Heti alkuun pyydän anteeksi jos käytän vääriä termejä ja sotken johtojen nimityksiä jne. Periaatteessa osaan vain laittaa koneeseen virran päälle ja sammuttaa sen ja mitä nyt pakon edessä joutunu uuttakin itse opiskelemaan.
Meillä on 2011 ostettu Samsung läppäri. Vuosi sitten läppäristä poistettu kaikki ohjelmat ja ohjelmat asennettu uudestaan kun oli sellaset haittaohjelmat ettei muukaan auttanut.
Thomson modeemi ostettu v. 2006 (tiedän, on vanha) Soneran kautta. Reititin (lukee A-Link ostettu 2011. Yhteys Soneran kiinteä laajakaista. Hidas kuin mahoton mutta välttää tähän tilanteeseen. Tabletissa on oma 4g.
Poika haluais myös pleikka 3 pelata online pelejä mutta mites pelaa kun yhteys nettiin on poikki vähän väliä. Siis yhteys pätkii sekä läppäristä että pleikasta nettiin. Kun ethernet-kaapeli oli suoraan yhdistetty suoraan läppäriin pelitti yhteys moitteetta.
Välillä herjaa ettei läppäri tai pleikka saa yhteyttä, välillä herjaa ettei yhteyttä verkkoon. Virtajohtoja kiskotaan irti reitittimestä ja modeemista monta kertaa päivässä ja laitteita uudelleen käynnistetään vähän väliä. Kirosanat sinkoilee kun kesken onlinepelin katkeaa yhteys. Pahimmillaan oli niin että yhteys pelitti 30 sekunttia ja oli 5 min poikki. Soneran avustajan yms on asennettu ja usein tulee toteamus ettei vikaa pystytä korjaamaan. Myöskään läppärin vianetsintä ei pysty vikaa korjaamaan.
Kaapelijohdon paikkaa ollaan vaihdettu huoneesta toiseen (asunnossa kaksi vaihtoehtoa, on -91 rakennettu kerrostalo, en mitään laajaa kaapeliverkon saneerausta tehty).
Mistä tätä ongelmaa kannattaisi lähteä purkamaan? Onko vika yksittäisessä laitteessa vai koko paketissa? Mitään vaativia uudelleenasennuksia en osaa tehdä. Heitänkö koko roskan hankeen vai :/ ?
Auttakaa avutonta, netti pätkii, mistä lähteä vikaa purkamaan.
8
190
Vastaukset
Thomsonin modeemien yleinen ongelma oli tuo linjan pätkiminen. Eikä tuo A-Link myöskään ole sieltä luotettavimmasta päästä. Kannattaa vaihtaa toiseen modeemiin. Ilmeisesti kyseessä on kaapelimodeemi yhteys, tai onko ADSL?
Mikäli vaihdat modeemin, kannattaa vaihtaa laitteeseen, missä on WLAN jo valmiiksi. Ei tarvitse kahta laitetta.- alkuperäinen kirjoittaja
On kaapelimodeemi. Onko totta että pleikka 3 vaatii tuon kiinteän laajakaistan eikä toimi kunnolla jos kotiin laittaa langattoman 4g? Tuntuu että jo nyt maksaa itsensä kipeäksi noita kk-maksuja ja tuohon vielä päälle laitehankintoja.
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
On kaapelimodeemi. Onko totta että pleikka 3 vaatii tuon kiinteän laajakaistan eikä toimi kunnolla jos kotiin laittaa langattoman 4g? Tuntuu että jo nyt maksaa itsensä kipeäksi noita kk-maksuja ja tuohon vielä päälle laitehankintoja.
Playstation 3:ssa on kiinteä LAN-yhteys, ja mahdollisuus käyttää WLAN:ia. 4G-yhteyksistä itsellä ei ole kokemusta, että miten hyvin tuollainen yhteys toimii, kun sen jakaa useammalle laitteelle. PS3:ssa ei ole sisäänrakennettuna 3G tai 4G yhteyksiä mahdollistavaa tekniikkaa, eli se tarvitsee aina jonkun reitin verkkoon.
Tuosta pätkivästä yhteydestä ei todennäköisesti pääse muuten eroon, kuin vaihtamalla tuon kaapelimodeemin toiseen. Kaapelimodeemeja saa hankittua käytettynäkin, ja silloin hinta ei ole kova. Ainoa mitä sen jälkeen tarvitsee tehdä, pitää operaattorille ilmoittaa laitteen pohjasta/takaa löytyvä MAC-osoite. Yksi laite mikä käy Soneran ja DNA Welhon liittymiin on Scientific Atlanta EPR2325. Huuto.net:ssä on yksi tällainen laite myynnissä.
Thomsonissa on käyttötunnit tulleet täyteen, se vaihtoon niin pätkiminen loppuu.
Suosittelen Motorolan surboardia tuon Thompsonin tilalle. Kannattaa kurkata huuto.netistä tai tori.fi sivuilta käytettyjä/uusia. Noita on voinut jäädä hyllyyn kun ovat päivitelleet nopeampiin yhteyksiin. Minultakin saattaa löytyä tuollainen ilmoita jos kiinmostuit?- antibyro
Virukset voivat estää nettiin pääsyn, niin kävi minulle ja tuli epäilys että byrokratialla on joku viruslataamo josta he lähettävät viruksia koneisiin, josta heidän mielestään on kirjoitettu byrokratian vastaista tekstiä jonnekin.
Tuo alkuosa meni oikein, loppuosa viestistä kuuluu ennemminkin salaliittosivustolle. Täällä on tarkoitus käydä järkevää keskustelua. Mikäli ei osaa auttaa asiassa, on parempi olla hiljaa.
- antibyro
Tietenkin se on auttamista kun sanoo että virukset voivat aiheuttaa nettiin pääsyä. Virustorjunta ohjelmat voivat poistaa esim. vain osan viruksesta ja tällaiset virukset ovat monimutkaisia ja kehittyneitä eivätkä aivan joka hakkerin toteutettavissa. Taisi vaan kalikka kalahtaa kun oli kysymys byrokraateista.
Ei kalahtanut kalikka mihinkään, mutta pidä nuo oletukset itselläsi. Alkuperäistä kysyjää tuskin kiinnostaa, ei kiinnosta muakaan. Voit käyttää tätä viestiketjua, vaikka omana leikkikenttänä, ihan sama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479