Olen 23-vuotias, hoikka mutta melko huonokuntoinen. Leposyke on n. 80, ollessa ylhäällä helposti varmaan n. 120. Melko helpon cardio harjoituksen aikana n. 165-185. Käyn lenkillä pari kertaa viikossa, nyt olen ruvennut tekemään lihaskuntoa ja voimistelua/jumppaa. Hengästyn myös todella helposti.
Johtuuko noin kova syke yksinkertaisesti vain huonosta kunnosta vai mistä? Verenpaine on matala ja mitään sydänsairauksia ei PITÄISI olla.
Mikä sykealue polttaa rasvaa parhaiten? Onko maksimisykkeeni korkeampi kuin normaalisti, sillä esim crosstrainerilläkin syke nousee nopeasti yli 190:n? Jos syke on jonkun 140-160 niin silloin harjoittelu ei oikein tunnu missän ja liikkeet pitää pitää hitaina ettei syke nouse.
sykkeestä
1
101
Vastaukset
- jostain aloitettava
Niinhän se on että kuntoilu on sykkeen ja kunnon tasapainottelua.
Paras poltto tulee siinä 120-140 välillä.
Toisaalta mielestäni tärkeämpää rasvanpolton kannalta on treenin pitkä kesto ja hikoilu. Liika sykemittariin tuijottaminen voi viedä innon kuntoilusta.
Tarkkaile hengitystekniikkaasi itsellä nuorempana tuo nosti helposti sykettä urheillessa. Helposti syyllistyy hengittämään liian pinnallisesti ja tiheään. Aiheuttaa happivajetta nopeammin. Eli syvään ja rauhallisesti.
80 Leposyke on ikäiselläsi korkea. Itsellä leposyke 47 tosin kuntoillutkin olen koko ikäni vaikka en missään kisakunnossa olekaan.
Hyvä on tehdä pitkiä treenejä matalalla sykkeellä ja ajan mittaan koventaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595