys.

• No, 7-8 vuoden ikäero ei taida olla monillekaan ongelma, kertominen varmasti kannattaa koska samalla näet hänen asenteensa ikääsi.
      Niin harvoin on edes tilaisuutta löytää sellainen sielunkumppani jonka kanssa heti tuntuu mukavalta olla ettei sitä kyllä varmasti ohita iän takia kun toinen vielä vapaakin, ohittaako hän, näet sen sitten.

• Espoostavaan

Ikäero merkitsee niin kauan kun halutaan yhteisiä lapsia. Mutta sen jälkeen tärkeämpää on ystävyys ja hyvä yhdessäolo, keskustelut, hauskanpito, seikkailu.

• Mamboking

Suhde säilyy hehkeänä, kun että kaikista syvällisimmistä asioista puhu: ikä, nimi ym. ihan turhaa. Vaakamamboo vaan heti...

• pohjosen mies

Ei sillä ole enään väliä tuossa iässä jos kemia pelaa. Tai on pelkkä ystävyys kysymyksessä. Mie ainakin tulen mummojen kanssa hyvin juttuun. Paremminkuin itseäni nuorempien kanssa.

• onnea

Vähän hassua olisi, ellet kohta puoliin kertoisi ikääsi. Ikä on kuitenkin sellainen faktahomma, joka kerrotaan. Lisäksi itse koko ajan mietit ikääsi ja sitä mitä mies siitä mahtaa ajatella. On aika lapsellista pantata ikää. Haluatko salata muita asioita, jotka ajattelisit olevan suhteen tiellä?

Rohkeasti vain ikä kehiin. Jos se merkitsee miehelle jotain, niin sitten se merkitsee. Sinun tilanteesi on aika helppo, kertoa ja katsoa miten toinen reagoi.

Miestä saattaa tässä vaiheessa jopa huvittaa, jos hän tajuaa, että välttelet iän kertomista.

• Miu Mau

Minuun ihastui eräs mies. Tapailimme ja emme juurikaan keskustelleet iästä. Kerran sitten sattumoisin hänen ikänsä tuli esille ja jotenkin ymmärsin, että hän ajatteli meidän olevan samanikäisiä. Mies oli 47 minä 55. Tuolloin sitten tietenkin kerroin ikäni; olipa miehen ilmeessä katsomista!! Nauruksihan asia meni ja mies äimisteli, miten voin olla niin hyvännäköinen, -kuntoinen ja nuoremman oloinen. Syytä en tiedä mutta seurustelumme jatkuu edelleen.

• En edes huolis minua vanhempia tai samanikäisiä miehiä. Ne on jo toinen jalka haudassa... kun eivät itsestään huolehdi... kaljamaha, kalju, huonot hampaat,kaameat pappavaatteet ym. ainoa huvi on tv... kiitos ei .. Nuorempi on parempi joka asiassa :)))

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6315
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      642
      2611
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1123
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      79
      1087
    6. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      301
      1074
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1068
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      78
      983
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      66