Korkealta laulaessa supistatko lantionpohjan lihaksia vastapainoksi vai ponnistatko ulospäin kuin synnytyksessä? Olen kuullut neuvoja molemmista tekniikoista.
lantionpohja ja laulu
2
283
Vastaukset
- Synnyttämätön
Entäpä jos kummissakin neuvoissa tarkoitetaan samaa? Itse olen sen verran epämusikaalinen, että lopetin jo lauluyritykseni, enkä päässyt alkua pidemmälle. Joka tapauksessa tein ääniharjoituksia pianon ääressä istualtani (tiedän, väärä tapa). Joka tapauksessa mitä korkeammalle lauloin, sitä enemmän jännitin vatsanpohjan lihaksia, ja heikkolihaksisena minulta uupui varsin pian alavatsa. Varsinaisesti laulaessa en koko vatsanpohjaa ajatellut, koska itse laulaminen ei minulta onnistu yhtä korkealta kuin ääniharjoitukset (jälkimmäisillä pääsen oktaavia korkeammalle, laulaessa ei tunnu vaan mukavalta, ja artikulaatio ei onnistu).
Omalla logiikallani on väärin verrata laulun vaatimaa lihastoimintaa synnytykseen, koska puolet ihmisistä on miehiä, jotka eivät synnytä. Ja kaikki naisetkaan eivät synnytä tai synnyttävät sektiolla tai lykkäävät koko toiminnan myöhemmälle iälle. Synnyttämisessä käytetään eri lihaksia kuin vaikka vessa-asioilla. Eli voisi olla tarpeen kuvata laulamisen vaatimaa lihastoimintaa siten, että kaikki sen voivat ymmärtää.- ???
Korkealla laulaessa tarvitaan vastapaino alhaalla, kysymys kokeneille laulajille kuuluu yksinkertaisesti näin, että ponnistatko ulospäin vai supistatko sisäänpäin? Vaiko peräti molempia, takapuoli leviää alaspäin ja laajenee kylkiluiden alaosasta saakka ja lantionpohjan lihaksia supistamalla saa lisävoimaa korkeuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48844
- 70840
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647