Mä otan päivittäin 3-5 tunnin päiväunet. Herään yleensä aamulla 9 maissa, juon kahvit ja teen jotain pientä askaretta, sitten alkaakin jo 12 maisa nukuttaa et on otettava päiväunet. Sitten herää ja laittelee hissuksen ruokaa ja kekkaa mitä vois tehdä.
Jos ulkona on yli 10 pakkasta, en mene ulos kun pakoll akuppaan. Ostan aina moneksi päiväksi ruokaa ettei tarvi mennä kun kerrn viikossa kauppaan pakkasella.
Köllöttelen viltin alla ja luen tai kattelen telkkua.
Kuinka pitkiä päikkäreitä nukutte?
37
588
Vastaukset
- mennin.käinen
Mä en ole nähnyt päivänvaloa neljään kuukauteen, kun aloin työttömäksi päästyä elää sisäisen kelloni mukaan. Menen nukkumaan aamulla kahdeksalta ja herään 12 tunnin unien jälkeen, jolloin syön päivän ainoan aterian, sekä ulkoilen partsilla parin röökin verran. Käyn kaupassa, jos on pakko, mut muuten pelailen aamuun asti.
- akka vaan
aanulla ylös 6-7 viimeistään, kahivt ja ulkolintujen ruokinta, koiranulkoiltus 5-15 min kerrallaan), kirjoittelua, himmeliä tekemään, koiran ulkoiltus,kirjottelua, ruuanlaittoa, koira lenkille, kirjoittelua. ja telkkarin tuijotusta, ja nukkumaan 21-23, miten sattuu olemaan elokuvissa kiinnostavaa.
Kun päivään mahduttaa vielä naapurissa käynnin ja mahdollisen kauppareissun, tiskaamista ja siivoamistakin joskus, niin ei siinä päikkäreille aikaa jää. untuu ettei illallakaan ehdi ajoissa sänkyyn.
Kesällä sitten kaikki muu jää, kun tarttee lähtee töihin ja olla tienpäällä klo 6.15 viimeistään. - en vaihtaisi mihinkä
Minä herään miten sattuu joka aamu, jos nukuttaa nukun jos ei niin nousen ja loittelen aamua rauhallisesti. Otan 4 t päikkärit lähes joka päivä ja jos on pakkasta olenkin viltin alla koko päivän ja nautiskelen herkkuja ja luen ja lököilen.
Joskus kutsun kavereita kylään ja syömme yhdessä.
Kaupassa käyn jonkun tutun kanssa autolla ettei tarvi olla paljon ulkona pakkasella, helteillä olen rannalla monta tutnia.
Nyt kun on noin kylmä en mene tänään minnekkään vaan olen sisällä.
On ihanaa un ei tarvi lähtä tonne jäätymään!!
Elämäni parasta aikaa, toivottavasti ei koskaan tule tarvettä mennä töihin! Nyt on asiat hyvin, rahaa on ja koti!!
Olen onnenpekka!! - nelleni
en nuku päivällä, ei ole aikaa, kun on niin paljon kaikenlaista kivaa tekemistä nyt kun olen työtön ollut jo 4vuotta.
- aamusaunaan kohta
Minä nukun aamuisin aina niin pitkään, ettei päivällä tarvi kuin sattumoisin.
Olen ollut 27 v työttömänä, kaksi kurssia olen käynyt muttei työllistynyt.. no eipä ne tyällistäkkään.. tilaston kaunistamista vaan.
Aivan ihnaa tälläisillä pakkasilla olla vaan kotona lämpimässä.
Kohta saunaan.. ja illalla kanssa. - autch
Samat unimäärät sitä nukkuu jakoipa sen unen sitten yö- ja päiväuniin tai ei. Olisi kamalaa elämää tyytyä vain nukkumiseen ja telkkarin katseluun. Riittääkö se oikeasti teille elämän sisällöksi???
- En vaihtaisi tätä
Ei se ole elämän koko sisältö, siihen kuuluu paljon muutakin, mutta kun on vapaalla, niin voi tehdä sen omaan tahtiin ja miten huvittaa.
Kesällä olen paljon ulkona, rannalla tai kesäkadulla kävelemässä.. käyn torilla ym kivaa.. sateella voi olla sitten sisällä.
Harrastan myös paljon, käyn kirjastossa, leivon ja kutsun kavereita kylään .. siis kaikkea sitä mitä ei jaksisi jos olisi töissä. Joskus kun nukuttaa silloin otetaan ne päikkärit ja ollaan vaan, mutta kaikki on niin vapaata ja omaehtoista, siitä nautimme.
Minun elämäni ei olisi näin monipuolista, jos olisin töissä, muuta en varmaan jaksaisikaan kun herätä töihin ja illalla tulla kotiin ja nukkumaan.
Nyt päiviini kuuluu paljon iloisia asioita. Niin ja kirpputorilla voi viettää aikaa... se on kivaa...
Minä nautin työttömyydestä, ja voisin viettää lopun elämääni näin. Siihen ainakin pyrin. - aktiivi työtön
En vaihtaisi tätä kirjoitti:
Ei se ole elämän koko sisältö, siihen kuuluu paljon muutakin, mutta kun on vapaalla, niin voi tehdä sen omaan tahtiin ja miten huvittaa.
Kesällä olen paljon ulkona, rannalla tai kesäkadulla kävelemässä.. käyn torilla ym kivaa.. sateella voi olla sitten sisällä.
Harrastan myös paljon, käyn kirjastossa, leivon ja kutsun kavereita kylään .. siis kaikkea sitä mitä ei jaksisi jos olisi töissä. Joskus kun nukuttaa silloin otetaan ne päikkärit ja ollaan vaan, mutta kaikki on niin vapaata ja omaehtoista, siitä nautimme.
Minun elämäni ei olisi näin monipuolista, jos olisin töissä, muuta en varmaan jaksaisikaan kun herätä töihin ja illalla tulla kotiin ja nukkumaan.
Nyt päiviini kuuluu paljon iloisia asioita. Niin ja kirpputorilla voi viettää aikaa... se on kivaa...
Minä nautin työttömyydestä, ja voisin viettää lopun elämääni näin. Siihen ainakin pyrin.En harrasta päikkäreitä ollenkaan. Minä taas nautin että voin "karaista" itseäni ja teen pakkasela noin 1, 5 tunnin kävelylenkkejä aurinkoisessa säässä. Kyllä piristää, vaatetus vaan kohdalleen niin tarkenee. Jos en ulkoile meen salille jumppaan tai uimaan. Iltapäivällä siivousta ruuanlaittoa ja pyykkäämistä, siinä aika menee. Telkkariakaan ei ehdi kovin paljoa katsomaan.
- jaaammmm
En vaihtaisi tätä kirjoitti:
Minä nautin työttömyydestä, ja voisin viettää lopun elämääni näin. Siihen ainakin pyrin.Teen kaiken sen minkä mainitsit ja paljon enemmänkin vaikka olen töissä... Aikaa löytyy ihan riittävästi harrastuksiin ja muutaman tonnin palkalla ón sitten siihen varaakin...
- Talvilomalainen
jaaammmm kirjoitti:
Teen kaiken sen minkä mainitsit ja paljon enemmänkin vaikka olen töissä... Aikaa löytyy ihan riittävästi harrastuksiin ja muutaman tonnin palkalla ón sitten siihen varaakin...
Sama täällä. Työssäkäyvillä kun on myös palkallisia lomia :) Myös viikonloput ovat oivaa aikaa tehdä kaikkea mistä "En vaihtaisi tätä" kirjoitti, jos työpäivän jälkeen ei aika muka riitä. Pelkkää työn välttelyä ja tekosyitä.
- en moderaatorina
En nuku päikäreitä, sillä sitten en nuku tarpeeksi. Unta on oltava 8 tuntia vuorokaudessa ja yhteen mittaan nukuttuna, että uni tekee sen mitä kuuluukin.
Osaan nukkua heti kun lyön pään tyynyyn, joten voin tehdä mitä ja milloin halua.
Harrastuksia on, kaksi kertaa viikossa klo 9-14 välissä
kaksi kertaa viikossa klo 14-18.00 ja 13-15 ja 17-19.30
kolme päivää viikossa on vapaata.
Täällä kirjoitellaan joka unelmista tai kiusallaan, ihan oikeasti ei varmaan kukaan.- hytisyttää
Met otamma päikärit pari kolmen tunnin välein. Met ei omisteta lämpösii untuva vastteita ne kalliita! Päivät kuluu patterin vieresä istuessa. Välil katomma ikunasta ulos ja siitki jo alkaa vilu hytisytää huuu! Lattiala istumma ja ilmas jakelulehistä leikkaamma kuvia. Kaura puuroa keitämmä välil lämmikkeeksi. Näin meijän pakkas päivä kuluu.
- ihan terve
Ihmisen unentarve vaihtelee. Tutkimusten mukaan yli 8 tuntia vuorokaudessa nukkuvien aikuisten eliniän ennuste on lyhyempi kuin normaalin 7-8 tuntia vuorokaudessa nukkuvien. Niin että minä en kyllä kovin riemuitsisi, jos unentarpeeni oli vaikka 14 tuntia vuorokaudessa.
Jos yöt valvoo ja päivät nukkuu, menettää auringonvalon tuoman hyvinvoinnin.
Yövalvomisen on myös todettu olevan yhteydessä masennukseen.
Päiväunien on kyllä todettu edistävän terveyttä ja hyvinvointia, mutta vain silloin kun ne ovat lyhyet, korkeintaan tunnin mittaiset. Tällöin tietenkin myös oletetaan, että ihminen elää sen muun ajan normaalisti eikä makoile passiivisena viltin alla kaiket päivät.
Myös talvinenkin ulkoilu on terveellistä ja sekä fyysistä että psyykkistä hyvinvointia edistävää.- laiffiii...
Meen joka päivä 4-6 aikaan aamulla nukkumaan. Uni maistuu ja herään vasta 19-22 illalla. Juuri ehdin kauppaan hakemaan sapuskaa. On ihanaa kun ei tartte herätä aikaisin.
- 1-3 tuntia...
riippuen vähän siitä miten vauva nukkuu....
- Oikea Lääkäri
Minä nukun klo 12-13 kun osastolla on hiljaisempaa.
Pari tuntia. Yöllä en oikein saa unta ennen yhtä.
- Tero työtön
Heräsin 12 aikaan, kun päiväposti tuli ja postiluukku kolahti. Sit kävin autolla pitsalla. No sen jälkeen alkoi ramasta ja vetäsin sellaiset 3 päikkärit. Nyt sitten valvon tuonne klo 01.00 asti. Kattelen telkkua ja surffailen netissä :)
- Juomaripoika
Aamulla alan ryyppäämään, iltapäivällä sammun ja kun illalla herään jatkan ryyppäämistä kunnes taas sammun. Onneksi on halpaa Viron viinaa, sitä riittää.
- sopivasti unta
Minusta talvella valoisa aika on niin lyhyt muutenkin, etten todellakaan käytä aikaa päiväunien nukkumiseen. Menen joka ilta nukkumaan klo 23 ja herään itsestään klo 7 - 7.30. Päivällä kyllä lepään puolisen tuntia sängyllä loikoillen ja kirjaa lukien, mutta se lepo riittää mainiosti lounaan päälle.
Käyn kirjastossa, käyn kaupoista ostamassa tarjoustuotteita, teen itse alusta asti ruoan, kävelen paikasta toiseen, katselen näyteikkunoita, käyn välillä ruokkimassa sorsia ja jos tarkenee, niin istun puiston penkillä. Joskus kävelen lintutornille ja kuvaan lintuja. Luen paljon, teen ristikkolehtiä ym. Joka päivä etsin töitä. Kirjastosta lainaan luettavaa englanniksi ettei kielitaito rapistu työttömänä. - aamusta ylös vaan!
No en todellakaan kuluta päivääni nukkumalla. herään aamusta keitän kahvit ja alan suunnitella päivän asioita. Joskus niitä asioita ei paljoa ole, mutta suunnittelen kuitenkin päivän. En käsitä niitä ihmisiä jotka työttömänä vaan makoilevat iltapäivään saakka? Siinähän menee elä ihan hukkaan. Olen ollut pitkään työtön ja herään aina aamusta niinkuin tuleekin tehdä. Illalla sitten tulee normaaliin aikaan unikin ja saa nukkua hyvät unet sitten kun on päivisin puuhaillut ja aamusta heräillyt. Minulle ei tuottaisi mitään ongelmia jos vaikka huomenna alkaisi työt ja pitäisi aamusta klo 06.00 olla ylhäällä, monille se olisi jo iso ongelma ja jopa este työlle.
- näin on.....
Kuka helvat pystyy kuudelta nousemaan. Työt pitää alkaa klo 12 että siihen kerkisi.
- juuri herännyt....
No aamulla laitoin takan päälle pariksi tunniksi ja menin ottamaan päikkäreitä. Heräsin juuri hyvien unien jälkeen.......
- lopuu kohta..,..
Kävin ensimmäistä kertaa ulkona sitten viime sunnuntain. Melkoilailla nukkunut koko ajan. Ei tämä ole ihmisen elämää. Haluaisin säännöllisyyttä ja mieluiten töitä. Kyllästynyt jo makoiluun. Lihonnutkin oon...
- hmmjoo
Jos sä olet se pyöreä possu joka kävi tänään Siwassa ja ennen niin hyvän näköinen laiha tai sopu suhtainen niin huh huh. En meinannut tunnistaa sinua läskien kanssa....
- Hyvin kuluu aika
Aamulla herätys joskus klo 10, koiran kanssa ulos, kahvit ja aamusaunaan. Pyörällä apteekkiin ja kauppaa.Ruuan laitto, tiskit. Koiran kans pitemmälle lenkille.Vessojen pesua, pyykinpesua. Niskat jumissa niin otin lasin viinä ja sitten tulikin uni, nukuin ainaski 3 tuntia ja heräsin ilta kymmenen jälkeen. Iltalenkille sitten vielä koiran kans klo 23.30 ja nyt tässä koneella, eikä varmasti ihan heti uni tule. Valvon monesti aamu kolmeen ja siltikin herään klo 7 ja herätän koululaiset ja käyn kaupassa. Päivällä voin nukkua sitten jos haluan ja niin paljon kuin haluan.
Murkkuikäiset lapsetkin tykkäisivät illasta kupata ja joudun joka ilta hoputtamaan että nukkuun nyt..silti aina menee sinne puoli kahteentoista-kahteentoista.
Ahdistaa ajatus että jos töihin pitäisi niin en varmasti jaksaisi, koska en edes pysty nukkumaan ennen kuin lapset on sängyissään, en voisi kuvitellakaan että itse menisin maate jos ne jäis vielä valvomaan! - gqrwgqerg
keskimäärin nukun päikkäreitä kaksi tuntia kun olen väsynyt.
- Tarkista Signaali
Lueskelen Raamattua, katselen netistä youtunevideoita. Hakusanoina yleensä angry man tai angry woman.Kävelen muutaman tunnin päivässä. Juon kahvia, katselen televisiota. Yleensä tv7:aa. Syön kaikenlaista hyvää aina silloin tällöin. Karkeista tykkään. Salmiakkia, suklaapala ja maitoa, ai että se kombinaatio maistuukin suussa hyvälle. Silmät puoliummessa syön ja suustani pääsee äänekäs maiskyutus ja yninä.
Perjantaina söin chipsipussin sisällön.Kyllä maistu. Ajattelin puoli pussia syödä mutta ei pystynyt lopettamaan. Kuvittelen välillä tekeväni ulkomaanmatkoja. Viikon tai kahden viikon matkoja. Sitten katselen youtubesta niistä maista videoita ja kuvittelen olevani siellä. Thaimaassa tykkään olla eniten. Siellä on lämmintä ja eläminen halpaa. Olen löytänyt halvan hotellin vaikka on kolmen tähden hotelli. Juju on siinä että siinä hotellissa ei ole uima-allasta. Vastaavassa uima-altaallisessa hotellissa hinta olisi 70% kalliimpaa. Ammeessa kuvittelen olevani uima-altaassa ja kuvittelen saippuoivani ihoani ja läiskytteleväni vettä. Viinaakin kuvittelen juovani toisinaan.- Viisaampi
Vai oikein satukirjoja lueskelet siellä, noh sehän on ihan hyvää huuhaata ja siinähän päivä menee huomaamatta. Kumpa elä perustuisikin vain johonkin satukirjaa, mutta todellisuus kun on tarua ihmeellisempää....
- lapset tarvii unta
"Valvon monesti aamu kolmeen ja siltikin herään klo 7 ja herätän koululaiset ja käyn kaupassa. Päivällä voin nukkua sitten jos haluan ja niin paljon kuin haluan.
Murkkuikäiset lapsetkin tykkäisivät illasta kupata ja joudun joka ilta hoputtamaan että nukkuun nyt..silti aina menee sinne puoli kahteentoista-kahteentoista.
Ahdistaa ajatus että jos töihin pitäisi niin en varmasti jaksaisi, koska en edes pysty nukkumaan ennen kuin lapset on sängyissään, en voisi kuvitellakaan että itse menisin maate jos ne jäis vielä valvomaan! "
Murrosikäiset lapsesi nukkuvat selvästi liian vähän ja valvovat aivan liian myöhään. Missä on vanhemman autoriteettisi? Missä vanhemman hyvä esimerkkisi? - Elämäni parasta aika
Mä heräsin just vasta ja kohta käytävä uudelleen nukkumaan. Mä nukun 20 tuntia päivässä, mitä muutakaan? On ihanaa olla vaan, lukea ja syödä ja nukkua.
En vahtaisi tätä olo tilaa pakkotöihin, ilmankos työlliset huutelee kun niitä keljuttaa olla töissä.
Huomeen meen kauppaan kun tulee rahaa.. sitten onkin taas koko viikko vapaata kaupassa käynnistä, voi olla vaan. Olen ollut työtön 30 v. ja onni jatkuu.
Kesällä yleensä piristyn, kun on ulkona lämmin ja voi mennä rannalla, mutta kylmällä en tykkää mennä ulos muutoin kun kaupoaan.
Huomeen nukun 14.00 ja meen sitten kauppaan, onneks on 1 km päässä äkkii autolla hurauttaa... sitten sisälle lämpimään.
Aivan ihanaa... nukkuminen on parasta. Aina ei tarvi olla unessa kunhan lököttelee...- nuukuus kunniaan
Olisikohan sinun syytä mennä lääkärille selvittelemään epänormaalia unentarvettasi?
- IKI ONNELLINEN
En malta nukkua päikkäreitä eikä edes tule uni päivällä, on niin ihanaa kun ei tartte aamulla pitää kiirettä mihinkään vaan saa rauhassa nauttia aamusta ja sitten alkaa puuhastella mitä haluaa. Olin hirvittävän tressaantunut töissä ja kotona, töissä kiusattiin, terveys meni, olin romahtamispisteessä. Se oli PELASTUKSENI kun työt väheni kovasti ja irtisanoivat useta, minä yksi. VOI SITÄ ILON PÄIVÄÄ, elämä ja terveys pikkuhiljaa palautunut. Nyt olen ollut jo 4 v. pois työelämästä.
- pärjää
Te ootte sairaita jos 12 tunnin unia tarvii vuorokaudessa . Jos olet vain kotona etkä juuri mitään tee ja jos hoidat vaan kotia ja ittees ja puolisoo ja jotain pientä ruokaa laittelet niin silloin pärjää kyllä 6 tuntii unten mailla. ja työssä ollessa jos nouset viideltä ja tuut kotio viideltä niin meet nukkuun 9-10 välillä niin sillä pärjää
- arvollinen
Mitä ihmeen nautintoa on siinä, että vain löhöää ja nukkuu päivät pitkät? Mietittekö ollenkaan, että elämänne jää kovin lyhyeksi tuolla systeemillä, ja sekin vähä aika menee sitten nukkumiseen.
Mitä arvoa ja merkitystä tuollaisella elämällä on
a) itsellenne?
b) läheisillenne?
c) yhteiskunnalle?
- Kissanpäivät
Eikös kukaan elä vuokratuloilla? Mukava on ihan vaan tuijotella ikkunasta ulos ja naureskella aikansa kuluksi ja ihmetellä kuinka jotkut menevät töihin aamuisin saadakseen rahaa.
Parempi on laittaa yksi arvokas talo vuokralle. Kulosaaresta omakotitalo vuokralle ja siitä 5200€/kk vuokratuloja. - Hyvin kuluu aika
Sinä nimimerkki lapset tarvii unta, niin tottakai tiedetään että ne tarvii unta! Jos en passittaisi niitä nukkumaan niin millon lie menisivät!
Sulla ei varmaan ole kokemusta murkuista? Jos jotain sanoo se on "höpöttämistä" ja tiuskitaan että "joo joo" "tiietään" ym. Puhelimella kirjoitellaan facessa vaikka klo 24 ja vessanpöntöllä! Nälkä ei oo, väsytä ei tietenkään ja yhdet housut riittää pakkasilla!
Jatkuvasti siis joudun "höpöttään" joka asiasta! En tiedä onko muilla näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329