Paljonko kahden rotan pitäminen kuukaudessa maksaa suurinpiirtein? Eli kuivikkeet ja ruoka ym. yhteensä. Yritän tässä kartoittaa, kusisiko kahden rotan pitäminen työttömän taloustilanteen
paljonko maksaa?
2
301
Vastaukset
- geh
Pari kymppiä. Mahdolliset eläinlääkärikulut ja hankintakulut toki erikseen, mutta normaaliylläpito on halpaa. :)
Riippuu pitkälti mitä syöttää. Mulla viisi rottaa syö about kaksi kiloa kuivaruokaa kuussa, ostan siemensekoitusta kasvattajalta, 2e/kg. Kaupan pelletti/siemenseos on helposti jopa kympin kilo. Ja toki päälle sit monipuoliset tuoreruuat, eihän rotat paljon syö, mutta mä mielelläni ostan eläimille luomua ja kotimaista, niin kyllä sekin jotain maksaa :D Kuivike kannattaa ostaa isoissa säkeissä niin tulee halvemmaksi. Mulla 100 litran mörttisäkki kestää kuukausia 100x50cm pohjalla ja viikon siivousväleillä. Mut yleisesti ottaen rotat on kyllä aika halpoja eläimiä, kunhan ne ei pääse jyrsimään mitään kallista.... :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667