Onko opintovapaan antaminen pakollista työnantajalle? Joissain paikoissa lukee, että opintovapaa on lakisääteinen oikeus, mutta joissain paikoissa taas sanotaan esimerkiksi että "jos saat työnantajan kanssa sovittua...". Jos se on lakisääteinen oikeus, niin mitä sopimista siinä on? Tarkoitushan minulla on alanvaihto, eli vanhaan työpaikkaan en enää palaa, mutta olisi mahdollisuus saada aikuisopintotukea, mikäli saisin työpaikasta jäädä opintovapaalle.
Opintovapaan saaminen
1
208
Vastaukset
- 6 + 11
Otteita opintovapaalaista alla. Jos työnantaja ei halua, ei sinne opintovapaalle niin vaan pääse. Toisaalta jos kyseessä ei ole ihan pikkupulju, ei sitä kuitenkaan loputtomastikaan voi siirtää.
"Jos opintovapaan myöntäminen hakemuksessa tarkoitettuna aikana tuottaisi tuntuvaa haittaa työnantajan harjoittamalle toiminnalle, on työnantajalla oikeus siirtää opintovapaan alkamisajankohtaa enintään kuudella kuukaudella tai, milloin on kysymys harvemmin kuin kuuden kuukauden väliajoin toistuvasta koulutuksesta, enintään siihen saakka, kunnes seuraava vastaava koulutustilaisuus järjestetään."
"Jos työnantajan palveluksessa säännöllisesti on vähintään viisi työntekijää, saadaan opintovapaata [edellä mainituilla] mainituilla perusteilla siirtää enintään kaksi kertaa peräkkäin."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657