Mistä saisi huonekalujen kunnostukseen apuja? tietoa?

kunnostukseen...

Moikka.
Valtavasti kiinnostaa huonekalujen kunnostus, eli esim. sohvien,nojatuolien,ruokaryhmien pöytien,tuolien eli kaikkien kunnostus.
Työkalut kestää kädessä esim. hiominen,höylät jen.
Mutta mistä saisin lisätietoa kunnostukseen liittyen?
Varmaa paikallisesta kansalaisopistosta? vai oppiiko parhaiten itse opiskelemalla eli ostaa huonoo ja kunnostaa mieleiseksi?
Iso kiitos auttaneille.

5

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kouluu

Tarkoitit varmaa kuluneiden pöytien hiomista ja lakkaamistas se on helppoo ku osaa:)
      ei sen takia kannata kouluu mennä.
      mutta jos haluat verhoilla jne... sit koulu kannattaa.

• Zirup

Heips!

Parhaiten oppii entisöintikurssilla. Siellä on opettaja paikalla, jolta voi kysyä neuvoja tarvittaessa. Eikä tarvitse ostaa kaikkia työkaluja ja aineita itse vaan voi kokeilla ja tutustua niihin ensin. Kurssit vaan tuppaavat olemaan suosittuja eikä niihin kai kovin montaa halukasta mahdu.

Jos haluat opiskella itsekseen, osta Suvi Höglundin kirja Korjaa ja Entisöi Huonekaluja. Se on hyvä ja kattava perusopas. Suosittelen. Sitten voi hankkia erilaisia puuntyöstö-, maalaus- ja tuunauskirjoja oman kiinnostuksen mukaan.

Eiköhän näillä lähde homma alkuun ;) Mielikuvitusta mukaan, niin hyvä tulee.

• Totta, paljon halukkaita, mutta kokemuksesta tiedän kun jokainen saa tuoda oman "mööbelin" entisöitäväksi, anna siikli käteen ja neuvo miten sitä lykitään, puupuhtaaksi, niin parin, kolmen viikon päästä on porukka vähentynyt. Kaikken peukalot, sormet ei kestä tuota homma, joten totuus valkenee ja jäävät pois.

• Zirup

Niin, ei munkaan sormet kestä siklausta 10 min kauempaa, joten käytänkin muita työkaluja ja aineita. Niitä voi opiskella siitä Höglundin kirjasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6605
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      664
      2815
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      93
      1210
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1205
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1110
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228