Minulla on siis yksi 3,5-vuotias tyttögerbiili, jolle hankin kaksi noin kahden kuukauden ikäistä tyttögerbiiliä kaveriksi. Olen totuttanut niitä totutusverkon avulla kaksi viikkoa toisiinsa ja vaihtanut niiden puolia päivittäin.
Gerbut olivat nyt tehneet pesänsä lähelle totutusverkkoa eli nyös lähelle toisiaan. Siis päätin siivota terran ja vaihtaa purut ja ottaa väliseinän pois. Nyt gerbiilit touhuavat innoissaan omia touhuja. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että kun toinen nuorista gerbuista kohtaa vanhuksen, nuori gerbiili alkaa piipittää tai lähtee vanhaa pakoon. Mitään tappeluita ei kuitenkaan ole tullut. Onko tällainen käytös normaalia vai pitäisikö totuttamista vielä jatkaa väliseinän kanssa?
Kiitos vastauksista!
Gerbiileiden totuttaminen
7
82
Vastaukset
- gerbu30
Ja sori, laitoin tän keskustelun vahingos kaks kertaa :)
- Gerbiili tyttö
Yleensä gerbiillit ääntelevät toisilleen piipittämällä. Omatkin gerbiilini ääntelvät joskus. Jos tappeluita ilmaantuu erota ne toisistaan, mutta jos näyttää siltä että ne viihtyvät jo hyvin yhdessä niin voit pitää niitä yhdessä. Toivottavasti tästä oli apua! (:
- gerbu30
Joo, tarkkailen niitänyt koko ajan :)
- Gerbiili tyttö
Juu! Niin kannattaakin :)
- hyppymyyrä
Hei,
minulla aivan sama homma. Pienempi piipittää
jos vanhempi tulee lähellekään, mutta eivät tappele.
Itsekin ihmettelin tätä aluksi. :'D- gerbu30
Nyt kaikki kolme gerbua nukkuvat jo suloisesti samassa pesässä päällekkäin:)
- Gerbiili tyttö
Okei, hyvä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670