Lasten vaatteita Gambiaan

Olen lähdössä ensi kuussa Gambiaan ensimmäistä kertaa. Olen lukenut että lasten vaatteista on kova pula joten vaatekaappeja siivoamalla ja kavereiden avustamana sain 10 kg vauvan vaatteita kasaan. Onko jollakulla hyviä neuvoja mihin tuo vaatelaukku Gambiassa olis hyvä ja tarpeellinen lahjoitus..Kyseessä on siis alle 2 v vaatteita..

7

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussipussi

Mekin veimme joulun alla Gambiaan lasten vaatteita ja kenkiä n. 20 kg. Yllätys oli, että ei siellä minusta niin köyhiä olleet, että olisivat vaatteita olleet vailla. Raha olisi kelvannut. SOS-lapsikyläkin oli Norjalaisten ylläpitämä ja lapsilla oli oikein kauniit ja hyvät vaatteet ja muutenkin kylä näytti hyvin vauraalta.Kalliita merkuja ja isoja maastureita pihoilla. Voi olla, että maaseudulla olisi vaatteiden tarvetta mutta lähtäppä niitä sinne viemään. Me jätettiin vatteita Juuret-retkellä Kunta Kinten kylän koululle mutta hekin olisisivat olleet paremmin rahalahjoitusta vailla. Hotellin siivoojille myös annoimme runsaati vaatteita mutta eipä hekään "riemusta hihkuneet" niitä saadessaan. Yhteiskunnan ylläpitämiä lastenkoteja siellä ei ilmeisesti ole tai me emme niitä ainakaan löytäneet. Kaunis ajatus vaatteiden vienti ja voivathan he niitä myydä tarvitseville jos sellisille antaa, joka ei itse niitä tarvitse.

• lapeliise

Raha heille kelpaa paremmin kuin vanhat vaatteet. Varmaankin jossain syrjäseudulla voisivat vaatteetkin kelvata. Olen monet matkat tehnyt Gambiaan, asunut monissa eri hotelleissa, gesthouseissa, ja lähtiessä tarjonnut siivoojille ihan todella uusia vaatteita, joita en käyttänytkään matkalla. Eivät ilahtuneet todellakaan, näkyi kasvoista, raha olisi ollut mieluisampaa, kun sukulaiset sairaita ja isommilla lapsilla ei töitä, ja häätkin tulossa sukuun jne.
        Ehkä jollakin toisenlaisiakin kokemuksia, mutta itse en enää vaatteita sinne tarjoa.

• tiina13012014

Gambiassa on toki ihmisiä jotka tarvitsevat vaatteita ja kenkiä. Kaupunkialueen järjestöillä suurin puute on rahasta.

• Kohta siellä myös

Maaseudulla esim, Brikaman Madinassa, Niumissa ja monissa muissa paikoissa on köyhiä perheitä jotka ilahtuvat lahjoista. Miten olisi synnytyssairaalankin kanssa taitaa olla niin että vain varakkaammat äidit synnyttävät siellä. Kysy tapaamiltasi paikallisilta, älä hotellin henkilökunnalta, sillä heille varmaan riittää tarjontaa. Tai sitten pidä aina mukanasi ja anna vastaantuleville ketkä näyttäisivät tarvitsevan, kyllä niitä on!

• 1234.

Kyllä siellä vaatteet kelpaavat sellaisille, joilla on todellakin tarvetta! Me olemme vieneet joka kerta ja erittäin iloisia ja kiitollisia ovat olleet! Aloittaja, katsele rauhassa loman aikana, varmasti löydät sellaisia, jotka niitä tarvitsevat. Ei todellakaan mihinkään sos-lapsikylään tms. jotka saavat jatkuvasti lahjoituksia eri puolilta.

• Kiitos vastauksesta 1234...Näin minäkin olen ymmärtänyt ettei kannata mihinkään lapsikyliin viedä...todellinen tarve on jossain ihan muualla.

• muumimamma4

Olet ehkä jo ollut matkallasi, mutta avuksi sitten muille. Juttele kaikenlaisten ihmisten kanssa niin löydät eniten apua tarvitsevat. Silmät auki ja pois hotellialueelta. Avaa oma sydämesi niin he avaavat sinulle omansa. Köyhiä on paljon. Nekin joilla on työ saattavat olla ongelmissa. Elätettävinä voi olla iso perhe. Lasten koulutarvikkeet pitää itse ostaa, niitä kyseltiin paljon kouluikäisten lasten perheissä. Tulimme juuri Gambiasta ja kaduttaa kovasti kun mukana oli niin vähän vietävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe