Viime aikoina olen ihmetellyt sitä, kumpi oikeistolaisempi: hallitus vai oppositio?
Lisää mietiskelyä aiheesta blogisivuillani:
http://markkukarppinen.blogspot.fi/
Mitä on oikeistolaisuus?
4
195
Vastaukset
- asdfsdf
Oikeistolaisuus on sitä, että on valtaapitävien suunnitelmia vastaan tai eri mieltä.
- meikät,
Oikeistalaisuus on sitä että meille kaikki,
vasemmistolaisuus on nykyään sitä että vieköön vaan. - eroja löytyy
Mielestäni asia menee näin. Koska aiemmin oli vasemmistolaisuus. Vasemmistolaisuudessa hallitsijat ottivat valtion kassasta rahoja omaan kulutukseensa. Tällöin ei ollut ketään joka olisi nostanut heitä vastaan syytteen,koska järjestelmä oli täysin mätä.
Oikeistolaisuus on sitä että oikeiston hallinnassa he eivät voikaan nyt ottaa valtion kassasta rahaa omaan käyttöönsä koska tällöin vasemmistolaiset nostavat sellaisesta sellaisen mekkalan että hallitus voi kaatua. Näin oikeistohallitus joutuu toimimaan erittäin rehellisesti. Vasemmistohallinnossa rehellisyys on vain hassu sana. - käteisenvisio
Oikeistolaisuus on välittämistä vain oman ryppylihan ja lähipiirin hyvinvoinnista todellisesta hinnasta välittämättä - ihmisten elämä ja kärsimys on lopultakin halpaa.
Oikeastaan kaikki yhteiskuntajärjestelmät huolimatta ismeistään ovat oikeistolaisia, sillä varallisuus ja kaikki hyvä tuppaa aina keskittymään harvojen käsiin. Tätä itsekkyyttä puolustamaan on aina keksitty erilaisia sanontoja kuten "jokainen on oman onnensa seppä", mikä syyllistää tavallisen tallaajan "saavutuksettomuudesta" ja köyhyydestä. Nykyään tämä varallisuuden keskittyminen on mennyt jo niin yli rajan, että yksilön "onnellisuus" on horisonttiin pakeneva illuusio.
Kinkit ja jongit ovat viimeisiä "sosialistisia" yhteiskuntia nimellisesti, mutta mitä on todellisuus - ihmisten orjuutus ja hyväksikäyttö "paremminvointiyhteiskunnan" muutaman prosentin hyväksi. No sama käytäntö on myös ns. läntisissä sivistysvaltioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329