niin siis minulla on kaksi rotanpoikasta, ja molemmat niistä aivastelevat. olen lukenut että satunnainen aivastelu on normaalia, mutta he aivastelevat kyllä aika paljon. kuivikkeinakin käytän mörttiröpöä, eli ei pitäisi kuivikkeista johtua. nuhaa ajattelin että olisivat vilustuneet sitten kotimatkalla, mutta kun ei kumminkaan muita nuhanoireita rotissa näy.. eli se on vain tuota aivastelua. kysyisinkin onko mitään vakavaa? :/
rottani aivastelevat
3
143
Vastaukset
Uuteen paikkaan päätyessään rotan stressi saattaa saada nuhan puhkeamaan. Mistä rotat ovat peräisin, ja minkä ikäisiä ne ovat? Alle 3kk ikäisellä rotalla ei voi olla mykoplasmaoireita, eli niin nuorilla se on väkisinkin esim. vaaratonta nuhaa.
Pidä rotat lämpimässä ja vedottomassa paikassa, kotikonstina voi tarjota niille valkosipulia tai valkosipuli-hunajavettä, ohje esim. täällä:
http://files.kotisivukone.com/murunrottala.kotisivukone.com/rottien_sairaudet2.htm
Vilustuneille voi myös tarjota kamomillateetä.
Pelkästä nuhasta ei kannata vielä huolestua, mutta jos muuttuu rohinaksi, niin silloin antibioottikuuri on paikallaan :)- aloittajaqqq
Rotat ovat viralliselta kasvattajalta ja ovat vähän yli 3kk vanhoja. Siis onko tämä pelkkä aivastelu nuhaa? Eli auttaako nuo valkosipuli jutut tähän pelkkään aivasteluun? :)
- aloittajaqqq
aloittajaqqq kirjoitti:
Rotat ovat viralliselta kasvattajalta ja ovat vähän yli 3kk vanhoja. Siis onko tämä pelkkä aivastelu nuhaa? Eli auttaako nuo valkosipuli jutut tähän pelkkään aivasteluun? :)
Eiku luin tuon paremmin eli auttaa aivasteluun tuo valkosipulijuttu:D tiedätkö paljonkohan vettä pitää laittaa tuohon seokseen? Ja kun lopussa lukee että annostele vesipulloihin, niin tarkoittaako tämä siis rottien juomapulloa?:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657