ensimmäinen koira mielessä

koira(ko)

hei olen 17v tyttö ja asun vielä kotona. ollaan perheen kanssa puhuttu koiran hankkimisesta nyt jo jonkin aikaa ja kyselisin rotumielipiteitä ja kokemuksia! koira tulisi minun hoidettavaksi ja mukaani kun muutan omilleni, ja myös ns. terapiakoiraksi. haluaisin lenkkikaverin ja seuraa. turkinhoito ei ole ongelma! :)
KIITOS JO ETUKÄTEEN!

5

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koirallinen

Hei. Mistä koirista pidät? Haluatko ison vai pienen koirulin? Itselläni on Coton de tulear joka sopii terapiaan seuraksi ja lenkkeihin ei kyllästy ikinä. Koirani on jo 11,5 vuotias mutta tulee mieleen 1 vuotias. Sun kannattaa katsoa erivaihtoehdoista netistä. Onnea koiran hankintaan.

• koira(ko)

unohdin mainita nuo asiat hups :) eli pieni tai keskikokoinen koira kiinnostaisi enemmän ja turkista ei lähtisi kamalasti karvaa ja että olisi suht helppo kouluttaa eli ei siis kauhean itsepäistä mutta pientä omaa tahtoa saa kyllä olla :)ja turkkiin voin panostaa mutta en haluaisi hirveän vaikeaa! :)

• Tuossa tuli mieleen
        koira(ko) kirjoitti:

unohdin mainita nuo asiat hups :) eli pieni tai keskikokoinen koira kiinnostaisi enemmän ja turkista ei lähtisi kamalasti karvaa ja että olisi suht helppo kouluttaa eli ei siis kauhean itsepäistä mutta pientä omaa tahtoa saa kyllä olla :)ja turkkiin voin panostaa mutta en haluaisi hirveän vaikeaa! :)

Vesikoira
        Havannalaiset
        Cockeri
        Kultainen noutaja

• poodle

Villakoira. :) Turkinhoito ei ole haastavaa, jos kotitrimmissä pitää.
      Rotu on todella älykäs, oppii nopeasti. Soveltuu moniin koiraharrastuksiin ja oiva lenkkikaveri. Villiksestä saa myös joka sään lenkkikaverin, kun opettaa ettei säästä nirsoilla. ;)
      Villakoira on oiva valinta myös aloittelijalle, kunhan muistaa sen että villis on aktiivinen koira ja tarvitsee jotain pään menokseen. :)
      Villakoirasta ei lähde karvaa.
      Villakoiria on neljä erilaista kokomuunnosta toy, kääpiö, keskikokoinen ja iso.
      Värejäkin löytyy jokaisen makuun, suomessa virallisia värejä ovat: valkoinen,musta, ruskea, punainen, aprikoosi & harmaa. :)

• jgej<hbeduah

Bostoninterrieri:
        -ei hauku(enemmänkin ääntelee)
        -paino 7-12kg välillä
        -helppohoitoinen turkki
        -energinen hassuttelija
        -pieni koira, ison koiran olemuksella
        -ei pelkää mtn
        -helppo opettaa koska haluaa miellyttää, mutta luonnettakin löytyy.
        -rakastaa olla kaikessa mukana
        -rakastaa syliä ja hellimistä
        - sosiaalinen, tulee kaikkien ihmisten ja eläinten kanssa toimeen.
        -ällistyttävä kyky sopeutua uusiin ja erikoisiinkin tilanteisiin

Ainut huono puoli mitä keksin:talvella vaatii pukemisen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2445
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1603
    9. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1518
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    Aihe