säälittää vanhukset

nalliumiitti

Katselin äsken telkkarista lottoa, en ehtinyt ottaa numeroita ylös. Myöhemmin yritin hakee teksti-tv:stä, ois pitäny painaa niin paljon nappuloita että en enää jaksanu/viitsiny.Ja sitten tää iänikuinen netti, kyllä sieltä...joo joo...

Jos minä 54 v. akka en osaa edes tätäkään niin miten voidaan edellyttää vanhoilta ihmisiltä jotain netin käyttöä. Miksi tehdään tahallaan niin vaikeaksi kaikki? Taitaa illuminaatin porukat ihan tosissaan saada vanhukset, tuottamattomat ja köyhät ihmiset pois päiviltä vai mitä mieltä ootte?

12

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Ykkösen teksti-TV sivu 471. Ei vaikeuksia.

• Yksinkertainen ratkaisu lottonumeroihin. En tarkasta. Satunnaiset, muutaman euron voitot ilmestyvät tilille tarkastamattakin.

Julkisen puolen terveydenhuollossa olen joutunut tuon ikärasismin kohteeksi.
      Odotetaan, että ukko kuolee.

• ...

Eriävä mielipide.

Lottonumerot löytyy kyllä helposti veikkauksen saitilta. Tekstitelkkari jo niin antiikiinen, että ei ois itellä käynyt mielessäkään alkaa numeroita sen kautta hakemaan. Se on kankea ja sokkeloinen, etenkin valtavan hidaskäyttöinen.

Mun käsitys tietsikoista päinvastainen. Monet eläkeläiset oikein innokkaita netin käyttäjiä. Samaten perceaukiset syrjäytyneet. Jusat jotain skypeä, facebookkia, keskustelupalstoja. Pystyy olemaan ihmisten kanssa tekemisissä, vähentää erakoitumista. Etenkin sukulaisiin jne voi pitää yhteyttä nykyisin vaikka toiselle puolelle maapalloa vaivattomasti. Meinaan vaan, itellä oli aikoinaan tilanne, että en kaukana suomesta ollut, mutta ei mitään mahdollisuuksia pitää yhteyksiä muuten kuin perinteisen ja hitaan postin välityksellä, puhelin oli enenpi toreettinen vaihtoehto, läpi pääsi, jos sattui pääsemään ja milloin sattui.

Ja tietsikoissa sekin. Kun joku puuhastelee jotain koneilla, on se parempaa aivojumppaa, kuin sanaristikoiden täyttäminen tai lasten leikkien leikkiminen. Yhteiskunta säästäisi valtavasti rahaa, jos hommaisi peräkylän mummoille ja vanhustentaloihin sosiaalisista syistä tietokoneyhteydet. Säästyisi paljon turhaa työtä ja sitä voisi kohdentaa tarkemmin eniten sitä tarvitseviin.

=DW=

• mitäkä mies..

Teksti-tv.Muinais jäänne koko systeemi.En ole koskaan oikeastaan käyttänyt.Kerran ostin uuden tv:n ja myyjä ylisti nopeaa Teksti-tv tä.Totesin myyjän olleen vähintään savolaine tai jopa hämäläinen.Ei pitänyt hermo kun oli hidas.pauce nappi on usein huonosti merkitty ja käytäntö on kirjava eri malleissa.Saa mun puolesta työntää minne ei aurinko paista.Netti kyllä kertoo suhteellisen helposti numerot,mutta..Viiveellä..Sitäkin vähän mietin että miten nykyaikana muka ei netissä tieto liikkuisi nopeammin..Varmasti siksi kun ihminen numerot sinne lataa..On sentään nopeampi kuin pankkien välinen rahan siirto.kaksi päivää menee pankkien väliseen numeroiden siirrossa..Mahtaa kiertää hiukkaskiihdyttimessä osan aikaa..Tarkoitin sijoituksissa.Vääryyttä sekin.Ota sillä sinun älypuhelimella kuva lotto numeroista tai video koko lähetyksestä:)

• lappeen ranta

"Teksti-tv.Muinais jäänne koko systeemi."

Niinpä, vain n.300 000 käyttäjää joka päivä.

Jotkut osaa, jotkut ei.

• mitäkä mies
        lappeen ranta kirjoitti:

"Teksti-tv.Muinais jäänne koko systeemi."

Niinpä, vain n.300 000 käyttäjää joka päivä.

Jotkut osaa, jotkut ei.

Se Muinaisjäänne on mun oma mielipide.Eihän se kovin suuri ryhmä ole yli viiden miljoonan väestöstä..Vaikka vähennettäisiin lapset ja vanhukset.Osata käyttää ja jaksaa odottaa.. Kaikille pitää olla jotain:)Ei ole minun suosikki.Ja jos on vielä hankalampi kuin netti (vanhuksille)Mitä jiitä siinä on?

• mitäkä mies

Ja lisään vielä..Puhelimen kameralla on helppo tarkistaa että toimiiko kaukosäädin jos joskus käy niin että ei tiedä onko vika pattereissa?Kun suuntaa säätimen lähetys ledin kohti kameraa ja kamera on kunnollisesti päällä.Näet lähetys säteen vilkkuvana valona..

• kaintaiabel
        mitäkä mies kirjoitti:

Se Muinaisjäänne on mun oma mielipide.Eihän se kovin suuri ryhmä ole yli viiden miljoonan väestöstä..Vaikka vähennettäisiin lapset ja vanhukset.Osata käyttää ja jaksaa odottaa.. Kaikille pitää olla jotain:)Ei ole minun suosikki.Ja jos on vielä hankalampi kuin netti (vanhuksille)Mitä jiitä siinä on?

Jos teksti-tv vaikuttaa hitaalta, on syy aatamin aikaisessa telkkarissa jossa ei ole minkäänlaista puskurimuistia.

Käy se näinkin... http://www.yle.fi/tekstitv/html/P471_01.html

• väikkäys
    • opettele laiskuri

Puhu vaan omasta puolestasi. Useimmat"vanhukset" elävät tätä päivää ja osaavat käyttää omia laitteitaan. Kannattaisi opetella jokaisen.

• Eroja on vanhuksissakin. Työni parissa oon nähny ysikymppisen papan ,joka istui yöllä koneella jos ei nukuttanu. Osasi kyllä näppärästi hyödyntää tietsikkaa. Kyllä siinä tais meikä "tyttö" jäädä toiseks.
      Toinen juttu kun eurot tuli käyttöön. 90v. naisella oli heti homma hanskassa. Opasti nuorempia kuin menee.

• Herätys pahvipäät.

Televisio.? Mikäse on.
      Tuleeko vielä 70-80 luvun uusintoja.?
      Lottonumerosi saat vaikka kioskista paperilapulle kirjoitettuna jos liian vaikeaa on.
      Ja lisäksi, kyllä txtitöllö on mennyttä aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe