Käännän omin luvin Kalapagoksen kysymyksen nurinpäin ja kysyn uskovilta: millainen teko miltä hyvänsä jumalalta vakuuttaisi sinut siitä että hän on paha?
Mikä vakuuttaisi sinut jumalan pahuudesta?
12
94
Vastaukset
- siunausta kaikille
Jumala on hyvyys itse. Mahdotonta että Jumala voisi olla paha.
Et vastannut kysymykseen. Mieti ennen kuin kommentoit uudelleen - saattaa käydä niin ettet lopultakaan ansaitse muuta kuin hännännoston ja suihkautuksen.
"Jumala on hyvyys itse. Mahdotonta että Jumala voisi olla paha."
Ja asiaahan ei voi millään hypoteettisesti tarkastella. Oikeasti, kyse on puhtaasti "mitä jos"-skeenariosta jossa oletamme vain keskustelun nimissä asioita kuten Jumalan olemassaolo ja Jumalan pahuus
Sillä millaiseen Jumalaan sinä satut uskomaan ei ole tämän keskustelun kannalta merkitystä.
- Rakkaud. Juma. lapsi
" Käännän omin luvin Kalapagoksen kysymyksen nurinpäin ja kysyn uskovilta: millainen teko miltä hyvänsä jumalalta vakuuttaisi sinut siitä että hän on paha? "
- ei ole kuin yksi Jumala, ns. jumalia on sitten tuhansia, jotka eivät ole eläviä.
Ainoa Jumala, joka on olemassa mainitsemallani tavalla, on itse Rakkaus ja rakkaus ei tee kenellekään mitään pahaa, joten....
Kysymyksesi oli turha.- Hiski+naapurin.kissa
Hiski nostaa koipea ja kissa häntää. Spruits.
"Ainoa Jumala, joka on olemassa mainitsemallani tavalla, on itse Rakkaus ja rakkaus ei tee kenellekään mitään pahaa"
Mutta entäs jos puhutaan puhtaasti hypoteettisesti? Jos Jumala olisikin sittenkin paha millainen teko herättäisi sinut huomaamaan tämän Jumalan pahuuden?- lentävä lehmä
--- - ei ole kuin yksi Jumala, ns. jumalia on sitten tuhansia, jotka eivät ole eläviä. ---
Noiden tuhansien muiden kannalta olet sitten vääräuskoinen.
Rehellinen usko ei kismitä ollenkaan, mutta en voi mitään sille että tuntuu vastenmieliseltä, kun jotkut hurmahenget käyvät kraiveliin kiinni ja huutavat suu vaahdossa että jos et tee niin kuin MINÄ käsken niin joudut heIvettiin. Minulle kaikki jumalat ja kaikki uskonnot ovat >lähtökohtaisesti< samanarvoisia - yksittäiset uskovat ovatkin sitten asia erikseen miekkalähetyksineen inkvisitioineen kaikkineen.
Lähtökohtainen samanarvoisuus ei kuitenkaan tietenkään merkitse sitä, ettei lähemmin tarkastellessa arvokysymyksiä tulisi eteen. Minun arvoasteikollani jumala, joka tekee kansanmurhia ja sallii orjuuden ja kivittämisen ja saa silti ihmiset uskomaan olevansa hyvä ja rakastava, sijoittuu selvästi keskitason alapuolelle.
- 1213
Esim. valehtelu.
"Esim. valehtelu. "
Miten se olisi edes teoreettisesti mahdollista? Onko sinusta edes ylipäätään mahdollista, että Jumala valehtelisi?- Eikö niin?
Jumala ulkoistaa valehtelun. Minusta se on verrattavissa siihen, että valehtelee itse.
1. Kuninkaiden kirja 22
20 Ja Herra sanoi: 'Kuka eksyttäisi Ahabin, niin että hän lähtee sotaretkelle ja kaatuu Ramot-Gileadissa?' Yksi vastasi yhtä, toinen toista,
21 kunnes esiin tuli muuan henki. Se asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä eksytän hänet.' 'Millä tavoin?' kysyi Herra.
22 Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.' - Kalapagos (ei kirj.)
Sanoisin, että hieman erikoista, että nostat esiin valehtelun ylitsepäämättömänä vikana etkä esimerkiksi ihmisten tappamista tai kidutusta. Mutta ok tarkastellaan Raamattua ja katsotaan valehteleeko Yahwe.
Moos 1 "16 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, 17 mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman"
"4 Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole.
5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."
Jumala siis valehteli ja "paha" käärme puhui totta.
Siinä siis todisteet Yahwen valehtelusta. Kysymys kuuluukin valehtelitko sinä, kun sanoit, että Jumalan valehtelu vakuuttaisi sinut hänen pahuudestaan. - 4 jKr
Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:
Sanoisin, että hieman erikoista, että nostat esiin valehtelun ylitsepäämättömänä vikana etkä esimerkiksi ihmisten tappamista tai kidutusta. Mutta ok tarkastellaan Raamattua ja katsotaan valehteleeko Yahwe.
Moos 1 "16 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, 17 mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman"
"4 Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole.
5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."
Jumala siis valehteli ja "paha" käärme puhui totta.
Siinä siis todisteet Yahwen valehtelusta. Kysymys kuuluukin valehtelitko sinä, kun sanoit, että Jumalan valehtelu vakuuttaisi sinut hänen pahuudestaan.Paratiisin ruokavaliolla ihmiset olisivat olleet kuolemattomia. Häätäminen paratiisista tänne epätäydellisempiin olosuhteisiin merkitsee solujen vanhenemista ja kuolemaa. Kuolema ei iskenyt omenan juuttumisena kurkkuun, mutta nimenomaan tuona päivänä sinetöityi se että Aatamin ja Eevan elämälle tuli rajallinen pituus. Asian ymmärrät, vaikka tietysti periaatteesta ateisti ei halua tulkita sitä tässä muodossa, vaan haluaa syyttää valehtelusta.
Raamatun Jumalan toimintatapana on kertoa etukäteen mitä tulee tapahtumaan. Jos Jumala ei pitäisi lupauksistaan kiinni, se olisi näin esitellyltä Jumalalta paha teko. Lupauksia ovat vastaanottaneet luotujen asteikossa ihmistä ylempänäkin olevat toimijat, mikä selittää maailmassa vallitsevan pahuuden.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394943Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6694155Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732301Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401868- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671451OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 881146
- 941144