Siivoilin nurkkia ja löytyi kaikki tarvittavat romppeet yksinkertaisen säädettävän teholähteen tekemiseen.
Tai en tiedä löytyikö, on vain 24v dinkiskoon asennettaivia hakkuri powereita joissa mitä luultamannin ei ole galvaanista erotusta, toisin kuin muuntajassa.
Voikohan näitä kytkeä rinnan/sarjaan niin että toimii luotettavasti?
hakkuriteholähteiden kytkeminen sarjaan samasta potentiaalista?
5
152
Vastaukset
- Da_Niet
Jos ei ole galvaanista erotusta, niin ei onnistu. Galvaanisen erotuksen (hakkurimuuntajan ensiö ja toisiokäämi eristetty toisistaan) onnistuu.
- Lisäys
Lisäksi tietysti takaisinkytkentä (jänniteregulointi) pitää olla optoerottimen kautta.
- onnistuuko
juu, näin ajattelinkin. Luulen että samaa kelaa varaa ja purkaa tuollaiset mahd halvat dinkisko-aparaatit.
Voisikai sitä asian varmistaa laittamalla hyvin pienen lasiputkisulakkeen piiriin, tai ehkä skoopillakin mutta sulake lienee varma vastaus. Koitapa hakea tyypillä ja valmistajalla netistä, saattaa olla kerrottu manuaalissa tuo kytkettävyys sarjaan-rinnan.
- onnistuuko
Ei ole mainintaa siitä, mutta kokeilun tuossa eilen ja ihmeekseni toimivat sekä sarjassa että rinnan. manuaaleissa luki että ulostulo on eroitettu "isolated" ei muuta.
En voi uskoa että tuossa varattaisiin eri kelaa kun miltä teho otetaan ulos. Scooppi näyttää 230v sekä 24v syötön välistä 100VAC mutta halpa yleismittari 0.00V
Idea on siinä että powerissani alle 24v jännitteellä virtalähteet on rinnan, mutta kun tarvitaan lisää jännitettä zeneri päästää läpi ja rele vaihtaa sarjakytkentään.
Eihän hakkureita tarkoitus ole rinnan kytkeä mutta luulen että potikasta saa säädettyä ne niin että kuormittuvat riittävän tasaisesti kun ovat virtarajoituksella oikosulkusuojattuja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398