Ylikypsä possu

sika sidi

Se on nyt tullut suomeenkin , vielä jouluna varoteltiin kypsentämästä kinkkua ylikypsäksi "sehän on jokusien vanhojen ihmisten ruokaa " , nyt sitä tarjotaan jo nuorienkin pöytään , ei siis enää ole seksikästä syödä possuakaan puoliraakana !!!

9

712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilaan heti

Sikaa rapeana pinnaltaan ja sisältä niin ylikypsä, että "hajoaa", kiitos.
      Al dentteä en kaipaa kuin parsassa ja toivon mukaan sitä ei kohdalle satu kovin usein.

• keitto ja kinkku

Possun fileet / paistit, kinkku ja nyhtöpossuksi tehty lapa painii valmistus- ja makumaailmassa aivan eri tasoilla. Kyllä mä fileen haluun mehukkaana, juuri ja juuri kypsänä, kun taas bbq-maustetut totaaliylikypsät lavat tai ribsit nautin taas ihan eri tilanteissa - eri lisukkeiden kanssa. Hyvä kokki pistää koko annoksen balanssiin.

• Kokenut.............

Vai possun filettä "juuri ja juuri kypsänä"! Johan vitsin murjaisit :-)

• keitto ja kinkku

Rautalangasta, ystävä hyvä. Esim. possun sisuria pyydetään joissain ohjeissa vetää 70-80 asteen lämpöön saakka. Kun olen pinnat paistanu, niin uunissa 65 asteeseen ja sit folio niskaan rauhoittumaan - eli aivan alarajalle. Se on just kypsää, mutta erittäin mehevää. Ei kuivaa ja sitkeää.

• Stauno

Eiks noita helv... karjalanpaisteja ja muuta mussua ole tehty iät ja ajat? Nyt some-lampaat vaahtoaa milloin mistäkin teurasjätesapuskasta (vrt. chicken wings)!

• Egokätkijä

Teurasjäte = hot wingsit =proilerin siivet , se vasta on kierrätystä , pannaan vaan jätteeseen marinaadit päälle ja hullu kansa ostaa kovalla hinnalla , muuten joutuisi siivet jauhamaan minkinrehuksi.

• ylikypsäfani
        Egokätkijä kirjoitti:

Teurasjäte = hot wingsit =proilerin siivet , se vasta on kierrätystä , pannaan vaan jätteeseen marinaadit päälle ja hullu kansa ostaa kovalla hinnalla , muuten joutuisi siivet jauhamaan minkinrehuksi.

onhan ylikypsää possua syöty ijät ajat muistan kun mummo laittoi possun lavan illalla uuniin ja päivällä pöytään perunoiden kera ja osu ja uppos lapsiinkin .

• sika on parempaa

Lehmänliha on hienoa syödä melkein raakana. En ymmärrä. Se on jo muutenkin sitkeää, kypsänä sitä voi hätätilassa syödä jos muuta ei ole mutta PUOLIRAAKANA. Yök. Anteeksi, sehän on kuulemma hienoa! !

• yliylikypsää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60