TIEDE lopultakin vahvistaa luomistyön !

STT-AFP WASHINGTON uutisoi mullistavasta alkutodisteesta. Avaruusteleskooppi Etelämantereella on kuullut 14 miljaardin vuoden päähän menneisyyteen, kun ns. avaruuskohina on taustalta vihdoinkin saatu häivytetyksi tekniikalla.

Aivan järkyttävän mullistava havainto:
"valon nopeutta nopeammasta laajenemisesta maailmankaikkeuden ensimmäisen sekunnin ensimmäisen murto-osan aikana".

Luoja kykenee hetkessä luomaan miljardeja vuosia. Jonain päivänä tieteelle ehkä valkenee, että Raamatun kumpaisessakin luomiskertomuksessa ilmenevät päivät ennen auringon luomista ja siis päivien luomista - on voitu luoda pikavauhtia, muutamassa päivässä.

On siis todistettu, että ensimmäisessä alkusekunnin osasessa kaikki toiminta oli valoa nopeampaa. Se merkitsee todellakin räjähtävää nopeutta ja kun nähtävissä on, ettei rikki räjähtänyt, vaan syntyi systeemi, niin - meidän Luojammehan sen kaiken takana on.

Seurakunnan ylösottokin tapahtuu sekunnin murto-osassa, silmänräpäyksessä (atomos), vaikka se sisältänee paljon toimintaa, mm. jo kuolleet uskovat saavat ruumiinsa takaisin ja ennen meitä nousevat yläilmoihin Herraa vastaan.

Linkissä todistus Kristuksen ylösnousemuksesta ja selvitys uskovien ylösnousemisesta
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 15:1&rnd=1395130635372

19

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>> Luoja kykenee hetkessä luomaan miljardeja vuosia. >>>

Mistä ihmeestä sinä tällaisia päättelit?

Jos tämä sinun luojasi olisi tempuillut tuolla vastoin tiedettyä todellisuutta ja fysiikkaa, niin se kyllä tiedettäisiin.

Sinun jumalasi piilopaikat alkavat olla aika vähissä, mutta ei niitä nyt kannata koettaa keksiä ihan jokaisesta typeryydestä, joka sattuu mieleen putkahtamaan.

Se ei tee sinun jumalallesi kovin hyvää se.

Me näemme tällä hetkellä sellaisen universumin, joka oli olemassa noin biljoonasosasekuntti alkuräjähdyksen jälkeen ja yhtään merkkiä sinun jumalastasi ei ole vieläkään näkynyt, joten aika vähissä hänen aikansa alkaa jo olla.

Ai niin, biljoonasosasekuntti on numeroin tämä: 0,000 000 000 001 sekuntia.

Tuon verran aikaa on sinun jumalallasi vielä jäljellä.

0,000 000 000 001 sekuntia.

Sinun jumalallasi on vielä piilopaikka siinä hetkessä, joka kesti alkuräjähdyksen alusta biljoonasosasekunnin, mutta kun sekin aika kolutaan läpi, eikä jumalaasi löydy, voimme käydä laittamassa yhden hautakiven lisää jumalien hautausmaalle ja siellä voivat halukkaat tanssia vaikka maailmanloppuun. Siellä on jo aika monta hautakiveä odottelemassa.

• entäs sitten?

' Me näemme tällä hetkellä sellaisen universumin, joka oli olemassa noin biljoonasosasekuntti alkuräjähdyksen jälkeen '

Onkos bushman jämähtänyt biljoonasosasilmänräpäykseen, joka löytyy menneisyydessä? Koetappa selvittää mitä oikeastaan tarkoitat noin hetkellisellä universumillasi.

Tolla ei kylläkään ole mitään tekemistä sen kanssa onko Jumala tai jumalia taikka ei.
        Jeesus ja Budha ja monet muut näkevät luonnossa Luojan eli kristittyjen Jumalan työn.
        Ja parhaat tiedemiehemme ovat nähneet, jotkut löytäneetkin tieteen ihmettelyn kautta.

Ap.t. 17. luku

24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.

26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.

että sillä lailla

Vilpitön mieli ja kourat ristiin niin kyllä löytyy yhteyttä Alkuun.

• entäs sitten? kirjoitti:

' Me näemme tällä hetkellä sellaisen universumin, joka oli olemassa noin biljoonasosasekuntti alkuräjähdyksen jälkeen '

Onkos bushman jämähtänyt biljoonasosasilmänräpäykseen, joka löytyy menneisyydessä? Koetappa selvittää mitä oikeastaan tarkoitat noin hetkellisellä universumillasi.

Tolla ei kylläkään ole mitään tekemistä sen kanssa onko Jumala tai jumalia taikka ei.
        Jeesus ja Budha ja monet muut näkevät luonnossa Luojan eli kristittyjen Jumalan työn.
        Ja parhaat tiedemiehemme ovat nähneet, jotkut löytäneetkin tieteen ihmettelyn kautta.

Ap.t. 17. luku

24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.

26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.

että sillä lailla

Vilpitön mieli ja kourat ristiin niin kyllä löytyy yhteyttä Alkuun.

JUMALANKIELTÄJÄLLÄ EI OLE PUOLUSTAJAA

Room. 1:17
        Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
        18
        Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        19
        sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        20
        Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan,
        maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi
        millään itseänsä puolustaa,

21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

KRISTUKSEN ARMOLIITTOON SULKEUTUNEELLA ON PUOLUSTAJA

Joh. 16:7
        Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Jeesus auttoi yhdellä kertaa jopa 5000 miestä plus naiset ja lapset. Nyt hän voi Pyhän Hengen kautta puolustaa jokaista, joka häntä avuksi huutaa.

Ps. 50:15
        Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

http://ennustuksia.com/jobin-ihmeellinen-tieto/

JOB turvasi Kristukseen jo paljon ennen tämän ilmaantumista. Siinä on ideaa!

JOB 19.
        22 Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani?
        23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan,
        24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi!

25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
        27 Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana. Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.
        28
        Kun sanotte: 'Kuinka vainoammekaan häntä!' -minusta muka löydetään asian juuri-
        29 niin peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava miekanalaisia pahoja töitä, tietääksenne, että tuomari on."

ANTTI

• Bushmannille on pääasia ettei Jumalaa ole olemassa, kaikki keinot sen osoittamiseksi on Bushmannille sallittuja. Ja jos se tuntuu joskun vaikealta saada kokoon n.s. todisteita - niin Bushmanni voi vaikka alkaa sättimään ihmisiä.. murr murr

Se mitä Antti halusi tuoda esiin oli että kun Raamattu puhuu luomisesta "Alussa Jumala loi taivaan ja maan" niin se olisi Big Bang teorian mukaan tapahtunut äärettömän nopeasti (asialla ei oikeastaan ole mitään sen kummempaa Raamattua tukevaa tai kumoavaa ajatusta kuinka pitkä aika "alussa" on - muutoin kuin että paljon voi tapahtua uskomattoman nopeasti. Se että meidän universumimme alku oli ehkä Big Bang ei muuta mitään - Jumala on kaiken kinaamisen ulkopuolella ja se että ihmiset nyt kaikin keinoin yrittävät saada selville kuinka kaikki on tapahtunut ei sano paljoakaan Jumalasta.. No ehkä sen että voimme vain ihmitellä kaikkea olevaa ja tutkia sitä ..
        Raamattu puhuu ihmisen luomisesta viikon viimeisenä "työpäivänä" ja monet uskovat sen tarkoittavan 24 tuntista vuorokautta.. ja haluavat löytää sille tukea kaikessa mahdollisessa .. ymmärrettävää .. minulle joka en usko 24 tuntisiin luomispäiviin on se kuitenkin paljon parempi ajatus kuin että esimerkiksi Bushmannin tavoin kieltäisin Jumalan olemassa olon ..

alex

• [][]valon nopeutta nopeammasta laajenemisesta maailmankaikkeuden ensimmäisen sekunnin ensimmäisen murto-osan aikana[][]

Alussa loi Jumala Sanallaan, ("kutsui olemattomat olemaan"), kuten Raamatun alussa todistetaan. Sitä sanotaan nykyään alkuräjähdykseksi.

Myös eka ihmiset on täytynyt luoda hetkessä, niin kummallisen mutkikkaita ovat koostumukseltaan ja luonteeltaan olleet heti alussa.

https://www.youtube.com/watch?v=Z0a9HtVnW8g

On selvää, että kun alussa toimittiin yli valonnopeuden elikkä kaikkeuden aloitus toteutettiin nopeutetulla vauhdissa, silmänräpäyksenosasen ajassa, niin on ilman kehitystä, vauhdikkaasti tehty uutta myöhemminkin. Joka tapauksessa hidas evoluutio-oppi joutaa jo roskakoriin Euroopassakin.

IHMISEN on tarkoitus etsiä ja löytää Luoja, kaiken Isä. Ei suinkaan todistella, ettei kaikella olisikaan isää. Semmoinen elämän tarkoituksettomuus tekisi elämästä täysin toivottoman. Elämä on arvokkaampi kuin vain että todistelet itsellesi, ettei sinua ole tehty, ettei sinua oikeastaan olekaan, vain harhaa olet tai olet vain eläin eläinten joukossa ainoana tarkoituksena suvun jatkaminen ja hengissä pysytteleminen.

antti

• ohi on ne ajat

Ei siihen mitään isää tarvita kun maailmankaikkeus on syntynyt.
      Tarvittiin vain valtava kuumuus ja tarpeeksi pitkä/lyhyt aika.

Jumalaa tai jumalia on ihan turha maailmankaikkeudesta etisiä.
      Sellaisia ukkeleita sieltä et löydä.

Voihan sitä uskoa vaikka joulupukkiin, mutta ei se siitä miksikään se maailmankaikkeus muutu.

Evoluutio on todellisuutta samoin kuin se, että elämää voi syntyä helvetin kuumissa oloissa tai helvetin kylmissä ihan itsestään. Jumalia tai jumalaa siihen ei tarvita.
      Onhan se joillekin ihmisille pakottavana jyskytyksenä siellä pääkopassa lahkojen aivopesun tuloksena nimittää jotain tapahtumaa jumalien aikaansaannokseksi.

Ne ajat tosin olivat tietämättömyyden aikoja kun esim. uskottiin taikatemppu-ukkoihin jossain kaukana avaruudessa.

• Raamattu ei puhu Jumalasta (Jumaluudesta) minään "ukkelina" .. vain tiedoksi.. sellaiseen ei siis kukaan aikuinen usko ..

Salomo viisaana miehenä ilmaisi asian näin :
        " Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!" 1. Kun. 8:27

Tässä sinun "kommentissasi" tulee jälleen kerran esiin se kuinka ei-uskovat ihmiset eivät tiedä mitään siitä kuinka uskovaiset asiat näkevät..

Siis ei mitään ukkelia ..

alex :)

• oma lehmä

>>On siis todistettu, että ensimmäisessä alkusekunnin osasessa kaikki toiminta oli valoa nopeampaa. Se merkitsee todellakin räjähtävää nopeutta ja kun nähtävissä on, ettei rikki räjähtänyt, vaan syntyi systeemi, niin - meidän Luojammehan sen kaiken takana on. >>

Mikä ihmeen hinku jonkin tyyppisillä uskovaisilla on rittää sovittaa tuhansia vuosia sitten eläneen paimentolaiskansan maailmankuvaa ja luomismyyttejä nykyisen tieteen tuloksiin perustuvaan maailmankuvaan ja nykyisin vallitsevaan todeliisuuskäsitykseen?

• **Voihan sitä uskoa vaikka joulupukkiin, mutta ei se siitä miksikään se maailmankaikkeus muutu.
        Evoluutio on todellisuutta ..``

Joulupukkiin uskot sinäkin, jos sinulla lapsia on ja sivistynyt. Ei se lasten maailmaa muuta, mutta ilostuttaa ja eiköhän ILO ole se, mitä immeinen tavoittelee. Tavoitteleepi uskon tai alkoholin tai huumeiden tai vahingonilon tai voitonilon tai "bingo!"-huudahduksen tai jääkiekkovoiton kautta.

Mitä evoluutio-sanaan tulee, niin tietysti kehitystä tapahtuu; ihmisen vatsa kasvaa ja hevonen kesyyntyy ja koiran häntä typistyy, rotastakin tulee lemmikki - mutta ihminen ei alussa ollut räkäklimppi (alkulima), vaikka kovasti syljeskelisi.

Aurinko ja happi yms ylläpitävät elämää, kunhan ensin LUODAAN sitä elämää. Aurinko sammuu aikanaan, puolet on jo mennyt. Punaiseksi muuttuu ensin ja isoksi, sitten lopulta on pieni valkoinen piste. Tiedemiehet sanovat, että kaikki aurinkokunnat loppuunpalavat valkoiseksi pisteeksi ja yhdeksi sellaiseksi ihan viimeksi.

Mitä sen jälkeen? olisko niin, että aineellisuus palaa takaisin valkeuteen, josta on lähetettykin?

2. Piet. 3:10
        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

antti

• Nykyisin on vallalla juuri tuollainen nimim. "oma lehmä" -ajattelu, että kun tahdotaan pysyä piilossa Jumalalta, niin todistellaan, ennen muuta itselle, etei Jumalaa ole. Se on raskasta, sillä perimmältään jokainen ihminen kuitenkn etsii kadotettua paratiisia.

On luonnollisempaa olla rationaalinen kuin ei rationaalinen, sillä ihminen tietää Jumalan olevan, mutta taistelee sitä tietoa vastaan, kuka mistäkin syystä. Siksi ihminen usein tulee uskoon vaikeissa olosuhteissa, kun silloin on ikäänkuin pakotettu todella ajattelemaan. Seslvästikin ihmistä varten kaikki luotiin, kaikki turhuuden turhuus. Linnut laulavat kauniisti ja kuitenkin niiden motiivit ovat jotain aivan muuta kuin kauneus, on pikemminkin kauheus.

Kukat eivät ole sitä varten, että hyönteiset ihailisivat niiden kauneutta - vaan ihminen ihailkoon. Hyönteisile kukat viestittävät ravintolasta.
      Itse kukin löytänee lisää näyttöä Luojan käden jäljestä. Usko mahdollistaa käsittämisen, se luo ymmärrystä. Epäuskon puolella on loputtomasti toisiaan vastaan sotivia teorioita.

• >> Se on raskasta, sillä perimmältään jokainen ihminen kuitenkn etsii kadotettua paratiisia. >>

Höpsis. Kadotettua paratiisia etsivät vain ne, jotka eivät kykene näkemään asioita todellisina, vaan hakeutuvat kohti toiveajatteluam, haihattelua.

Ne samat ihmiset ovat niitä, joita huijataan huijaamasta päästyä ja siksi esimerkiksi Wincapitan huijatuissa on hyvin paljon uskovia, ellei suurin osa. Jo valmiiksi valheessa eläviä on helppo huijata uudestaan ja uudestaan.

>> On luonnollisempaa olla rationaalinen kuin ei rationaalinen, sillä ihminen tietää Jumalan olevan, mutta taistelee sitä tietoa vastaan, kuka mistäkin syystä. >>>

Ihmiset loivat jumalat selittämään asioita, mitä eivät ymmärrä, eli kun salama välähti, se pelotti, niinpä keksittiin jumala, joka niitä valoja siellä taivaassa väläyttelee. Kun maa tärisi, niin se pelotti, joten keksittiin jumala, joka sitä maata ravistelee.

Nyt jumalista on tehty täysin tarpeettomia, kun mitään asioita ei enää tarvitse selittää jumalilla.

Ihminen keksi jumalat selittämään sellaisia asioita joita ei käsitä, ja nyt samainen ihminen voi heittää jumalansa sinne paperikoriin, kun niitä ei enää tarvita selittämään yhtään mitään.

>>> Seslvästikin ihmistä varten kaikki luotiin, >>>

No huh huh. Harvinaista ylimielisyyttä, jota tapaakin vain uskovaisten keskuudesta.

Täällä ei ole yhtään mitään ihmistä varten ja jos meiltä riistäisi tieteen tuottamat apuvälineet ja sinutkin heitettäisiin luontoon aivan aatamin asussa, sinä olisit vainaja muutamassa päivässä.

Siinäpä sinulle sitä luontoa, joka on kaikki luotu ihmistä varten.

Tuo kommenttisi paljasti sen, kuinka huteralla pohjalla sinun ajattelusi on.

• oma lehmä

>>Nykyisin on vallalla juuri tuollainen nimim. "oma lehmä" -ajattelu, että kun tahdotaan pysyä piilossa Jumalalta, niin todistellaan, ennen muuta itselle, etei Jumalaa ole. Se on raskasta, sillä perimmältään jokainen ihminen kuitenkn etsii kadotettua paratiisia.>>

"Kadotettua paratiisia" paratiisia kyllä tässä jokainen ehkä etsii mutta tuosta haluaako nyt ihminen pysyä piilossa aina Jumalta, en ole niinkään varma: pikemminkin joskus tuntuu kuin se olisi Jumala, joka piiloutuu ihmiseltä.

Voi aivan hyvin olettaa, että jumala-kokemukset, joista kerrotaan ns. Pyhissä kirjoissa sekä uskovien kertomat kokemukset ovat aitoja - tosin subjektiivisia - kokemuksia mutta mikä takaa niiden aitouden? - Sitä paitsi mitä mitä toisten kokemukset jotakin Jumalaa kyselevää ihmistä auttavat jos oma kokemus Jumalasta puuttuu.

• Kokemusta on.

On minullakin kokemusta mm. joulupukista, silloin kun siihen lapsuudessa uskoin.
      Paljastui tosin huijariksi. Ei ollut Korvatunturia nähnyt koskaan, saati käynyt siellä.

Samanlainen velho se on kristittyjen jumalakin.
      Paljastunut jo kauan aikaa sitten erään paimentolaiskansan sepittämäksi huijariksi. Ei edes hauskaksi sellaiseksi, vaan vihamieliseksi ja verenhimoiseksi pedoksi, kuten Raamatun tarustosta voitte itse todentaa.

• Anneriitta3

Voiko kuitenkaan heidän kohdallaan puhua jumalasta huijarina? Heillä oli vielä pieni ymmärrys ns. maailmanjärjestyksestä, ts. tieteellinen tutkimus maailmankaikkeudesta oli pientä. Ja juuri siksi noita juttuja pitää tietenkin lukea taruina. Olen siis kanssasi samaa mieltä.

• miehen kylkiluu

Pastori A. Kantola on havainnollistanut omalla fiksulla ymmärryksellään mailmankaikkeuden syntyä. H
      änelle tapahtuma on harvinaisen selvä.
      Hänen ehkä kannattaisi kuitenkin lukaista pikaisesti vaikkapa Jukka Maalammen ja Kari Enqvistin Tyhjästä syntynyt. Kirja on parikymmentävuotta iäkäs, mutta on tänäänkin ihan kuranttia tavaraa. Siis kelpo. Aiheesta löytyy matematiikan alueelta runsaammin annettavaa, jos vain innostusta A. K:lla piisaa. Ja kompetenssia...

Hiukkasfysikaaliset ilmiöt eivät vain suostu noudattamaan raamattu-nimisen paimentolaiskokoelman, syvältä tunteesta luotaavaa, näkemystä kaiken alusta.
      Siinähän puhellaan sielukkaasti vertauksilla. Niissä ei jää lausumastaan nalkkiin.
      Mutta mittaustekniikka ja sen kylkijäisenä kulkeva matematiikka ei kuvia kumarra.
      Jumala- nimistä termiä on hankala sijoittaa mihinkään matemaattiseen lausekkeeseen. Tai voi, mutta lopputulos on mitä sattuu.

Luomisessa kuvaillaan päivää ja yötä.
      Maa huristi omaa tietään, sitten luotiin valo eli Aurinko. Minkäänlaista nytkäystä ei tuntunut Maapannukakulla. Siis kun alettiin kieppua Valon ympäri. Eihän siihen aikaan ollut raamatun mukaan luotu gravitaatiota. Ei raamattu ainakaan tunne termiä.
      Sitte luoda hurautti inehmon kävelemään ja ihmettelemään. Sitten piti saada miehen kylkiluusta luojan petri-maljassaan nainen. Inkubaatiokaapissa riittävästi hiilidioksidia sopuisasti annostellen Hän tämän loi.

Opetuslapsoset olivat pojankoltiaisia. Tyttöhän ei ollut kuin tiellä.
      Jeesus taisi olla puuseppä? Ei tainnut ensimmäistäkään kiikkutuolia vanhukille tehdä, vai?

• pyh!

Lue Raamattua! Ja tee parannus!

• elbow
        pyh! kirjoitti:

Lue Raamattua! Ja tee parannus!

Mikä on parannus ja kuinka semmoinen suoritetaan?

• Parannuksia
        elbow kirjoitti:

Pyh! tarkoittaa parannuksella sitä, mitä adventtikirkko ja sen "profetian henki" Ellen G. White väsäilivät houreessaan ja "märissä" päiväunissaan.
        Tekivät mielestään parannuksia Raamatun taruihin.

• Pyh:stä mallia
        elbow kirjoitti:

Parannus on sitä, että menet lauantaina pariksi tunniksi Adventtikirkkoon, istut päivästä toiseen netin ääressä kytäten, milloin voit Suomi24 palstalla kirjoittaa potaska- sanan mahdollisimman usein ja toivottelet ei-adventisteille "tervemenoa helvettiin".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe