Terve!
Kokeiltuani Mint Mayaa ja Mint Debiania, joita en saanut muutaman vuoden vanhassa Asus-läppärissä toimimaan, löytyi Lubuntu, joka asentui hyvin ja myös toimii.......paitsi wlan. Synapticista hain kaiken wlan'iin liittyvän, mutta siltikään ei. Onko jotain oleellista, josta voisin saada viisaammilta vinkkiä miten lähteä tuota ratkomaan?
Lubuntu ja wlan
5
154
Vastaukset
- iwconfig
Mikä on verkkokortti? Raapaseppa päätteeseen seuraavat loitsut:
lspci | grep -i net
iwconfig - 2jahnu
Saattaa tarvita lisä-/suljettuja-/kolmannen osapuolen ajureita.Löytyy järjestelmäasetuksista hakemalla yleensä (tiettyjä riskejä voi olla). Tai hae sovellusvalikoimasta hakusanoilla wifi tai wlan...
- 2jahnu
tai just myös sanalla iw...
- 3Mice
Kiitos!
iwconfig tuotti vastauksen: "hakemistoa tai tiedostoa ei ole". Sellainen löytyi synapticsella. Asensin, mutta ei apua. Täytyypä vielä haeskella sitten järjestelmäasetuksista......... No niin, kiitos teille!
Hakemalla juuri noin sain homman pelittämään, kyllä vaimo nyt on iloinen!
Mukavaa alkavaa viikkoa teille!
t. 3Mice
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873207
- 622907
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802256
- 742169
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?361416