Se on nyt tullut suomeenkin , vielä jouluna varoteltiin kypsentämästä kinkkua ylikypsäksi "sehän on jokusien vanhojen ihmisten ruokaa " , nyt sitä tarjotaan jo nuorienkin pöytään , ei siis enää ole seksikästä syödä possuakaan puoliraakana !!!
Ylikypsä possu
9
712
Vastaukset
- Tilaan heti
Sikaa rapeana pinnaltaan ja sisältä niin ylikypsä, että "hajoaa", kiitos.
Al dentteä en kaipaa kuin parsassa ja toivon mukaan sitä ei kohdalle satu kovin usein. - keitto ja kinkku
Possun fileet / paistit, kinkku ja nyhtöpossuksi tehty lapa painii valmistus- ja makumaailmassa aivan eri tasoilla. Kyllä mä fileen haluun mehukkaana, juuri ja juuri kypsänä, kun taas bbq-maustetut totaaliylikypsät lavat tai ribsit nautin taas ihan eri tilanteissa - eri lisukkeiden kanssa. Hyvä kokki pistää koko annoksen balanssiin.
- Kokenut.............
Vai possun filettä "juuri ja juuri kypsänä"! Johan vitsin murjaisit :-)
- keitto ja kinkku
Rautalangasta, ystävä hyvä. Esim. possun sisuria pyydetään joissain ohjeissa vetää 70-80 asteen lämpöön saakka. Kun olen pinnat paistanu, niin uunissa 65 asteeseen ja sit folio niskaan rauhoittumaan - eli aivan alarajalle. Se on just kypsää, mutta erittäin mehevää. Ei kuivaa ja sitkeää.
- Stauno
Eiks noita helv... karjalanpaisteja ja muuta mussua ole tehty iät ja ajat? Nyt some-lampaat vaahtoaa milloin mistäkin teurasjätesapuskasta (vrt. chicken wings)!
- Egokätkijä
Teurasjäte = hot wingsit =proilerin siivet , se vasta on kierrätystä , pannaan vaan jätteeseen marinaadit päälle ja hullu kansa ostaa kovalla hinnalla , muuten joutuisi siivet jauhamaan minkinrehuksi.
- ylikypsäfani
Egokätkijä kirjoitti:
Teurasjäte = hot wingsit =proilerin siivet , se vasta on kierrätystä , pannaan vaan jätteeseen marinaadit päälle ja hullu kansa ostaa kovalla hinnalla , muuten joutuisi siivet jauhamaan minkinrehuksi.
onhan ylikypsää possua syöty ijät ajat muistan kun mummo laittoi possun lavan illalla uuniin ja päivällä pöytään perunoiden kera ja osu ja uppos lapsiinkin .
- sika on parempaa
Lehmänliha on hienoa syödä melkein raakana. En ymmärrä. Se on jo muutenkin sitkeää, kypsänä sitä voi hätätilassa syödä jos muuta ei ole mutta PUOLIRAAKANA. Yök. Anteeksi, sehän on kuulemma hienoa! !
- yliylikypsää
Tuosta kokeilemaan yliylikypsaa nyhtöpossua
http://www.snellman.fi/fi/reseptit/pulled-pork-nyhtopossu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645