Selailin Toyota Auriksen manuskaa joka on 700-sivuinen ja siihen vielä kylkiäisenä Touch&Go manuska lisäksi jossa on 220 sivua. Kirjassa on kuvattu yksityiskohtaisesti monelaisia huolto- ja korjaustoimenpiteitä pikkunippelistä isohkoihinkin vaihtotöihin. Mitään moottorinpurkamisia ei luonnollisesti ole.
On minulla ollut myös Volkswagen. Sen manuska oli kolmannes tuosta sivumäärästä ja siinä keskityttiin painottamaan kuinka VAG hyödyntää kehittynyttä tekniikkaa joten sen johdosta auton huoltoväli on 30000 km tai kaksi vuotta. Öljynvaihdossa tuleee käyttää Longlife öljyjä. Useita sivuja on käytetty siihen että asiakkaan älykkyyttä ylistetään järkipäätöksestä ostaa juuri Volkswagen koska se on niin teknisesti kehittynyt. Minkäänlaisia ohejeita esimerkiksi polttimonvaihtoon, kaukosäätimen paristonvaihtoon tms. ei löydy. Kehoitetaan kääntymään ammattitaitoisen Volkswagen huollon puoleen, etenkin kun niitä on Euroopassa 5000 kappaletta. Monessa kohdassa suoranaisesti kieletään kajoamasta tekniikkaan. Ei sen väliä, en osaisikaan.
Siksi varmaan ostinkin Auriksen. Onhan siinä vuotta pitempi takuukin, eikä edes hienoa turboahdinta tai sähköistä käsijarrua. Voi hitsi.
Toyotan manuaalissa 700 sivua
68
374
Vastaukset
- niinmutta....
Joo, hyvän ostoksen teit ei siinä mitään !
Mutta mutta...ei kerrota muille ... voi hinnat nousta... - appappapapappappapap
Toitojassa hyvä olla lampunvaihto-ohjeet sillä alkeellisen sähkötekniikan takia lamppuja palaa viikoittain.
Katsokaa vaikka yksisilmäisiä vastaantulijoita!- Välkky.............
Toyotan Xenoneissa on takuu 3 vuotta.
- ei takuuta
Välkky............. kirjoitti:
Toyotan Xenoneissa on takuu 3 vuotta.
Vain 5% Toyotissa on xenonit, vaarit säästää.
- lyhyt takuuksi
Välkky............. kirjoitti:
Toyotan Xenoneissa on takuu 3 vuotta.
EI ne polttimot yleensä sitä kestä. Korkeintaan 60000 km. Alkavat sitten sinertää ja valoteho tippua. Tietenkin, jos ajat vain vähemmän vuodessa...
- tiedoksi nuorelle
lyhyt takuuksi kirjoitti:
EI ne polttimot yleensä sitä kestä. Korkeintaan 60000 km. Alkavat sitten sinertää ja valoteho tippua. Tietenkin, jos ajat vain vähemmän vuodessa...
Hämäräkytkin vaihtaa LED:tä xenoneille automaattisesti kun tulee pimeää.
Ei tarvitse ajaa Xenoneilla koko ajan. - Aira M.
Sitä mäkin oon pelänny... kyllähän noita moottoreita ja vaihteistoja vielä vaihtaa autoon kuin autoon kunhan ei vaan polttimot menis. Liian vaikeeta ja kallista, ei pysty.
- H7 vai xsenon ?
Ostin 5/10 käytetyn diesel corolla 91 tkm ajettuna. Autossa oli ostohetkellä toimivat ajo ym. valot. Oudoksi jutun tekee se, että nyt n 80 tkm ajettuani autossani on edelleen samat ajovalopolttimot. Minkälaiset ne on tai minkämerkkiset? en tiedä mutta ne vaan toimii edelleen. Edellisessä corollassa ja passatissa sai h7 polttimoita vaihdella noin 4.n kuukauden välein. Tovottavasti ne kestää vielä seuraavat n 4 vuotta.
Aira M. kirjoitti:
Sitä mäkin oon pelänny... kyllähän noita moottoreita ja vaihteistoja vielä vaihtaa autoon kuin autoon kunhan ei vaan polttimot menis. Liian vaikeeta ja kallista, ei pysty.
Ajat siis ranskalaisella autolla, ymmärrän huolesi. Yritä saada ukko itsellesi jolla pysyy jakari kourassa ja sinun tapauksessasi myös housut jalassa.
- vaarit ne rassaaa
Volkkarilla ajetaan ja käydään harvakseen huollossa, muuta ei tarvita. Toyotaa rassataan huolloissa yhtenään ja omistaja siinä väliaikoina, liekkö laatupeli ja kestäväkin?
- Tojovaari
"Volkkarilla ajetaan ja käydään harvakseen huollossa, muuta ei tarvita."
Harvakseen huollossa?
Volkkareiden moottorit ja automaattivaihteistot ovat todella kuuluisia, mutta ikävä kyllä kestävyys ei tuota kuuluisuutta ole tuonut... - VAG=artisti maksaa
Tavan luulo tieto googleepa seuraavilla vag-konsernin avainsanoilla
"DSG FAILURE"
"CHAIN PROBLEMS"
"ENGINE BROKEN VW"
Mitäpä merkkejä löytyy? Niimpä ja jo 6-vuoden ajalta.
You tube:sta löydät lisää kuvilla ja äänellä.
Kerro ihmeessä mitä mieltä olet noiden hakujen jälkeen tuosta huoltojen tiheydestä? - ex.vw mies
Volkkarissa on lämmitettävä takalasi vain sen takia että se on mukavampi työntää huoltoon talvella.
Kädet ei jäädy kun lasi on lämmin. - 8+2
VAG=artisti maksaa kirjoitti:
Tavan luulo tieto googleepa seuraavilla vag-konsernin avainsanoilla
"DSG FAILURE"
"CHAIN PROBLEMS"
"ENGINE BROKEN VW"
Mitäpä merkkejä löytyy? Niimpä ja jo 6-vuoden ajalta.
You tube:sta löydät lisää kuvilla ja äänellä.
Kerro ihmeessä mitä mieltä olet noiden hakujen jälkeen tuosta huoltojen tiheydestä?Mikä tuo VAG oikein on? Ei sellaista taida olla olemassakaaan.
- huoltomies
8+2 kirjoitti:
Mikä tuo VAG oikein on? Ei sellaista taida olla olemassakaaan.
Se lausutaan vaagina, josta sinä poitsu et tiedä mitään, taidat olla puppeli poikia tuolta baijerilaisten puolelta.
Tuhkaluukusta kajahtaa- niinhän se slogani meni...
- linea sol plus
Bi-xenon kaarrevalotoiminnolla, tää kolmekymppinen vaari ei säästele.
- lisää velkaa vaan
Karvalakki Auris/Corolla oliskin jo liian spartalaista, ei minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia, vuosikymmenen takaista moottoritekniikkaa ja veivattavat lasit. Ei sellaista pilkkaa kestäisi.
- hyvä varuste
Auto, joka ei kulje metriäkään suoraan tarvitsee ehdottomasti aina kaarreajovalot. Homoxenonitkin kyllä riittäisi.
- Teini vaari
Kolmekymppinen Toyota kuski! Joko olet jäänyt kiinni teini korolla vaiheeseen tai sitten olet teiden tukko vaari kolmekymppisenä. Ei kukaan normaali tuon ikäinen ajele tai ajattele Toyotaa.
- Selitähän
Teini vaari kirjoitti:
Kolmekymppinen Toyota kuski! Joko olet jäänyt kiinni teini korolla vaiheeseen tai sitten olet teiden tukko vaari kolmekymppisenä. Ei kukaan normaali tuon ikäinen ajele tai ajattele Toyotaa.
tarkemmin väittämäsi teiden tukko tai normaali ? Ihan oikeesti olet joku surkee tumputtaja joka tuskin uskaltautuu edes kotoaan ulos viettämään sitä normaalia elämää...revi siittä onneton luuseri !
- Onkos hybridi
lisää velkaa vaan kirjoitti:
Karvalakki Auris/Corolla oliskin jo liian spartalaista, ei minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia, vuosikymmenen takaista moottoritekniikkaa ja veivattavat lasit. Ei sellaista pilkkaa kestäisi.
tekniikka muodista pois jo...moneltako valmistajalta löytyy 10-vuoden takaa ?
- Teini vaari
Selitähän kirjoitti:
tarkemmin väittämäsi teiden tukko tai normaali ? Ihan oikeesti olet joku surkee tumputtaja joka tuskin uskaltautuu edes kotoaan ulos viettämään sitä normaalia elämää...revi siittä onneton luuseri !
Osu ja upposi. :D Toyotaa ostaa papparaiset ja ikävä sanoa yksinkertaiset tojoterot. Toyotaa näkee myös 18 v teinillä karvanoppineen ja hillittömine pakoputkeineen. Mihin ryhmään yllä olevista kuulut? Vastauksesta päätellen kuulut siihen yksinkertaiseen tojotero ryhmään.
- Minkäs teet
Teini vaari kirjoitti:
Osu ja upposi. :D Toyotaa ostaa papparaiset ja ikävä sanoa yksinkertaiset tojoterot. Toyotaa näkee myös 18 v teinillä karvanoppineen ja hillittömine pakoputkeineen. Mihin ryhmään yllä olevista kuulut? Vastauksesta päätellen kuulut siihen yksinkertaiseen tojotero ryhmään.
Mummo ei suostunut ostamaan sille kuin Tojon kun papallakin oli.
- CED TJ
Teini vaari kirjoitti:
Osu ja upposi. :D Toyotaa ostaa papparaiset ja ikävä sanoa yksinkertaiset tojoterot. Toyotaa näkee myös 18 v teinillä karvanoppineen ja hillittömine pakoputkeineen. Mihin ryhmään yllä olevista kuulut? Vastauksesta päätellen kuulut siihen yksinkertaiseen tojotero ryhmään.
Itselläni automaatti Avensis ja ikää 33 vuotta.
Oma firma ja alaisia. Olenko siis teini vai vaari?
Firma ei pyöri jos auto makaa korjauksessa, olen jatkuvasti tienpäällä ja auton pitää yksinkertaisesti toimia. On ollut volkkaria, fordia, pösöä ja citikkaa ei audia eikä bmwtä. Ylläpitokulut on avessa edullisimmat, ostohinta ei sitä ole.
Eiköhän noiden poitsujen kannattaisi mennä vielä takaisin kouluun ja opiskella kunnon ammatti ennenkuin tulevat tänne apukoulupohjalta uhoamaan mutu-tuntumalta. - utelias? 32V
lisää velkaa vaan kirjoitti:
Karvalakki Auris/Corolla oliskin jo liian spartalaista, ei minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia, vuosikymmenen takaista moottoritekniikkaa ja veivattavat lasit. Ei sellaista pilkkaa kestäisi.
Perustelepas vähän kuka ei kestä pilkkaa keneltä?
Onko itsetuntosi riippuvainen autosi varustuksesta?
Asut siis vuokralla ja kaikki liikenevä raha laitetaan autoon?
Oletko ajatellut käydä koulut loppuun ja hankkia kunnon ammatin ettei autolla tarvitse omaa egoa nostaa?
Toisaalta apumiehen tuuraajan apupoika on hieno titteli, mutta pärjääkö sillä kun ikää tulee 45-55v lisää? - naapurikyttääjä
hyvä varuste kirjoitti:
Auto, joka ei kulje metriäkään suoraan tarvitsee ehdottomasti aina kaarreajovalot. Homoxenonitkin kyllä riittäisi.
osaatko määritellä homoxenonit?
haluatko kertoa meille lisää sukupuolineutraalista suhteestasi? - vanhusko?
Teini vaari kirjoitti:
Kolmekymppinen Toyota kuski! Joko olet jäänyt kiinni teini korolla vaiheeseen tai sitten olet teiden tukko vaari kolmekymppisenä. Ei kukaan normaali tuon ikäinen ajele tai ajattele Toyotaa.
Minulla on ikää 23v ja uusi auris alla, vaimo, ammatti, työpaikka ja oma asunto.
Mitä sinulla on muuta kuin rajoittuneita mielipiteitä suppeasta elinpiiristäsi? - onnitteluja
Minkäs teet kirjoitti:
Mummo ei suostunut ostamaan sille kuin Tojon kun papallakin oli.
Äitee taitaa ostaa sinun neppisautot joko 10v päivät ovat lähellä?
- Lippalakki tiukassa
CED TJ kirjoitti:
Itselläni automaatti Avensis ja ikää 33 vuotta.
Oma firma ja alaisia. Olenko siis teini vai vaari?
Firma ei pyöri jos auto makaa korjauksessa, olen jatkuvasti tienpäällä ja auton pitää yksinkertaisesti toimia. On ollut volkkaria, fordia, pösöä ja citikkaa ei audia eikä bmwtä. Ylläpitokulut on avessa edullisimmat, ostohinta ei sitä ole.
Eiköhän noiden poitsujen kannattaisi mennä vielä takaisin kouluun ja opiskella kunnon ammatti ennenkuin tulevat tänne apukoulupohjalta uhoamaan mutu-tuntumalta.Ikävä kyllä olet se kolmas vaihtoehto eli se uskomuksissaan elävä tojotero. "Firma ei pyöri jos auto makaa korjauksessa" paljastaa juurikin kaiken tojoteron vahvasta uskosta. AutoBildin 100000 km testi paljasti kuinka hyvä se Avensis on, kannattaa tutustua ja otat vielä huomioon Toyotan lyhyet huoltovälit. Huom. Ei se hyvin mennyt.
Vuosi sitten joulun aikoihin TM vertaili eri automerkkien ylläpitokulut ja kuinka ollakkaan Toyota ja Lexus olivat kalleimmat ja syynä Toyotan jatkuva pajalla roikottaminen.
Ja unohda apukoulu jutut, nämäkin kommentit kertoo sinusta paljon. - Uskotko TM:ää?
Lippalakki tiukassa kirjoitti:
Ikävä kyllä olet se kolmas vaihtoehto eli se uskomuksissaan elävä tojotero. "Firma ei pyöri jos auto makaa korjauksessa" paljastaa juurikin kaiken tojoteron vahvasta uskosta. AutoBildin 100000 km testi paljasti kuinka hyvä se Avensis on, kannattaa tutustua ja otat vielä huomioon Toyotan lyhyet huoltovälit. Huom. Ei se hyvin mennyt.
Vuosi sitten joulun aikoihin TM vertaili eri automerkkien ylläpitokulut ja kuinka ollakkaan Toyota ja Lexus olivat kalleimmat ja syynä Toyotan jatkuva pajalla roikottaminen.
Ja unohda apukoulu jutut, nämäkin kommentit kertoo sinusta paljon.TM ja Volkkarin asiakaslehti kirjoitetaan samassa toimituksessa. Tuliko yllärinä sulle? Saksassakaan Volkkari ei muuten voittaisi äänestystä ellei ADAC manipuloisi Golfin saamia ääniä kymmenkertaisiksi.
Olisi pienoinen ihme jossei Volkswagen tulisi TM testeissä voittajaksi joka kerran kun samat henkilöt kirjoittavat Volkswagenin maahantuojan asiakaslehteä. - hyvä varuste
naapurikyttääjä kirjoitti:
osaatko määritellä homoxenonit?
haluatko kertoa meille lisää sukupuolineutraalista suhteestasi?Mitäs Terot bi-xenoneilla tekee, umpihomot?
- Kallista on
Uskotko TM:ää? kirjoitti:
TM ja Volkkarin asiakaslehti kirjoitetaan samassa toimituksessa. Tuliko yllärinä sulle? Saksassakaan Volkkari ei muuten voittaisi äänestystä ellei ADAC manipuloisi Golfin saamia ääniä kymmenkertaisiksi.
Olisi pienoinen ihme jossei Volkswagen tulisi TM testeissä voittajaksi joka kerran kun samat henkilöt kirjoittavat Volkswagenin maahantuojan asiakaslehteä.Kukaan ei sanonut, että VW voitti. Vertailussa oli monta eri merkkiä ja tojo, sekä lexus oli kalleimmat ja syynä huollon tarve joka on tuplasti enemmän kehittyneempiä merkkejä.
Tyypillistä tojomiehen logikkaa tojon hävitessä, väärin tutkittu, maksettu tutkimus, pelletilasto ym. - Olipa logiikkaa
Kallista on kirjoitti:
Kukaan ei sanonut, että VW voitti. Vertailussa oli monta eri merkkiä ja tojo, sekä lexus oli kalleimmat ja syynä huollon tarve joka on tuplasti enemmän kehittyneempiä merkkejä.
Tyypillistä tojomiehen logikkaa tojon hävitessä, väärin tutkittu, maksettu tutkimus, pelletilasto ym.Volkkarin asiakaslehteä ja TM:ää ei tehdä samassa toimituksessa. Ne painetaan samassa painossa. Toyotan asiakaslehti painetaan Laakkosen painotalossa, onko sekin sitten manipuloitu VW:n eduksi?
- Selvitä faktat
Olipa logiikkaa kirjoitti:
Volkkarin asiakaslehteä ja TM:ää ei tehdä samassa toimituksessa. Ne painetaan samassa painossa. Toyotan asiakaslehti painetaan Laakkosen painotalossa, onko sekin sitten manipuloitu VW:n eduksi?
VW asiakaslehden toimitus on Otava Mediassa, eli täsmälleen samassa toimistotalon kerroksessa jossa Tekniikan Maailma toimitetaan.
Ota selvää asioista ettet ihan munaa itseäsi. VV-Auto ostaa lehden teon ja jakelun alihankintana. VV-Autossa ei kukaan toimita lehteä. - Olipa logiikkaa
Selvitä faktat kirjoitti:
VW asiakaslehden toimitus on Otava Mediassa, eli täsmälleen samassa toimistotalon kerroksessa jossa Tekniikan Maailma toimitetaan.
Ota selvää asioista ettet ihan munaa itseäsi. VV-Auto ostaa lehden teon ja jakelun alihankintana. VV-Autossa ei kukaan toimita lehteä.Ei se silti ole samassa toimituksessa, vai kuinka monta yhteistä autotoimittajaa lehdillä on?
- avustaja
vanhusko? kirjoitti:
Minulla on ikää 23v ja uusi auris alla, vaimo, ammatti, työpaikka ja oma asunto.
Mitä sinulla on muuta kuin rajoittuneita mielipiteitä suppeasta elinpiiristäsi?Olet juuri niitä nuoria joiden elämä on ajautunut väärille urille heti alussa. Kuitankin toivoa vielä on kunhan itse huomaat ja tunnistat ongelmasi.
- Äläpä valehtele!
Uskotko TM:ää? kirjoitti:
TM ja Volkkarin asiakaslehti kirjoitetaan samassa toimituksessa. Tuliko yllärinä sulle? Saksassakaan Volkkari ei muuten voittaisi äänestystä ellei ADAC manipuloisi Golfin saamia ääniä kymmenkertaisiksi.
Olisi pienoinen ihme jossei Volkswagen tulisi TM testeissä voittajaksi joka kerran kun samat henkilöt kirjoittavat Volkswagenin maahantuojan asiakaslehteä.Niitä ei todellakaan kirjoiteta samassa toimituksessa! Sama painotalo printtaa ne paperille, mutta se ei todellakaan tarkoita sisällöllistä yhteistyötä. Kuten ei Laakkonen-konsernin omistama painotalo määrää Toyota -lehden sisällöstä, vaikka konserni myykin kilpailevia automerkkejä.
Et muuten tainnut tietää, että Toyota on Tekniikan Maailman ja Tuulilasi-lehden suurimpia tukijoita ja saa vastineeksi markkinaosuuttaan enemmän palstatilaa. Jokainen TM:n kestotilaaja voi tarkistaa eri automerkkejä käsittelevien artikkelien määrän julkaisussa ja todeta saman kuin edellä kerroin.
Se, että Toyota toistuvasti häviää ominaisuusvertailuissa Volkswagen-konsernin merkeille, kertoo vain tuotteiden (Toyota) huonommasta suorassa vertailussa mitattavasta tai arvioitavasta laadusta ja toimittajien korkeasta ammattietiikasta kun eivät anna lehtitalon rahavirroista päättävien vaikuttaa vertailujen lopputuloksiin.
Joka ikisessä laajemmassa vertailussa on mittausten kriteerit ja loppuarvosanojen painotukset selitetty, lisäksi TM:n nettivuilta voi jokainen käydä lukemassa tarkan selostuksen autovertailuissa käytettävistä mittaus- ja arviointimenetelmistä ja laitteista. Tietenkään siellä ei kannata vierailla, eikä vertailuja lukea kokonaan jos haluaa säilyttää harhaisen käsityksensä asioista - väliin faktaa
Uskotko TM:ää? kirjoitti:
TM ja Volkkarin asiakaslehti kirjoitetaan samassa toimituksessa. Tuliko yllärinä sulle? Saksassakaan Volkkari ei muuten voittaisi äänestystä ellei ADAC manipuloisi Golfin saamia ääniä kymmenkertaisiksi.
Olisi pienoinen ihme jossei Volkswagen tulisi TM testeissä voittajaksi joka kerran kun samat henkilöt kirjoittavat Volkswagenin maahantuojan asiakaslehteä.Tekniikan Maailman julkaisija on Otavamedia. Yksikään Tekniikan Maailman toimituksen palkkalistoilla olevista tai avustajista ei nosta palkkaa Otavamedia Asiakasviestinnästä, joka ainoastaan toimittaa Volkswagenin asiakaslehteä, mutta ei ole sen kustantaja tai julkaisija. Volkswagen-lehti painetaan Laakkonen-konsernin omistamassa, Punamusta painotalossa, samassa kuin Toyota Plus-lehti.
Kaikki nämä tiedot löytyy vaivattomasti Tekniikan Maailman, Otavamedian, Otavamedia Asiakasviestinnän, Volkswagen-lehden ja Toyota Plus-lehden nettisivuilta. - TM ei kerro DSG:stä
Olipa logiikkaa kirjoitti:
Ei se silti ole samassa toimituksessa, vai kuinka monta yhteistä autotoimittajaa lehdillä on?
Ne muutamat nimet, jotka on mainittu autojen vertailutestien alussa, ovat jutuista vastaavien toimittajien nimet. Niillä muutamalla toimittajalla ei ole mahdollisuutta suorittaa koko massiivista urakkaa kokonaan itse. Siihen on osallistunut kymmenittäin ihmisiä. Toimittajan työ on samaa työtä teikipä mihin mediaan hyvänsä tai mihinkä mediatalon brandiin tahansa. Työ kuin työ. Kyseessä on kaupallinen media ja tämä on aivan tavallista toimintaa.
Osaatko laskea yhteen.
VV-Auton maksama asiakaslehti, toimitus Otava Media
Tekniikan Maailma, toimitus Otava Media - Ovatko viat totta?
väliin faktaa kirjoitti:
Tekniikan Maailman julkaisija on Otavamedia. Yksikään Tekniikan Maailman toimituksen palkkalistoilla olevista tai avustajista ei nosta palkkaa Otavamedia Asiakasviestinnästä, joka ainoastaan toimittaa Volkswagenin asiakaslehteä, mutta ei ole sen kustantaja tai julkaisija. Volkswagen-lehti painetaan Laakkonen-konsernin omistamassa, Punamusta painotalossa, samassa kuin Toyota Plus-lehti.
Kaikki nämä tiedot löytyy vaivattomasti Tekniikan Maailman, Otavamedian, Otavamedia Asiakasviestinnän, Volkswagen-lehden ja Toyota Plus-lehden nettisivuilta.Alkaako kuumottamaan? Volkswagenin maine on hiuskarvan varassa lisääntyvien tekniikkamurheiden levitessä laajempaan tietoisuuteen. Kiistämättömiä tosiasioita ainakin on epidemiaksi räjähteet DSG-ongelmat, jakoketjun venymisestä johtuvat jaon sekaantumiset ja siitä johtuneet moottorreiden täystuhot. Henkilöihin menemättä, Volkswagen autoissa on pahoja teknisiä ongelmia.
- Ei koske Suomea?
Ovatko viat totta? kirjoitti:
Alkaako kuumottamaan? Volkswagenin maine on hiuskarvan varassa lisääntyvien tekniikkamurheiden levitessä laajempaan tietoisuuteen. Kiistämättömiä tosiasioita ainakin on epidemiaksi räjähteet DSG-ongelmat, jakoketjun venymisestä johtuvat jaon sekaantumiset ja siitä johtuneet moottorreiden täystuhot. Henkilöihin menemättä, Volkswagen autoissa on pahoja teknisiä ongelmia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox#Problems and recalls of DSG-equipped vehicles
Mutta Suomessa vaihdetaan vain öljy, sähkönjohtavuuden vuoksi. Sehän korjaa viat. - Olipa logiikkaa
TM ei kerro DSG:stä kirjoitti:
Ne muutamat nimet, jotka on mainittu autojen vertailutestien alussa, ovat jutuista vastaavien toimittajien nimet. Niillä muutamalla toimittajalla ei ole mahdollisuutta suorittaa koko massiivista urakkaa kokonaan itse. Siihen on osallistunut kymmenittäin ihmisiä. Toimittajan työ on samaa työtä teikipä mihin mediaan hyvänsä tai mihinkä mediatalon brandiin tahansa. Työ kuin työ. Kyseessä on kaupallinen media ja tämä on aivan tavallista toimintaa.
Osaatko laskea yhteen.
VV-Auton maksama asiakaslehti, toimitus Otava Media
Tekniikan Maailma, toimitus Otava MediaMeinaatko, että testin avustajat vaikkapa Ivalossa tai Pohjois-Ruotsissa väärentävät tulokset ilman, että vastaavat toimittajat mahtavat asialle mitään? Yhteenlaskun sijaan voisit laittaa kunnollisia todisteita asiasta.
- rautalankoja
Olipa logiikkaa kirjoitti:
Meinaatko, että testin avustajat vaikkapa Ivalossa tai Pohjois-Ruotsissa väärentävät tulokset ilman, että vastaavat toimittajat mahtavat asialle mitään? Yhteenlaskun sijaan voisit laittaa kunnollisia todisteita asiasta.
Et tajunnut? Ne toimittajat kirjoittaa ne artikkelit. Sen mukaan kun haluavat tai kuinka heidän halutaan kirjoittavan. Riippumatta siitä kuinka niitä autoja surrataan siellä radalla.
- Olipa logiikkaa
rautalankoja kirjoitti:
Et tajunnut? Ne toimittajat kirjoittaa ne artikkelit. Sen mukaan kun haluavat tai kuinka heidän halutaan kirjoittavan. Riippumatta siitä kuinka niitä autoja surrataan siellä radalla.
Eli ne toimittajat, jotka eivät ole samoja, vääristelevät tulokset sekä testiryhmässä olleiden nimet? Logiikka muuttuu yhä kummallisemmaksi.
- naapurikyttääjä
hyvä varuste kirjoitti:
Mitäs Terot bi-xenoneilla tekee, umpihomot?
clerasil puppeli poitsu, älykkyysosamäärä sama tai vähän alle pajun.
Onko akne äitynyt pahaksi ja suolen valkaisu epäonnistui surkeasti?
Uusia poikaystäviä löytyy beemeri osastolta , menepä sinne remuamaan. Lippalakki tiukassa kirjoitti:
Ikävä kyllä olet se kolmas vaihtoehto eli se uskomuksissaan elävä tojotero. "Firma ei pyöri jos auto makaa korjauksessa" paljastaa juurikin kaiken tojoteron vahvasta uskosta. AutoBildin 100000 km testi paljasti kuinka hyvä se Avensis on, kannattaa tutustua ja otat vielä huomioon Toyotan lyhyet huoltovälit. Huom. Ei se hyvin mennyt.
Vuosi sitten joulun aikoihin TM vertaili eri automerkkien ylläpitokulut ja kuinka ollakkaan Toyota ja Lexus olivat kalleimmat ja syynä Toyotan jatkuva pajalla roikottaminen.
Ja unohda apukoulu jutut, nämäkin kommentit kertoo sinusta paljon.Autobild varsinainen totuuden torvi, salsalainen vastine suomalaiselle avotakka-lehdelle.
Vetää niin kotiinpäin että oikein lukijaakin hävettää.- naapurinkyttääjä
avustaja kirjoitti:
Olet juuri niitä nuoria joiden elämä on ajautunut väärille urille heti alussa. Kuitankin toivoa vielä on kunhan itse huomaat ja tunnistat ongelmasi.
väärä ura kun on ammatti ja työpaikka? olet siis niitä syöpäläisiä joita minäkin elätän eli sosiaalipummi pahinta luokkaa.
hyi h-tti viitsitkin tänne kirjoitella ihmishylkiö, miksi kortonki repesikaan ja sait alkusi meidän murheeksemme? - skodillac
Ovatko viat totta? kirjoitti:
Alkaako kuumottamaan? Volkswagenin maine on hiuskarvan varassa lisääntyvien tekniikkamurheiden levitessä laajempaan tietoisuuteen. Kiistämättömiä tosiasioita ainakin on epidemiaksi räjähteet DSG-ongelmat, jakoketjun venymisestä johtuvat jaon sekaantumiset ja siitä johtuneet moottorreiden täystuhot. Henkilöihin menemättä, Volkswagen autoissa on pahoja teknisiä ongelmia.
Ne viat on saksalaista PREEMIUMIA, niihin pitää vain tottua ja maksaa kun on kämmi käynyt ja mustapekka kädessä.
- outo juttu
väliin faktaa kirjoitti:
Tekniikan Maailman julkaisija on Otavamedia. Yksikään Tekniikan Maailman toimituksen palkkalistoilla olevista tai avustajista ei nosta palkkaa Otavamedia Asiakasviestinnästä, joka ainoastaan toimittaa Volkswagenin asiakaslehteä, mutta ei ole sen kustantaja tai julkaisija. Volkswagen-lehti painetaan Laakkonen-konsernin omistamassa, Punamusta painotalossa, samassa kuin Toyota Plus-lehti.
Kaikki nämä tiedot löytyy vaivattomasti Tekniikan Maailman, Otavamedian, Otavamedia Asiakasviestinnän, Volkswagen-lehden ja Toyota Plus-lehden nettisivuilta.Lopetin TM kestotilauksen, alkoi tulemaan Volkkari-lehti.
Outo juttu kun en omista enkä asioi ky.firmassa.
Sattumaako? - totuudentorvi
Kallista on kirjoitti:
Kukaan ei sanonut, että VW voitti. Vertailussa oli monta eri merkkiä ja tojo, sekä lexus oli kalleimmat ja syynä huollon tarve joka on tuplasti enemmän kehittyneempiä merkkejä.
Tyypillistä tojomiehen logikkaa tojon hävitessä, väärin tutkittu, maksettu tutkimus, pelletilasto ym.Volkkarissa ja muissa VAAGINA- konsernin tuotteissa on 30tkm huoltoväli VAIN siksi että ensimmäisten huoltokulujen summa saadaan pieneksi 60tkm testeissä.
Se että longlife huollot lyhentävät moottorin elinkaarta ja saattavat jopa johtaa sen dramaattiseen loppumiseen/hajoamiseen tukkiutuneiden öljykanavien muodossa siitä ei KUKAAN PUHU.
- ysärijysäri
Uuh, Valvematic 132 hv ja 160 Nm huippuvääntö. Toyota on todellinen aikakone, nämä lukemat kuultuasi siirryt takaisin 90-luvulle ja Dr Alban alkaa soimaan korvissasi.
- vanhuus ja viisaus..
Ei auta hienot ajo-ominaisuudet, huippuvääntö, kalliit stereot tai 12v velkavekseli kun se VAG-KEKSINTÖ MAKAA PAJALLA.
Mikä parasta asiakas maksaa aina, vaikka on takuunalainen vika.
Naapurikateudesta on maksettava hinta ja vw/skoda/audi/seat-kuljettajat tietävät sen.
Ei se mitään jos DSG ei vaihda pakille pihassa tai vaihtaa 100km nopeudessa vapaalle ja jää tienposkeen -23"C pakkasessa.
Sekään ei merkitse mitään että ylämäkeen pysäytetty auto rikkoo seuraavalla käynnistyksellä moottorin kun suunnittelijan"unohti" bendix laitteen nokkaketjusta pois ja se löystyessään hyppää hampaan pari yli.
No nuo ovat sitä KUULUISAA saksalaista PREEMIUMIA NIIHIN PITÄÄ VAIN TOTTUA ja kaivaa omaa kukkaroa vielä syvemmältä, yhtään ei harmita että Toyota korjaa puutteet ilmaiseksi onhan ne niitä TYHMIÄ TOJOVAAREJA!
- avemies
Minulla on sähköinen käsijarru avessa enkä pidä siitä, perinteinen kahva on parempi. Et siis hävinnyt mitään, päinvastoin!
Onnittelut mainion valinnan johdosta! - mitennytnukun
Mitä....ei voi olla totta....eiiiiiiii.....eihän TOYOTASSA ole korjattavaa, joten miksi tehdas laittaa mukaa korjausohjeita.....
- Luin ne 700 sivua
Onko tämä viankorjausta vai reilun autotehtaan kädenojennus huoltohommia helpottamaan?
Nimittäin Auriksen raitisilmasuodattimen vaihto-ohje. Uskomatonta! Toyota neuvoo miten työ suoritetaan itsensä autoilijan toimesta ja ties vaikka siinä käytettäisiin ns. harakiriosaa josta auton maahantuoja ei saa messevää katetta varaosamyynnillä. Volkswagenin marmorilattioilla työsuoritus 50 eur filtteri 30 eur täyttäen VW normi 522.487B (3484) rev. 2
Avaa hansikaslokero. Irroita vaimennin. Paina hansikaslokeroa sisäänpäin auton ulkoreunan puolelta vapauttaaksesi kiinnikkeet. Vedä hnsikaslokero ulos ja vapauta alakiinnikkeet. Irroita suodattimen kansi. Irroita suodatin ja vaihda tilalle uusi suodatin. Merkintä UP tulee ylöspäin.
Järkyttävää! Kuinka tämän saa tehdä itse! Volkswagenissa tämä edellyttää kojelaudan purkamista, akun irroittamista, jarrujen ilmaamista, huoltovälinilmaisimen ja vikamuistin nollausta, valojen uudelleen suuntaamista ja tietysti sen 80 eur tarvikelisän laskun kirjoittamista. Sen rasvatahran hantinpenkin verhoiluun saa ilmaiseksi. - se on ansa
Luin ne 700 sivua kirjoitti:
Onko tämä viankorjausta vai reilun autotehtaan kädenojennus huoltohommia helpottamaan?
Nimittäin Auriksen raitisilmasuodattimen vaihto-ohje. Uskomatonta! Toyota neuvoo miten työ suoritetaan itsensä autoilijan toimesta ja ties vaikka siinä käytettäisiin ns. harakiriosaa josta auton maahantuoja ei saa messevää katetta varaosamyynnillä. Volkswagenin marmorilattioilla työsuoritus 50 eur filtteri 30 eur täyttäen VW normi 522.487B (3484) rev. 2
Avaa hansikaslokero. Irroita vaimennin. Paina hansikaslokeroa sisäänpäin auton ulkoreunan puolelta vapauttaaksesi kiinnikkeet. Vedä hnsikaslokero ulos ja vapauta alakiinnikkeet. Irroita suodattimen kansi. Irroita suodatin ja vaihda tilalle uusi suodatin. Merkintä UP tulee ylöspäin.
Järkyttävää! Kuinka tämän saa tehdä itse! Volkswagenissa tämä edellyttää kojelaudan purkamista, akun irroittamista, jarrujen ilmaamista, huoltovälinilmaisimen ja vikamuistin nollausta, valojen uudelleen suuntaamista ja tietysti sen 80 eur tarvikelisän laskun kirjoittamista. Sen rasvatahran hantinpenkin verhoiluun saa ilmaiseksi.Tee itse jotain ja takuu raukeaa.
- Kun muistaa tankata
se on ansa kirjoitti:
Tee itse jotain ja takuu raukeaa.
Vain Alfamerin kirjassa on enemmän korjausohjeita kun Tojotan Sudenpentujen käsikirjassa.
- 10+2
Kun muistaa tankata kirjoitti:
Vain Alfamerin kirjassa on enemmän korjausohjeita kun Tojotan Sudenpentujen käsikirjassa.
Toyotalla se on Corolla Papan huolto- ja vinkkikirja. Sudenpennut eivät halua olla missään tekemisissä Toyotan kanssa.
- uusi auto ave 2014
Kuluvia osia tarvitsee vaihtaa mutta ei toyotassa ole SUUNNITTELUVIRHEITÄ joita pitää omistajalla maksuuttaa. Annan koodisanoja TDI, LL, DSG, TSI, 1.4 TURBO.
Jos ongelmat korjataan ILMAISEKSI määräaikaishuolloissa vs omistaja maksaa kuten VAG-kulkimissa sopii minulle.
Kirjoittaja haluaa maksaa turhasta ja se sopii hyvin ei haittaa ollenkaan.
Jokainen boi googlata avainsanat tai kurkata you tube:sta mitä heiltä löytyy kuvien ja äänien kera. Vanhimmat jo 6-vuoden takaa, hitaita ovat volkkarin kiireet. - skodillac
se on ansa kirjoitti:
Tee itse jotain ja takuu raukeaa.
Takuu, mikä takuu?
Ei Vaagina kulkimissa mitään takuuta ole, yritäpä saada 8kk vanha akku takuuseen, ei onnistu vaikka on akkufirman mittauspöytäkirja mukana että occun akku on sökö. - Höynäytetty
10+2 kirjoitti:
Toyotalla se on Corolla Papan huolto- ja vinkkikirja. Sudenpennut eivät halua olla missään tekemisissä Toyotan kanssa.
Alkuperäinen haynes on parempi. Alfamerista puuttuu sivuja, se on Haynesin huono kopio ja paljon kalliimpikin.
- P e n t t i
Meillä lapset eivät suostuisi tulemaan auton kyytiin jos se olisi Toyota, Skoda, Kia, Honday, Hunda, Maza tai Corolla.
Nykyisin laatutietoisuus alkaa jo nuorena!- naapurikyttääjä
Teillä lapset kulkee jalan tai bussilla.
- naapurikyttääjät oy
Olet impotentti ei sinulla ole omia lapsia, sikotauti vei kyvyn siviilipalveluspaikassa.
Luulet vain lapsia omiksesi, miksi he ovat punatukkaisia kaikki? Vinkki naapurin ukko on irlantilainen. Lapsesi ovat stainer-koulussa ei niitä oikeaan kouluun hyväksytty mieletään vajavaisia.
- huohhoijjjaaa
Tuo ei ole laatutietoisuutta, vaan suvussa kulkevaa, periytyvää vajaamielisyyttä.
Ei se mitään, sitä on aina ollut.- P e n t t i
Hihi! On tämä hauskaa :) Juuri laskettiin leikkiä kavereiden kanssa siitä että mikä olisi tuollainen kohtuu normiauto jonka haluaisi jos ei olisi rahasta kiinni. 7 hengen otannasta ikäluokassa 20..35 vuotta 5 halusi Audin ja 2 BMW:n. Kukaan ei haikaillut Tojosta.
HiHi !! - utelias_2014
P e n t t i kirjoitti:
Hihi! On tämä hauskaa :) Juuri laskettiin leikkiä kavereiden kanssa siitä että mikä olisi tuollainen kohtuu normiauto jonka haluaisi jos ei olisi rahasta kiinni. 7 hengen otannasta ikäluokassa 20..35 vuotta 5 halusi Audin ja 2 BMW:n. Kukaan ei haikaillut Tojosta.
HiHi !!jep,ja kaikki asuvat vuokralla tai äidinluona veikkaampa.
Yhdelläkään ei ole vakitusta työtä eikä ammattia?
Eipä siis rahaakaa ostaa mitään eli leikkikää vaan arvausleikkejä, miten olisi se laiva on lastattu arvausleikki mitä lastentarhassa leikittiin. - tarkkailija_
P e n t t i kirjoitti:
Hihi! On tämä hauskaa :) Juuri laskettiin leikkiä kavereiden kanssa siitä että mikä olisi tuollainen kohtuu normiauto jonka haluaisi jos ei olisi rahasta kiinni. 7 hengen otannasta ikäluokassa 20..35 vuotta 5 halusi Audin ja 2 BMW:n. Kukaan ei haikaillut Tojosta.
HiHi !!Ikäluokka "20-35v" heh, heh ehkä kuitenkin otetaan kymmenen vuotta pois?
Henkinen ikä eli kypsyys onkin sitten eri juttu....
Leikittiin että... just joo jatkaka leikkejä äitee hakee tarhasta viiden jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499