Seuratako ensin sokereita itse jonkin aikaa vai määrääkö lääkäri kokeita vain oireiden perusteella? mulle tehty kontrolli sokerirasitus raskauden jälkeen jolloin kaikki kunnossa, nyt jo pidemmän aikaa ollut oireita
Mitä tehdä ensin jos epäilee 2 tyypin diabetestä?
8
243
Vastaukset
- pertsa2013
neito1
______
Ylipaino pois kiireen vilkkaa niin oireet hävävät.- 6+4
pertsa2012 kirjoitti:
neito1
______
Ylipaino pois kiireen vilkkaa niin oireet hävävät.Ylipaino ei ole syy vaan seuraus verensokeria nostavasta ruokavaliosta joka ajaa insuliinin ylös ja edelleen sokerit läskiksi. Syömällä verensokeria nostavaa safkaa parin tunnin välein insuliini on ylhäällä jatkuvasti mistä seurauksena kehittyy insuliiniresistenssi. Elimistö yrittää saada verensokerit alas mutta insuliiniresistenssistä johtuen tarvitaan entistä enemmän insuliinia hoitamaan homma.
6+4 kirjoitti:
Ylipaino ei ole syy vaan seuraus verensokeria nostavasta ruokavaliosta joka ajaa insuliinin ylös ja edelleen sokerit läskiksi. Syömällä verensokeria nostavaa safkaa parin tunnin välein insuliini on ylhäällä jatkuvasti mistä seurauksena kehittyy insuliiniresistenssi. Elimistö yrittää saada verensokerit alas mutta insuliiniresistenssistä johtuen tarvitaan entistä enemmän insuliinia hoitamaan homma.
6 4
___
Olen vain lukenut että diabetes on parantunut ,kun painoa on pudotettu
reippaastipertsa2012 kirjoitti:
6 4
___
Olen vain lukenut että diabetes on parantunut ,kun painoa on pudotettu
reippaastiTuossa yksi esimerkki paranemisesta painonpudotuksen seuraksena :
http://terveyshymy.fi/artikkelit/jussin-kakkostyypin-diabetes-parani
- Kannattaa mitata
Yksinkertaisinta on mennä terveyskeskukseen joku aamu 12 h paastonneena ja mittauttaa verensokeri. Se käy helposti terveydenhoitajalla kunhan varaat ajan. Mikäli tuttavapiirissäsi on joku jolla on verensokerimittari, saman operaation voi tehdä hänen mittarillaan.
Ohjearvot löytyy sitten täältä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=khp00066&p_teos=khp&p_osio=109&p_selaus=- hp&v
Verensokerimittari ja 15 mittaliuskaa maksaa apteekissa 15 euroa. Ei ole kallista.
- Todellakin!
hp&v kirjoitti:
Verensokerimittari ja 15 mittaliuskaa maksaa apteekissa 15 euroa. Ei ole kallista.
Yleensä noissa aloituspakkauksissa on 10 liuskaa ja kympilläkin voi saada mittarin (ainakin postimyynnistä jolloin tulee muutama euro postimaksua).
Eli jos ei viitsi mennä terveydenhoitajalle koemittaukseen (ilmaiseksi) niin ei se oma mittarikaan maksa paljon. Kymmenelläkin liuskalla mittailee useamman kerran joten näkee missä mennään vaikka mittari jäisikin sen jälkeen tyhjänpantiksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496435Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562737Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841175
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.901160Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611103- 891090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2801084- 71985
- 229870