Jehovan todistajat pitävät muita ihmisiä "maailmallisina". Tähän ajatukseen kuuluu se, että nämä maailmalliset ovat pahoja ihmisiä jotka Jehova tulee teloittamaan harmagedonin alkaessa. Järjestö opettaa että näitä ei-todistajia ei sopisi pitää ystävinään eikä heidän kanssa saisi lapsena edes mielellään leikkiä.
Koska järjestön oppiin kuuluu ajatus, että kaikki ei- todistajat tuhotaan pahoina, seuraa tästä väistämättä se, että todistajat pitävät itseään muita parempina ja moraalisina ihmisinä. Tätä he eivät tietenkään kysyttäessä suoraan tunnusta. Mielelstäni ja monen muunkin mielestä uskonto jossa julistaudutaan muita paremmiksi ja moraalisemmiksi on ylimielisyyden huipentumaa.
Järjestö myös tekee virheellisen oletuksen jos se määrittää "maailmalliset" ei-hengellisiksi ihmisiksi. Suurin osa ei-jehovan todistajista uskoo Jumalan olemassaoloon. Meitä ateisteja on vähemmistö. Edelleen on väärä johtopäätös jos moraalittomuus yhdistetään siihen ettei yksilö usko Jumalan olemassaoloon. Tutkimuksien mukaan ateisteilla on keskimäärin parempi moraali ja empatia kuin teisteillä, joka on mielestäni suoraa seurausta siitä, että ateistit joutuvat pohtimaan itsenäisesti oikean ja väärän eroa koska he eivät voi noukkia sitä mistään kirjasta.
Jehovan todistajien keskuudessa tapahtuu yllättävän paljon perheväkivaltaa, naisen alistamista ja aivan niitä samoja tekoja mitä muidenkin keskuudessa ilmenee. Jehovan todistajien järjestö on tuomittu mittaviin sakkoihin pedofiilien suojelemisesta. Järjestöllä on ollut yli 20 000 jehovan todistajat nimet jotka ovat syyllistyneet näihin rikoksiin. Jehovan todistajien uskonto suorastaan edellyttää että maailmallisille pitää puhua muunneltua totuutta järjestön toiminnasta. Myös seuran tiedoittaja on jäänyt kiinni toistuvista valheista medialle antamissaan lausunnoissa. Pointtini tässä ei ole väittää, että todistajat olisivat huonompia ihmisiä kuin ns. maailmalliset, vaan se että on täysin ylimielistä ja epärehellistä kun todistajat uskottelevat itselleen ja seura uskottelee heille, että he olisivat muita parempia ja moraalisempia ihmisiä.
On varmasti hienoa elää sellaisessa kuplassa jossa saattaa kuvitella olevansa jotenkin muita parempi mutta mitään perustetta tälläiselle uskomukselle ei ole. Todellinen syy miksi järjestö haluaa leimata toiset ihmiset maailmallisiksi ja huonoksi seuraksi, sekä eronneet todistajat, on se että kyseessä on vahvan mielenhallinnan lahko. Lahkoissa on usein tapana käpertyä itseensä ja pelätä kaikkea kritiikkiä ja skeptisyyttä joka kyseenalaistaa tälläisen lahkon rehellisyyden.
Samaisesta syystä seura demonsoi opiskelun koska opiskelu voi herättää terveen skeptisiä ajatuksia. Järjestö haluaa kontrolloida kaikilla mahdollisilla keinoilla jäsentensä elämää ja etenkin ajatuksia. Tälläinen usko ei ole yksilön omaa jossa lähtökohtaisesti uskotaan kaikki mitä järjestön johto milloinkin keksii sanella. Se on henkistä orjuuttamista ja orjana olemista joka lopulta riistää yksilön kyvyn ajatella itse asioita. Totuudessa ei tarvitse koskaan pelätä erilaisien näkemysten kuulemista tai kriittistä asian tarkastelua. Valheessa pitää.
Ovatko todistajat parempia ihmisiä?
9
137
Vastaukset
- damn, I'm good
Kun katsoo näitä uskovaisten juttuja näillä palstoilla, niin väistämättä monet heistä näyttävät pitävän itseään uskonnottomia parempina, koska he ovat uskossa/uskovat Jeesukseen tai jumalaan ja koska he tietävät, että loppu on tulossa ja uskonnottomat ovat menossa joko helvettiin, jäävät tänne kärvistelemään tai kupsahtavat pois lopullisesti.
Uskonnot ovat hyvä todiste siitä miten ihminen voi päteä toisten ihmisten kustannuksella täysin omien kuvitelmiensa perusteella.- egonno
uskovat on uskovia juuri koska he ohjautuvat uskolla itseänsä mielyttääkseen. ei heitä totuus paljoa kiinnosta. omituista vain usein näissä uskomuksissa mielytetään itseä sillä että ITSE kuulutaan pelastuviin ja muille käy todella kurjasti. uskonnot on todella egoistisia rakennelmia.
- Sanavoima
Eivät ole parempia.Ei ole kukaan ihminen toista parempi Jumalan silmissä,paitsi ne jotka ovat päässeet raamatun mukaiseen parannukseen ja ovat uudestisyntyneet.Luuk.13:1-5.,ja siltikään he eivät ole hyviä ihmisiä,sillä hyvää ihmistä ei ole olemassakaan,sillä kaikki ovat syntiä tehneet,ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.Luuk.18:19..Hyveellisiä ihmisiä toki on,mutta vain Jumala yksin on hyvä.Luuk.18:14.
- kerropa se
no miksi sitten jehovan todistajat karttaa ei-jehovan todistajia pitäen heitä huonona seurana? miksi he sitten uskoo että kun paha tuhotaan, tarkoittaa se vain ei-todistajia?
- Sanavoima
kerropa se kirjoitti:
no miksi sitten jehovan todistajat karttaa ei-jehovan todistajia pitäen heitä huonona seurana? miksi he sitten uskoo että kun paha tuhotaan, tarkoittaa se vain ei-todistajia?
Heillä ei ole TOSI PAIMENTA.Syynä on se,että he pelkäävät ex.todistajia.Jos lammas on harhassa,eikö paimen etsi sitä?Hesekielen 34:4.ssä..ette ole vahvistaneet heikkoja,ette ole parantaneet sairaita,sitoneet haavoittuneita,TUONEET TAKAISIN EKSYNEITÄ,etsineet kadonneita,vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti..Jos Jeesuksen ei anneta paimentaa lampaita,he eksyvät.jae 10.ssä.Näin sanoo Jahveh Jumala:Katso,minä käyn paimenten kimppuun,vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan,eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä.Minä pelastan lampaani heidän kidastansa,eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä..jae.23.Ja minä herätän heille YHDEN PAIMENEN heitä kaitsemaan,palvelijani Daavidin(Jeesuksen);hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa..Paha tuhotaan,mutta jokainen joka uskoo Jeesuksen nimen voimaan,ne pelastetaan.Jeesus=Jahve pelastaa..Jeesus erottaa lampaat ja vuohet.Matt.25:31-46..huono seura ei ole hyväksi,mutta ovatko he itse hyvää seuraa??Kyse voi olla pelkkää kulissia?
- 0%.
Sanavoima kirjoitti:
Heillä ei ole TOSI PAIMENTA.Syynä on se,että he pelkäävät ex.todistajia.Jos lammas on harhassa,eikö paimen etsi sitä?Hesekielen 34:4.ssä..ette ole vahvistaneet heikkoja,ette ole parantaneet sairaita,sitoneet haavoittuneita,TUONEET TAKAISIN EKSYNEITÄ,etsineet kadonneita,vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti..Jos Jeesuksen ei anneta paimentaa lampaita,he eksyvät.jae 10.ssä.Näin sanoo Jahveh Jumala:Katso,minä käyn paimenten kimppuun,vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan,eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä.Minä pelastan lampaani heidän kidastansa,eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä..jae.23.Ja minä herätän heille YHDEN PAIMENEN heitä kaitsemaan,palvelijani Daavidin(Jeesuksen);hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa..Paha tuhotaan,mutta jokainen joka uskoo Jeesuksen nimen voimaan,ne pelastetaan.Jeesus=Jahve pelastaa..Jeesus erottaa lampaat ja vuohet.Matt.25:31-46..huono seura ei ole hyväksi,mutta ovatko he itse hyvää seuraa??Kyse voi olla pelkkää kulissia?
ei sanassa mitään voimaa ole mutta sitä ihmettelen kun raamattu ei sanallakaan mainitse mitään vt-järjestöstä ja siihen kuulumisen tärkeydestä. ei sanallakaan. miksi nämä sitten uskovat että lahko on joku totuus vaikka ennustuksetkin on onnistuneet täydellisen nolla prosentin tasolla.
- Sanavoima
0%. kirjoitti:
ei sanassa mitään voimaa ole mutta sitä ihmettelen kun raamattu ei sanallakaan mainitse mitään vt-järjestöstä ja siihen kuulumisen tärkeydestä. ei sanallakaan. miksi nämä sitten uskovat että lahko on joku totuus vaikka ennustuksetkin on onnistuneet täydellisen nolla prosentin tasolla.
Raamatun mukaan Sanassa on voima.Kyse on raamatullisesta Sanasta.Jos ei usko Sanaan,ei tietenkään anneta voimaa.Raamattu itse todistaa:Sillä tietensä he eivät ole tietävinään,että taivaat ja samoin maa,vedestä ja veden kautta rakennettu,olivat ikivanhastaan olemassa JUMALAN SANAN VOIMASTA.2.Piet.3:5..vai tarkoitatko nimimerkkiäni?.Minussa itsessäni ei ole mitään,mutta Jumalan Sanassa on voima.Jumala tulee myös Sanalla tuhoamaan tämän jumalattoman maailman.2.Piet.3:7.
- immortale
Sanavoima kirjoitti:
En ole tuomitsemaan.Mut he ovat lampaita sudenvaatteissa.! Ei he eksyneitä,lampaita etsi.Mutta sudet etsivät,ja raatelevat eksyneet,lampaansa.Näkee,jo heidän pukeutumisestaan.
- happy gilmore
Ihmiset eivät ole täydellisiä.
Todistajaksi ei kasteta sellaista joka ei ymmärrä täysin peruskysymyksia, (kastekysymykset) eli kyllä ymmärrystä pitää olla sekä todellista halua ja uskoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564890Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891374
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231356Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1351165Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi266993- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965