Mielestäni ihmiset ovat nykyaikana liian hygieenisiä ja bakteerikammoisia, sillä olen nähnyt ihmisten desinfioivan käsiään esimerkiksi oven kahvaan koskemisen jälkeen. Jotta vastustuskyky olisi parempi ihmisen luontaisen puolustusjärjestelmän olisi hyvä saada puolustautua erilaisia bakteereja ja viruksia vastaan. Jos ihminen on liian hygieeninen, niin puolustusjärjestelmä ei saa näitä bakteereja ja viruksia, joita vastaan puolustautua.
Itse pidän vastustuskykyäni yllä monipuolisella ruokavaliolla, säännöllisellä liikunnalla ja nukkumalla riittävästi. On myös suositeltavaa syödä vitamiinilisiä esimerkiksi D vitamiinia, koska sitä ei saa riittävästi auringosta talvisin. Näillä konsteilla olen itse pysynyt terveenä. Kokeilkaa tekin.
Onko sinulla hyvä vastustuskyky?
82
3366
Vastaukset
- lenssu
OK.Käytätkö kalaöljyä myös?
- avojaloin!
AP:lle. Itse olen pannut merkille saman - jotku ovat ylihygieenisiä käsihygieniansa kanssa. Itsekin hoitoalalla työskentelevänä tulee luonnollisesti pestyä käsiä taajaan, samoin usein myös desinfioitua niitä. Yritän pitää kuitenkin senkin jonkun tolkun rojoissa - usein nimittäin pelkkä käsien desifiointi riittää, jos kädet eivät ole muutoin likaiset. Ja käsivoidetta menee itselläni töissä melkoinen määrä, ja myös vapaa-ajalla -varsinkin talviaikaan, kun pakkanen kuivattaa vielä entisestään käsiä.
Mutta vedenjuonti kosteuttaa ihoa myös sisältä päin; tiedoksi kaikille!
Itselläni on onnekseni hyvä vastustuskyky! Harvoin muhun tarttuu mitkään flunssat, ja joku oksennustautikaan - ei juuri koskaan, vaikka se kaatais kaikki muut vuorotellen petiin. Voisin siis sanoa, että fyysisesti olen siis lähes "terve kuin pukki". (:D)
Luin jostain sittemmin, ja sain ahaa elämyksen: Paljailla jaloilla kävely kesäaikaan vahvistaa vastustuskykyä (päättelisin, että siinähän siis jalat, ja näinollen elimistö ?altistuu "pöpöille".) Sen myös sanotaan PARANTAVAN RYHTIÄ.
No, itselläin tuli lapsena juostua ilman kenkiä pitkin metsiä, ja hyvä ryhti mulla tosiaan on!:) (oon saanut usein palautetta siitä.. Mutta sitäkin voi opetella. Huomasin teininä soitaessani pianoa, että selkä on pidettävä suorassa, muuten se kipeytyy. Sama hoito-alan duunissa - ergonomia tärkeää. Isälläni ja joillakin sisaruksistani on huono ryhti, ja jossain vaiheessa ajattelin kylläkin, että tilanteeseen voinee myös vaikuttaa itse - ) - köökki
avojaloin! kirjoitti:
AP:lle. Itse olen pannut merkille saman - jotku ovat ylihygieenisiä käsihygieniansa kanssa. Itsekin hoitoalalla työskentelevänä tulee luonnollisesti pestyä käsiä taajaan, samoin usein myös desinfioitua niitä. Yritän pitää kuitenkin senkin jonkun tolkun rojoissa - usein nimittäin pelkkä käsien desifiointi riittää, jos kädet eivät ole muutoin likaiset. Ja käsivoidetta menee itselläni töissä melkoinen määrä, ja myös vapaa-ajalla -varsinkin talviaikaan, kun pakkanen kuivattaa vielä entisestään käsiä.
Itselläni on onnekseni hyvä vastustuskyky! Harvoin muhun tarttuu mitkään flunssat, ja joku oksennustautikaan - ei juuri koskaan, vaikka se kaatais kaikki muut vuorotellen petiin. Voisin siis sanoa, että fyysisesti olen siis lähes "terve kuin pukki". (:D)
Luin jostain sittemmin, ja sain ahaa elämyksen: Paljailla jaloilla kävely kesäaikaan vahvistaa vastustuskykyä (päättelisin, että siinähän siis jalat, ja näinollen elimistö ?altistuu "pöpöille".) Sen myös sanotaan PARANTAVAN RYHTIÄ.
No, itselläin tuli lapsena juostua ilman kenkiä pitkin metsiä, ja hyvä ryhti mulla tosiaan on!:) (oon saanut usein palautetta siitä.. Mutta sitäkin voi opetella. Huomasin teininä soitaessani pianoa, että selkä on pidettävä suorassa, muuten se kipeytyy. Sama hoito-alan duunissa - ergonomia tärkeää. Isälläni ja joillakin sisaruksistani on huono ryhti, ja jossain vaiheessa ajattelin kylläkin, että tilanteeseen voinee myös vaikuttaa itse - )sama homma hygienian kanssa keittiöalalla! tosi tarkkaa pitää olla kaikki ja käsi pestään koko ajan ja käsineitä vaihdetaan koko ajan.
Itse pidän huolta terveydestäni monipuolisella ruokavaliolla, vitamiinilisillä (monivita, c-vita, d-vita, maitohappobakteeri kerran päivässä näin talvisin ja ja 2kpl kalaöjyä päivittäin) avojaloin! kirjoitti:
No, itselläin tuli lapsena juostua ilman kenkiä pitkin metsiä, ja hyvä ryhti mulla tosiaan on!:) (oon saanut usein palautetta siitä.. Mutta sitäkin voi opetella. Huomasin teininä soitaessani pianoa, että selkä on pidettävä suorassa, muuten se kipeytyy. Sama hoito-alan duunissa - ergonomia tärkeää. Isälläni ja joillakin sisaruksistani on huono ryhti, ja jossain vaiheessa ajattelin kylläkin, että tilanteeseen voinee myös vaikuttaa itse - )pesuaineeks riittää pääsääntösesti vesi ja fairy tai saippua kunhan on pesty imurit on niin tehokkaita että lähtee punkit ja pakkaseen voi heittää jos huvittaa pölyt voi huiskia kerran kuussa kosteutta ja ilmanvaihtoa voi kuivassa talvessa tarkkailla ilmastointi kesällä on ao
- turmion tommi!
tunkekaa ne kalanmaksa hömpötykset hanuriin!tuhlaatte turhaan fyrkkaa!voin kertoa itsestäni.olen 42v.-mies.ja elän todella epäterveellisesti.eli dokaan kunnolla ja poltan röökiä,syön roskaruokaa niin kaikki labra-testit näyttää huippuhyvältä!en ole ollut kipeenä eli mitään lenssua/muuta ei ole ollut kolmeen vuoteen!eli eläkää rajulla tavalla ja unohtakaa kaikenmaailman hörhöilyt terveellisestä elämästä!!!
- Luontoäiti parantaa
köökki kirjoitti:
sama homma hygienian kanssa keittiöalalla! tosi tarkkaa pitää olla kaikki ja käsi pestään koko ajan ja käsineitä vaihdetaan koko ajan.
Itse pidän huolta terveydestäni monipuolisella ruokavaliolla, vitamiinilisillä (monivita, c-vita, d-vita, maitohappobakteeri kerran päivässä näin talvisin ja ja 2kpl kalaöjyä päivittäin)Pahin ihmisten terveydelle on kemialliset lisäaineet joille on myönnetty liian korkeat pitoisuudet hyväksytyksi rajoiksi. Aspartaami, glukoosi, sakkariini....loputon lista...nämä aiheuttavat monia sairauksia ja on diabeteksen laukasija.
Esim. Zero-limppareissa oleva aspartaami on alunperin yhdysvaltain armeijan kehittämä hermomyrkky joka sattui vaan olemaan makeaa ja se löysi tiensä ruokaamme laittomin järjestelyin.
http://www.magneettimedia.com/aspartame-sweet-misery-a-poisoned-world-documentary-lecture-talk-cancer-food/
Tiesitkö myös että maailmassa eliitti on lähtenyt massiiviseen kampanjaan väestön määrän laskemiseksi joka tarkoittaa tappamista eri sairauksien avulla, lääkkeillä, GMO-ruoalla, erilaisien lisäaineilla, rokoteilla jne....Tämä tehdään hitaasti aivan meidän kasvojemme edessä lakia ja asetuksia muuttamalla kunnes ihmiset tajuavat sen liian myöhään. Vuosia tämä naurattaa ja tekevät pilkkaa näiden julkaisijoille mutta olisi parempi tutkia, voisiko se olla sittenkin totta.
Terveet eivät elätä lääkejättejä. - Sitä ei tiedä
turmion tommi! kirjoitti:
tunkekaa ne kalanmaksa hömpötykset hanuriin!tuhlaatte turhaan fyrkkaa!voin kertoa itsestäni.olen 42v.-mies.ja elän todella epäterveellisesti.eli dokaan kunnolla ja poltan röökiä,syön roskaruokaa niin kaikki labra-testit näyttää huippuhyvältä!en ole ollut kipeenä eli mitään lenssua/muuta ei ole ollut kolmeen vuoteen!eli eläkää rajulla tavalla ja unohtakaa kaikenmaailman hörhöilyt terveellisestä elämästä!!!
Jos sinä dokaat niin kovasti, ettet huomaa niitä lenssuja. :D
Toisaalta olet oikeassa, ei sitä joka asiassa tarvitse olla niin tiukkapipoinen ja laskea jokaista suupalaa tai hörppyä. Toisaalta on tuossa elämäntavassasi sekin, että olet vielä suht nuori, mutta kuinka kauan ne kaikki testit sitten näyttävät hyvältä, jos jatkat samaan malliin?
- nano heikentää
Samoin nanorokotteet heikentävät immuniteettia mainitsemiesi lisäksi. EU-direktiiveillä suorastaan ajetaan ihmiset ylihygienisiksi.
- nainen52v.
Minä aloin käyttämään viime syksynä reishiä ja cordycepsiä jauheena niin ei ole ollut flunssaa ja muutenkin virkeämpi olo.
- No shit?
No shit? Syömällä terveellisesti terveys pysyy hyvänä?
- terve pimatsu
No minä en syö vitamiineja ja syön ruokaakin hyvin niukasti. En harrasta mitenkään erityisesti liiikuntaa, ja kuitenkin olen aina terve.
- jepsiskuukkeli
Geeniarpajaisissa on kiva olla voittaja.
- 1122334455667788
jepsiskuukkeli kirjoitti:
Ihan kui vaan. Mitäpä siitä enää on hyötyä? Kuolema tulee siitä huolimati, syötpä oikein tai hyvin tai oikein hyvin. Meitin pappa eli aikoinaan lähes 90:ksi, mutta kun tuli tautia, joka olisi ollut korjattavissa "lääkäli-tuutalilla", pappapa ei suostunutkaan toimiin. Hältä kupsahti muori muutama vuosi aikaisemmin ja kun kaikki kaveritkin olivat jo turvepalttoossa, ei hänkään halunnut jäädä ihmettelemään.
Mitäpä sitä yli satavuotinenkaan? Ei ole samanikäistä seuraa ja muutenkin "hoitotätit" lepertelee kuin lastentarhalaisille. Ketään lapsenlapsenlapsenlapsen jälkijätöksiäkään kun ei ole näkynyt, ja vaikka näkyisi, ei niitä, ventovieraita, kuitenkaan koskaan oppisi tuntemaan, saati "hoitavaa henkilökuntaakaan".
Ns. maailma on jo mennyt ohi, eikä enää jaksa -pysty-kykjene oikeen seuraamaan nykyistä tai tulevaa uutisvuotoa murhista, tappeloista, sotimisesta ja URHEILUSTAKAAN! kaikki tämä dis-informaatio kun ei enää wanhaan kaaliin mene kuitenkaan.
Olis varmaan kiva lötköttää pilleissä ja pulloissa ja sntalapiolla mätettäs extaasia ja sen-ties-mitä-mömmöä naamariin. EIkä itte mahda mitään. Se, mitä suusta saadaan sisään, tulee lakanoille jnennenenenee..
Helepointa on kupsahtaa ajoissa ja mielellään kerrastosta poikki. Ei tartte selitellä eikä "terveenä" joutua toisten jalkoihin tahi kaswikxexi hoitotätien hoiviin! " Mitä sitä, terve, punakka miäs. Yx-kax! Ja suorilta jaloilta! Ei käyny koskaan lääkärissäkään! Ja meni tullalailla kuolemaan!! Voe-voe-voe! " - Armoton totuus
jepsiskuukkeli kirjoitti:
"Geeniarpajaisissa on kiva olla voittaja."
Turha elvistellä, aivan samalla tavalla madonruuaksi joudut kuin muutkin. Ehkä jonkun verran pitempään elät mutta monttuun joudut ennemmin tai myöhemmin. - hoikat pärjää
Läskit ei ole hyväksi.
- stststa
Armoton totuus kirjoitti:
"Geeniarpajaisissa on kiva olla voittaja."
Turha elvistellä, aivan samalla tavalla madonruuaksi joudut kuin muutkin. Ehkä jonkun verran pitempään elät mutta monttuun joudut ennemmin tai myöhemmin.Kommenttihan oli tarkoitettu "pimatsulle"
- terve pimatsu
stststa kirjoitti:
Kommenttihan oli tarkoitettu "pimatsulle"
En nyt ymmärrä mitä pahaa tekstissäni oli?? Aina hoetaan ruoan ja vitamiinien ja liikunnan merkitystä. Varsinkin vitamiineja pitäisi koko ajan mässätä, että mukamas pysyy siksi terveenä. ilmaisin vain sen, että olen ollut terve, vaikken erityisesti mitenkään elä terveellisesti ja en vedä tuskanhiki otsalla vitamiinipillereitä.
Ei ollut tarkoitus kuitenkaan leuhkia...
- n81
Ei mitään järkeä. Ihminen vain sairastuu helpommin jos on liiankin hygieeninen.
"Mielestäni ihmiset ovat nykyaikana liian hygieenisiä ja"
ja kukkua kans
Olin yleisessä veskissä ja eräs tumma rouva lapsensa kanssa toimitti asiat eikä kumpikaan pessyt käsiään. Pyörähdin sitten jossain ja kaupan ohi kulkeissani huomasin että ihanan halpoja tomaatteja taidan mennä ostaa. Tomaattipisteen ympärillä hääri myös tuo sama tumma äiti puristelemassa tomaatteja.
Eipä tehnyt mieli ostaa. Ei vaikka kuinka miettii että voihan ne kaikki tomaatit olla samallalailla käpälöityjä, mutta kun sen näki, niin ei voi ei.- ...
Vaikka itselläni on hyvä käsihygienia, huuhdon tomaatin melko kuumalla vedellä, ennenkuin syön sen. Luulin, että kaikki tekevät näin vihanneksille ja hedelmille, joita käpelöidään kaupassa. :O
- Lääkäri 2
Mutta ei sieltä alapäästä tai pyllystä kyllä mitään flunssaa saa vaikka söisikin niitä käpälöityjä tomaatteja. Ennemminkin flunssan saa jos se äiti tai lapsi on kaivanut nenäänsä ja sitten käpälöi tomaatteja. Esim. suudellessa tarttuu flunssat ja kurkkukivut mutta suuseksistä ei kyllä saa mitään tartuntoja käytännössä koskaan, edes vähän likaisestan alapäästä ei tartu flunssaa eikä oikeastaan käytännössä vatsatautiakaan, antoi suuseksiä sitten emättimeen tai peräaukkoon. Toki jos on jokin harvinaisempi giardia tai muu loinen suolistossa niin se voi tarttua, mutta nekin ovat hyvin lieviä ja jopa oireettomia ja suurin osa maailman ihmisistä kehitysmaissa kantaa suolistossaan näitä harmittomia pikkuloisia.
... kirjoitti:
Vaikka itselläni on hyvä käsihygienia, huuhdon tomaatin melko kuumalla vedellä, ennenkuin syön sen. Luulin, että kaikki tekevät näin vihanneksille ja hedelmille, joita käpelöidään kaupassa. :O
Kylllä minäkin pesen, mutta ajatus siitä mitä näin, ei jättäisi minua rauhaan
Aika sekavasti tuossa kirjoitan ja tarkoitan just sitä että monesti mietin miten ne kaikki on ties kenen käpälöityjä, mutta se on niin eri asia kun sen näkee niin selvästi. Eikä se tunne lähde kuumalla vedellä, tästä on jo pari vuotta. Pesen tottakai, mutta en tollasen puristelijan jäljiltä syö, vaikka vetäisin sen 90-asteen pesuohjelmasta läpi.Lääkäri 2 kirjoitti:
Mutta ei sieltä alapäästä tai pyllystä kyllä mitään flunssaa saa vaikka söisikin niitä käpälöityjä tomaatteja. Ennemminkin flunssan saa jos se äiti tai lapsi on kaivanut nenäänsä ja sitten käpälöi tomaatteja. Esim. suudellessa tarttuu flunssat ja kurkkukivut mutta suuseksistä ei kyllä saa mitään tartuntoja käytännössä koskaan, edes vähän likaisestan alapäästä ei tartu flunssaa eikä oikeastaan käytännössä vatsatautiakaan, antoi suuseksiä sitten emättimeen tai peräaukkoon. Toki jos on jokin harvinaisempi giardia tai muu loinen suolistossa niin se voi tarttua, mutta nekin ovat hyvin lieviä ja jopa oireettomia ja suurin osa maailman ihmisistä kehitysmaissa kantaa suolistossaan näitä harmittomia pikkuloisia.
hyp, vaan sullekin
- en ole ihan tyhmä
Lääkäri 2 kirjoitti:
Et oo mikään oikea lääkäri, koska muuten tietäisit että norovirus tarttuu kyllä kun laiminlyö käsihygienian ja juurikin se elää ulosteessa vaikka kuinka pitkään vielä taudista parantumisen jälkeenkin.
- aurinkoo
Aurinkoa voi järkevissä määrin ottaa D-vitojen popsimisen sijaan. Monipuolisen ruokavalion voi korvata hyvällä ruokavaliolla joka ei sekään ole yksipuolinen.
- vitamiinimies_48
Suomessa aurinkoa voi ottaa huoletta mielin määrin. D-vitamiinin riittävä saanti (min. 110 nmol/l) näin luonnollisella tavalla onnistuu vain 3 vk:n aikana keskellä kesää jos malttaa olla auringossa klo:11-14 välisen (vähällä vaatetyksella). Jos on pilvisiä päiviä, tuokin mahdollisuus on menetetty.
Kalaa kannattaa syödä usein, erityisesti
lohta. Tarkista ostaessasi että on "villiä" ehdottomasti "ei kasvatettua". Esim. Norjalainen meressä kasvatettu on yhtä lailla kuten Suomalainen kasvatettu eläinrehuksi kelpaamatonta yli 30 lääkkeellä kyllästettyä vailla D-vitamiiniä olevaa lihaa, jonka syömistä on monien mielestä syytä miettiä kahdesti.
Auringon valo on sitä parasta mitä ihminen voi saada. Kannattaa matkustella paljon etelän auringossa ja muuttaa vaikka pysyvästi jos siihen on mahdollusuus. - aitova
Eipä aurinkoa saa suomessa riittävästi kuin touko -heinäkuussa..10.00-15.00.
Jos käyttää aurinkovoiteita,niin eipä tule d:tä edes silloin..
Yrittäjä kun olen ei ole aikaa sairastaa, enkä onneksi sairasta. 20 vuoden aikana kaksi sairaslomaa. Toisella kertaa nivelsiteet, toisella kylkiluut murtui.
Syön normaalisti, ulkoilen paljon, liikun ja olen sosiaalisesti virkeä. En geeneistä tiedä, sisko ainakin aina kipeä, tosin tupakoi minä en ....onneksi- vannomatta...
Jos sairastut OIKEASTI niin siinä ei kysellä onko aikaa sairastaa.
- ---------
Pidän hansikkaita kädessä bussilla kulkiessa ja yleensä kahvoihin koskettaessa, saa paremman otteen ja välttyy bakteereilta.
Ei yhtään ole ylihygieenistä.
Lapsena sain syylätartunnan kun koulukaveri kävi laatikollani hetkeä aikaisemmin.
Saunassa käydessä koskin ovenkahvaan paljain käsin hieraisin silmiäni ja sain silmätulehduksen.
Oli tosiaan vaikea päästä lääkäriin saadakseen reseptiä, sen takia säästin salvatuubin avaamattomana mahdollista seuraavaa kertaa varten.
Minkä takia pitäisi tahallaan asettua alttiiksi - ajatelkaa vaikka flunssaepidemiaa?
Nähty vettä pelkääviä ihmisiä, kädet on pestävä useammin kuin vain aamuisin vessakäynnin jälkeen. Kukin olkoon niin likainen kuin tykkää, mutta älköön pikkulapsia ottako syliin. - Alkueläin
Seurauksena kaikki basillit muuttuvat vastustuskykyisiksi kaikille käsideseille,saippuamerkeille ja antibiooteille.
Ja käsidesi kauppa kukoistaa kun vähän pelotellaan..
Mutta kas kummaa immeinen ei muutu.
On tutkittu juttu jotta maaseudulla pask..kak assa konttaavat lapset muuttuvat
terveemmiksi aikuiseksi.
Muistakaa silti olla kättelemättä lääkäriä, ties miten sairasta hän on käsitellyt
ennen teitä. - Välinehuoltaja
Totta. Itse en koskaan työssäni pese käsiäni. Kaivan jopa nenääni. Näin leikkausvälineissä pysyy se oikeasti tärkeä bakteerikanta.
- köh köh
Itse en ole juuri koskaan kipeänä, johtunee hyvistä geeneistä?
http://1i.fi/tilastot - Max Martin
Desinfiointiaineet ovat varmaan ihan hyviä sairaalaolosuhteissa, joissa iholle tulee jotain selkeää märkäistä eritettä tai muuta infektiota aiheuttavaa niin sitten varmaan kannattaakin niitä käyttää. Mutta normaalitilanteessa tärkeintä on ihon hyvä kunto ja se, ettei iho pääse ohenemaan, eikä saisi olla mitään haavaumia käsissä. Ihottumat ovat hankalia ihorikkoja, joten hyvän vastustuskyvyn kannalta ihon kuuluisi olla paksu ja kestävä. Vitamiinit ja rasvat ovat tärkeitä ihon vahvuuden kannalta. Jos oikein ajattelisi hygieenisesti niin kaikki ihoa ohentavat kauneusvoiteetkin saattavat heikentää vastustuskykyä ja deodorantit saattavat kuivattaa ihoa.
Ihon kannalta olisikin hyvä syödä makkaraperunoita ja sen kaltaista aina silloin tälloin, mutta sitten taas ne voivat lisätä kolesteroliplakkien määrää verisuonissa. Ihon sanotaan olevan elimistön suurin elin ja sen merkitys vastustuskyvyssä on varmaan suuri ja ihan fysikaalisista syistä johtuva eli ettei pääse bakteereita verenkiertoon. Ensinhän virusten ja bakteerien pitää päästä elimistöön ennen kuin ne aiheuttavat sairauksia ja piikkihuumeet ovat hyvä esimerkki juuri siitä, kun ihon läpi viedään joskus hiviä ja hepatiittejakin suoraan verenkiertoon.- no jaaaaaa
Todellisuudessa, jos ei halua sairastella vatsatauteja on syytä käyttää käsidesiä silloin kun vatsatauteja on liikkeellä. Itse en ole sairastanut vuosiin vatsatauteja, toisaalta taas sellaiset jotka huutelevat ruokavalion puolesta, eivätkä käytä käsidesiä, ovat ensimmäisenä saikulla koko perhe sairastaa vatsapöpöt. Meillä on kotona lapsilla ollut vatsapöpöjä väliin, minulle ei ole tullut. Flunssaa ei käsidesit ehkäise, riittää kun joku aivastaa ja pöpöt leviää ilmateitse.
- Max Martin
no jaaaaaa kirjoitti:
Todellisuudessa, jos ei halua sairastella vatsatauteja on syytä käyttää käsidesiä silloin kun vatsatauteja on liikkeellä. Itse en ole sairastanut vuosiin vatsatauteja, toisaalta taas sellaiset jotka huutelevat ruokavalion puolesta, eivätkä käytä käsidesiä, ovat ensimmäisenä saikulla koko perhe sairastaa vatsapöpöt. Meillä on kotona lapsilla ollut vatsapöpöjä väliin, minulle ei ole tullut. Flunssaa ei käsidesit ehkäise, riittää kun joku aivastaa ja pöpöt leviää ilmateitse.
Suomalaisten ja eurooppalaisten hyvä terveys tässä maassa itse asiassa on alunperin patologin keksintöä joskus 1950-luvulta ja se alkoi siitä, että juuri puhtaus pitää terveenä. Eli tässä maassa on keksitty pyykinpesukone, kodin siivous, vuodevaatteiden vaihtamiset ja pyykkipäivät. Ja sauna tietenkin on tärkeä osa puhdistautumista ja Suomessa on keksitty myös maailmanhistoriallisesti 1. se säännöllinen peseytyminen ja alunperin sitten kai siitä syystä, että tämä maa on täynnä järviä ja meriä, joten sitten vain siirryttiin ensin saunaan ja sitten suihkuun. Joskus 1900-luvun alussa tosiaankin ihmiset saattoivat käydä pesulla vain kerran viikossa ja sitten vasta Suomesta noin 60 vuotta sitten on lähtöisin tämä peseytymiskulttuuri, jossa käydään suihkussa nykyisin jopa kerran päivässä. Ja se nosti kansanterveyttä selvästi.
Kylpylöitä on maailmassa on ollut ennenkin, mutta säännöllinen peseytyminen ja pyykinpesut ovat alkaneet vasta Suomessa noin 60 vuotta sitten. Se suomalaisten erikoisuus muihin maihin verrattuna on aina ollut sitä, että suomalaiset olivat niin puhtaita ja kritiikistä huolimatta niin siitä tavasta ei sitten kukaan halunnut luopua kuitenkaan, kun on kerran oppinut teollisen ajan modernin elämäntyyliin niin siitähän on hyvin vaikeaa kääntyä takaisin katolisen ajan likaan ja saastaan. - ........
Max Martin kirjoitti:
Suomalaisten ja eurooppalaisten hyvä terveys tässä maassa itse asiassa on alunperin patologin keksintöä joskus 1950-luvulta ja se alkoi siitä, että juuri puhtaus pitää terveenä. Eli tässä maassa on keksitty pyykinpesukone, kodin siivous, vuodevaatteiden vaihtamiset ja pyykkipäivät. Ja sauna tietenkin on tärkeä osa puhdistautumista ja Suomessa on keksitty myös maailmanhistoriallisesti 1. se säännöllinen peseytyminen ja alunperin sitten kai siitä syystä, että tämä maa on täynnä järviä ja meriä, joten sitten vain siirryttiin ensin saunaan ja sitten suihkuun. Joskus 1900-luvun alussa tosiaankin ihmiset saattoivat käydä pesulla vain kerran viikossa ja sitten vasta Suomesta noin 60 vuotta sitten on lähtöisin tämä peseytymiskulttuuri, jossa käydään suihkussa nykyisin jopa kerran päivässä. Ja se nosti kansanterveyttä selvästi.
Kylpylöitä on maailmassa on ollut ennenkin, mutta säännöllinen peseytyminen ja pyykinpesut ovat alkaneet vasta Suomessa noin 60 vuotta sitten. Se suomalaisten erikoisuus muihin maihin verrattuna on aina ollut sitä, että suomalaiset olivat niin puhtaita ja kritiikistä huolimatta niin siitä tavasta ei sitten kukaan halunnut luopua kuitenkaan, kun on kerran oppinut teollisen ajan modernin elämäntyyliin niin siitähän on hyvin vaikeaa kääntyä takaisin katolisen ajan likaan ja saastaan.Itsekin olen 60-luvun lapsia, saunassa käytiin vain kerran viikossa, jolloin vaihdettiin puhtaat vaatteet. Käsiä pestiin ja opetettiin koulussakin.
Kesäaikaan pääsi kylmään saunaan peseytymään kun muut työt oli tehty.
Puhtaudesta eivät kaikki piittaa nykyäänkään.
Kohtuus kaikessa, se että vaihtaa lakanat vain kerran kk ei tee likaista kenestäkään. - Turhaa hysteriaa
no jaaaaaa kirjoitti:
"Todellisuudessa, jos ei halua sairastella vatsatauteja on syytä käyttää käsidesiä silloin kun vatsatauteja on liikkeellä. Itse en ole sairastanut vuosiin vatsatauteja, toisaalta taas sellaiset jotka huutelevat ruokavalion puolesta, eivätkä käytä käsidesiä, ovat ensimmäisenä saikulla koko perhe sairastaa vatsapöpöt. Meillä on kotona lapsilla ollut vatsapöpöjä väliin, minulle ei ole tullut. Flunssaa ei käsidesit ehkäise, riittää kun joku aivastaa ja pöpöt leviää ilmateitse."
Älä jauha paskaa. Meikäläinen pesee kätensä jos jaksaa ja hyvin usein ei todellakaan jaksa. Kerran, max. kaksi kertaa päivässä, se on siinä. Enkä ole ikinä kipeänä. Heikot sortuu elon tiellä, jätkä senkuin porskuttaa!
- ghfhfghfghfghgfhgfhg
Olin viimeksi sairas kuten kuumeessa tai flunssassa noin 8 vuotta sitten, eli olen aika terve.
Mutta mielenterveys ongelmia on sitten 100 ihmisen edestä, eli siinä se sitten varmaan kostautuu. - normimiesmorjesta
Tupakoin vähän, käytän alkoholia pari kertaa kuussa humalahakuisesti, en siivoa asuntoani kuin ehkä kerran kuussa tai kahdessa. Tämä siivoaminen siis sisältää imuroinnit, moppaamiset, lakanoiden vaihdot jne.
En kuitenkaan muista olleeni flunssassa herran aikoihin. Käytän toki vitamiinilisiäkin mutta en usko niiden kuitenkaan olevan oikotie onneen ja terveyteen. Kehon altistaminen vähäisinä määrinä toksiineille kehittää vastustuskykyä. Ainakin näin mielestäni!
Jos olet jatkuvasti suihkuttelemassa itseäsi, käyttämässä käsidesiä, vaihdat lakanat kerran viikossa(onhan puhtaiden lakanoiden tunne mahtava, ei voi kieltää), olet siivousintoilija jne. niin sitten kun kehoosi pääsee joku pöpö niin sehän on sille kuin leikkikenttä koska vastustuskykyä ei ole.
Järki ja kohtuus kaikessa, en kannusta ketään tupakoimaan tai käyttämään alkoholia tässä. Mutta se on pointtini, että bakteerit ovat luonnollinen asia, ne tekevät hyvääkin. Eli ei jynssätä niitä joka käden käänteessä pois. Ok? :)- ...
EI sinulla varmaan paljon naisvieraita käy?
- alkukantainen
... kirjoitti:
Eikö naiset tykkää alkukantaisista miehistä.
- Normimiesmorjesta
... kirjoitti:
Voin yhtä hyvin käydä heidän luonaan. :) Ja eivät nuo kyllä ole ikinä valittaneet kun ovat täällä käyneet. Pidän paikat muutoin puhtaana, roskia/vaatteita ei ole siellä täällä.
- Hygieeninen
Kyllä hygieninen ihminen on paljon mielyttävämpi arjen elämässä kuin bakteerikammoton. Ja flunssaan en ole sairastunut, kun olen esim. vältellyt flunssaisia ihmisiä.
Hyvän vinkin sain tuttavalta tomattien pesuun. Fayria kämmeneelle .. tomaatin pesu .. kuumalla huuhtelu .. kylmällä huuhtelu. Tomaattien ulkonäkökin jo muuttuu raikkaammalle tällä tavalla.- ......
Jos ei ole työelämässä niin on helppo vältellä flunssaisia pysymällä kotona. Muuten aika hankalaa. Viruksia on joka paikassa, leviävät pisaratartuntana hengitysilmaan.
- flunssainen
...... kirjoitti:
Jos ei ole työelämässä niin on helppo vältellä flunssaisia pysymällä kotona. Muuten aika hankalaa. Viruksia on joka paikassa, leviävät pisaratartuntana hengitysilmaan.
Tuo nyt ei ainakaan pidä paikkaansa,olit ulkopuolella työn tai töissä.onhan sen ihmisen jokatapauksessa käytävä pakostakin ulkopuolella kodin asioillaan,ja tottahan toki niitä viruksen kantajia on jokapuolella.Itse olen työelämän ulkopuolella,syön riittävän hyvin,liikun ja otan tarvittavat vitamiinit päivittän,ja joka helkkarin tammi-helmikuun olen kovassa flunssassa,vaikka flunssapiikin olenkin käynyt ottamassa,parasta aikaa tämä räkätauti on päällä,vaikka olenkin yrittänyt pysytellä sisätiloissa mahdollisemman paljon.Olen varma että pelkästään sisätiloissa olemalla et pysty välttämään virustauteja ja pysymään terveenä.
- Oyutta
Nuo mainitsemasi toki sivistyneitä tapoja pitää yllä vastustuskykyään, mutta yhtä tehokas on nenänkaivelu ja sitä rataa...=)
Enpä muista milloin on flunssia tai ihan tavallisia nuhiakaan ollut..., edellinen tais olla joskus 2-3 vuotta sitten. - Vastuullinen Äiti
siksihän me astuulliset vanhemmat emme rokotuta lapsiammekaan, vaan antaa tuhkarokon vahvistaa. Poliot j a kurkkumädät, kestämme kyllä
- mikrobi
Tämä on harhaluuloa. Ihmisen vastustuskyky lisääntyy vain silloin kun immuunijärjestelmä joutuu kohtaamaan useita erilaisia, etenkin maataloudesta ja maaperästä lähtöisin olevia mikrobeja. Nykyihminen ei näitä kohtaa, koska elämme urbaaneissa yhteisöissä, jossa vain harva joutuu kosketuksiin lehmien, sikojen, lampaiden, kanojen ym maatalouseläinten kanssa. Myöskään maaaperän mikrobeja emme enää juuri kohtaa, kun kaupan porkkanatkin on valmiiksi pestyjä.
Käsien huolellista pesemistä ja kohtuullistä käsidesin käyttämistä on syytä jatkaa, ja jos todella haluaa välttyä kausiflunssalta ja mahataudilta, ei kannata koskea käsillä ovenkahvoihin. Voi myös pitää hengityssuojainta julkissa kulkuneuvoissa. Aasiassahan näin jo tehdään, ja sitä tapaa voisi Suomessakin hyödyntää. Ihiminen ei karaistu sillä, että kohtaamme tavallisia patogeenisia mikrobeja, kuten flunssa- ja mahatautipöpöjä, koska niitä on niin paljon ja ne muuntautuvat koko ajan, että tuskin törmäät prikulleen samaan pöpöön enää lähiaikoina.
Jos haluat lisätä vastustuskykyäsi, mene tonkimaan maata aina kun pystyt. Vieraile maatiloilla. Puraise vain kevyesti mullasta huuhdottua porkkanaa ja silittele lehmiä, sikoja ym aina kun mahdollista. Kaupunkilaislapsia kannattaa viedä mahd usein maa/ pieneläintiloille, jos sellainen lähistöllä on. Kerätkää marjanne itse sekä metsästä, että suoramyyntitiloilta. Anna lasten möyriä metsässä ja pelloilla, jos punkkivaaraa ei ole. Juokaa välillä pastöroimatonta luomumaitoa, jos VARMASTI osaatte säilyttää sen jääkylmässä sekä kuljetuksen aikana että kotona, ja tiedätte että maitotilalla ollaan superhygieenisiä. Muistakaa myös, että tilamaito ei kestä säilytystä! - elääkin voi
Nimim. mikrobi on aivan oikeassa.
Minäkin maatilan poika sairastin flunssaa joskus 60-70 luvulla viimeksi. Kun suomalainen menee toisenlaisen hygienian maihin, on vatsatauti yleistä koska on tuhonnut itseltään vastutuskyvyn. Tätä menoa tulee ihmiskunnalle joskus aika, että ihminen ei voimennä luontoon ilman suodatinlaitteilla varustettua avaruuspukua. No siihen on vielä aikaa.- Kohtuudella kaikessa
Ja tuosta vatsataudista matkoilla muutama mielenkiintoinen havainto. Useampi reissu takana maihin joissa tuota vatsatautia enemmän ilmenee, mm. Egyptiin, ja joka kerta nimenomaan ne ylihygieeniset sairastelevat sitä vatsatautia. Monella noista reissuista porukka on ollut muutenkin tuttua (usein tuttu sukellusporukka) joten käyttäytyminen kotimaassa "normaalioloissa" on tiedossa ja sairastumisalttiudessa näkyy selvästi ilmiö: erittäin hygieeninen ja puhtaudesta huolehtiva = lähes varma vatsataudin saaja, samalla ne vähemmän hygieniasta stressaavat nauttivat matkasta terveinä.
Puhdasta pitää tottakai olla ja puhtaudesta pitää huolehtia, ongelmana on se liiallisuuksiin meneminen hygienian suhteen.
- Kynsiensyöjä
Kynsien syöminen on loistava tapa saada vastustuskykyä. Olen erittäin harvoin kipeänä :)
- vainiinn
En syö kynsiä ja olen erittäin harvoin kipeä. Viimeisestä flunssasta kymmenisen vuotta. Vatsataudit ei myöskään tartu vaikka lähipiirissä niitä olisi.
- Kokeile Intiaa
Matkusta Intiaan ja tiedät, oletko vastutuskykyinen. Useana talvena Intiassa matkustaneena voin todeta, että huolellinen käsihygienia ehkäisee melko tehokkaasti pöpöjä. Aurinkoa saa siellä myös tehokkaasti.
- nössö
Valitettavasti monista ihmisistä on tullut niin bakteerikammoisia,että taitavat jotkut pelätä pöpöjen tarttumista pelkän katseen välityksellä.
- Lääkäri 2
Käytännössä bakteerit joita on ovenkahvoissa, vessan pöntöissä, lavuaareissa, viemäreissä, tietokoneen näppäimistöllä, auton ratissa, tiskirätissä, pyyhkeissä jne. eivät juurikaan aiheuta hengitystieinfektioita eivätkä edes vatsatauteja. Bakteeriperäisen vatsataudin saa käytännössä syömällä salaattipöydästä, jossa salaatissa on yersiniaa tai juomalla likaista vettä esim. luonnosta vaikka ojasta, kampylobakteerin saa todennäköisesti näin. Mistään käsihygieniasta ei siis ole kyse silloin kun saa bakteerigastroenteriitin. Salmonella on sitten harvinaisempi, sen saa helpoiten ehkä ulkomailta esim. Etelä-Euroopasta tai Turkista jos syö vähän huonommin kypsennettyä lihaa. Shigellaan ei juuri törmää nykyisin.
Sen sijaan tavallisia banaaleja virustauteja vastaan käsihygienia on ehdoton ennaltaehkäisevä apu. Vatsataudeista Suomessa noin 95-99% on virustauteja kuten noroa, samaten hengitystieinfektioista on 90-95% virustauteja kuten rinoviruksen, adenoviruksen ja influenssaviruksen aiheuttamia hengitystieinfektioita. Nuhaflunssa on maailman yleisin sairaus ja sitä aiheuttaa rinovirus, jota on ainakin 200 eri lajia. Kaikki nuo virustaudit mitä mainitsin paranevat ajastaan itsestään, mutta silti terveydenhuollon vastaanottokäynneistä noin puolet aiheutuu näistä lievistä itsestään paranevista nuhista ja muista virusinfektioista.
Virusinfektioita ehkäisee hyvä käsihygienia, jos rinovirusta on ovenkahvassa ja kosket siihen ja sitten hierot sormella silmää, pyyhkäiset nenää tai viet sormen suuhun niin virus tarttuu. Jos taas oletkin desinfioinut kätesi, pessyt ne tai käyttänyt käsihuuhdetta niin virus ei välttämättä pääse nenääsi eikä sinulle tule nuhaa.
Norovirukseen ei tehoa edes käsihuuhde, se leviääkin yleensä kuin häkä ja sairaita on äkkiä satoja. Samaten adenovirus aiheuttaa helposti esim. 200 ihmisen sairastumisen samassa yhteisössä viikossa. Influenssa myös varsin tehokkaasti sairastuttaa. Millään kikkailuilla et saa vastustuskykyä esim. norovirukselle, jos saat sitä virusta elimistöösi niin saat 100% varmuudella ärhäkän vatsataudin, paitsi jos olet sairastanut sen taudin 1-3 v. sisään aiemmin, tällöin elimistöllä on vasta-aineita eli immunologinen muisti tätä taudinaiheuttajaa kohtaan. - tarpeen mukaan.
Olen perusterve, mutta kun lapset oli pieniä, niin kyllä meillä jylläsi kaikki lastentaudit (flunssa, kerran jopa influenssa, keuhkokuumetta, vatsataudit, silmätulehduksia, lapsilla molluskoja, vesirokko, täitä. Vain kihomadoilta vältyttiin). Lapsillani on kolme vuotta ikäeroa ja tuntui siltä, että noin 5 vuotta olimme koko ajan kipeänä ja aina kun mentiin kylään, niin sitten paikan päällä selvisi, että "ai niin, ei muistettu kertoa, että meidän Amalialla oli just flunssa, mutta ei tää varmaan enää tartu..."
Kun vastustuskyky on heikko, niin altistuu uusille viruksille ja bakteereille herkemmin. Lapset kantoivat myös päiväkodista kaikki pöpöt kotiin. Silloin pesimme käsiä hysteerisesti, jotta edes osan sairastumisista pystyi välttelemään enkä todellakaan halunnut lähteä esim. ulkomaille keräämään vielä sitä paikallista bakteerikantaa.
Itse ajattelin asiaa tuolloin myös työnantajan kantilta. Työnantajallekaan ei ole kiva, että pienten lasten äiti on ainakin pari kertaa kuukaudessa pois itsensä tai lasten sairastelun takia. Kuitenkin ne työt piti tehdä eli puolikuntoisena raahautui töihin tekemään niitä rästihommia, joita kukaan ei ollut tehnyt sairaspoissaolon aikana.
Nyt kun lapset ovat jo isoja, niin käytännössä lapsilla on 1-2 flunssaa vuodessa ja itselläni ehkä kerran vuodessa. Vatsatautia on ehkä kerran kahteen vuoteen ja sekin tullut usein ulkomailta tuliaisena. Enää ei ole tarvetta pestä jatkuvasti käsiä ja olla "ylihygieeninen", koska vastustuskyky kestää aika kivasti. Totta kai jos menen ulkomaille, niin silloin taas syön maitohappobakteereita ja pesen käsiäni, jotta pöpöt ei tarttuisi.
VINKKI: Talvella kannattaa käyttää hanskoja mahdollisimman paljon esim. julkisissa tiloissa ja kerrostaloissa, joten hanskat kannattaa ottaa pois käsistä vasta, kun saapuu perille sisätiloihin. Tällöin ei tule sormenpäissä mukana pöpöjä esim. ovenkahvoista, hissinnappuloista, valokatkaisijoista jne.
VINKKI 2: Nenähuuhtelukannu "Sarvikuono" on myös hyvä tapa nitistää pöpöt jo heti alkuvaiheessa. Flunssakaudella suolavesihuuhtelun on todettu nujertavan pöpöjä merkittävästi. Sarvikuonoa myydään ainakin apteekeissa. Sitä käytetään ensisijassa kuivien nenän limakalvojen kosteuttamiseen tai nuhanenän avaamiseen, mutta sillä on myös tällainen vastustuskykyyn liittyvä ominaisuus. Suosittelen!- Lääkäri 2
Niin, ne lapset kantavat sieltä päivähoidosta juuri niitä viruksia kotiin ja perheessä sairastellaan ja tuo on ihan yleistä. Lasten vastustuskyvyssä ei ole mitään vikaa vaan kun pieni lapsi ei ole aiemmin sairastanut niitä tauteja niin juuri siksi niitä sairastaa: koska immuniteettia ei ole vielä taudille eli immunologinen muisti ei ole voinut kehittyä kaikkia viruksia vastaan kun niitä ei ole elimistö ennen kohdannut. Ei sille mitään voi. On ihan tavallista että 1-2 vuotias päivähoidossa oleva lapsi sairastaa 2 kertaa kuukaudessa flunssan. Suurin osa näistä menee nenän tukkoisuudella ja räkäisyydellä ohi ilman että vanhemamt edes huomaavat tätä. Ennen rokotuksia lapset sairastivat myös tuhkarokon, sikotaudin, vesirokon, vihurirokon, ehkä polionkin, nykyisin näistä oikeastaan enää vesirokon ja senkin voi välttää rokotteella halutessaan. Samaten rotavirukseen on jo olemassa rokote. Senkin kuin kaikki lapset sairastavat 2 v. ikään mennessä 100%:sti ilman rokotetta niin kun osa joutuu sairaalaan nestehukan takia (tekee ärhäkän mahataudin) ja kaikissa perheissä on vanhempia kotona taudin takia hoitamassa lasta niin asialla on kansantaloudellistakin merkitystä kansanterveydellisen merkityksen lisäksi. Ja ei 2-vuotiaalle ole kivaa joutua tiputukseen sairaalaan letkuihin sen takia vain että sai ärhäkän vatsataudin, jonka olisi välttänyt rokotteella.
Lapset sairastavat jopa 25 tautia vuodessa ensimmäisinä elinvuosinaan ja näistä tarttuu vanhempiin vaikka 4-5 niin ovathan pienten lasten vanhemmat sairauslomilla flunssiensa takia paljon jos joka toinenkin kuukausi on 3-4 päivää pois töistä flunssan takia.
Ei noita lasten virustauteja todellakaan vältä sillä että huonontaa hygieniaa, päin vastoin oikeastaan. Mutta sitten kun niitä on sairastanut tarpeeksi paljon niin vuosien kuluessa ne eivät enää niin tehokkaasti tartu kun immuniteettia on tullut. Sama virus ei siis tartu heti, osalle jopa tulee pysyvä immuniteetti (kuten vesirokolle).
Allergioita välttää ja immuunijärjestelmää kehittää saamalla bakteerikontakteja esim. maatilalla, kotieläimistä (esim. koira jos nuolee vauvan kasvoja tai vauva laittaa löytämäänsä likaa suuhun), luonnosta, mullasta, kasvimaalta jne. Mutta näistä ei tule yleensä mitään kliinistä infektiota kun taas nuhaflunssa tulee muista lapsista ja vaivaa ja se on virus eikä ole siten hyödyllinen kontakti kuten vaikka koiran suun bakteerit. Liika puhtaus lisää allergioita mutta bakteerien ja virusten suhteen asiassa on vissi ero.
Ihmisen immuunijärjestelmä yleensä varsin tehokkaasti vastustaa bakteereja ja vain pieni osa bakteereista on vakavia patogeenejä. Viruksia taas vastustaa heikommin mutta suurin osa virustaudeista on todella lieviä eli nuhaa ja flunssaa ja kurkkukipua.
- 33+9
LIIKA ON LIIKAA.. tollaisessa bakteeriHysteriassa. Ok. kun esim. rahoja
käsittelee ym. kannattaa pestä kädet mutta jos ihan sairaanloiseksi menee
että joka kosketuksesta pesisi kätensä....EI EI. - Maalaisserkku
Lähes säälittäviä nämä nykyajan ihmiset, varsinkin kaupunkilaiset bakteerikammojensa kanssa! Olen maatalosta lähtöisin ja meitä oli paljon lapsia samalla kylällä ja aina tekemässä ja harrastamassa jotain ja enimmäkseen luonnossa. Kahlasimme joenrannoilla paljain jaloin mutakoissa, tongimme paljain käsin vanhoja lehmänsontakasoja onkimatoja saadaksemme. Heiniä olimme polkemassa pöyisessä ladossa ja syksyisin olimme puinnissa mukana. Puimaladossa se vasta pölisikin: viljan seassa oli multaa ja hiiiriä, hiirensontaa ja vaikka mitä. Kuolleita lintuja hautasimme maahan ilman mitään käsineitä. sitten syömään ja monta kertaa taisi unohtua käsien pesukin. Leikimme heinä-ja puimaladoissa kaikenlaisia tunnelileikkejä, olimme yltä päältä pölyssä ja illalla syljeksimme paksuja, mustia räkäklimppejä. Karaistuimme pitkillä koulumatkoilla, jotka taitoimme hiihtäen, kävellen ja ylemmillä luokilla polkupyörällä. Joskus saattoi flunssa ja yskä iskeä, mutta mummolla oli aina apu: kamferitipat ja Hota-pulveri. Ikäluokkakkme 1940-luvulla maalla syntyneet ( ehkä sen ajan kaupunkilaisetkin ? ) olemme paljon terveempiä ainakin flunssien puolesta kuin nykylapset ja nuoret. Olen ollut jo muutaman vuoden eläkkeellä, mutta usein minua soitetaan sairaslomien sijaiseksi, kun nuoremmat työntekijät ovat flunssassa. Ainoa vitamiinivalmiste on ollut talvisin D-vitamiini, jota syön juuri auringonvalon puutteen vuoksi, mutta muut olen käsittääkseni saanut normaalista, terveellisestä ravinnosta. En todellakaan käsitä tuollaista ylihygieenisyyttä, kun sitten kuitenkin ollaan niin paljon sairaina! Sikäli olen ainakin onnellinen, että en ole koskaan varonut mitään pöpöjä enkä tule varomaankaan ! En tietysti ehdoin tahdoin vie pöpöjä vaikkapa sairaalaan, vaan desinfioin siellä käteni, mutta muuten luotan hyvään vastustuskykyyni! En ole hygieniaa vastaan, mutta lähes sairaalloista pöpökammon en ymmärrä! Kun sitten kuitenkin sairastutaan heti, kun saadaan pienikin tartunta jostain ! Ihmiseltä viedään tälläkin tavoin vapaus j ariippumattomuus!
- Lääkäri 2
Niin, ei niistä bakteereista mitä maatilalla ja luonnossa kohtaa ja onkin hyvä kohdata sairastukaan, mutta ne nuhaflunssat ja lievät kurkkukivut ja yskät eli nenän ja nenänielun tulehdukset, nielutulehdukset ja keuhkoputkitulehdukset ovatkin virustauteja, jotka taas tarttuvat ihmisistä toiseen, eivät lehmänlannasta tai hiirenulosteesta tai likaisista oljista. Niitä flunssia on ollut ja tulee olemaan aina samalla lailla, lapsena ja nuorena niitä sairastaa enemmän, vanhempana vähemmän kun viruksillekin kehittyy vastustuskykyä kun tauteja sairastaa. Ennenvanhaankin pienten lasten nenät olivat räkäisiä ja tukkoisia eli nuhassa olivat kuten nykyisinkin. Flunssaa on maailmanlaajuisesti aina likaisimpia kehitysmaita myöten, maailman yleisin infektio on nuhaflunssa. Se nuha paranee noin 7 vuorokaudessa itsestään ja jos ottaa kamferitippoja ja Hotaa niin se paranee samaten viikossa. Paranee siis itsestään eikä siihen ole lääkettä. Oireita toki voi Hotalla, Apiriinilla tai Buranalla lievittää halutessaan. Sairauslomalla osa on nuhan takia, osa ei. Yleensä tauti on niin lievä ettei se välttämättä estä tavallista toimistotyöskentelyä, mutta jos saa jäädä nuhan takia pois töistä niin toki moni jää.
- Samaa mieltä
Lääkäri 2 kirjoitti:
Niin, ei niistä bakteereista mitä maatilalla ja luonnossa kohtaa ja onkin hyvä kohdata sairastukaan, mutta ne nuhaflunssat ja lievät kurkkukivut ja yskät eli nenän ja nenänielun tulehdukset, nielutulehdukset ja keuhkoputkitulehdukset ovatkin virustauteja, jotka taas tarttuvat ihmisistä toiseen, eivät lehmänlannasta tai hiirenulosteesta tai likaisista oljista. Niitä flunssia on ollut ja tulee olemaan aina samalla lailla, lapsena ja nuorena niitä sairastaa enemmän, vanhempana vähemmän kun viruksillekin kehittyy vastustuskykyä kun tauteja sairastaa. Ennenvanhaankin pienten lasten nenät olivat räkäisiä ja tukkoisia eli nuhassa olivat kuten nykyisinkin. Flunssaa on maailmanlaajuisesti aina likaisimpia kehitysmaita myöten, maailman yleisin infektio on nuhaflunssa. Se nuha paranee noin 7 vuorokaudessa itsestään ja jos ottaa kamferitippoja ja Hotaa niin se paranee samaten viikossa. Paranee siis itsestään eikä siihen ole lääkettä. Oireita toki voi Hotalla, Apiriinilla tai Buranalla lievittää halutessaan. Sairauslomalla osa on nuhan takia, osa ei. Yleensä tauti on niin lievä ettei se välttämättä estä tavallista toimistotyöskentelyä, mutta jos saa jäädä nuhan takia pois töistä niin toki moni jää.
Olen huomannut saman että lapsena ja nuorena sai aina kaikki taudit ja nykyään keski iässä niitä harvoin enään tulee. Eikä sillä ole mitään merkitystä onko eläinten paskaa maistellut kersana. Pääseehän ne kaupunkilaiskersatkin kissan jätöksiä hiekkalaatikoilla maistelemaan. Vastustuskyky iän mukana paranee jos ei mitään sairauksia tule.
- Näin meillä
Aamulla käy suihkussa, siinä samalla kädet puhdistuu. Jos kädet likaantuu ne pestään mutta muuten en käsiä pese vasta kun tulen kotiin ja alan syömään. Aivan turha käsiä on koko ajan pestä, hysteeristä.
Niin ja harvoin olen sairaana, joka toinen vuosi saikkua. Tuskin olisin yhtään terveempi vaikka joka välissä käsiäni pesisin. - PESKÄÄ KÄSIÄ!!!!!!!!
Minä pese aina käteni kun kosken oven kahvoihin tms ja olen viimeksi ollut kipeä n 2v sitten. Olen 100% varma siitä että kaikki flunssat jne katoaisi tai vähenesi jos ihmiset olisivat tarkempia käsien pesemisen kanssa. Niistetään nenää ja sotketaan bakteereja sitten oviin, maksuautomaatteihin, ostoskärryihin yms yms ja seuraava joka siihen koskee saa tartunnan. Monesti ihmettelen teitä kun kaupassa nuolette sormea avataksenne sen muovipussin vihenne/hedelmäpuolella? kaivatte silmiä ja hierotte suutanne miettiessänne ja likaisilla käsillä tietenkin? Kirjastoss jotkut ääliöt lukee sanomalehteä niin että kastaa likaisen sormensa aina kun sivua kääntää? On teillä paljon oppimista ja siksi te olettekin paljon kipeitä ja töistä sairaslomilla kun ette kertakaikkiaan huolehdi puhtaudesta ja ette pese käsiä edes vessareissun jälkeen?? Hu mitä sikoja olette lähes kaikki!
- vakoilija?
Hankala löytää vesihanaa ja vettä aina oven avaamisen jälkeen.
Pesen normaalisti käsiäni eli kotiin tullessa ja aina vessassa käynnin jälkeen. Ruokaa laittaessa myös välillä jos käsittelen vaikka lihaa ja kasviksia. Sairastan tavallisen flunssa n. kymmenen vuoden välein. En muista milloin on ollut mahatautia.
Et voi muutenkaan tietää miten kukakin pesee käsiänsä.
- Viimeksi
Sairastin flunssan, tai yskän kymmenisen vuotta sitten. Syön terveellisesti ja käytän apteekin vitamiineja ja liikun todella paljon ja puhtaus on a ja o. T. Timmimies
- healthhhhh
Kyllä käsihygieniasta on hyötyä. Jos käyt sen ketjun loppuun, kun olet koskettanut ovenkahvaa, niin suuhun ne ovenkahvasta saadut bakteerit päätyvät.
- aqwertypi
Jos sairauskertojen määrää vuodessa voidaan pitää hyvän vastustuskyvyn jonkinasteisena mittarina niin silloin minulla mielestäni on hyvä vastustuskyky. Kerran vuodessa sairastan perusflunssa joka kestää alle viikon ja kuumetta on jos hyvä säkä käy. Lapsenakin olin vain harvoin sairas. Tätä vastustuskykyä ylläpitää mm. työni jonka puolesta olen rahan kanssa tekemisissä. Yleensä pesen kädet vain työvuoron päätteeksi ja työvuorossa tulee tietenkin kosketeltua kasvoja jne. En myöskään pese käsiä wc-käynnin jälkeen kotona enkä muuallakaan(sori hygieniafriikit mutten minä käsilleni kuse/pasko). Kun laitan ruokaa jos esim. kurkunpala tipahtaa lattialle niin käytän sitä nopeasti hanan alla ja sitten vain suuhun. Töissä käytän näppistä joka varmaan tosi likainen jota muutkin käyttää. Käsidesi on minulle täysin vieras aine. En käytä sitä edes pahempien flunssa-aaltojen aikaan. En ikinä ole ottanut enkä ota minkäänlaisia flunssa-rokotteita. Sairastan mielummin viikon oikein kunnolla kuin vähän pitkän aikaa. Näillä on menty viimeiset 27- vuotta ja aion mennä aina päätyyn asti. Hygieniafriikit voivat nyt taas hengittää tämän luettuaan.
"...olen nähnyt ihmisten desinfioivan käsiään esimerkiksi oven kahvaan koskemisen jälkeen."
Sairaalassa varsinkin jonkinlaisella eristysosastolla tämä on ymmärrettävää, mutta elävässä elämässä taitaa olla pikemminkin vahingoksi. Käsien pesu on tietenkin aiheellista toisinaan.
"..Jotta vastustuskyky olisi parempi ihmisen luontaisen puolustusjärjestelmän olisi hyvä saada puolustautua erilaisia bakteereja ja viruksia vastaan."
Juurikin näin.
Kauhulla voi vain seurata, kuinka Aasiassa kaupataan antibiootteja katukaupassa joita nämä ihmiset sitten syövät "varmuuden vuoksi". Saa nähdä, milloin tämän suhteen haukataan pas.kaa kunnolla...- H1N1
Mikä se ap:n ongelma oli - itsekehuko?
- nilkkoja myöten
Minä en ole ollut vuosiin kipeä koska en ole mikään hygieniafriikki, normaalin rajoissa kuitenkin pidän itseni ja ympäristöni puhtaana. Paljon tulee esim. puutarhassa möyrittyä ja eläinten kanssa oltua tekemisissä työni puolesta. Tuntemani himosiivoojat ja hygieniafriikit taas ovat jatkuvasti sairaana, ihan muutenkin kuin päästään. Ja aloittaja on täysin oikeassa, himopuhtaita se toki ahdistaa.
- vanha sanonta
Rikkaalla miehellä on maata kynsienkin alla :)
- Hmm ...
Minun ymmärtääkseni ulkoa, maasta ja kasveista tulevat bakteerit ovat hyödyllisiä vastustuskyvylle.
Sen sijaan ihmisisitä ja urbaanista ympäristöstä peräisin olevat eivät niinkään.
Ja kyllähän tiettyjä erittäin vaarallisiakin bakteereja on olemassa.
Itse en pese käsiä jatkuvasti, ylihygieenisesti. Lähinnä pesen niitä vain kriittisissä paikoissa. Esimerkiksi jos ruokaa laittaa, on ihan älykästä pestä kätensä sekä työvälineet aina välissä. Ei pelkästään bakteerien, mutta myös loisien vuoksi.
En kuitenkaan sanoisi, että nykyihmiset yleisesti ovat ylihygieenisiä. Antibiootteja käytetään liikaa ja käsidesillä ei kannattaisi koko ajan läträtä. Nämä kaksi siksi, että ne eivät tee eroa hyödyllisien ja haitallisten bakteerien välille. Myös hyödyllisiä bakteereita on paljon.
Keskiverto ihminen kantaa n 2,4 kg bakteereita mukanaan kulkiessaan. Ja esimerkiksi suolen bakteerikannalla on hyvin oleellinen merkitys terveyteen, vääränlainen bakteerikanta voi altistaa monenlaisille vaivoille.
Itse en ole syönyt antibiootteja melkein 20 vuoteen. - Hyvä vastustuskyky.
On yhtä helppoa kuin syöminen!
.............jatkuu. Kahden tärkeimmän hyöty-bakteerin:
1.(1.) Lactobacillus asidophilus ja
2.(3.) Bifidobacterium,
joiden luonnollisin saantilähde on lehmän rasvainen-maito.
Mutta mihin ovat kadonneet hyvät/tarpeelliset hyöty-bakteerit vuosien saatossa:
- Ennen vanhaan juotiin vasta lypsettyä lehmän raakamaitoa, jossa oli tärkeimmät hyöty-bakteerit Lactobacillus asidophilus ja Bifidobacterium. Eikä silloin sairasteltu niin valtavasti kuin nykyisin, ei ollut allergioita, eikä ollut vatsa, eli suolisto sekaisin, jne.
- Olette varmaankin kuulleet tämän mystisen lauseen, jonka on esittänyt laktoosi-intoleranssia ja/tai migreeniä sairastava henkilö:
”Kun käyn hakemassa suoraan maatilalta lehmän raakamaitoa niin voin juoda sitä ongelmitta, mutta kun ostan kaupasta meijeriltä tullutta maitoa, niin laktoosi- ja migreeni-ongelmat alkavat heti”.
Eli syy mm laktoosi-intoleranssi- ja migreeni-ongelmiin on limakalvojen kahden tärkeimmän L-a ja Bif hyöty-bakteerien puutteessa!
Herää kysymys:
- Mihin tarpeelliset hyöty-bakteerit sitten katoaa?
Vastaus on yksinkertainen ja löytyy 1970-1980 luvuilta lähtien:
- Vasta lypsetty raakamaito sisältää 2-tärkeintä hyöty-bakteeria 1.(1.)L-a ja 2.(3.)Bif.), jotka kuolevat kuumennettaessa maito yli 50 C-asteen(=pastörointi meijerillä) ja jäljelle jää vain rasvaan sitoutuneet hyöty-bakteerit. Jatkuu..............
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/
Testit löytyvät sille kuinka paljon vastustuskykysi on heikentynyt:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/ - ykä
Nuhaa en pelkää mutta moon ihan paniikissa nyt TAAAS kun mahatauti jyllää!! Olen emetofoobikko ja mistään en saa hoitoa tähän kammoon... eikä ajatusta ja työkykyä helpota yhtään se että poika kerto että eilen niiden luokalla oli oppilas kuumeesa ja mahataudissa KOULUSSA!!?? SIIS WTF!!?? Eikä opettaja laittanut kotiin.. minä laitoin opettajalle viestiä että pitääkö paikkaansa.. ei viitsinyt vastata. NOH, meijän tyttö ei mene kouluun sitten jos sairaat on siellä.. samoten peruuntu luokkakaverin synttäreille meno (onneksi laps ei ollu moksiskaan) mutta se tympii että etelästä tuli sukulainen jota nään noin kerran 10 vuodessa, ja hänen lastaan 8v en ole nähnyt ikinä. Pyysivät kylään kun ovat täälä pohjosessa käymässä.. NOH, nyt kun tyttö ilmeisesti kantaa pöpöä ,en ota riskiä että lähettäs muille sitä tarjoamaan, kun en itsekkään haluais että meille tultais.
JOO JOO, kuulostaa hullulta ,mutta ei ihmset oikeesti paljoa ajattele muita.. jokainen vois vaikka viikon elää emetofoobikkona niin tietäsivät mitä helvettiä yämä on.. tulis sillon myös vähemmän sitä vittuilua.- Ripulista ei kärsitä
Ripuli on niin helppo PARANTAA ETTÄ SIITÄ EI KANNATA KÄRSIÄ!
Ja sellainen huomio mitä harva potilas edes tajuaa; kun parannat mahatautia niin samalla vahvistat koko immuunipuolustus-järjestelmääsi(hormonaalinen ja hermostollinen)-ja tämä pätee sekä lapseesi, että sinuun itseesi.
Valitettavasti kaikilta lääkäreiltä et saa noita ohjeita!
..........jatkuu.
* Ripuli (löysä uloste), johon ei liity ripulia edeltänyttä antibiootti-kuuria:
Kertoo sen että suoliston tarpeelliset hyöty-bakteeri kannat ovat vääristyneet, mutta tilanne ei vielä ole vakava joka voidaan parantaa antamalla suoliston limakalvoille kolme tärkeintä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteeria syöden, huomioiden että syöt oikeita eläviä luonnollisia bakteerikantoja riittävästi-vähintään 3×1(suositus=3×2)-miljardia bakteeria/vrk.
Antibiootti tappaa hyöty-bakteerit: Ota mhb.t kolme tuntia antibiootin jälkeen ja ajoita mhb.n otto viimeiseksi yötä vasten, jne.
Hoito:
A. Käytä alkuun 2vrk….14vrk herkkyydestä riippuen, IHMISPERÄISIÄ hyötybakteereita!
Sivu avautuu uuteen ikkunaan, tai uuteen välilehteen!: Joko .omasivu.fi palvelimella:
http://
Tai .nettisivu.org palvelimellavvvvvv:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Asidophilus
-Jos ripuli ei loppunut, niin sitten!
B. Sitten jatkossa 2vrk….14vrk herkkyydestä riippuen, IHMISPERÄISIÄ hyötybakteereita!
Sivu avautuu uuteen ikkunaan, tai uuteen välilehteen. Joko .omasivu.fi palvelimella:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Acidophilus_Forte
Edellisillä toimenpiteillä pystytään kiertämään mahdollisten maitojäämien aiheuttama anafylaksian-, laktoosi’intoleranssin- ja migreenin-vaara, jolloin voidaan käyttää turvallisesti kaikkia kolmea 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif hyötybakteeria!
-Jos ripuli ei loppunut vieläkään, niin sinun on otettava käyttöön kaikki kolme tärkeintä bakteeria:
.
C. Sitten jatkossa ”Tehosessioina” ELÄINPERÄISET hyötybakteerit jotka saattavat sisältää maito-jäämiä!
Sivu avautuu uuteen ikkunaan, tai uuteen välilehteen.
Joko .omasivu.fi palvelimella:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Asidophilus_plus
Asidophilus plus 30kapselia 1xvrk(=Tehosessio 90miljardia bakteeria).
-Jos olet käyttänyt aiemmin po bakteereita, niin käytä suoraan 90miljardia bakteeria(=Tehosessio90mrd bakteeria) kerralla 1xvrk!
Mutta jos limakalvoille ei olekaan annettu kolmea tärkeintä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita, niin:
* Veri-ripuli (veri tulee haavautuneilta limakalvolta), johon saattaa liittyä ripulia edeltänyt antibiootti-kuuri: Jatkuu..................
Kokonaan linkissä:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/blogi-08092010-meijereiden-takia-maidon-kasittelyssa-on-vakava-terveys-uhka-maidon-homogenointi-on-lopetettava-valittomasti/mhb-antibiootti-ripuli-tappaja-bakteeri-uloste-tutkimus-ja-probiootti-bakteerit-mhb/
Noilta sivuilta löydät kaikki L-a, L-b ja Bif hyötybakteeri-opastuksen, etkä edes tarvitse lääkäriä kun noudatat noita ohjeita:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/ - ykä
Ripulista ei kärsitä kirjoitti:
Ripuli on niin helppo PARANTAA ETTÄ SIITÄ EI KANNATA KÄRSIÄ!
Ja sellainen huomio mitä harva potilas edes tajuaa; kun parannat mahatautia niin samalla vahvistat koko immuunipuolustus-järjestelmääsi(hormonaalinen ja hermostollinen)-ja tämä pätee sekä lapseesi, että sinuun itseesi.
Valitettavasti kaikilta lääkäreiltä et saa noita ohjeita!
..........jatkuu.
* Ripuli (löysä uloste), johon ei liity ripulia edeltänyttä antibiootti-kuuria:
Kertoo sen että suoliston tarpeelliset hyöty-bakteeri kannat ovat vääristyneet, mutta tilanne ei vielä ole vakava joka voidaan parantaa antamalla suoliston limakalvoille kolme tärkeintä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteeria syöden, huomioiden että syöt oikeita eläviä luonnollisia bakteerikantoja riittävästi-vähintään 3×1(suositus=3×2)-miljardia bakteeria/vrk.
Antibiootti tappaa hyöty-bakteerit: Ota mhb.t kolme tuntia antibiootin jälkeen ja ajoita mhb.n otto viimeiseksi yötä vasten, jne.
Hoito:
A. Käytä alkuun 2vrk….14vrk herkkyydestä riippuen, IHMISPERÄISIÄ hyötybakteereita!
Sivu avautuu uuteen ikkunaan, tai uuteen välilehteen!: Joko .omasivu.fi palvelimella:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Asidophilus
-Jos ripuli ei loppunut, niin sitten!
B. Sitten jatkossa 2vrk….14vrk herkkyydestä riippuen, IHMISPERÄISIÄ hyötybakteereita!
Sivu avautuu uuteen ikkunaan, tai uuteen välilehteen. Joko .omasivu.fi palvelimella:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Acidophilus_Forte
Edellisillä toimenpiteillä pystytään kiertämään mahdollisten maitojäämien aiheuttama anafylaksian-, laktoosi’intoleranssin- ja migreenin-vaara, jolloin voidaan käyttää turvallisesti kaikkia kolmea 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif hyötybakteeria!
-Jos ripuli ei loppunut vieläkään, niin sinun on otettava käyttöön kaikki kolme tärkeintä bakteeria:
.
C. Sitten jatkossa ”Tehosessioina” ELÄINPERÄISET hyötybakteerit jotka saattavat sisältää maito-jäämiä!
Sivu avautuu uuteen ikkunaan, tai uuteen välilehteen.
Joko .omasivu.fi palvelimella:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Asidophilus_plus
Asidophilus plus 30kapselia 1xvrk(=Tehosessio 90miljardia bakteeria).
-Jos olet käyttänyt aiemmin po bakteereita, niin käytä suoraan 90miljardia bakteeria(=Tehosessio90mrd bakteeria) kerralla 1xvrk!
Mutta jos limakalvoille ei olekaan annettu kolmea tärkeintä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita, niin:
* Veri-ripuli (veri tulee haavautuneilta limakalvolta), johon saattaa liittyä ripulia edeltänyt antibiootti-kuuri: Jatkuu..................
Kokonaan linkissä:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/blogi-08092010-meijereiden-takia-maidon-kasittelyssa-on-vakava-terveys-uhka-maidon-homogenointi-on-lopetettava-valittomasti/mhb-antibiootti-ripuli-tappaja-bakteeri-uloste-tutkimus-ja-probiootti-bakteerit-mhb/
Noilta sivuilta löydät kaikki L-a, L-b ja Bif hyötybakteeri-opastuksen, etkä edes tarvitse lääkäriä kun noudatat noita ohjeita:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/Yli hilseen män.. mut LYHYESTI vissiin kantsis syä maitohappopaktereita..auttaskoha se oksutautiin nimenomaan oksentamisen välttämiseen?
MIKÄHÄN ON PARAS..ENITEN NIITÄ TÄRKEINPIÄ BAKTEEREITA SISÄLTÄVÄ TUOTE? ..SIIS PILLERIPURKKI? - Ei maitohappobaktee-
ykä kirjoitti:
Yli hilseen män.. mut LYHYESTI vissiin kantsis syä maitohappopaktereita..auttaskoha se oksutautiin nimenomaan oksentamisen välttämiseen?
MIKÄHÄN ON PARAS..ENITEN NIITÄ TÄRKEINPIÄ BAKTEEREITA SISÄLTÄVÄ TUOTE? ..SIIS PILLERIPURKKI?reita, vaan nimenomaan noita:
""..........jatkuu.
Tämä Probiootti-bakteerien palautus limakalvoille on täytettävä kolme ehtoa:
1. Bakteerien on oltava juuri nämä kolme tärkeintä bakteeria!
*** 1.(1.)Lactobacillus asidophilus,
*** 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus=luonnon oma ”antibiootti”bakteeri,
*** 3.(7.)Bifidobacterium.
2. Po bakteereita on saatava limakalvoille riittävästi!
*** 1.(1.)L-a, jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk, tai enemmän(-katso ”Tehosessio”).
*** 2.(2.)L-b, jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk, tai enemmän(-katso ”Tehosessio”).
*** 3.(7.)Bif, jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk, tai enemmän(-katso ”Tehosessio”).
3. Po bakteereita on saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin, esimerkiksi rasvaisista lehmänmaito-tuotteista!
Kun olet sairas-allerginen-alilämpöinen-kuumeinen, niin silloin on saatava limakalvoille suurempia bakteerimääriä, kuin mitä rasvaisista maitotuotteista saa!
Jatkuu.......""
Vertailulista käyttökelpoisista mhb-tuotteista tietoineen on linkissä:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/
- Nina 19
- P1P2
Popula on kohta kestävä ties mitä vastaan. Herkimmät karsiutuvat.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12047948#comment-66391888 - Realismia kehiin
Kohtuullinen hygienia on varmasti hyvästä, mutta uskon, että jossain vaiheessa huomataan käsidesien ylenmääräisestä levittelemisestä koituneet haitat. Epäilen, että asia ei ole lainkaan niin tutkittu, kun uskotaan. Kun syödään antibiootteja, se tappaa sekä hyvät että huonot bakteerit. Ja loppujenlopuksi huonot jäävät vallalle. Kuinkahan on käsidesien kanssa? Kun normaali suojaava bakteerikerros tapetaan, mitä jää jäljelle? Bakteerittomia alueita ei arkielämässä ole, jotain pöpöjä pintaan aina ilmaantuu. Jollei hyviä, niin pahoja.
Itse vältän likaisten pintojen käsittelyä paljain käsin, avaan ovenkahvat hihalla tms. Kädet pesen kotiin tultuani saippualla. Olen saanut aikanani tosi hankalan käsi-ihottuman työstä, ja pidän syynä nimenomaan käsidesejä, vaikka tietysti iholääkärit ovat täysin toista mieltä. Noita myrkkyjä en enää käsiini levitä, eikä ihoni niitä kestäkään. Kodin siivoan astianpesuaineella. Enkä ole sen sairaampi kuin kukaan muukaan. Toki haluan pysyä itse puhtaana, samoin pidän kotini siistinä. Ja etenkin keittiön tosi paljon siistimpänä kuin moni muu näkemäni ihminen. - Luonnonlääkkeet
omassa ammatissa tietyt hyg säännöt pidettävä(erite, veri. Altistukset tietyille aineille)- en sairasta sen enempää kuin muukaan väestö. Toki kohdetta vaihtaessa pesen käsiä, desinkäyttöä aiheetta en suosita, mutta mrsa-tms. riskin yhteydessä kyllä.
Nykyihmisen elämäntapa ja ravintotottumukset aiheuttaa normaalin immuunivasteen alentumista. Itse käytän- mustikkatiivistettä, ja inkivääriä tuoreena sekä kurkumaa, myös kotimaisia itsekerättyjä immuunipuolustuksen vahvistajia.
Ei tule infkluenssa. Ei paskatauteja, eikä koululääketieteen rohtoja ja rokotteita ole. Keski-ikäinenkin...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854