uskotko uniin?

uninen

Mitä sinulle unet merkitsevät? Uskotko niihin?

18

121

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.,,.-

Unet ovat ollutta, mennyttä, toivottua, pelättyä.
      Ihmisen omien aivojen eheytystä.

En usko uniin, en pälkää varjoani.

• #..:)

En usko mutta painajaiset saattaa tuntua todelta

• -.,,.-
        #..:) kirjoitti:

En usko mutta painajaiset saattaa tuntua todelta

Jovain, viime yönä näin, kuinka paljon lähti päästä hiuksia.
        Se oli suorassa yhteydessä siihen, kun eilen kampasin hiuksia, ja paljon irtosi.

Tosin kerran nuorena näin unen, joka todella toteutui, täysin nähdyn omaisena.

• Unet on

Nukkuessa mielen roskakoria pöyhitään. Käytökelpoiset muistot siirretään mahdollisesti muistettavien osastolle, kelvottomat roskiksen kautta tuhoon. Joskus ne kelvottomat sattuvat menemään talteen ja sotkevat järjestyksen, mistä painajaiset johtuvat.
      Nykyisin nukun vain pillereillä Kolme puolikasta yöksi á kaksi tuntia. Ei mukavaa mutta minkäs voit?

• Unet on

Jäi vielä mainitsematta, että pillereillä nukkumisesta ei jää mitään muistoja mahdollisista unista paitsi hyvin harvoin painajaisista. Nykyään valveillaoloaika on yhtä painajaista sairaan virkamiesrikollisuuden takia. Ovat taas aloittaneet vainoamisen.

• näin mennään
        Unet on kirjoitti:

Jäi vielä mainitsematta, että pillereillä nukkumisesta ei jää mitään muistoja mahdollisista unista paitsi hyvin harvoin painajaisista. Nykyään valveillaoloaika on yhtä painajaista sairaan virkamiesrikollisuuden takia. Ovat taas aloittaneet vainoamisen.

Hankala homma toi nukkuminen, ehkä viisituntia yössä ja väsynyt olo herätessä, tunne että liian vähän mutta ei nukuta.

• laiskat lampaat
        näin mennään kirjoitti:

Hankala homma toi nukkuminen, ehkä viisituntia yössä ja väsynyt olo herätessä, tunne että liian vähän mutta ei nukuta.

Ootteko huonouniset miehiä vai naisia?
        Ite olen 50 n enkä saa enää unta ilman melatoniinia ja/tai antihistamiinia. Unilääkkeitä ei onneks ole tarvinnut.

• --------

Joskus näkee painajaisunta jolla silti on hyvä lopputulos.
      Olin entisellä asuinseudulla ja kävelin jäistä tietä, yhtäkkiä tummahiuksinen mies kiskaisi minut toiselle puolelle tietä.
      Unissa asiat sekoittuvat, välillä on 60-luvulla, sitten 80-luvulla.
      Uskon että uni varoitti menemästä sinne.
      Unissa tulee esille usein reaaliajassa jonkun vihaisuus, muistan hassun jutun sarjakuvista kun unissa nähtyä henkilöä kurkutettiin. Unille ei muka voi mitään, näin lapsena puolen vuoden ajan joka yö saman unen, joku henkilö tahtoi tavata, lopulta vastasin ettei se käy koska hän oli kuollut, unet loppuivat siihen.

• tanj a

Uskon unien antavan vastauksia mieltä askarruttaviin asioihin. Omalla kohdallani monet kerrat.. Osaan tulkita uneni. Mitä enemmän ne muistaa aamulla sen enemmän niissä on silloin asiaa. Kyse ei ole mistään ihmeellisestä, vaan aivot tekevät työtään ja ihmisen nukkuessa aivoille jää aikaa työstämiseen.

En tee tärkeitä päätöksiäkään nukkumatta ensin yön yli, joskus useammankin yön yli, koska mieli saattaa muuttua aamuun mennessä.

• Alter ego

Komppaan sinun kommenttiasi, sillä koen itse samoin. Valveillaoloaika on sen verran hektistä, että usein vasta öisin aivot saavat riittävästi aikaa käsitelläkseen asian.
        Herättyä ei aina välttämättä muista untaan/käsiteltyä asiaa ja kun sitten törmää siihen valveillaollessaan tulee se deja vú-tunne.

• kainokielo

Kerran elämässäni olen nähnyt unen jota en osaa selittää.
      Olin alle kaksikymppinen silloin. Äiti lähti reissuun Lappiin ja veljen kanssa pidimme kotibileet. Lauantain-sunnuntain välisenä yönä näin unta että iso ambulanssi seisoi kotitalomme portilla. Näin kattoluukusta sisälle autoon ja äitini makasi siellä kuristuvan näköisenä henkeä haukkoen.
      Sitten olin menossa sisälle kotiin ja äiti tuli eteisessä vastaan hokien nimeäni ja oli ihan sininen kasvoiltaan.
      Maanantaiaamuna tuli puhelinsoitto Lapin keskussairaalasta Rovaniemeltä että äiti oli kuollut lauantain-sunnuntain välisenä yönä sydäninfarktiin siellä.

• Satutäti ?

Muuten hyvä tarinatuokio, mutta olipas pitkä viive, ennen kuin lähiomaiselle ilmoitettiin. Yleisesti se kyllä tapahtuu ihan heti tai jo mieluummin vähän ennen ...

• Alter ego
        Satutäti ? kirjoitti:

Muuten hyvä tarinatuokio, mutta olipas pitkä viive, ennen kuin lähiomaiselle ilmoitettiin. Yleisesti se kyllä tapahtuu ihan heti tai jo mieluummin vähän ennen ...

Riippuu siitä onko omaiset tiedossa tai vainajan henkilöllisyys.
        Voisin kuvitella että Suomessa on jo paljon vanhuksia yhä kotonaan asuvia, joten välttämättä viranomaistahot eivät välittömästi tiedä kenelle ilmoitetaan. Laitoksissa olevilla vähän eri juttu koska niissä kysytään kontaktit.

• kainokielo
        Satutäti ? kirjoitti:

En ole pakottanut sinua uskomaan tuota unijuttuani. En uskoisi itsekään mutta kun itse sen näin niin en voi kun vieläkin ihmetellä. Siitä on aikaa jo 39 vuotta enkä moista ole sen jälkeen kokenut.
        Siitä puhelusta ei kovin tarkkoja muistikuvia jäänyt sen jälkeen kun kuolinviesti tavoitti tajuntani. Sellainen mielikuva on jäänyt että sanoivat ilmoittaneensa vasta maanantaina siksi että asioita piti selvittää. Äiti kuoli siis Rovaniemellä jossa oli vain ohikulkumatkalla ja me asuimme Karhulassa.

• Työkalupakki

Unet eivät ole enteitä, jotta en sillä lailla. Mutta unet kertovat siitä, mitä painat syvälle sisääsi, alitajuntaasi päivän / päivien / elämäsi aikana, ja putkahtelevat sieltä sitten tarpeen mukaan käsiteltäviksi. Unet kertovat omat ajatuksesi ja työstävät aiheita, joihin et valveilla ollessa saa vastausta.

• Tullut monta kertaa mieleen että mitähän tuo minun koira ajattelee kun se herää unestaan. Välillä kun sen uneksiminen on melkoista meininkiä murisemisineen ja haukkumisineen. Se tuskin pystyy analysoimaan asiaa siten kuin ihminen, että uni on aivojen lepoa ja nollaamista, ja se ei ennustele sen paremmin mennyttä kuin tulevaa. Joka sellaisiin unienteisiin uskoo, niin hänen olisi hyvä koittaa nukkua vieläkin pidempiä unia että aivot saisivat lisää lepoa.

• Ai, täällä olikin tää unikeskustelu .Laitoin tekstiä toiseen kohtaan, joka ois ollukin tänne kuuluva. Nään ihan hurjasti unia. Lähes aina ,kun silmäni ummistan. En usko uniin, mut tunnetilat saattaa jäädä päälle. Joskus huomaa et asia jota työstää itsensä kanssa tulee uniin. Tänään päiväunilla sain palautetta itsestäni/luonteestani. Jotkut unet muistaa vuosienkin päästä.

• Kertomuksia minusta

Yeap, mulla on monta sellaista unta, jotka muistan vieläkin, vaikka uneksimisesta on kulunut jo parikymmentä vuotta. Suurimpaan osaan kykenen antamaan selityksen, muutamaan en lainkaan.

Kaikista kiinnostavin on se täysi reppu talon sokkelissa sisäpuolella, kuin kellarissa, seinään nojaamassa, jonka näin toisen seinän raosta. Olisin niin kovasti tahtonut päästä sen luo, mutta en mahtunut reiästä. josta sen näin. En ole vieläkään keksinyt, mitä reppu voisi sisältää. - Ja sitten se kissanpentu, joka seurasi ja jonka mahanpuoli oli raadeltu, syöty ja tajusin, että söin sitä itse. Paha olo oli ihan fyysinen, kun heräsin sen kehräämiseen niskassani, aamupala ei maistunut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe