Tuli hankittua juuri Bresser Erudit MO -mikroskooppi, jolla pystyy tarkentamaan x1280 kertaiseksi. Onnistuin erottamaan verinäytteesti yksittäisiä punasoluja, joiden halkaisijahan oli noin 1 µm.
Tehtävänä olisi nyt tutkia paiseesta otettua näytettä. Tiedän, että bakteereja voidaan värjätä ja jaotella grampositiivisiksi ja -negatiivisiksi. Olen tilannut jo värjäykseen tarvittavia tavaroita, mutta olisiko batkeereja mahdollista tutkia kotikonstein? Esim. tekevätkö bakteerit kuplia, jos niiden päälle laittaa pisaran vettä. Voisiko bakteereja viljellä kodeista tai kaupoista löytyvillä aineilla?
Bakteerien tunnistaminen kotikonstein?
3
161
Vastaukset
Jos agar-agaria ja petrimaljoja jostain saat niin sillä kai bakteerien pitäisi elellä. Ketjussa sanotaan että ainakin apteekista ja joistain verkkokaupoista löytyy.
http://www.vauva.fi/keskustelu/1295242/ketju/mista_ostat_agar_agaria- jone2
tutki sienirihmastoa siinä on maailman tulevaisuus
- metallografiaa
Bakteerien tunnistukseen ei riitä pelkkä mikroskooppi, myös tietoa tarvitaan. Myös sienten tunnistuksessa tarvitaan tietoa eikä sitä pelkkää välinettä (mikroskooppia). Tosin oma kokemukseni rajoittuu metallien tutkimukseen (metallografia) jossa myös käytetään hyväksi ko. tutkimuksiin soveltuvaa mikroskooppia.
Mutta tämä mikroskooppi on jo senverran kallis ettei se sovi kotimikroskoopiksi joka kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635