Mitä kaikkia ns. lisärokotteita olette ottaneet Gambiaan? Esim. lavantauti, aivokalvontulehdus...? Malaria on pakollinen, keltakuumerokote ilmeisesti myös, se vain ei ehdi minulla enää astua voimaan ennen lähtöä, mutta täytyy varmaan vuorata itsensä vaatteilla ja hyttysmyrkyllä ensimmäiset päivät. Onkohan iltaisin miten paljon hyttysiä ja muita ötököitö liikkeellä?
Rokotteet Gambiaan?
2
228
Vastaukset
- zanzare
Nippu hei, ei Gambiaan matkaavalta vaadita minkäänlaisia rokotuksia !
Malaria-lääkitystä suositellaan (sekään EI ole pakollinen) aivan kuten sitä suositellaan menet sitten melkeinpä minne vain Afrikassa missä esintyy malariaa.
Eikä Gambiassa ole hyttisiäkään ollenkaan niin paljon kun niitä on Suomessa kesällä (hyttysiä on enemmänkin sadekaudella eli kesä-lokakuu), eikä siellä ole mitään sen kummempia ötököitäkään. - Jussipussi
Yhdyn edelliseen. Gambiassa ei todellakaan ole "ötököitä" ja kukaan missään vaiheessa lomaa ei tule rokotuksia kyselemään. Minä en niitä rokotuksia ottaisi, aika kalliitakin mokomat. Malarialääkkeetkin jäi ottamatta ohjeiden mukaan kun ei ollut sääskiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645