Parafiiniöljynkäytöstä minäkin haluaisin lisää tietoa

koiraihminen

Olen hoitanut perintökissani ummetusta eläinkaupasta ostamalla mallasuutteella, mutta siitä ei mielestäni ollut hyötyä. Parafiiniöljyn bongasin eläinlääkärin sivulta, mutta se pitäisi sen mukaan ruiskuttaa suuhun ruokailujen välillä. Siis sama kuin ruikkisi tapeteille suoraan.
Sekoitin öljyn ruokaan ja kissa uloste oli ns. normaalin näköistä, yleensä se papanoi pientä ja kuivaa.
KUKA TIETÄÄ, miten usein voin antaa parafiiniöljyä?
Auttaisiko ruokaöljyn päivittäinen käyttö, vai voiko öljyjä syöttää kissalle.
Koirilleni olen aina sekoittanut ruokaan kasvisöljyä.

4

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna tarvittaessa

Ja parafiiniöljyn voi kyllä ilman muuta sekoittaa ruokaan, mieluiten tietysti pieneen annokseen herkkua, jonka kissa syö satavarmasti oksentamatta ahmimisen jälkeen.
      Päivittäisestä käytöstä en osaa sanoa, kissan suolisto saattaa tottua siihen ja vaatia sitä. Siitäkään en mene vannomaan, löydät kyllä tatsin, koska öljy on jo toiminut. Hiekkalaatikkoa seuraten, se on tärkein mittari, mutta vaikka muutaman päivän kuureina annos edellistä päivää pienempänä.
      Lisään vielä, että en ole expertti, mutta kaveripiirini kissajuttuja kuunnellut tarkasti ja heidän kissojaan käynyt tarvittaessa hoitamassa annettujen ohjeiden mukaan.

• Onko ongelmaa

Kannattaisi ennemmin selvittää mistä ummetus johtuu. Pienet ja kuivahkot kikkareet eivät mielestäni kuulosta pahalta. Löysä tai edes kovin pehmeä uloste ei ole normaalia vaan ulosteen pitäisi nimenomaan olla kiinteää.

• zoooooooo

No kun kotona on monta kissaa niin miten niiden kakat nyt muka voi vahtia mikä pökäle kuuluu millekin. En minä ainakaan yleensä ehdi ja huomaa koska kukin on käynyt asialla että juoksisin kurkkaamaan heti perästä.

• AllunPallu

Ei päivittäiseen käyttöön, se estää ruuan imeytymistä suolessa. Ummetukseen voi kokeilla luumua, kaurahiutaleita tai leseitä, tai ruokaöljyä.

Parafiini on LÅÄÄKEjolla saadaan akuutti ummetus hoidettua.

Myös Levolac niminen 'mikstuura' on ainakin tehokasta, tahtoo mennä vatsa ruikulille sillä, ja se taas ei ole mukavaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2973
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2574
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2235
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1712
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      20
      1222
    Aihe