Olen kipeästi avun tarpeessa Suomen oleskelulupien suhteen! Toivoisin, että saisin tietää mistä minun kannattaa kysellä näistä asioista, ja tarvitsisin etenkin hyviä ajatuksia, ideoita ja tarinoita!
Poikaystäväni tarvitsisi viisumin Suomeen ja työpaikan, mutten tiedä mikä on paras tapa lähestyä asiaa. Hän on uusi-seelantilainen, joten typeryyksissäni kuvittelin, että viisumin saaminen Suomeen olisi yksinkertainen prosessi, mutta parisuhteen perusteella viisumia haettuamme huomasimme että a) vuoden avoliitto ei riitä Suomen maahanmuuttovirastolle, vaan sen tulisi olla kaksi vuotta (vaikka tilanteemme on valitettavasti sellainen, että minä en saa viisumia poikaystäväni luo, eikä hänkään näköjään tänne, joten avoliiton jatkaminen ilman viisumin saamista on MAHDOTONTA) b) parisuhdeviisumiin ei sisälly työoikeutta, joten viisumi hylättiin :(
Olemme siis asuneet vuoden yhdessä Australiassa ja nyt VUODEN olemme yrittäneet hakea kahta viisumia, joista kumpikin hylättiin.
Pohdimmekin siis miten uusi-seelantilainen yli kolmekymppinen saisi Suomeen oleskeluluvan johon sisältyy työviisumi? Itse kuvittelen, että työviisumi olisi helpoin vaihtoehto ja mietin miten paljon esimerkiksi työn määräaikaisuus vaikuttaa viisumispäätöksen hyväksymiseen? Poikkikseni saisi ehkä töitä kesäksi - mutta vain kesäksi.
Mihin kaikkiin tahoihin minun kannattaisi ottaa yhteyttä? Ja jos on mitään vinkkejä tms jotka voisivat auttaa tällaisessa tilanteessa, niin kaikki aiheeseen liittyvä on hyvin tervetullutta.
Kertokaa ihmeessä jos tiedätte myös paikkoja joista komea uusi-seelantilainen voisi saada töitä!
Hjälpa oss!
Suomeen oleskelulupa - tietoa ja ideoita?
uusseelanti
0
157
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647