Olen hankkimassa Ipad airia ja mietin että paljonkohan tarvitsen muistia. Kännykässä 32 ja koko ajan sanoo muisti täynnä mutta joo eli siis varmasti tulisi ihan riittävästi sovelluksia ja kuvia myös vähän musiikkia ja kouluaineita yms. Mitäs luulette...?
Muisti 16, 32 vai 64
8
128
Vastaukset
- 64TeraTavuavain
Kannattaa yleensäkin tuo 64 teratavua ottaa jo valmiina tablettiin, toisaalta en tiedä puhuitko megoista, gigoista vai teroista.
- J.S.
Muista että muistia ei voi olla koskaan liikaa ja että käyttöjärjestelmä haukkaa osan siitä. Joten ota tuo 64 Gt:n tai mieluummin 128 Gt:n versio...
Itselläni on kolmekakkonen ja se riittää mainiosti omiin tarpeisiin 16 Gt malli riittää aika hyvin ainakin itselläni.
Samsung galaxy tab 10.1" ja 16G, ainakin android puolella riittää hyvin yli 10G vielä vapaana.
Tietysti lompakko ratkaisee ja muistin kyseessä ollessa enempi on parempi, mutta pitääkö sen tabletin olla arkisto?
Nettiin voi tallentaa WiFi-yhteydellä varsin kätevästi tietoa.- J.S.
wunderwaffe kirjoitti:
Samsung galaxy tab 10.1" ja 16G, ainakin android puolella riittää hyvin yli 10G vielä vapaana.
Tietysti lompakko ratkaisee ja muistin kyseessä ollessa enempi on parempi, mutta pitääkö sen tabletin olla arkisto?
Nettiin voi tallentaa WiFi-yhteydellä varsin kätevästi tietoa.Jospa pilvi ei kiinnosta... Eikä sekään hupi ole ilmaista, ainakaan sen muutaman ilmaisen Gt:n jälkeen.
J.S. kirjoitti:
Jospa pilvi ei kiinnosta... Eikä sekään hupi ole ilmaista, ainakaan sen muutaman ilmaisen Gt:n jälkeen.
Onhan noita tarjoajia useampia, lataa yhteen elokuvat, toiseen musiikkia kolmanteen dokumentit ja manuaalit jne...
Homma ei tosin toimi joutuisasti, jos yrittää sitä langattomalla 3G tai 4G-yhteydellä.
100M WIFI-yhteydellä homma alkaa jo toimimaan siedettävillä viiveillä.
Kuten edellä totesin enemmän muistia on parempi, mutta budjetti-hintaisen tabletin hintaa voi kompensoida pilvi-palveluilla, jos on riittävän nopea kiinteä kaapeliyhteys.
Matkoilla voi hyödyntää ilmaisia free wifi-palveluita ja muualla kännykän wifi/3g siltausta, jolloin yhteys muodostuu kännykän 3G:n kautta, mutta ruutu on isompi.- äksidentisti
wunderwaffe kirjoitti:
Onhan noita tarjoajia useampia, lataa yhteen elokuvat, toiseen musiikkia kolmanteen dokumentit ja manuaalit jne...
Homma ei tosin toimi joutuisasti, jos yrittää sitä langattomalla 3G tai 4G-yhteydellä.
100M WIFI-yhteydellä homma alkaa jo toimimaan siedettävillä viiveillä.
Kuten edellä totesin enemmän muistia on parempi, mutta budjetti-hintaisen tabletin hintaa voi kompensoida pilvi-palveluilla, jos on riittävän nopea kiinteä kaapeliyhteys.
Matkoilla voi hyödyntää ilmaisia free wifi-palveluita ja muualla kännykän wifi/3g siltausta, jolloin yhteys muodostuu kännykän 3G:n kautta, mutta ruutu on isompi.Se pilvipalvelu osoittautui ihan hintansa väärtiksi, kun tabletti joutui pikku onnettomuuteen. Onneksi olin nihlistinä säästänyt laitteen hinnasta ja maksanut pilvestä. Muutoin ois menny paaljon kuvia, musiikkia ja muutama lähes elintärkeä dokumentti.
Pilvipalvelu on hyvä keksintö. Sinne kun lähettää tiedostot niin ne pysyy tallessa vaikka laite katoaisi tai tyhjentyisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499