50-n villitys?

50-villitys

On kohta täynnä 5 0. Ketokaa mitä tarkoittaa ns. Viidenkymmenen villitys. Voiko sitä ennakoida tai tehdä jotain. Esim. Kelata kelloa taakse päin vaikka 25?

52

526

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jack.

Korvien välissä se vain on, jos sellaista "villitystä" nyt yleensä jollakin on. Unohda se kello ja kalenteri ja ota korvien välinen alue järkevämpään käyttöön.
      Jos siellä huushollissa asuu joku vastakkaista sukupuolta edustava, jota olet joskus ehkä puolisoksi kutsunut, tutustu häneen. Siinä sitä villitystä.
      Jos olet yksin, tee jotain, tai sitten ei, siinä sitä villitystä.

• ---

Ei yhtään mitään, ei merkinnyt ainakaan minulla.

• Näin se menee

Lähinnä miesten juttu, testosteroniaaltojen viimeisiä hyökkäyksiä. Silloin mies tuntee jälleen elävänsä, hankkii motskarin tai auton ja naiset, yleensä vaimoa nuoremmat, kiinnostavat. Moni mies tekee elämänmuutoksen siinä yhteydessä.
      Mutta ei se kaikilla mene niin, onneksi. Joidenkin jo hieman aikaisemmin (40 ) tekemä iso muutos on rauhoittava tekijä, uus muija kyljessä ja se mp alla.

• 50- villitys

Minusta ainakin tässä ei sei kun järki enään? Puheet on parasta panomiehillä? Saattaa ihmisissäkin olla eroja. Ostin rautakaupasta lämpöpistoolin ja osoitin vaimoa sillä. Katsoin pistoolin lämpötunnistimella. Se näytti ne paikat mistä tulee kylmiäaaltoja? Korvien välissä oli lämpimintä. Alapäässä haaleaa? Liekö patteri lopussa jo uutena?

• Mikä on lämpöpistoo?

Repesin. Kiitos päivän parhaan pyrskähdyksestä.

• taatto

Viidenkympin ikään liittyy monta tekijää jotka voi laittaa elämää uuteen malliin. Lapset muuttavat kotoa, lainat on maksettu ja talous on vahvalla pohjalla.
      Kun jäädään kotiin kahden, saattaa alkaa toista tai molempia ahistamaan, ja näiden kaikkien summana aletaan ns. uusi vapaa ja villi vaihe elämässä jossa focus asetetaan omaan itseen.

Saattaa se sitten vähän villiksikin mennä, riippuen henkilöstä.
      Eihän näin toki kaikille käy, mutta joillekin saattaa käydä.

• :))

Kuinka on taaton käynyt villityksissä? :)

• Huomasin että minulle tuli viidenkympin nillitys mutta se on helpottamaan päin.

• villi vaikkei vapaa

Kun lapset lähtee maailmalle,parisuhde joutuu koetukselle.Silloin punnitaan kaikki elämän arvot ja asenteet. Jos suhde ei toimi,eikä kotona saa vastarakkautta,niin siinä on aineksia viidenkympin villityksellekin. Sitä vaan haluaa kokeilla jotain,haluaa tulla halutuksi vielä.Ja jos siinä kerran onnistuu,niin haluaa lisää. Elämä on elämistä varten,jokainen meistä tekee sen omalla tavallaan.Toiset tyytyy vähempään,toiset taas haluaa saada irti kaiken mahdollisen ja oikeastaan mahdottomankin.Viisikymppisellä saattaa olla viime hetket käsillä joissain asioissa,vaikka toisaalta sanoisin,että siitä se elämä vasta alkaakin ;)

• viiskytviis

kakarat kun saatu maailmalle niin oikeastaan se paras vaihe vaimon kanssa vasta alkaakin kun ei tarvitse pentujen juttujen kanssa päivittäin touhuta ja on aikaa kunnolla toisillemme ja tietynlainen rauha maassa kotosalla jolloin voi keskittyä yhdessä tai erikseenkin omiin asioihin enemmän,ei huonoa ollenkaan

• villi vaikkei vapaa
        viiskytviis kirjoitti:

kakarat kun saatu maailmalle niin oikeastaan se paras vaihe vaimon kanssa vasta alkaakin kun ei tarvitse pentujen juttujen kanssa päivittäin touhuta ja on aikaa kunnolla toisillemme ja tietynlainen rauha maassa kotosalla jolloin voi keskittyä yhdessä tai erikseenkin omiin asioihin enemmän,ei huonoa ollenkaan

Noinhan sen pitäisi mennäkin.Vihdoinkin omaa yhteistä aikaa.Ei tarvi pelätä,että joku yllättää. Mutta kun vaan kaikki ei elämässä mene niin kuin pitäisi. Tietysti hyvässä parisuhteessa ongelmista pitäisi pystyä puhumaan,ne pitäisi selättää......vaan aina ei siinäkään onnistu.Kysyy luonnetta vastustaa kiusausta,jos sellainen kohdalle osuu.

• viis siitä
        viiskytviis kirjoitti:

niin ne kakarathan onkin se kaiken pahan alku ja juuri, muuten kaikki olisi ollut ihanaa...
        miksi mennä parisuhteeseen kun ei halua kakaroita?
        seksiä on tarjolla yllinkyllin ilman parisuhdettakin

• villi vaikkei vapaa
        viis siitä kirjoitti:

niin ne kakarathan onkin se kaiken pahan alku ja juuri, muuten kaikki olisi ollut ihanaa...
        miksi mennä parisuhteeseen kun ei halua kakaroita?
        seksiä on tarjolla yllinkyllin ilman parisuhdettakin

Lapset on elämän arvokkain asia,ainakin silloin kun yksikään ei ole syntynyt ei-toivottuna.Mutta kieltää ei voi sitä tosiasiaa,että arjen pyörityksessä parisuhteelle ei välttämättä jää riittävästi aikaa. Jos ja kun näin pääsee käymään,vieraantuminen alkaa. Mihin se johtaa,sitä ei etukäteen voi tietää. Ja kun tarpeeksi vieraannutaan,niin ainekset seikkailuille on olemassa.Totta kai jokainen ihminen on oma yksilönsä,elää omien ajatustensa ja periaatteidensa mukaan ja tekee omat ratkaisunsa.Mutta kun kerran on hairahtanut,niin seuraavalla kerralla se voikin olla jo paljon helpompaa.Siitä se villitys vasta vauhtiin pääsee.En puolustele näitä ns. villiintyneitä,mutta ymmärän joissain tapauksissa heitä.

• Tais mennä ohi ihan huomaamatta. Mut hyviä unia näyttää välillä:D .Tänäänkin työv. jälkeen veti uneen. Oli niin hieno tunnetila herätessä.

• Läheltä huomioija

Se tarkoittaa sitä, että kun elämän puolivälipaalu saavutetaan, on viimeinen hetki ruveta toteuttamaan ihkaomia unelmiaan, haaveitaan, toivetaan ... Etteivät ne vain jää toteuttamatta ja oma elämä puolinaisen oloiseksi.

Toteutumattomista toiveista ei nimittäin seuraa hyvää vanhuutta vaan aivan jotain muuta; katkeruutta ja kaunaa ja pahimmassa tapauksessa muitten syyttelyä siitä, että ei ollut lupaa / mahdollisuutta / aikaa / rahaa / rohkeutta / tietoa / taitoa ... tehdä sitä, mitä oma sydän ja sisin kaikista eniten halusi.

• kiitos ja hyvästi

Minäkin luovuin joskus nuorena toiveestani saada lisää lapsia. Mieheni ei enää halunnut lisää, kun meillä oli jo kaksi ihanaa lasta, vaikka hän alunperin halusi lapsia, lapsirakas kun oli, minä taas en.
        Mutta kun molemmilla oli opinnot hanskassa, vakituiset työt ja asunto, niin vauvakuume tuli minulle yllättäen takaisin. Tämä johti melkein eroon, vaan luovuin itsekkäästä toiveestani, kun järki sanoi, että ajattele olevien lastesi etua, ei omaa mielihyvää.
        Aika-ajoin tämä nyt lopullisesti taakse jäänyt mahdollisuus muistuttaa olemassa olostaan ja edelleen harmittaa.
        Mieheni (50v) sen sijaan on nyt siinä tilanteessa, että jos hänellä ei ole enää kivaa, niin pakkaa laukkunsa ja lähtee.
        Tälläisen kiitoksen saan nyt, kun olen taipunut mieheni tahtoon. Hän vaan kuittaa sanomalla, olisit lähtenyt ajoissa.
        Todella kylmää, mies ajattelee nyt vain omaa mielihyvää.
        Lieneekö mielellä ne kuuluisat miesten vaihdevuodet?

• mitäkä mies
        kiitos ja hyvästi kirjoitti:

Minäkin luovuin joskus nuorena toiveestani saada lisää lapsia. Mieheni ei enää halunnut lisää, kun meillä oli jo kaksi ihanaa lasta, vaikka hän alunperin halusi lapsia, lapsirakas kun oli, minä taas en.
        Mutta kun molemmilla oli opinnot hanskassa, vakituiset työt ja asunto, niin vauvakuume tuli minulle yllättäen takaisin. Tämä johti melkein eroon, vaan luovuin itsekkäästä toiveestani, kun järki sanoi, että ajattele olevien lastesi etua, ei omaa mielihyvää.
        Aika-ajoin tämä nyt lopullisesti taakse jäänyt mahdollisuus muistuttaa olemassa olostaan ja edelleen harmittaa.
        Mieheni (50v) sen sijaan on nyt siinä tilanteessa, että jos hänellä ei ole enää kivaa, niin pakkaa laukkunsa ja lähtee.
        Tälläisen kiitoksen saan nyt, kun olen taipunut mieheni tahtoon. Hän vaan kuittaa sanomalla, olisit lähtenyt ajoissa.

Miehen näkökulmasta saamisin että miehesi tiesi jo kauan sitten että lapsia ei kannata hankkia enää..Jopa mies voi olla niin laskelmoiva että hoitaa hommansa ja pakkaa laukun kun sen aika on.. Uskon että myös miehesi luopui jostakin kun oli lasten vuoksi ja vasta sitten päätti lähteä.Eikö se jos mikään ole miehen työ.

• tavallinen mies

No miehesi vaan ajattelee, että jokainen on vastuussa omasta onnestaan. jos parisuhde ei enää tyydytä, niin tänä päivänä on jokaisen omissa käsissä muuttaa oma elämä. Emme elä 1900-luvun alkuvuosia, jolloin papin aamen oli ja pysyi. Maailma on onneksi muuttunut. Elämää on viisikymppisellä vielä jäljellä, joten oman elämän voi vielä rakentaa kivaksi.

Kun miehesi on tähän asti jaksanut rinnallasi, niin hänellä ei ole kiire pois, jos suhde on kunnossa. Huonoon suhteeseen ei kukaan jää eli siitä lähteminen ei ole itsekkyyttä, vaan omasta itsestä huolehtimista. Toivot myös jonkinlaista kiitosta jostain menneestä. Eikö ole ennemminkin niin, että jos haluat miehesi vielä pitää rinnallasi, niin teet itse jotain sen eteen tässä ja nyt, että teillä on hyvä parisuhde. Niin kuin varmaan joskus oli. Jos taas et enää halua olla miehesi kanssa, eikö olisi reilua erota yhteisellä päätöksellä. Kyse on siis siitä, mitä sinä jatkosta haluat eikä siitä mitä et ole joskus saanut.

• Ajattele sinäkin

Jos omia lapsia jäi saamatta 'riittävä' määrä, niin maailma on pullollaan lapsia, jotka kaipaavat aikuista ihmistä, lämpöä, hellyyttä ja huolenpitoa. Onko sulla muitakin läppyjä ohimoilla estämässä huomaamista?

Jos olet tehnyt sellaisen virheen, että olet elänyt miehen elämää, niin ala jo nyt toimia toisin ja elää omaasi. Jos mieäs on mennäkseen, antaa mennä, niitäkin on muoalima pullollaan. Ja luuletko sinä, että ne lisävauvat olisivat pitäneet mieähen hallussasi?

• 4+9

Elämän puoliväli koittaa naisilla nelikymppisinä ja miehillä vähän alle.

• perus nainen

Eletään tosiaankin 2000-l.
      Olen hoitoalalla työskentelevä nainen, mieheni sairastui vakavasti, ilmanmuuta hoidin häntä niinkuin vain osasin ja pystyin. Sillä seurauksella, että aikojen saatossa hän parani sairaudestaan.
      Tästä voimaantuneena mieheni (yli 50v.) halusikin toteuttaa unelmiaan ja toiveitaan, kun sai toisen mahdollisuuden ja löysi itselleen 20v. nuoremman hoitajattaren rinnalleen.
      Sinne meni yhdessä eletty elämä, myötä- ja vastoinkäymisineen, ei siinä enää yhteiset lapset paljon painaneet, meno halut olivat niin kovat. Eikä minkäänlaista arvostusta löytynyt enää minua kohtaan.
      Kyllä mies on todella laskelmoiva, kun pitää huolehtia omasta itsestä ja olla vastuussa omasta onnestaan.
      Luulin, että miehilläkin on jonkinasteinen moraali, että yhdessä toisiamme tukien jatkekaan, vuorotellen toisilta apua saaden, vaan ei.
      Kivaa pitää olla ja tässä tapauksessa voi vaan miettiä mitä SE kiva tarkoitaa....

• Nyfiken

Yksilöjuttu, Ei pitäisi yleistää kuten nyt huomaamattasi (?) teit.
        Tunnen miehiä (2 läheistä) jotka hoitavat sairastuneen vaimon ja lapset kunnialla vaikka heidän oma viriiliytensä on siinä kunnossa, että nautinnollinen parisuhde jonkun toisen kanssa voisi olla heidän elämäänsä.

• Hah !
        Nyfiken kirjoitti:

Yksilöjuttu, Ei pitäisi yleistää kuten nyt huomaamattasi (?) teit.
        Tunnen miehiä (2 läheistä) jotka hoitavat sairastuneen vaimon ja lapset kunnialla vaikka heidän oma viriiliytensä on siinä kunnossa, että nautinnollinen parisuhde jonkun toisen kanssa voisi olla heidän elämäänsä.

Hmmm ... Mistä sinä 'sen' viriiliyden tiedät?

• Nyfiken
        Hah ! kirjoitti:

Hmmm ... Mistä sinä 'sen' viriiliyden tiedät?

Harva alle 50 v mies on "ihan loppu."
        En ymmärrä tarvettasi ilkeillä.

• En ilkeile
        Nyfiken kirjoitti:

Harva alle 50 v mies on "ihan loppu."
        En ymmärrä tarvettasi ilkeillä.

Hyvin moni, muuten. Mutta tarkoitus oli vain, että huomaisit ja huomioisit, että sinä et tiedä kenenkään 'niistä' asioista mitään, ellet ole itse ottanut selvää, kokeillut, koettanut, harrastanut ko. aihetta niitten kavereitten kanssa. Snaijaatko

• Nyfiken
        En ilkeile kirjoitti:

Hyvin moni, muuten. Mutta tarkoitus oli vain, että huomaisit ja huomioisit, että sinä et tiedä kenenkään 'niistä' asioista mitään, ellet ole itse ottanut selvää, kokeillut, koettanut, harrastanut ko. aihetta niitten kavereitten kanssa. Snaijaatko

Höpöhöpö. Provoilu on parhaimmillaan silloin kun se onnistuu. Sinä et onnistunut. Kirjoituksesi on läpinäkyvää ja tarkoituksesi on vain ilkeillä. En sellaista tarvetta ymmärrä mutta ongelmahan on sinun, ei minun.

• 50-60

Minulle (nainen)merkitsi jonkin verran.Olen naimisissa eikä tarkoituksena ollut pettää miestäni,päinvastoin.Aloin kiinnittää enemmän huomiota ulkonäkööni,flirttailin mieheni kanssa ja meillä oli hauskaa pitkän hiljaisen elon jälkeen.Valitettavasti se aika ei kestänyt kauan ja taas ollaan siinä samassa kuivassa avioliitossa missä ei tapahdu mitään,ei pettämistä,ei rakkautta,ei läheisyyttä,ei lämpöä.Ollaan vaan niin kuin lähes kaksi vierasta ihmistä saman katon alla ja varmaan tullaan myös olemaan.Ei kai tää elämä miksikään muutu täyttää sitten viiskyt tai kuuskyt.

• Tuulettumaan !

Perusesimerkki kuolettavasta liitosta, joka ei millään keinolla voi pysyä koossa ja pystyssä, jos oletetaan, että sen osapuolilla ei ole mitään muuta elämää kuin avioelämä ja yhteinen sekä arki että 'juhla'.

Elämä muuttuu heti, kun sinä muutut. Ylös, ulos, lenkille, harrastamaan, etsimään uutta menemistä ja tekemistä joko yksin tai kaksin. Vintti pitää tuulettaa aika ajoin ja perusteellisesti, jotta elämä ei ole sellaista miltä kommenttisi kuulostaa.

• 5-19

Korvien välissä se on niinkuin joku kirjoitti.

Kaikki aika on elämää.

Med vänlig hälsning.

• mitäkä...

Ei kaikkia pareja ole luotu elämään koko elinaikaansa yhdessä..

Eikä edes se että pitäisi jäädä hoitamaan sairasta puolisoaan,ole oikein,jos ei välttämättä sitä itse halua.

Yleensä on niin että nainen lähtee ja mies jää surkuttelemaan ja jopa juomaan muka suruunsa,vaikka vaimo on juuri juomisen vuoksi jättänyt,tai ainakin sellaisen tekosyyn keksinyt.(laaja käsite tuo alkoholin liika käyttö)

Mutta kun mies lähtee niin se on hirveä synti ja vielä jos sattuu löytämään nuoremman niin se,se,vasta pukki onkin..

Minua ei ainakaan puristaisi yhtään jos puoliso lähtisi noin vain..Sen kuuluu lähteäkkin jos siltä tuntuu..Mitä siitä valittamaan kun ei toista voi omistaa.

• mies seinäjoelta

Ei mitään viidenkympin viilitystä ole olemassa. On vain miehiä, jotka ovat alkaneet miettiä mihin elämä on tuonut ja mitä mahtaa olla edessä. Silloin pitää tehdä ratkaisuja, jos tulevaisuus ei vaikuta hyvältä. Jos naiset ymmärtäisivät tämän, he myös itse katsoisivat peiliin ja tekisivät korjausliikkeen parisuhteessaan. Tuolla pienellä liikkeellä moni liitto pelastuisi, sillä ei miehet lähde suhteesta, jos se täyttää tarpeet.

Jos mies ei ole juoppo, väkivaltainen tai muuten hullu ja jos hän käy työssä, osallistuu kotitöihin (olivatpa ne sitten mitä tahansa) ja muutenkin huolehtii itsestään, hän myös silloin tuntee oman arvonsa ja haluaa elää hyvää elämää tulevaisuudessa. Tämä puolestaan saa naiset luulemaan, että nyt miehellä on joku villitys. Ja kun nainen hyväksyy tuon selityksen itselleen, hän ei kykene muuttamaan liittoaan ja ero odottaa vain tuomarin nuijan kopautusta.

Voisitte naiset kokeilla kuinka se ukko muuttuu unelmien prinssiksi, kun kuukauden ajan olette hänelle hyviä. Se ei edes vaadi paljon. Lopetatte nalkuttamisen, kehutte jostain, teette hänen herkkuruokaansa ja peiton alla illalla houkuttelette seksiin. Aamulla sitten voitte jatkaa siitä mihin illalla peiton alla jäitte. Kuukauden päästä mieskin on muuttunut. Tämän on onneksi ymmärtänyt muutama ent. akka nyk. vaimo pohjanmaalla ja ainakin ne liitot ovat kokeneet uuden kukoistuksen.

• perus nainen

Voi kun se miehenikin olisi osannut olla, vastavuoroisesti, edes kuukauden ajan hyvä minulle, eikä lähteä nuoren hoitajattaren mukaan. Heti kun vaan terveeksi tuli.

En todellakaan nalkuttanut, tein herkkuruokaa ja oltiin vällyjenkin välissä (sen mitä nyt sairas mies kykeni, ei kyllä paljoakaan) kaiken hellyyteni annoin sairaalle miehelleni.

Ei miehestä kyllä prinssiä minulle tullut.

Eikö mieskin voisi tehdä korjausliikkeen, eikait kaikki ole naisesta kiinni, jos hormonit tekee miehistä oikkukkaita.

Vaihdevuodet ne on miehilläkin.

• mitäkä...
        perus nainen kirjoitti:

Voi kun se miehenikin olisi osannut olla, vastavuoroisesti, edes kuukauden ajan hyvä minulle, eikä lähteä nuoren hoitajattaren mukaan. Heti kun vaan terveeksi tuli.

En todellakaan nalkuttanut, tein herkkuruokaa ja oltiin vällyjenkin välissä (sen mitä nyt sairas mies kykeni, ei kyllä paljoakaan) kaiken hellyyteni annoin sairaalle miehelleni.

Eikö mieskin voisi tehdä korjausliikkeen, eikait kaikki ole naisesta kiinni, jos hormonit tekee miehistä oikkukkaita.

Tuntematta sinun miestä on paha mennä sanomaan mutta luulisin että syy on hyvin paljon syvemmällä kuin että lähti noin vain..

• perus nainen
        mitäkä... kirjoitti:

Tuntematta sinun miestä on paha mennä sanomaan mutta luulisin että syy on hyvin paljon syvemmällä kuin että lähti noin vain..

Oikeassa olet, syyt ovat syvemmällä, hormonit tekee miehistä oikkukkaita.
        Varsinkin kun sai uuden mahdollisuuden, SE toimii sittenkin. ;-D

Vaihdevuodet ne on miehilläkin!!!!

• mies seinäjoelta
        perus nainen kirjoitti:

No en tietenkään ota kantaa sinun tilanteeseesi, mutta yleisesti jos nainen haluaa pelastaa liittonsa, on hänen tehtävä jotain, jos mies ei tajua tehdä. Sumalaiset naiset ovat niin muka ylpeitä, että mieluummin rypevät katkeruudessa tai itsesäälissä (riippuen naisesta) eivätkä suostu korjaamaan tilannetta, koska se on muka miehen tehtävä.

Onneksi täällä pohjanmaalla on ollut keskimääräistä fiksumpia naisia, jotka ovat tilanteen tajunneet. Jos joku ukko vielä herkkupatojen, runsaan seksin ja fiksun keskustelun jälkeenkin haluaa lähteä, on se toki aika idiootti ja joutaakin mennä eikä semmoisen perään kannata itkeä. Keskivertomies on tuolla kohtelulla kyllä enemmän kuin tyytyväinen vaimoonsa.

• Ei h-i !

Ehkä sun kantsii tehrä se korjausliike ensin omassa päässäsi ja lakata kuvittelemasta, että korjaavia liikkeitä ei tartte kuin naiset.

• nähty on
        perus nainen kirjoitti:

Nimenomaan, viiskymppisillä miehillä hormoniheilahtelu saa ne käyttäytymään ihan villisti.
        Mutta ei tarvi odottaa kuin max 10 v, niin on jo toinen ääni kellossa. Yrmeitä ja ärtyisiä känkkäränkkiä, eikä SEkään enää toimi. Hoitsutar sanoo vain heipat mennessään.

• mitäkä...
        perus nainen kirjoitti:

Ei kaikkea voi selittää sillä että on ne vaihdevuodet miehelläkin..Tai että se toimii sittenkin..Mitä tulee uuteen mahdollisuuteen..huh!Kynnys aloittaa kaikki nollasta ei todella kiinnosta varmasti kevään miestä.Jossain kommentissa sanottiin että Korjaus-sarjana riittää kun on hyvää ruokaa,ei nalkuta,ja vällyn alla pitäisi olla vauhtia..kuukauden ajan..tai vaikka vuoden ajan..Mikä on hyvä tai riittävä,siitä voi olla kahta mieltä:) Mitä minä olen kuullut.AINA.on mies joka joutuu anelemaan ja elämään liian vähällä seksillä vuosi kymmeniä.Totta kai mieskin voi haluta paremman suhteen ja jos tilaisuus tulee,on mitä todennäköisesti se on viimeinen tilaisuus tehdä jotain..Siinä koko totuus ja vaihdevuodet sekä oikukas viiskymppinen mies:)

• kupla puhkeaa

Kuullostaa siltä, että miehillä elämän tärkein sisältö pyörii seksin ympärillä. Liekkö hormoonit ja porno sekoittaneet järjen miesten päästä.
      Viisikymmpisenä pakko päästä kokemaan uusi nuoruus ja toteuttamaan itseään ja toiveitaan....
      Ei auta, että kotona on fiksu vaimo, yhteinen kohtuullisen hyvä elämä, elintaso, lapset, lastenlapset...
      Kun menomonot vedetään jalkaan, jäliki on sen mukaista.
      Olisi hauska tietää miltä tuntuu ensi huuman haiduttua, kun taas on tilanteessa, jossa joutuu miettimään mitä tulikaan tehtyä ja onko tämä nyt todella sitä mitä haaveissani odotin. Joillakin on onnea mukana, jollakin taas ei ja sitten on elämän valttikortit taas kerran hukassa.

• onko viisasta?

ja mitäs sitten kun huomaa, vaimo on lähtenyt ja ei enää ensihuuma salaisen kanssa tunnu miltään...

• niinpäniin

Kyllä aikuisen pitäisi jo 50 villityksessä osata miettiä etukäteen, haluaako parisuhteen vaiko parittelusuhteen!

• Nakki ja muusi

Nuo vaihtoehdot eivät ole toisiaan poissulkevia. Jos kuvittelee, että on vain jommassa kummassa, ei kohta ole kummassakaan.

• Kun täytin 50-v niin pelkäsin sitä villitystä, ja laitoin saappaat sängyn vierelle valmiiksi, että kerkeän ne ottaa mukaan kun se villitys iskee, siellä ne saappaat ovat kai vieläkin.

• valpurikm

Minun miehelläni viidenkympin villitys ilmeni siten, että työkaveri alkoi kiinnostaa liikaa, ainakin minun mielestäni. Kadotettua nuoruuttaan haikaili. Myönsi asian itsekin lopulta. Nuorena kiinnosti mopot ja muut moottorit enemmän kuin naiset. Viiskymppisenä alkoi asiaa istumaan ja ajatteli kai, että nyt on viimeinen mahdollisuus korjata asia.

• Nyfiken

Oliskohan niin että sellaiset villitykset osuvat vain niiden kohdalle, joilla on "elämätöntä elämää?"
      Eihän turhaan sanota, että nuorena on vitsa väännettävä jne.

Ihan kuin kyse olisi jostain ""lopun ajan soitosta" joka tulee jonkinlaisena paniikkina, että tässäkö se elämä nyt olikin, lapset maailmalla ja ikääntynyt, liiankin tuttu puoliso tuossa vierellä, talo maksettu ja työkään ei enää inspiroi.
      Jos olisi rientonsa elänyt nuorempana, mahtaako sitä villitystä tullakaan?

• 50+

Hienosti sanottu, koko jumpan juoni on tuossa.

• Mikä "elämätön"?

Ei. Villitykset yms. kokemisen, näkemisen, tekemisen ja menemisen tarpeet ovat luonteeseen liittyviä juttuja. Kaikki ovat eläneet jotenkin, enemmän tai vähemmän, siihen mennessä, kun 50 saavutetaan. Siinä kohdassa on todellakin se hetki, kun mietitään, mitä on tehty ja mitä on vielä tekemättä ja kaiken sen aika alkaa viimeistään siinä kohdassa.

50-vuotias on vihdoinkin sen ikäinen, ettei tarvitse mihinkään kenenkään lupaa eikä edes mielipidettä. Oma aika alkaa viimeistään siitä, sanotaan sitä villitykseksi tai miksi vain, mutta elää se kannattaa täysin palkein muitten hyssyttelystä huolimatta.

• mie vain
        Mikä "elämätön"? kirjoitti:

Ei. Villitykset yms. kokemisen, näkemisen, tekemisen ja menemisen tarpeet ovat luonteeseen liittyviä juttuja. Kaikki ovat eläneet jotenkin, enemmän tai vähemmän, siihen mennessä, kun 50 saavutetaan. Siinä kohdassa on todellakin se hetki, kun mietitään, mitä on tehty ja mitä on vielä tekemättä ja kaiken sen aika alkaa viimeistään siinä kohdassa.

50-vuotias on vihdoinkin sen ikäinen, ettei tarvitse mihinkään kenenkään lupaa eikä edes mielipidettä. Oma aika alkaa viimeistään siitä, sanotaan sitä villitykseksi tai miksi vain, mutta elää se kannattaa täysin palkein muitten hyssyttelystä huolimatta.

Minusta olisi kauheaa jos elämäni alkaisi vasta 50v kuten kirjoitat!
        Nuoruus oli omalla kohdallani hyvää aikaa, olin voimieni, henkisten ja fyysisten suhteen, parhaassa kunnossani. Oli ihanaa olla VAPAA sanan täydessä merkityksessä, elämä oli siinä mukana ihan täysillä. Kun sittemmin päätettiin poikaystävän kanssa kimppaan mennä, perhekin perustettiin, ei ollut mitään 30v kriisejä, ei 40v kriisejä eikä ole villityksiä ja kriisejä vieläkään. On vain vapautta lasten lähdön jälkeen mutta se on erilaista vapautta kuin nuorena. Nautinnollisempaa pienistä hetkistä lähtien eikä tarvitse jahdata mit'ään erityisiä kicksejä mistään.

• Väärin ymmärretty

Kuvitteletko ja ajatteletko sie "mie vain", että kaikkien maailman ihmisten elämän tulee ja pitää mennä niin kuin omasi? Kantsisko ottaa läpyt pois ohimoilta ja avata silmänsä, jotta näkee enemmän kuin oman pienen piirinsä. Mieltä avartamalla maailmankuvakin avartuu ja se auttaa ymmärtämään paremmin sitä, mitä muut kommentoivat.

• mie vain, onnellinen

Samat sanat itsellesi. Mielipide on omani ja koskee vain minun elämääni, jonka olen saanut elää avoimin silmin. Minulle on yks hailee miten sinä elät ja olet elänyt. Nimimerkkisi mukaisesti olet siis tullut väärinymmärretyksi jossain vaiheessa mutta miten se muka minun mielipiteeseeni vaikuttaa? Ei mitenkään.

Olen kommentisi jälkeenkin sitä mieltä että elämä on elämätöntä jos sen aloittaa vasta 50 jälkeen.

• Hah !
        mie vain, onnellinen kirjoitti:

Samat sanat itsellesi. Mielipide on omani ja koskee vain minun elämääni, jonka olen saanut elää avoimin silmin. Minulle on yks hailee miten sinä elät ja olet elänyt. Nimimerkkisi mukaisesti olet siis tullut väärinymmärretyksi jossain vaiheessa mutta miten se muka minun mielipiteeseeni vaikuttaa? Ei mitenkään.

Olen kommentisi jälkeenkin sitä mieltä että elämä on elämätöntä jos sen aloittaa vasta 50 jälkeen.

Jep, vaikutat juuri niin 'onnelliselta', että turha jatkaa.

• Nyfiken
        Hah ! kirjoitti:

Jep, vaikutat juuri niin 'onnelliselta', että turha jatkaa.

Mikä mahtaa sinua vaivaa kun ilkeilet täällä, paitsi minulle niin näköjään muillekin? Pitäisiköhän itsesi nyt katsoa peiliin ja kysyä että mikä mättää?
        Voisitko ajatella joskus kirjoittavasi täällä jotain mukavaa asiaa, kommentoida jollekulle positiivisesti? Emme takuulla kukaan ole syyllisiä siihen mikä sinua nyt sitten ottaakin päähän.
        Jos ehdotus ei miellytä niin sekin on sinun oma ongelmasi, ei meidän muiden.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe