Olisiko cottoni juuri oikea koira perheellemme?
- Pääasiassa lapsi (12-vuotias) hoitaisi koiraa. Vanhemmat kyllä auttaa tarvittavissa asioissa (esim. koulutus, eläinlääkärikäynnit ja turkinhoito)
- Perheeseen kuuluu kaksi lasta (8- ja 12-vuotiaat) ja kaksi aikuista.
- Jaksamme harjata turkkia päivittäin ja kylvettää/trimmata muutamia kertoja vuodessa.
- Kävisimme neljä lenkkiä päivässä (aamulla, päivällä, illemmalla ja illalla)
- Asumme kaksi kerroksisessa paritalossa
- Taloyhtiössämme on paljon pieniä koiria (naaraita)
Siinnä perusasiat.
Coton de tuléar meille? :)
3
132
Vastaukset
- Ei vielä
Odota pari vuotta, 14 vuotias alkaa jo selvitä koiranhoidosta.
Ja kylvetys muutamia kertoja vuodessa ei riitä, säätilasta riippuen voi joutua pesemään jopa useita kertoja viikossa. Vähintään 2 viikon välein koko koiran elämän ajan..- niih
Tarkoitin muutama kerta trimmausta vuodessa. Pesua ilman muuta enemmän!
Ja 12-vuotias on tarpeeksi vanha hoitamaan koiraa, jos vanhemmat avustaa.
- coton
jos päädytte ottamaan cotonin, kannattaa ottaa narttu, sillä urokset saattavat olla hankalampia kouluttaa. coton on miellyttämishaluinen rotu noin ylipäänsä, ja ainakin meidän pentua on ollut todella helppo kouluttaa. kaikki on tosin yksilöllistä. turkista sen verran, ettei sitä kannata harjata "kuivana" joka päivä, ja kannattaa satsata laadukkaisiin shampoisiiin ja hoitoaineisiin. muutenkin kannattaa pitää mielessä, että koiran kauppahinta on vain pieni osa hankintakustannuksista.
myös vanhempien täytyy sitoutua hoitamaan koiraa, helposti käy niin ettei 12-vuotias jaksa alkuinnostuksen loputtua enää hoitaa koiraa ja käytännössä se tulee menemään niin että hankit itsellesi koiran etkä lapselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398