hei olen 17v tyttö ja asun vielä kotona. ollaan perheen kanssa puhuttu koiran hankkimisesta nyt jo jonkin aikaa ja kyselisin rotumielipiteitä ja kokemuksia! koira tulisi minun hoidettavaksi ja mukaani kun muutan omilleni, ja myös ns. terapiakoiraksi. haluaisin lenkkikaverin ja seuraa. turkinhoito ei ole ongelma! :)
KIITOS JO ETUKÄTEEN!
ensimmäinen koira mielessä
5
138
Vastaukset
- Koirallinen
Hei. Mistä koirista pidät? Haluatko ison vai pienen koirulin? Itselläni on Coton de tulear joka sopii terapiaan seuraksi ja lenkkeihin ei kyllästy ikinä. Koirani on jo 11,5 vuotias mutta tulee mieleen 1 vuotias. Sun kannattaa katsoa erivaihtoehdoista netistä. Onnea koiran hankintaan.
- koira(ko)
unohdin mainita nuo asiat hups :) eli pieni tai keskikokoinen koira kiinnostaisi enemmän ja turkista ei lähtisi kamalasti karvaa ja että olisi suht helppo kouluttaa eli ei siis kauhean itsepäistä mutta pientä omaa tahtoa saa kyllä olla :)ja turkkiin voin panostaa mutta en haluaisi hirveän vaikeaa! :)
- Tuossa tuli mieleen
koira(ko) kirjoitti:
unohdin mainita nuo asiat hups :) eli pieni tai keskikokoinen koira kiinnostaisi enemmän ja turkista ei lähtisi kamalasti karvaa ja että olisi suht helppo kouluttaa eli ei siis kauhean itsepäistä mutta pientä omaa tahtoa saa kyllä olla :)ja turkkiin voin panostaa mutta en haluaisi hirveän vaikeaa! :)
Vesikoira
Havannalaiset
Cockeri
Kultainen noutaja
- poodle
Villakoira. :) Turkinhoito ei ole haastavaa, jos kotitrimmissä pitää.
Rotu on todella älykäs, oppii nopeasti. Soveltuu moniin koiraharrastuksiin ja oiva lenkkikaveri. Villiksestä saa myös joka sään lenkkikaverin, kun opettaa ettei säästä nirsoilla. ;)
Villakoira on oiva valinta myös aloittelijalle, kunhan muistaa sen että villis on aktiivinen koira ja tarvitsee jotain pään menokseen. :)
Villakoirasta ei lähde karvaa.
Villakoiria on neljä erilaista kokomuunnosta toy, kääpiö, keskikokoinen ja iso.
Värejäkin löytyy jokaisen makuun, suomessa virallisia värejä ovat: valkoinen,musta, ruskea, punainen, aprikoosi & harmaa. :)- jgej<hbeduah
Bostoninterrieri:
-ei hauku(enemmänkin ääntelee)
-paino 7-12kg välillä
-helppohoitoinen turkki
-energinen hassuttelija
-pieni koira, ison koiran olemuksella
-ei pelkää mtn
-helppo opettaa koska haluaa miellyttää, mutta luonnettakin löytyy.
-rakastaa olla kaikessa mukana
-rakastaa syliä ja hellimistä
- sosiaalinen, tulee kaikkien ihmisten ja eläinten kanssa toimeen.
-ällistyttävä kyky sopeutua uusiin ja erikoisiinkin tilanteisiin
Ainut huono puoli mitä keksin:talvella vaatii pukemisen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440