lantionpohja ja laulu

???

Korkealta laulaessa supistatko lantionpohjan lihaksia vastapainoksi vai ponnistatko ulospäin kuin synnytyksessä? Olen kuullut neuvoja molemmista tekniikoista.

2

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Synnyttämätön

Entäpä jos kummissakin neuvoissa tarkoitetaan samaa? Itse olen sen verran epämusikaalinen, että lopetin jo lauluyritykseni, enkä päässyt alkua pidemmälle. Joka tapauksessa tein ääniharjoituksia pianon ääressä istualtani (tiedän, väärä tapa). Joka tapauksessa mitä korkeammalle lauloin, sitä enemmän jännitin vatsanpohjan lihaksia, ja heikkolihaksisena minulta uupui varsin pian alavatsa. Varsinaisesti laulaessa en koko vatsanpohjaa ajatellut, koska itse laulaminen ei minulta onnistu yhtä korkealta kuin ääniharjoitukset (jälkimmäisillä pääsen oktaavia korkeammalle, laulaessa ei tunnu vaan mukavalta, ja artikulaatio ei onnistu).

Omalla logiikallani on väärin verrata laulun vaatimaa lihastoimintaa synnytykseen, koska puolet ihmisistä on miehiä, jotka eivät synnytä. Ja kaikki naisetkaan eivät synnytä tai synnyttävät sektiolla tai lykkäävät koko toiminnan myöhemmälle iälle. Synnyttämisessä käytetään eri lihaksia kuin vaikka vessa-asioilla. Eli voisi olla tarpeen kuvata laulamisen vaatimaa lihastoimintaa siten, että kaikki sen voivat ymmärtää.

• ???

Korkealla laulaessa tarvitaan vastapaino alhaalla, kysymys kokeneille laulajille kuuluu yksinkertaisesti näin, että ponnistatko ulospäin vai supistatko sisäänpäin? Vaiko peräti molempia, takapuoli leviää alaspäin ja laajenee kylkiluiden alaosasta saakka ja lantionpohjan lihaksia supistamalla saa lisävoimaa korkeuteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1274
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60