Kauanko vie n. KEVALTA eläkepäätös osatyökyvyttömyyseläkkeelle

Saas kattoo kuis käy

Kauanko kestää eläkepäätöksen tulo keskimäärin? Kyseessä ei ole KELA vaan kuntien eläkevakuutus KEVA?
Olen hakemassa suoraan ilman sairauslomia osatyökyvyttömyyseläkettä.
Sillä olisi tarkoitus jatkaa pidempään työelämässä.

4

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumpupalikka

Tasa 3 viikkoa kesti aikananaan (v.2010) osatyökyvyttömyyseläkkeeni käsittely KEVA:ssa. Mielestäni erittäin nopeaa asioiden käsittelyä. Ei valittamista. Ja muutenkin KEVA:n henkilöiden kanssa on ollut tosi mukava hoidella asioita: ystävällistä,asiantuntevaa ja palvelualtista porukkaa olleet he keiden kanssa olen ollut puhelimen kautta tekemisissä. Kiitos ja kumarrus heille !

• Kevan eläkeneuvonta

Kiitos Kevalle osoittamastanne hyvästä palautteesta! Mukava kuulla, että eläkeasian käsittely on sujunut joutuisasti.

Mitä itse asiaan tulee: Osatyökyvyttömyyseläkkeen myöntäminen edellyttää työkyvyn pitkäaikaista alenemaa vähintään 40 prosentilla.
      Osatyökyvyttömyyseläkettä haetaan yleisimmin ennakkopäätöksenä kokoaikaisen työn edelleen jatkuessa. Jos päätös on myönteinen, on se sitova 9 kuukauden ajan, joten osatyöhön siirtymistä voi maltilla suunnitella työnantajan kanssa. Tällaisen ennakkopäätöksen käsittelyyn on hyvä varata aikaa noin kaksi kuukautta. Tarvittavat lomakkeet on saatavilla työeläkelaitosten (esim. www.keva.fi Lomakkeet) ja Kelan verkkosivuilta.

Kevan eläkeneuvonta

• Kiitos vastauksista

Todella Ystävällistä Kevan eläkeneuvonta, KIITOS : )

TAUSTAA; Työkykyni on ollut jo pitkään, jo vuosia todella heikko, sekä minulla on ollut paljon rajoitteita selviytyä ihan normaalissa arjessakin.

Täydelle eläkkeelle kuuluisin, mutta en pärjäisi taloudellisesti ja tarkoitukseni on yrittää sinnitellä ja saada niin lisää työvuosia.
        Osatyökyvyttömyyseläkkeellekkään en taloudellisesti pystyisi jäämään, mutta kun terveys ei vaan riitä.

• Mallia 53

Kevassa on kokemukseni mukaan todella ystävällistä ja nopeaa päätöksentekoa.
      Sain oman hyväksytyn osatyökyvyttömyyspäätöksen kahdessa viikossa vuonna 2012.
      Muuten en olisi enää pystynyt jatkamaan työelämässä, olisi tullut pitkiä sairauslomia ja vääjämättä täysityökyvyttömyyseläke.

Tsemppiä sinulle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60