Terveellisiä iltapaloja

vinkvink

Nyt olisi hakusessa vinkkejä miten voisin koostaa itselleni terveellisiä ja monipuolisia iltapaloja. Joskus aiemmin tapanani oli syödä jogurttia marjojen ja hedelmien kanssa, mutta olen jo jonkun aikaa välttänyt maitotuotteita eli tuo ei enää oikein tule kyseeseen. Tokihan on soijajogurtti, mutta en ole mitenkään erityisesti soijan ystävä (olen kokeillut).
Maitotuotteista luopumisen jälkeen korvasin jogurtin kaurapuurolla, jota olen iltaisin syönyt marjojen ja hedelmien kanssa. Alkaa kuitenkin tökkiä pikkuhiljaa tämä ainainen kaurapuurolinja ja haluaisin hieman monipuolisuutta. Kärsin myös nykyään rasittavasta kasvojen pöhötyksestä ja haluaisin kokeilla pystyisinkö helpottamaan oikeanlaisella iltasyömisellä asiaa.
Pyrin noudattamaan gluteenitonta ruokavaliota.

Tarkoituksenani ei ole laihtua, koska olen hoikka jo nyt. Ainoastaan tuo kasvojen epämääräinen pöhöttyneisyyden tunne vaivaa. Kaipaisin nyt muutenkin vaihtelun vuoksi vinkkejä miten koostaa terveellisiä ja kevyitä mutta kuitenkin sopivan täyttäviä iltapaloja, tietysti mahdollisimman vähällä vaivalla ;)

63

9303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ERILAISIA hedelmiä.. toimii

• haukkaa makkaraa

= HK-sininenlenkki /HK-nakkeja

• entinen pöhö

salattia.ruisleipää ja oikeaa voita.leivän päälle salaattia siis oikeaa jossa maissia juureksia salattia ja raakaa sipulia ja puhdasta vettä juomiseksi johan pöhö lähtee.

• uusavutontko?

Pöhötykseen voi olla syynä liian suolainen ruokavalio. Etköhän osaa itse tuon ongelman ratkaista. Kuulin että syyrialasiet pakolaiset ovat einestäneet kissojen ja koirien raadoilla.

• prprprpr

Tuokin voi olla totta. Itse en juuri käytä suolaa eikä sitä voi tulla valmistuotteissa kun en niitä juuri ostele. Olen jo kauan sitten huomannut, että iltasyömisenä hiilari ei mulla vaan toimi - aamulla kasvot on tosiaan pöhöttyneen oloiset (no rypyt kai ainakin silenis, heh) ja väsymys on melkoinen kunnon yöunista huolimatta ja se väsymys jatkuu usein pitkälle päivään. Nyt sitten vaan proteiinia mennyt iltapalana kevyellä hiilarimäärällä eli lähinnä marjoja ja kas, eipä turvota enää...ja pirteyskin on peipposen luokkaa päivät pitkät (toki tähän pirteyteen vaikuttaa muukin ruoka kuin vain iltapala).

• dehydration
        prprprpr kirjoitti:

Tuokin voi olla totta. Itse en juuri käytä suolaa eikä sitä voi tulla valmistuotteissa kun en niitä juuri ostele. Olen jo kauan sitten huomannut, että iltasyömisenä hiilari ei mulla vaan toimi - aamulla kasvot on tosiaan pöhöttyneen oloiset (no rypyt kai ainakin silenis, heh) ja väsymys on melkoinen kunnon yöunista huolimatta ja se väsymys jatkuu usein pitkälle päivään. Nyt sitten vaan proteiinia mennyt iltapalana kevyellä hiilarimäärällä eli lähinnä marjoja ja kas, eipä turvota enää...ja pirteyskin on peipposen luokkaa päivät pitkät (toki tähän pirteyteen vaikuttaa muukin ruoka kuin vain iltapala).

Mitä jos vaikka ottaisitte vesipullon sinne yöpöydälle mukaan, voin vaikka vetoa lyödä että kukaan teistä ei juo vettä ennen nukkumisa tai heti heräämisen jälkeen

• anka-
        dehydration kirjoitti:

Mitä jos vaikka ottaisitte vesipullon sinne yöpöydälle mukaan, voin vaikka vetoa lyödä että kukaan teistä ei juo vettä ennen nukkumisa tai heti heräämisen jälkeen

En kyllä ennen nukkumista vettä juo mutta heti herätessä puoli litraa, sitten koiran kanssa lenkille jonka jälkeen aamupala, nesteet lähtee kivasti liikkkeelle eikä pöhötä.

• opiskelija3

Itse otan iltapalaksi 2 kpl näkkäriä joiden päällä milloin kinkkua, milloin juusto, milloin tonnikalaa, milloin kurkkua. Aina vähän fiiliksen mukaan. Lisäksi juon pari kupillista teetä. Jos vielä jää hiuko niin suosittelen että teet itse hedelmäsalaattia. Hyvää ja terveellistä ja säilyy pari päivää kannellisessa astiassa jääkaapissa jos teet isomman satsin keralla.

• Glo

Just tein kolmen hengen hedelmäsalaatin. Omppua appelsiinia banskua ja töräys kermavaahtoa sitä haluaville.
      Eilen paistoin maissilettuja, koska itsekin vältän gluteiinia.

Jos sulla naamaa ja kroppaakin pöhöttää, niin pyydä kilpirauhaskoe TSH labrasta.

Munakas ei olis paha iltapala. Protsku pitää nälkää. Vähän juustoa päälle. Maissihiutaleita?

Tsekkaa suola. Mä jos vedän vaikka vain palan silliä illalla, niin aamulla on naama turvoksissa.

Juo vettä. Itse puristan siihen sitruunaa mukaan.

• nopea toimenpide5

Miten olisi pään rasvaimu ja kiristys?

• Rasvat ruokaan

Iltapalaa ei tarvitse syödä. Jos on syönyt oikein, ei välipaloja/iltapaloja tarvita. Kolme kertaa päivässä riittää. Kunnon aamupala, lounas ja iltaruoka. Olennaista on rasvan käyttö. Se pitää kylläisenä. Jos kuuluu niihin rasvakammoisiin ihmisiin, saa koko ajan tankata että pysyy kylläisenä, jolloin tulee syöneeksi myös liikaa.

• RuokaaRUOKAA

"Kunnon aamupala, lounas ja iltaruoka."

Tuo kolmas, "iltaruoka", on nimeltään muuten päivällinen. Kirjoitit vaan hassusti että ei tarvi iltapalaa, mutta tarvii iltaruokaa.

• Prodee

Lihakset kasvavat levossa ja uusien tutkimusten mukaan iltaisin kannattaa syödä jotakin proteiinipitoista. Siispä ehdotan rahkaa joka on helppoa ja siihen saa vaihtelua syömällä sen kanssa välillä marjoja, välillä hedelmiä ( paloina tai vaikkapa soseina ) tai mehukeittoa, siemeniä tai pähkinöitä.
      Munakas on myös hyvä iltapala johon saa helposti vaihtelevuutta.

• Prodee

Sori, en lukenut kunnolla niin en huomannut tuota että rajoitat myös maitotuotteita. Suolainenkin iltasalaatti toimii jossa on vaikka kanaa tai kalaa.

• Mä joudun itse noudattamaan aika niukkaa ruokavaliota,yks iltapala mistä tykkään on salaattikääryle :) Otat ison salaatinlehden,täytät sen vaikka raejuustolla,tonnikalalla,kananmunalla tai kinkulla ja kasviksia päälle,sit kääräset sen rullalle,aika hyvää.

• opiskelijaa

Kivoja iltapaloja, joita itse suosin (osa ei ole terveellisimmästä päästä, mutta kuitenkin maukkaita ja kuitenkin useimpia eineksiä terveellisempiä)

-voileipä ja maitokaakao
      -itsetehty perunasalaatti (keitetty peruna, kevytkermaviili, maustekurkku, sipuli)
      -tuoreet itsetehdyt aamiais- tai juustosarvet tai sämpylät
      -makaronisalaatti öljykastikkeella itsetehden (täysjyväpastaa, kasviksia, öljykastike)
      -hedelmäsalaatti
      -täyslihanakit ja kaalisalaatti/porkkanaraaste (vastaava)
      -porkkanaraaste ja raejuusto
      -hedelmä tai marjasmoothie
      -letut ja marjat tai vohvelit (voi tehdä myös suolaisella täytteellä)
      -munakas eritäytteillä (esim. kasviksia, kinkkua, juustoa)
      -marjapuuro/suklaapuuro
      -itsetehty pizza kasvistäytteellä (tai liha)
      -omenakaurapaistos (vähennä sokeria ja rasvaa hiukan ohjeesta)
      -pähkinät ja kuivahedelmät/marjat pikkunälkään
      -erilaiset salaatit ja patonki
      -juustoja ja hedelmiä
      -kalatäyte keitetyille kananmunille
      -uuniperuna täytettynä
      -mysliä ja jogurttia/viiliä/maitoa
      -täysjyvämurot ja maito
      -marjakiisseli tai keitto
      -itsetehdyt lohkoperunat ja kevytkermaviilikastike
      -lihapasteija
      -karjalanpiirakka (erityisesti itsetehden todella hyviä)
      -dippikasvikset
      -pirtelö

Näitä ainakin itse syön useimmiten vaihdellen iltapalana tai välipalana. Pidän paljon ruuanlaitosta ja laitan mielelläni terveellistä ruokaa, mutta tärkeintä ruuassa on kuitenkin mielestäni vaihtelu ja maistuvuus. Itsetehden nämä ruuat eivät myöskään ole kovin kalliita eikä itselleni ainakaan ole ylimääräistä painoa näillä kertynyt vuosien mittaan.

• pöhö pois

Proteiinihan on kuitenkin tärkeää. Soija on hyvä valmiste siihen. Entä jos raastat porkkanaa, laitat ananaskuutioita siihen, tai puolukoita, tai omenaa tai mitä sattuu olemaan. Paista öljyssä lohifilee. Iltapala kannattaa syödä kevyt, ettei yöuni kärsi. Pähkinät, pavut ja mantelit ovat hyvä soijavalmiste.

Leivo itse leipää gluteenittomasta jauhoista. Siitä saat hyvän kevyen iltapalan vaikka keitetyn kanamunan kera. Käytätkö suolaa liikaa jos kasvosi pöhöttyy. Vai juotko olutta, siideriä tms. Opettele valmistamaan erilaisia sieniruokia.

Illalla ei ole pakko syödä kuin kourallinen pähkinäitä ja hedelmä. Niillä pärjää hyvin aamuun. Tai juoda lasillinen itse puristettua tuoremehua appelsiinistä, tomaatista, porkkanasta (lisää vettä tarpeen mukaan) tai jostain muusta mitä nyt kotona sattuu olemaan.

• helppoa iltapalaa

Itse olen hoikka, syön iltapalaksi juustosämpylää rahkaa tai sitten ruisleipää juustolla, juomaksi vichyä. Joskus voin myös syödä lisäksi banaania tai muita hedelmiä (allergiat rajoittaa hedelmä valikoimaa).

ps. mustikkasoppakin on hyvää tai vispipuuro.

• Kyyttipoijjaaksi

Mää jodun niiku,niiku kants nourattaa toosi tiukk*kkaa iltapala jutskua.

=Kilo lenkkimakkaraa ja ohessa mäyris keppanaa kyyttipoijjaaksi..

• joudu_hukkaan

Tässäpä porukan aivo, sinut otetaan!

• Namia on

Valmistin äsken perheelle iltapalan: mangoviipaleita, kaksi kypsää banaania ja teelusikallinen hunajaa tehosotkottimeen ja perään kauramaitoa kolmisen desiä.
      Sekoitus ja toinen. Juoma valmis ja ah miten täyttävää ja terveellistä!
      Hedelmiä vaihdellen ja välillä marjoja ja pähkinöitä....tulee hyviä juomia! :)

• jänönen

Porkkanat ovat nyt makeita ja paloittele niitä tikuiksi kannelliseen purkkiin josko maltat olla syömättä koht´siltään ne kaikki. Tai raasta ja syö ananaksen kanssa.
      Kuitupitoinen välipala pitää myös nälkää paremmin.

• Foekjcokdcjodjcdocjj

Banaania, avokaadoa ja pähkinöitä. Ei suolaa tai sokeria.

• kkk...kkk...kkk...

no sitten pelkät pähkinät,banaani ja avokado sisältää sokeria,sanotaan hedelmä-sellaista mutta samaa sokeria se on joka paljon nautittuna vie yö-unet,energiaa kato...

• Heikkis Jamo

Nämä on näitä, nämä on näitä!

• pink001

Turvotukseen auttaa varsiselleri. Kaksi-kolme sellerin vartta niin takuulla nesteet lähtee. Kokeiltu on ja hyväksi havaittu. Jos ei pidä sellerin mausta sellaisenaan niin sitä voi lisätä smoothieen.

• elsaja

Tekee proteiinipirtelön ohjeen mukaan ja lisää siihen kananmunaa ja paistaa lätyiks. Päälle sitten mitä lystää. :) Tai hedelmät, avokado ja pähkinät.

• perinteinen

Kuppi teetä ja voileipä (tai pari) on mun suosikki lapsuudesta asti! vink -

• viherpiiperö

Pian 15 vuoteen en siis oo syönyt kuin 1 lämpimän aterian päivässä. Joka on joskus ainoastaan pinaattikeitto tai kasvissosekeitto voileivän ja salaatin tai vaikka jonkun porkkanan kans. Tai pelkkä salaatti, kylläkin vaikka kanalla tai lohella. Mutta jotta että illalla kyllä vähän hiukoo aina. Itselläni ei ole koskaan tästä mitään ongelmaa ollut esim. mahd. kilojen kertymisen vuoksi.

• syöjätär
        viherpiiperö kirjoitti:

Pian 15 vuoteen en siis oo syönyt kuin 1 lämpimän aterian päivässä. Joka on joskus ainoastaan pinaattikeitto tai kasvissosekeitto voileivän ja salaatin tai vaikka jonkun porkkanan kans. Tai pelkkä salaatti, kylläkin vaikka kanalla tai lohella. Mutta jotta että illalla kyllä vähän hiukoo aina. Itselläni ei ole koskaan tästä mitään ongelmaa ollut esim. mahd. kilojen kertymisen vuoksi.

Protskua toki saa tuollaisten vaatimattomien aterioitten kans esim. kalkkunaleikkeestä leivän päällä tai raejuustosta muutoin kasvissalaatissa. Savusiika on myös tosi hyvää!!

Ja iltapalalla ja muutoinkin aina välipaloina hedelmät toimivat hyvin. Ja porkkanat. Vinkki: runsaasti nautittuna antaa kivan värin päivetykseen keväthangilla. :)

Ja pähkinöitä ei myöskään sovi unohtaa!1 Hyvän rasvan lähde myös..

• iltapala1

Juustonaksuja megapussi ja muutama suklaalevy.

• Ole raitis ei pöhötä

Kaljan ja viinan juonti täysin pois, jo takuulla lähtee pöhötys.

• AkkkkiS

Monissa muissa maissa päivän pääruoka syödään illalla, ja hoikkia ollaan. Päivällä jos syön liikaa niin väsähdän, ja siesta ei tule kysymykseen.
      Itse syön melkein mitä mieleen tulee, illalla on siihen aikaa. Kotitekoinen pizza/pasta ym, suklaata... ym.
      Jos nälkäisenä tai kaurapuuron voimalla pitäisi joka ilta mennä mennä nukkumaan niin varmaan puhtaasta vitutuksesta olisi naama aamulla turvoksissa.

• itseriittoisuus

Ihmiset ovat niin kummallisia. Ap pyytää selkeitä iltapalavinkkejä omilla ruokatottumuksillaan, mutta sen sijaan että vastaisivat järkevästi, ihmiset haluavat kertoa itsestään :D

Ketä kiinnostaa että sinä voit syödä mitä vain iltapalaksi?

• kohta puolivuotta

Olen itsekin gluteenittomalla-maidottomalla ja välipalojen kanssa on kieltämättä vähän ongelmaa, koska kaupoissa valikoimat painottuu juuri näihin sopimattomiin, jolloin käytännössä joutuu valmistamaan syömisensä alusta loppuun itse.

Teen aika usein riisistä höyryttämällä kookosmaidossa tai mantelimaidossa pohjaa, johon sitten yhdistän suolaista tai makeaa lisäksi. Tietysti aina on hedelmiä ja mitä sitten sattuu kotona olemaan, esimerkiksi tonnikalaa oliivien ja keitetyn kananmunan kanssa, aterialta jäänyttä lihaa, kalaa tai kanaa, makkaraa, tölkkipapuja tomaattikastikkeessa, soijajogurttia, puuroa, ohukaisia, porkkanaraastetta, pakasteherneitä, välistä marjakiisseliä, itsetehtyä mantelimassaa jonkinsortin leipomuksen kera, pähkinöitä.

Etnisistä kaupoista löytyy hyvin sovellettavaa gluteenittomaan ruokavalioon, koska onneksi vehnän käyttö ei ole kaikissa ruokakulttuureissa niin ylitsepursuavaa kuin mitä meillä länsimaissa, enemminkin se vaatii uudelleenorientoitumista siitä mihin on tottunut.

• Fatboy1

Iltapalaksi puolilitraa jäätelöä suolapähkinää suklaa tai kinuskikastiketta,
      sekoita ja nauti.

• töctor körnink

kylä on hyvä iltapala ,kun nauttii pussillisen sipsejä ja paripurkkia olusta ,sekä reilun pätkän hookoon sinistä makkaraa .
      uni tulee hyvin ja aamulla on kiva herätä nälissään taas.
      nii tai voihan porkkanaakin popsia ,mutta se nyt ei kovin kummosta safkaa ole ja siitähän ei juur mies komene paljookaan.
      se naamantuvotus ei oo tältä planeetalta , älä semmosta harrasta se ei kannata.
      koiranruokaa ei pidä mennä iltapalaks nauttimaan ,koska siinätapauksessa pierettää pahanpäiväisesti ja uni ei tule .
      myös kultasormukset kannattaa viedä yöksi verannalle ettei tule säteilyä.
      aamutohvelit olisi laitettava sängyn viereen kannat vastakkain ,ainakin jos olet sapliini.
      monissa maissa syödään iltapala heti kun herätään eli noin kello varttiavaille kaks. pekonia ja munia ja sellasta ja raakaa kahvia.
      kermaperunat voi laittaa suoraan hanuriin jotta turha sulatusvaihe jää välistä pois kokonaan ja olo tuntuu täyteläisemmältä.
      korkki kannattaa laittaa hyvin kiinni ,ettei valskaa.

• Kokeile
    • Tulee asian vierestä, mutta kirjoitan silti. En ole itse syönyt iltapalaa kohta 2 vuoteen. Jos erehdyn syömään sen vaikkapa jo alkuillasta esim. klo 20, herään aamulla hirmu nälkäisenä ja kiukkuisena. Aina on heti ensimmäiseksi mentävä ja syötävä jotakin, kun on niin paha olo. Sitten huomasin, että kun jätän iltapalan pois, aamulla ei ole nälkä eikä paha olo. Syön aina viimeisen ruoan silloin, milloin syömme perheen kanssa illallista (klo17-18 aikaan).Vaikka valvon yleensä viikolla puolilleöin ja vkl vielä pidempään, minbulla ei ole nälkä iltaisin. Ikään kuin elimistökin menisi nukkumaan yöksi :)

• Iltaruokailija

Pakastepizza toimii aina tai maksalaatikko kunnon perunasalaatin kanssa.
      Tuleepa välillä syötyä pastapussikin.

• kotiruoka

Eineksiä suoraan Saarioiselta, yäk!

• corn

Voihan vee. Olet varsin onneton taivaltaja. Lehdet ja telkkari tulvii erilaisia ruokajuttuja. Ei voi olla totta,että tuollaisia kyselet...huoks .(

• hanki elämä

eikö tullu uni ku piti tulla tänne itkee yäääähhh

• Ei mitään

Suuhun klo18 jälkeen,siinä hyvä neuvo.
      Pysyy kilot kurissa ja suoli kunnossa.

• no just just

Ikää on yli 40 vuotta, neljä lasta tehnyt, illalla syön hyvin myöhäänkin ja aamulla puuroa, silti BMI on ollut raskauksia lukuunottamatta aina 19, paino ei ole noussut enkä pituutta kasvanut, samankokoiset vaatteet menee päälle mitä meni yli 20-vuotta sitten.

• Oyutta

Miksi pitää syödä iltapaloja? Kuuluuko ne edes ravintoympyrään...?

• Iltaruokailija

Nälissään ei pysty paljon nukkumaan yöllä.

12 aikaan kun syö aamulla ruoan ja sitten illalla 21 aikoihin ison toisen aterian niin jaksaa.

• Oyutta
        Iltaruokailija kirjoitti:

Nälissään ei pysty paljon nukkumaan yöllä.

12 aikaan kun syö aamulla ruoan ja sitten illalla 21 aikoihin ison toisen aterian niin jaksaa.

Juuri näin. Teen ihan samalla tavalla =) Mut eihän tuo ysin aikaan syönti mikään iltapala ole. Se on illallinen =)

• omnomnom

En minäkään iltaisin syö mitään, juon teetä ja vettä. Päivä näyttää yleensä tältä:

05:30 Aamupala
      10:00 hedelmä
      12:00 lounas
      15:00 pähkinöitä
      18:00 päivällinen

• reaau1

iltapla 1:proteiini vanukas,tonnikalaa,raejuustoa
      iltapala 2: kananmuna,keittokinkku,kurkku,tomaatti
      iltapala 3:avokado tonnikala reajuusto
      iltapala4:smoothie marjaoja,whey 80 ja soijamaitoa

• munuaistyttö

Käypä ap varuiksi otattamassa terveyskeskuksessa verenkuva.Esim. munuaistoiminnan vaje aiheuttaa mainitsemaasi pöhöä myöskin. Se olisi hyvä selvittää. Mikäli munuaisarvo on vain vähän koholla sen voi hoitaa ihan ruokavaliollakin, josta saat lääkäriltä ohjeet.

• munuaistyttö

Lisäys edelliseen : muistathan juoda tarpeeksi päivän aikana vettä? 2-4 litraa olisi hyvä. Mutta älä juo iltaisin paljon, ettei tule silmäpusseja ja vessassa ravaamista kaiken yötä.

• 747

Ihmisen aivot osallistuvat merkittävällä tavalla ruuansulatuksen, kun syö runsaasti illalla, ne eivät saa riittävästi lepoa ja näin heräät aamulla väsyneenä huonosti nukutun yön jälkeen.

Mitenkäs se vanha sanonta meni? "Syö aamulla kuin Kuningas, päivällä kuin talonpoika ja illallinen jätä väliin." Tai jos syöt, niin ainakin mahdollisimman vähän.

Terveysprojekti Karpalo neuvoo lisää.

• Viinapois.

Syö niinkuin Varpunen ja ole voimakas kuin Hevonen.

• anka-

Itse tykkään miksailla erilaisia siemeniä, marjoja ja pähkinöitä. Mulla on paha tapa napostella iltaisin, en siis juurikaan syö iltapalaa mutta kuppiin auringonkukan/kurpitsan siemeniä, pähkinöitä ja mustikoita/vadelmia/puolukoita/karpaloita. Nam!

• Ei totta

Tuo pöhötys kasvoilla ei oikein natsaa tähän kyselyyn.

• Mara Toonari

Itse otan tunnin juoksulenkin jälkeen iltapalaksi lasillisen vettä, kupillisen kofeiinitonta kahvia ja peukalon kynnen kokoisen palan tummaa suklaata.

• Buahhahhahaaah!

Naurettavaa pelleilyä sun syömises.

• jhgfds

Kaurapuuroa päivittäin joko illalliseksi tai aamiaiseksi pitää naaman ja ihon yleensä kunnossa.

• Healthyliving

Itsellä iltapalana aina joku hedelmä. Omppu tai appelsiini.

• Vaihtoehtoja monia

Aloittaja onko sulla todettu keliakia,jos on niin voisit kokeilla muitakin gluteenittomia puuroja riisipuuroa,maissipuuroa,hirssipuuroa ja tattaripuuroa marjojen ja hedelmien kanssa.Sitten muroja,mysliä,lämpimiä voileipiä,lettuja,pannaria,tacoja,tortilloja,
      munakasta,pizzaa yms.

Käykö sulle mitkään maitotuotteet vähälaktoosiset hyla tai laktoosittomatkaan?

• Riisikakut

Vaikkapa riisikakkuja erilaisten juustojen,leikkeleiden,levitteiden,kasvisten ja hedelmien kanssa.

• iltapala1

minun iltapala. Jääkappii kylmää olutta,merkillä ei väliä ,kunhan on ostettu K.kaupasta. Joko grillimakkaraa tai sitten erilaisia keitinmakkoira.Pieni määrä vettä kattilaan ja makkarat sinne ja ei muuta kuin 4min keitetään. nautitaan sinapilla ja kylmällä olusilla.ja nälke lähtee ja jano.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe